اخر الروايات

رواية عشقتها ولكن الفصل الثامن 8 بقلم دينا دخيل

رواية عشقتها ولكن الفصل الثامن 8 بقلم دينا دخيل



البارت الثامن

وصلت اسراء وامل الشركه

امل : هروح بقا ع مكتبي اشوفك ف البريك يروحي

اسراء : ماشي

ووصلت أمل مكتبها

هناء : أمل مستر مالك عايزك جوا

امل : مستر مالك دلوقتي؟!
جاي بدري ليه

هناء : مش عارفه بس تقريبا في شغل كتير النهارده

امل : تمام

ودخلت أمل لمالك

امل: صباح الخير ي بشمهندس

مالك بابتسامه لما شافها : صباح النور
تعالي ي امل

امل : نعم ي بشمهندس

مالك : في شغل النهارده كتير جدا ولازم يخلص عشان كدا جيت بدري
ف خدي الملفات دي خلصيها

أمل: بس دول كتير اووي وهياخدوا اكتر من يوم وخصوصا أن مي واحده اجازه النهارده

مالك : انا وزعت الشغل عليكي انتي وسامح وان شاء الله هتخلصوا النهارده حتي لو قعدتوا متأخر شويه

امل: تمام ي بشمهندس .... عن اذنك

مالك : امل .... واثق انك هتقدري تخلصي

امل بابتسامه من كلامه : شكرا لحضرتك
وخرجت

وراحت مكتبها تشوف شغلها وكان سامح قاعد في المكتب ف تجاهلته تماما
وهو لاحظ دا و ف نفسه
انا نشوف هتفضلي كدا لامتا ي امل قلبي
( جاك وجع ف قلبك 🙄🙂 )

عند اسراء

كانت قاعده ع مكتبها وجات ليها إلهام

إلهام بتكبر : ي بتاعه انتي ريان جه

اسراء :

إلهام : انتي مبترديش عليا ليه

اسراء: انا... هو انتي بتكلميني

الهام: اومال بكلم خيالك

اسراء: مسمعتكيش قولتي اسمي ف مردتش

الهام: اوووف
طب ي اسراء ريان جه

اسراء: اه مستر ريان جه من بدري
وبعدين ما تسألي السكرتيرة .... بتسأليني أنا ليه

الهام: بطلي دوشه....بتتكلمي كتير اووي
إلهام قاصده بكلامها تضايق اسراء وتحسسها انها قليله بس متعرفش إن اسراء مش هتسكت لها

اسراء بعصبية : لا يحبيبتي.... انتي تتكلمي عدل انا هنا بشمهندسه زي زيك يعني مش انا اللي حد يتكلم معايا بالطريقه دي وانا اصلا مصدعه ومش ناقصه
ف لمي الدور احسنلك ...ماشي

الهام اتغاظت اكتر بس لما لقت ريان طالع من مكتبه
إلهام: خلاص محصلش حاجه لكل دا ومشيت

ريان : اسراء اخبار اخر تعاقد مع الشركه ايه

اسراء: تمام ي بشمهندس..... تلت ايام ونبدا ننزل الموقع ونشتغل

ريان : تمام ....احم انتي تمام

اسراء: اه تمام ....شويه تعب بس صغيرين

ريان : ألف سلامة عليكي... كنتي اخدتي اجازه النهارده

اسراء : لا مش مستاهله .... هبقي كويسه

ريان : ماشي تمام

وقعدت اسراء تشوف شغلها وكانت تعبانه جدا ومش شايفه قدامها

في البريك

أمل: ياااربي عندي شغل النهارده كتير اووي

إسراء: ربنا يقويكي يحبيبتي

امل بخوف : مالك ي سوو انتي تمام

اسراء : لا مش تمام خالص .... مصدعه وتعبانه ومش قادره خالص

امل: طب قومي روحي وخدي اجازه يبنتي

اسراء : لا .... كلها شويه واخلص شغل

أمل: انتي عنيده حتي وانتي تعبانه

إسراء: يبنتي متقلقيش
وخلص البريك ولسه امل مع إسراء وكان طالع ريان مكتبه

وقامت إسراء تجيب ملف عشان شغلها و داخت وكانت هتقع بس امل لحقتها

أمل: اسرااااااااااء.... اقعدي ارتاحي

ريان كان شافها وراح ليهم

ريان بخضه : اسراء ....في ايه مالها

أمل: مش عارفه تعبانه وداخت

ريان : طب اطلب دكتور

اسراء : لا خلاص هبقي كويسه
هاخد دواء

وجابت امل ليها دواء وبقت كويسه شويه

ريان : انتي كويسه دلوقتي

اسراء : اه الحمد لله احسن بكتير

ريان : طب قومي روحي .... انا اديتك اجازه باقي اليوم

اسراء : مكنش ليها لازمه الاجازه انا تمام

ريان بعصبية: تمام ايه
انتي مش شايفه شكلك .... وتعبانه ولسه هتقعدي
متبقيش عنيده وروحي ارتاحي

أمل: اه ي اسراء عنده حق

اسراء : خلاص ماشي

أمل: بس هتروحي ازاي وانتي كدا لوحدك.....للاسف عندي شغل كتير مش هعرف اروح معاكي

إسراء: ولا يهمك يحبيبتي... هعرف اروح هشوف تاكسي

ريان : تاكسي لا
انا عربيتي تحت
ولسه اسراء هتعترض

ريان : السواق هيوصلك .... عارفه انك مش هتركبي عربيات مع حد بس دا السواق زيه زي التاكسي عشان متتبهدليش

اسراء: شكرا ي بشمهندس.... مش عارفه اقولك ايه والله

ريان :ولا حاجه ي اسراء ...انتي غاليه عندي اووي ويهمني سلامتك

اسراء اكسفت من كلامه و

اسراء: همشي بقا

أمل: مع السلامه يروحي.... وهكلمك لما توصلي اطمن

اسراء : ماشي

ومشيت إسراء والسواق بتاع ريان وصلها وكلمت امل طمنتها أنها وصلت وطلعت اخدت دواء ونامت

عند أمل كانت بتشوف شغلها

وعدي وقت اللي المفروض تمشي فيه بس طبعا الشغل كتير ف اضطرت تقعد تخلصهم

مالك : ها ي امل .... فاضلك كتير

امل : يعني ي بشمهندس.... لسه شويه

مالك : طب ماشي ....انا همشي دلوقتي عشان ورايا مشوار مهم وبكره هشوف باقي الشغل بعد ما تبعتيلي اللي عملتيه ع الايميل لما تخلصي

أمل: تمام ي بشمهندس... وانا هخلص دلوقتي وهبعتهم لحضرتك تراجعهم

ومشي مالك مع ريان

وتقريبا مشي كل اللي في الشركه عشان وقت شغلهم خلص

امل : ياربي كل الشركه مشيت ... مفيش غيري هنا
اوووف ع الشغل بقا

سامح دخل المكتب : وانا بردو مخلصنيش اسيبك في الشركه لوحدك... وقلت اونسك

أمل بعصبيه : انت اصلا ايه رجعك ... مش المفروض مشيت

سامح بشر : أصل لقيتها فرصه نبقي براحتنا

امل بقلق : براحتنا !!
براحتنا ايه ....اطلع برا لو سمحت

سامح بخبث : ما أنا اكيد هطلع بس مش دلوقتي
لما اخد اللي عايزه

امل وبدءات تخاف : تاخد ...تاخد ايههه

سامح : هههههههههههه انتي ي حلوه

امل :نعم .... انت بتقول ايه

سامح وبدءا يقرب من امل: انا لسه هقول
خلينا ف الفعل

امل وبعدت عنه : انت مجنون .... لو ما مشيتش حالا
مش هيحصل خير

سامح وبيشدها من ايديها عليه
هههههههههههه امشي ايه بس ... دا انا مصدقت
وبعدين عامله محترمه ليه .... مع احنا لوحدنا اهوو

امل بعدت عنه وضربته بالقلم ع وشه
انا قليل الادب انا اشرف من عشره زيك

سامح بعصبية: انتي كمان بتضربيني
أقسم بالله لأدفعك تمن القلم دا جامد اوى ودلوقتي

امل لقيته بيقرب عليها طلعت تجري برا مكتبها
بس سامح راح وراها ومسك ايديها تاني

امل بعياط وخوف : انت مريض ي بني
ابعد عنييي

سامح : ااااه مريض وبعدين خليكي حلوه معايا كدا

أمل: بعدت عنه... ابعد عني بقا ي سافل ... انت ازاي واحد زيك وبأخلاقك مستر مالك يشغله عنده في الشركه

سامح بعصبية: هههههههه مالها أخلاقي ي مولتي
وبعدين مالك اللي فرحانه بيه دا .... انا وهو دفعه واحده بس هو رغم أنه يتيم بس كبر ف السوق وبقا غني وانا واللي زيي لسه تحت تحت اوووووووي

امل بعياط : انت لا يمكن تبقي انسان طبيعي ايه الحقد والشر اللي فيك دا
لو سمحت ي سامح ابعد عني وامشي .... حرام عليك تعمل فيا كدا

سامح : هههههههههههه هو انا لسه عملت .... دا انا لسه هعمل تعالييلي ي حلوه
دا انا هموت عليكي من ساعه ما جيتي الشركه وانتي مش معبراني أصلا

وبدءات امل تجري منه وبتصوت عشان حد يلحقها
بس مكنش في حد في الشركه

ياتري ايه مصير أمل


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close