اخر الروايات

رواية لحظات انوثة الفصل الخامس 5

رواية لحظات انوثة الفصل الخامس 5 




لحظات أنوثة 💞الفصل الخامس

(جاسر جميلة)
جميلة جاسر انت جيت امتي انا
جاسر انتي حتنسي نفسك اسمي استاذ جاسر
جميلة بكسفة اسفة يااستاذ جاسر مش حنسي نفسي تاني عن اذنك وجاية تمشي انا مقولتلكيش امشي
جميلة بدموع اتفضل عايز ايه
جاسر ولا حاجة روحي 
جميلة هزت راسها عن اذنك يااستاذ جاسر
جاسر خبط علي الحائط واغمض عينيه غبي

& تبا لك ايها القلب تعاني من حبه وتتالم ومازلت تنبض بحبه&

ذهبت جميلة الي الغرفة وهي منهارة من البكاء
 اعدت علي الكرسي نظرت إلي المرأة ومسحت دموعها وخرجت
جاسر انسة جميلة جاهزة
جميلة جاهزة يااستاذ جاسر
جاسر تمام اتفضل يااستاذ ماجد انت والانسة جميلة حتبقي الموديل معاك في الاعلان
وأشار لهم بالبدا
ماجد وهو ينظر لجمال جميلة نظرة فاحصة
جاسر انت بتعمل ايه يااستاذ ماجد
ماجد انت قولت ابدا وانا بدأت الإعلان
جاسر انت جاي تعمل ايه سمعني كده تاني
ماجد بخوف جاي اعمل الاعلان زي ماحضرتك قولت
جاسر تمام ابدا يلا يلا ياانسة جميلة
جميلة حاضر يااستاذ جاسر
ماجد لمس ايد جميلة في الاعلان وكأنه متعمد
جميلة بصتله بدهشة من تصرفاته
جاسر قام وساب التصوير ووضع يده علي وجهه فركش خلصنا خلاص وطلع برة التصوير ركب سيارته وساق باقصي سرعة
 ماجد ماله ده
جميلة هو في ايه
جاسر ضرب السيارة بيده وزفر بقوة حتة عيلة تعمل فيا انا كده وهز رأسه

"""""
دخلت كارمن المطبخ وزفرت بقوة وبعدين بقي في الشغلانة والرجل ده حعمل ايه
ادم امجد انت بتكلم نفسك انت كويس تعبان
كارمن لا ابدا انا تمام وخرجت من المطبخ احنا حنروح الشركة امتي
ادم لما يجي السواق بيتهيالي وصل ممكن تستناني في العربية على مااجهز
كارمن حاضر ياادم بيه وخرجت برة البيت وقفت تتفرج علي الحديقة وحمام السباحة
ادم مركبتش العربية ليه
كارمن كنت بتفرج علي الحديقة حلوة اوي مين بيهتم بيها بالشكل ده
ادم انا بهتم بيها
كارمن انت ادم بيه الجارحي بنفسه بيهتم بالحديقة بتاعت بيته
ادم انتي فاهمني ايه من الناس الأغنياء اللي بيطلعوا في التليفزيون والروايات
كارمن لا بس يعني اول ماسالت علي حضرتك عرفت انك بتاع بنات ومقضيها جامد
ادم بضحك طيب ودي حاجة وحشة اه خد دي خليها معاك
كارمن ايه دي
 ادم  دي نوتة فيها مواعيد البنات اسماءهم
كارمن بصدمة هو انت لدرجادي بتحب البنات
ادم دول نعمة حد يكره النعمة
كارمن امام معشوق النساء وعاشقهم في نفس الوقت ربنا يستر وخدت النوتة حطتها في الشنطة
ركب ادم السيارة يلا يابني حتبات هنا ولا ايه
كارمن حاضر يا ادم بيه وفتحت باب السيارة ودخلت اعدت بجانبه اطلع ياعم صلاح
ادم طلع النوتة دي انت خافيتها ليه
كارمن اهي معايا في الشنطة وطلعتها ودورت فيها كل دي بنات تعرفها
ادم بطل غلبة وقولي ميعاد مين النهاردة
كارمن النهاردة ميعاد سوزي مين سوزي دي
ادم بضحك خليك في حالك احسنلك
كارمن طيب وانا مالي وادارت وجهها الناحية الأخري اعدت تتفرج علي الشتاء
ادم شكرا ياعم صلاح يلا وصلنا انت حتبات في العربية ولا ايه يلا
كارمن يلا ونزلت من السيارة طلعت الي الاسانسير وخرجت منه طول الوقت هاتف ادم مبطلش رن من البنات
كارمن مش حترد موبايلك مبطلش رن
ادم سيبك منها في واحدة اجمد منها
كارمن وسوزي حتفرقعها
ادم لا دي ولا سوزي في واحدة اجمد منهم هما الاتنين ثانية حعمل مكالمة في السريع وجايلك
كارمن ايه الراجل ده
بعد الانتهاء من المكالمة
ادم انت بردو بتكلم نفسك
كارمن لا ابدا انت حتنزل الليلة في نوة جامدة النهاردة
ادم مفيش اجمل من النزول في الشتاء وخصوصا مع واحدة كمان حتجيلي الليلة البيت وحنقضي سهرة مع بعض وغمزله
كارمن برقت عينيها من سفالته حروح الحمام
ادم اتفضل طبعا
دخلت كارمن الحمام وزفرت بقوة يارب ايه اللي انا جيت فيه ده واغمضت عينيها بعدها خرجت اتجهت الي المكتب لقته بيتكلم في التليفون
كارمن دي ملفات لازم تتمضي انا جبتهم من الارشيف
ادم بعدين بعدين وكمل كلام في الهاتف وخرج برة المكتب
كارمن طيب انا حكمل شغلي ياريتني كنت نمت بدل مانا منمتش من امبارح كده اعدت تشتغل لحد ما تعبت ومددت رجليها علي الكرسي الذي امامها
بعد شوية نامت كارمن مكانها انكمشت في مكانها من البرد

دخل ادم المكتب لقي كارمن نائمة ومنكمشة علي نفسها من البرد طفي التكيف أعد مكانه استغرب من ملامحها لديها عينين مرسومتين وشفاهها كرزية وأنف صغير وبشرة بيضاء ويد ناعمة قام من مكانة ونفض عن راسه فكرة وراح اعد علي مكتبه بعدها قام وقفلها وضع يده علي بشرتها الناعمة الحريرية اغمض عينيه بعدها استغرب من تفكيرة بعد نصف ساعة قرر أنه يصحيها من نومها
ادم امجد قوم قوم ياامجد
كارمن فتحت عينيها العسلية
 ادم انت جاي تنام هنا ولا ايه
كارمن عدلت باروكتها وشكلها لا ابدا انا بس منمتش من امبارح
ادم ابقي نام في بيتكم هنا مكان شغل
كارمن بس انت مكنتش فاضي كنت بتتكلم في التليفون ولا نسيت
ادم تعالي ااعد مكاني احسن
كارمن لا ابدا العفو يا ادم بيه
ادم ها حتروح النهاردة الشقة بتاعتي تجهزها عشان اللي حكتهولك عن الميعاد الليلة رأس السنة وعايز احتفل
كارمن طيب انا حروح اغسل وشي عشان افوق
ادم أشار له روح بس متتاخرش عشان الشغل ده كله
كارمن حاضر

""”'""
بعد شوية جت من الحمام اعدت علي المكتب وعيون ادم عليها
كارمن قامت من مكانها ده الورق اللي حيتمضي وقربت منه
ادم سيبه وانا حمضي عايز اريح شوية وانت خد راحة
كارمن راحت اعدت علي المكتب
جلس ادم علي الأريكة ومدد بجسده عليها ووضع يده علي وجهه وراح في نوم عميق
كارمن اللي يشوفك وانت نايم مايشوفش
 قلة ادبك وانت صاحي واقتربت منه وهو
نائم ووضعت يدها علي وجهه
ادم فتح عينيه فجأة في ايه
كارمن ابدا كنت بصحيك بقولك أننا اتاخرنا علي ميعاد حضرتك

""''''
(قصي وسلمي)
الغفير ده هدية جبهالك قصي بيه وده الكارت بعتهولك
سلمي طيب روح انت وقفلت الباب وفتحت الهدية لقت فستان اسود طويل عاري من الظهر والصدر فتحت الكارت اتمني الفستان يعجبك مع اني عارف أنه مش حيليق عليكي ومش حتجيلك الجرأة تلبسي
سلمي وقح و رفعت حاجبيها عاليا وبصت للفستان تركته بإهمال اكيد في سبب ماهو ده ميعملش حاجة لله ابدا واعدت علي السرير بعدها سمعت صوت فتاة وصوت قصي فتحت الباب لقت الفتاة تقبل قصي من وجنتيه وحضناه
قصي بضحك خلاص يانجوان قولتلك حعلمك الخيل اهدي بقي بس بكرة الليلة مش حينفع
نجوان تمام انا موافقة ايه ده انت عندك ضيوف
قصي دي دكتورة سلمي دكتورة البيطرية جاية عشان الخيل تعبانة
نجوان بسخرية بيطرية طيب ليه
سلمي بلؤم انا اكتشفت أن في بني ادمين
عايز دكاترة بيطرية عشان تفهم حالتهم اكتر من الدكاترة التانين
نجوان فيلسوفة حضرتك ووضع يديها علي كتف قصي
 سلمي بصت لمنظرهم في بشر محتاجة ترويض ياانسة نجوان
قصي خلاص يادكتورة سلمي اتفضلي سلمي مشيت وراحت علي الغرفة وهي تلعن نفسها  عشان خرجت من غرفتها
نجوان انت عازمها علي الحفلة
قصي دي ضيفتي يانجوان
نجوان خلاص متزعلش نفسك انا حروح اجهز نفسي عشان تيتة شوية وحتيجي
قصي ماشي واغمض عينيه واعد علي مكتبه أخرج البوم صور قديم وبدأ في التدوير فيه وضع يده علي صورة فتاة جميلة معه في الصور
قصي كلكم زي بعض وقفل البوم الصور وتنهد علي حاله
بعد شوية وصلت جدته
قصي تيته ثريا اخيرا وصلتي حمد الله على السلامة وباس ايديها
ثريا ياه ده مشوار تعبت اوي سبني ارتاح شوية
قصي وحشتيني اخبارك ايه
ثريا الحمد لله بس تعبت اوي من المشوار
قصي حتقعدي معايا مش كده
ثريا أيوة حقعد معاك عايزة اهرب من المشاكل  حيريح دماغي اخبارك ايه قولي مفيش حاجة كده ولا كده
قصي حاجة ايه بس من ساعة اسيل وهي كرهتني في الصنف كله
ثريا ونجوان البت حتموت عليك
سلمي المهم انا عايز مين وبص علي اوضة سلمي
ثريا مالك سرحت في ايه شكلك بتحب قولي ريح قلبي
قصي اه بحب بحب انك تسبيني في حالي فهمتي بقي
ثريا بضحك انت لسة مصيبة زي ماانت فين الضحك والهزار راحوا فين ده انت مكنتش بتبطل ضحك فاكر أيام جاسر وادم
قصي الحياة فرقت بينا بس اهو بنسال علي بعض خفيف كده
ثريا الواد ادم تلاقية زي ماهو بتاع بنات مش حيتغير ابدا و جاسر مستكتر نفسه علي البنات
وانت حياتك مشلولة عشان اسيل سابتك تعمل كده في نفسك كل ده عشان فرقعتك مع المحاسب بتاعك طيب هي خائنة انت مقصرتش معاها انت كنت صح كنت جد هي اللي واطية قليله الاصل يلا عشان اجهز
قصي استني في بنت هنا عايزك تجهزيها عشان الحفلة
ثريا تهمك تخصك يعني
قصي اغمض عينيه لا
ثريا متأكد بطل كبر هي فين
قصي أوضتها هنا ادامك اهي
ثريا غمزتله وخبطت علي الباب فتحت سلمي
ثريا ممكن ادخل انا جدة قصي
سلمي أيوة طبعا اتفضلي
ثريا دخلت واعدت علي السرير ها انتي مين بقي
سلمي انا سلمي الدكتورة البيطرية جاية اعالج الخيول
قصي مضايقك في حاجة قوليلي
سلمي حضنتها بيهني طول الوقت محسسني اني مش ست
ثريا انا حخليهولك يلف حوالين نفسه ايه الفستان ده
سلمي ده هو جابهولي وشوفي الكارت اللي بعتهولي كمان إهانة وتريقة
ثريا انا حخليهولك يلف حوالين نفسه متزعلش ياحبيبتي ومسحت دموعها

بعد ساعة خرجت ثريا ومعها سلمي الي الحفلة 
حيث ارتدت الفستان كان عاري من الظهر والصدر يكشف اكثر من ما يستر اظهر جمالها ومفاتنها ووضعت الكتير من أحمر الشفاه والكثير من الماسكرا خرجت سلمي وكانت محرجة
قصي بدهشة من جمالها وكأنه تلعثم
شريف مين القمر دي ياقصي
قصي بغيرة حك ذقنه بيدية وراح عندها

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close