رواية عشقتها ولكن الفصل الرابع 4 بقلم دينا دخيل
إسراء قاعده بتحاول تخلص الملفات اللي قدامها
موبايلها رن وكانت أمل
اسراء: ألو ....ايه اخبار الشغل معاكي
امل : الحمد لله اتعرفت علي التيم ومستر مالك خلي واحده منهم تفهمني كل حاجه
اسراء : حسره عليا وعلي المدير بتاعي دا مديني كوم ملفات أخلصه وهي بتقلد صوته
ساعتين وتكوني مخلصه الملفات دي انتي في شركه كبيره
شوفتي يختي انتقام كدا
امل : همووووت هههههههههههه
اسراء : اضحكي يختي اضحكي ما انتي المدير بتاعك شكله طيب
أمل: اه والله طيب اوووي وذوووق اوووي وشكل الشغل معاه هيبقي حلو اووي
اسراء : لا والله
بت انا مش فضيالك ..... هقفل بقا اخلص شغلي وابقا اشوفك في البريك
أمل: تمام .... سلام
اسراء : سلام
وقعدت اسراء تخلص الملفات وراحت بعد ما خلصتهم لريان
ريان : ادخل
اسراء : انا خلصت الملفات ي بشمهندس
ريان : تمام اوووي..... كنت عارف إنك قدها
إسراء: شكرا لحضرتك
اي حاجه تاني
ريان : اه في ايميل هيتبعت دلوقتي من الشركه المتعاقده معانا عايزك تدريسيه كويس وتقوليلي نسبه المكسب فيه قد ايه
اسراء : تمام ي بشمهندس
عن اذنك وخرجت
ريان: اممممم زي ما توقعت خلصت الملفات
شكلها فعلا مجتهده
عند أمل
مي : فهمتي كدا ي أمل
أمل: اه فهمت ..... شكرا جدا ليكي
مي : متقوليش كدا احنا فريق واحد ولازم نساعد بعض
سامح : انتي بقا ي أمل متخرجه بقالك كتير
أمل: معلش ي بشمهندس ممكن تقولي بشمهندسه أمل أو أنسه أمل
بلاش نشيل الألقاب لو سمحت
سامح : يستي خلي البساط أحمدي
امل ف سرها استغفر الله العظيم علي الرخم دا
معلش انا حابه كدا وياريت الألقاب تبقي محفوظه عن اذنك
وراحت أمل ل مالك
مالك : اتفضلي ي بشمهندسه
أمل: شكرا لحضرتك
البشمهمدسه مي فهمتني طريقه الشغل
اقدر اعرف ايه المطلوب مني دلوقتي
مالك : بالسرعة دي
دا انا قلت هتحتاجي يومين ع الأقل علي ما تستوعبي الشغل
أمل: لا الحمد لله أنا فهمت كويس وجاهزه لاي حاجه
مالك بإعجاب: شكلك شاطره
خلاص في ميتينج بعد البريك وهشرح لكم المشروع الجديد ومهمة كل واحد فيكم
أمل: تمام يفندم ..... عن اذنك
ورجعت امل تاني
مالك باستغراب: ف حاجه ولا اي ؟
امل بكسوف : احم.... يعني كنت عايزه اشكر حضرتك علي اللي عملته معانا الصبح وكمان دفعت فلوس السواق
مالك : معملتش حاجه مستاهله لكل دا
اي حد كان هيعمل كدا
امل : بجد ربنا يكتر من امثال حضرتك
و ....اه الفلوس ممكن تخصمها من المرتب
مالك : فلوس اي اللي تتخصم ..... مفيش الكلام دا
واتفضلي بقا علي مكتبك
أمل: بس ....
مالك : من غير بس
اتفضلي علي مكتبك ي بشمهندسه
أمل: تمام ....عن اذنك
مالك لنفسه : ايه الرقه دي يخواتي
وراحت أمل لإسراء عشان ينزلوا الكافتيريا بتاعت الشركه ف البريك
أمل: يالا ي سووو
اسراء: مش هعرف يبنتي
امل :ليه
اسراء: انتي ناسيه النقاب هاكل تحت ازاي .... هستني لما اروح بقا
امل : احنا ما فطرناش وكمان هتتعبي كدا
عندي فكره ننزل نجيب الاكل من تحت ونطلع ناكله هنا والمكاتب كلها بتبقي فاضيه ومحدش هيشوفك
اسراء : خلاص ماشي
ريان : ها ي بشمهندسه الايميل اتبعت
اسراء: اه وقربت منه اللاب عشان يشوفووه
ريان حط موبايله علي مكتبها عشان يعرف يشتغل علي اللاب
ريان : تمام اووي كدا فاضل نسبه المكسب
اسراء : اه ي بشمهندس بعد البريك هخلصه واقدمه لحضرتك
ريان : تمام
ونزل تحت في الكافيتريا
اسراء وامل نزلوا جابوا اكل وقعدوا في مكتب اسراء يأكلوا ومكنش في حد خالص ف طبعا اسراء رفعت النقاب عشان تعرف تاكل
عند ريان ومالك
مالك : متقلش في الاكل يقلبييييييي
ريان : ليه يخويا
مالك : انت ناسي عزومه سميره
ريان : انا فعلا كنت ناسي
أما اتصل ب نوجااا تقولي اي الاخبار
اي دا
مالك : ايه
ريان : شكلي نسيت الفون فوق
هطلع اجيبه واجي
مالك : اوك هطلب اكل علي ما تيجي
ريان طلع يجيب الفون من ع مكتب اسراء وكان متوقع أن المكتب فاضي وأنها تحت
وطلع ريان وشاف اسراء من غير النقاب
اسراء شافته يالهووي
وقامت بسرعه ولفت تعدل النقاب
ريان بتوتر : انا اسف جدا ي انسه اسراء والله ما اعرف ان ف حد ف المكتب والا مكنتش طلعت
اسراء بعد ما عدلت نقابها وقالت بضيق : حصل خير ي بشمهندس حضرتك ملكش ذنب
انا اللي غلطانه
ريان : متأسف مره تانيه
ممكن تكملوا اكل انا نازل
ونزل ريان تحت
اسراء: استغفر الله العظيم اهو شافني من غير نقاب ينفع كدا
امل : يبنتي اهدي
دا غصبن عنك مضايقيش نفسك بقا .... يعني انتي كنتي عارفه مثلا أنه هيطلع
اسراء : اووووف بعد كدا ابقا اتنيل اكل لما اروح
أمل: يست اهدي بقا
عند ريان كان سمع كلام اسراء وهو نازل واضايق أنه ضايقها من غير قصد
ونزل ياكل مع مالك
وطول الوقت سرحان في شكل اسراء
ياربي دا عينيها بس بحس أن بنسي الدنيا كلها لو بصيت فيهم بالصدفه وكمان وشها عمري ما شوفت جمال كدا
دا اللي زيها فعلا لازم تلبس نقاب
مالك : ريان ....رياااااان
ريان فاق من تفكيره : ايه يبني بتزعق ليه
مالك : انت سرحان بقالك ساعه
ف ايه هاااا ....
ريان : في الشغل يخوياا
يالا البريك خلص انا طالع
وطلع ريان المكتب وعمل صوت قبل ما يقرب من مكتب اسراء عشان تعرف أن في راجل جاي
ودخل مكتبه وطلبها تيجي وراه
ريان : حددتي نسبه المكسب
اسراء : اه ي مستر .... اتفضل
وشاف ريان الملف وأعجب بطريقه شغلها لأنها ممتازه وبتوفر للشركه
ريان : حلو اووي ي بشمهندسه
برافو عليكي
اسراء : شكرا لحضرتك
عن اذنك
ريان بتردد : احم.... انسه اسراء
اسراء : نعم
ريان : انا اسف جدا بجد علي اللي حصل بس مكنتش اعرف انك في مكتبك
بس عشان ميحصلش كدا تاني مع اي حد
هنقل مكتبك في اوضه جمب مكتبي وتقدري تقفليها ف وقت البريك براحتك
اسراء بذهول : مالوش لزوم كل دا حضرتك
ريان : لا متقوليش كدا
ومن بكرا هتلاقي المكتب في الاوضه
اسراء : انا. مش عارفه اقول لحضرتك ايه
بس بجد شكرا اووي اووي
عن اذنك
ريان : اتفضلي
وفضل ريان مبتسم بعد ما خرجت وبعدين افتكر عزومه مامته وطلع من مكتبه علي البيت .