-->

رواية عشقتها ولكن الفصل الخامس 5 بقلم دينا دخيل

رواية عشقتها ولكن الفصل الخامس 5 بقلم دينا دخيل

    رواية عشقتها ولكن الفصل الخامس 5 بقلم دينا دخيل




    وصل ريان بيته عشان العزومه اللي هو اصلا مش طايقها

    ريان : سلام عليكم

    سميره / ساميه : وعليكم السلام

    ساميه : ازيك يحبيبي اخبارك ايه وحشنا والله

    ريان : الحمد لله ي طنط... انتي كمان وحشانا اوووي
    ( بيقولها من تحت ضرسه هو مش طايقهم أصلا 😂)

    الهام بدلع : وانا ي ريان..... مفيش وحشتيني ي لولو
    ( يخربيت رخامه اهلك 😂 سوري نرجع )

    ريان بضيق : ازي حضرتك ي انسه الهام

    الهام بدلع: بخير ي روو

    ريان بقرف : روو !!

    ساميه مامتها: بدلعك ي ريان يبني

    ريان ف نفسه : دلع زفت زيها
    معلش قوليلي ريان افضل

    وقعدوا ياكلوا والهام بتحاول تلفت نظر ريان باي طريقه
    بعد الاكل

    ساميه بخبث: صحيح يا ريان يبني .... كنت عايزه الهام تشتغل معاك هي شاطره اووي

    ريان كان بيشرب العصير وشرق

    سميره : حبيبي براحه

    ريان : نعم تشتغل معايا

    الهام : اه أنا متخرجه من سنتين ومش بعمل حاجه ف قلت اشتغل بقا واكيد مش هلاقي غيرك يدربني ع الشغل

    ريان ف نفسه : أصل أنا طايقك الساعتين دول لما تتنيلي تشتغلي معايا

    بس يعني ي طنط انا مش محتاج موظفين

    سميره بحده : مفهاش حاجه يعني لو دربتها وشغلتها معاك يعني تشتغل مع الغريب وانت موجود

    ريان بضيق : حاضر ي ماما
    وبيبص ل الهام : تقدري تيجي من بكرا الساعه ٩
    عن اذنكم وطلع اوضته

    سميره : ادينا عملنا حجه الشغل عشان تبقي معاه ع طول ورينا شطارتك بقا

    الهام : بس انا مبحبش الشغل ي طنط أصلا

    ساميه : كله يهون يقلبي عشان ريان

    الهام : هههههههههههه اه طبعا
    وقعدوا يضحكوا عشان خطتهم ف توقيع ريان في حب الهام وميعرفوش أنه ريان بيبدا يقع في حب واحده تانيه

    عند ريان ف اوضته بيكلم مالك

    مالك : هموووت مش قادر 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    ريان : اضحك اضحك وهما عملين رباطيه عليا
    انا مش عارف هطيق البت الملزقه دي في المكتب ازاي

    مالك : امك قديمه اووي 😂😂😂

    ريان : والله غلطان أن بكلمك أصلا
    بس ماشي مش هي عايزه تشتغل توريني بقا هتقدر ع شغل ريان الاسيوطي ازاي

    مالك : اوعاااا دا هتموت انت متعرفش ابوك ف الشغل
    انا مش عارف اسراء شغاله معاك ازاي البت شكلها كيوت وانت وحش 😂😂😂

    ريان مش عارف ليه اضايق منه لما مدح فيها : ما تتلم يبني اي كيوت دي

    مالك بخبث. : الله .... وانت مالك اتضايقت ليه

    ريان بتوتر : لا مضايقتش ولا حاجه عادي ...... انا هنام بقا سلام

    مالك : سلام يبيبي هيهيهييهيهيهيهيهي

    ريان : يبني اعقل شويه سلام
    وقفل ريان مع مالك وافتكر اسراء لما شافها وقعد يفكر فيها لحد ما نام
    أما بطلنا الثاني مالك قعد يدور علي البروفايل بتاع امل وبعد وقت لاقاه وقعد شافه كله وعرف تقريبا كل حاجه عنها وبتحب ايه

    مالك لنفسه : هو انا بعمل كدا ليه..... ومن امتا وانا بتصرف زي المراهقين كدا ....وايه يهمني في اي اللي بتحبه ولا لا
    انا مبقتش فاهم نفسي
    ودخل مالك ينام

    عند اسراء وامل بيكلموا اهلهم من ع اللاب

    اسراء : وحشتونا خالص والله
    هتيجوا امتا ي بابا

    _ أن شاء الله قريب يحبيبتي

    امل : أن شاء الله ي عمي
    وقعدوا كلموا اخواتهم وامهم وابوهم وضحكوا معاهم وقفلوا

    اسراء : وحشوني جدا

    امل : اه والله قريب هنشوفهم

    وقعدت امل ع الفيس بوك وشافت بالصدفه قدامها بروفايل مالك وعليه صورته
    (وطبعا فتحته كأي بنت مصريه بتشتغل عند واحد قمرر زي مالك 😉😂)

    اسراء : بت ي امل انت مالك مبتسمه كدا ليه للحياه
    انا شاكه فيك ي عبصمد 😂 بتعملي ايه

    امل : فصلتيني يبنتي
    دا دا دا ....

    اسراء : انتي علقتي ..... وريني بتنيلي ايه
    وشافت الفون .....اااه قولتيلي بقا مش دا مستر مالك بردو

    امل : اه يختي هو ..... شفته بالصدفه ف فتحته

    اسراء : امممم صدفه اهههه

    امل : هاتي ابت الموبايل وخليكي في المعقد اللي بتشنغلي معاه
    مش عارفه مستحملاه ازاي

    اسراء بضيق : لا يختي مش معقد
    دا طلع محترم اوووي عارفه دا اتأسفلي تاني أنه دخل وشافني من غير النقاب
    وقالي أنه من بكرا هلاقي المكتب ف اوضه وإبقا براحتي

    امل 😳 مستر ريان

    اسراء :اه يختي مستر ريان
    شوفتي كدا 🤤

    أمل: وبعدين انتي بتدافعي عنه كدا ليه

    اسراء : عادي مفيش حاجه.....بس قلت احكيلك
    ويالاا ننام في شغل كتير بكره

    امل : اه فعلا يالا تصبحي ع خير

    اسراء : وانتي من اهل الخير يحبيبتي
    وناموا وقاموا الصبح راحو الشغل وكل واحده دخلت مكتبها

    امل دخلت
    صباح الخير

    مي : صباح النور يحبيبتي

    سامح : صباح الورد والفل والياسمين

    امل اضايقت من طريقته بس طنشته وقعدت تشوف شغلها وبعدين مالك طلب منهم يروحوا مكتبه

    الكل : صباح الخير ي بشمهندس

    مالك : صباح الخير
    كنت عايز منكم توروني شغلكم اللي بدءاتوا فيه ونتناقش في الميزانيه بتاعت المشروع

    امل جابت اللاب بتاعها وبداءت تشرح
    ومي وسامح نفس الكلام
    بس كانت طريقه امل اسهل ووضحت كل المشروع في اقل من ربع ساعه

    مالك وهو منبهر من شغلها : برافو عليكي ي بشمهندسه

    أمل: شكرا يفندم

    خلاص تمام سامح تنزل الموقع ومعاك العمال
    مي تشرفي ع الكلام دا
    وأمل هتدريسي كل دا وتتابعي معاهم وتبعتيلي كل دا ع الايميل

    الكل : تمام ي بشمهندس

    مالك : اتفضلوا ع مكاتبكم وبالتوفيق واثق فيكم

    وطلعوا كلك وكانت أمل لسه خارجه وبتلم اداواتها

    مالك : احم ..... امل

    أمل: نعم ي بشمهندس في حاجه تانيه اعملها؟

    مالك : لا ....احم .... يعني

    أمل باستغراب : في ايه حضرتك

    مالك : أصل بصي روحي الحمام اعدلي خمارك

    امل باستغراب خمارها معدول وفي بالها ماله دا ....بس قالت
    تمام عن اذنك

    وراحت أمل الحمام وهي مستغربه بس بصيت في المرايه لقيت شعرها باين شويه منه من الخمار من الحركه والشغل
    ف ظبطته
    وطلعت وهي مبتسمه من تصرف مالك وراحت مكتبها

    ( الواد حمش يشباب 😉😂😂💃 )

    عند اسراء
    كان وصل مالك في مكتبه واسراء دخلت عنده تراجع معاه الشغل و...

    الهام : صباح الخير ي رووو

    ريان ف نفسه: الله يخربيتك ع ام دا اسم

    وقال بضيق : صباح الخير ي انسه الهام اظن ان قلت اسمي ريان وبالنسبه لهنا البشمهندس ريان
    وحضرتك جايه الشغل متأخر ساعه وتلت وانا مبحبش التأخير
    ودخلتي من غير ما أءذن ليكي انك تتدخلي
    احنا في مكان شغل مش نادي

    ( الواد مخنوق منها بقاله كتير وما صدق يطلعه بقا 😂😂نرجع )

    الهام بضيق : سوري

    ريان لإسراء اللي بتتفحص الكائن اللي قدامها اللي هي الهام من طريقتها ولبسها ومارتاحتش ليها

    ريان : اسراء

    اسراء : نعم ي بشمهندس

    ريان : الانسه الهام جايه تتدرب عشان هتشتغل معانا
    فهميها شغلنا بما انك فهمتي كل حاجه بسرعه

    اسراء : ف نفسها ( وانا هستحملها 🙄🙂)

    تمام ي بشمهندس
    اتفضلي معايا ي انسه الهام

    الهام بدلع : ايه دا هو مش انت اللي هدربني ي ريان

    ريان بنفاذ صبر : بشمهندس ريان
    واه البشمهندسه اسراء معاكي وفي تيم كمان لو احتاجتي حاجه هيساعدك

    الهام بضيق : تمام
    وطلعت الهام واتصلت ب سميره
    شوفتي ي طنط ابنك ....وكمان مش هو اللي هيدربني وأنا جايه عشان افضل جمبه

    سميره : وايه يعني
    ما انتي بردو معاه ف المكتب .... اتشطري انتي بس

    الهام : ماشي ي طنط ...هروح بقا اشوف البتاعه اللي هدربني دي

    سميره : سلام يقلب طنط

    وقفلت الهام معاها وراحت لإسراء اللي قعدت تفهمها وهي مش مركزه أصلا معاها وكل شويه تعيد تاني ومش فاهمه

    اسراء بعصبيه : ي انسه الهام ركزي معايا شويه حرام عليكي بقالي ساعه ونص بفهمك وانتي مش مركزه معايا أصلا
    وانا ورايا شغل تاني

    الهام بزعيق : انتي بتتعصبي عليا كدا ليه .... انتي مجرد شغاله هنا وبعدين انتي اللي مش عارفه توصليلي كلامك بطريقه افهمها

    وطلع ريان ع صوتهم
    ايه اللي بيحصل هنا دا

    الهام بدلع وحزن مصطنع : شوفت ي ريان.... بتزعقلي أن مش فاهمه وهي اصلا اللي مش عارفه تفهمني كويس
    وبعدين مش طنط بعتاني ادرب يعني اكيد هاخد وقت ع ما افهم

    اسراء : حضرتك ي بشمهندس هي اصلا مش مركزه وانا ما شرحتش حاجه صعبه أنها تاخد ساعه ونص والانسه متفهمهاش غير أن مزعقتش. ..... انا بس طلبت منها تركز

    ريان كان عارف أصلا أن الهام مستهتره وكمان هو شاف طريقه شغل اسراء وعارف أنها ممتازه

    ريان : خلاص ي إسراء هفهمها انا وخلصي انتي شغلك

    ابتسمت الهام بنصر ودا اللي كانت عايزاه ( متعرفش اللي هيحصلها 😂🤫)

    وقعد ريان وشرحلها كل حاجه بطريقته وكانت هي سرحانه أصلا فيه ولما خلص اديته اشاره أنها فهمت وهو عارف انها مش فاهمه حاجه اصلا

    ريان : تمام كدا هتروحي مكتبك هتلاقي ع اللاب ملفات
    الملفات دي ف غلطات المطلوب منك تعرفيها وتصلحيها
    الموضوع سهل
    اتفضلي
    ( مش انا قلت متعرفش اللي هيحصلها 😂)

    الهام : ايه ....هو انا هبدا شغل كدا ع طول

    ريان بسخريه : اومال جاين نهزر هنا
    يالا ي انسه ع مكتبك والملفات دي تخلص وتتبعت

    طلعت الهام لمكتبها وهي مضايقه

    واسراء شافتها وكانت عارفه أن شخصية الهام مش هتستحمل ريان ف ضحكت لما شافتها طلعت من عنده كدا
    تستاهلي عشان تبقي تتبلي عليا وتقول أن زعقتلها
    وخلصت اسراء شغلها واستأذنت تمشي وامل كمان مشيت


    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .