-->

رواية وعد الادهم البارت الرابع 4 بقلم امنية الحبيشي

رواية وعد الادهم البارت الرابع 4 بقلم امنية الحبيشي

    رواية وعد الادهم البارت الرابع 4 بقلم امنية الحبيشي



    البااارت الراابع👏👏
    وعد الادهم🖤🖤
    **************بقلم/امنية الحبشي
    في الجامعة
    تدخل جني تجد شادي يخرج مسرعا وخطواته تدل علي غضبة فاوقفته
    جني/شادي مالك في اي
    شادي/جني لو سمحت سيبيني انا عاوز امشي
    جني/في اي بس يا شادي
    شادي بدمعة خائنة/طلعت مبتحبنيش و بتقولي احنا اخوات ياجني
    قد فهمت جني/اهااا طب انت رايح فين دلوقتي
    شادي/مروح
    جني بمرح كي تنسية/استني هاجي معاك واتصل علي البت وعد تيجي مع ان لو بطوط عرفت هتستخدم سلاح المهات ضدنا
    اومأ لها وجملة واحدة تتردد في زهنة(انت اخويا يا شادي)
    قامت جني بالاتصال علي وعد
    *************عند وعد امام مدرسة مالك
    وعد/وانت عارف وعد مش محتاجة حامي يا حازم
    مصطفي/عاوز اي ياحازم انت الي جايبك هنا
    وعد/مصطفي مش تكلم حازن اخويا كدة
    ظهرت ابتسامة نصر علي وجه حازم لاكن اختفت عندما قالت
    وعد/ولا اقوول ابن مرات ابويا
    مصطفي/اين الجبهة انا لا اراااها بصراحة في منتصف الجبهة
    حازم بغضب/احترمي نفسك يابنت فريدة
    وعد بغضب جحيمي/اسم فريدة ده ميجيش علي لسانك الوس* ده تان يا حازم
    رفع حازم يده لصفع وعد وكل هذا امام ادهم المستغرب من هذة الفتاة ومن هذا وكيف ان تكون بهذة الحالات العديدة ولاكن عدما وجد حازم يرفع يده لصفعها كان سيتدخل لاكن وجد
    قامت وعد بلوي يد حازم خلف ضهره /تؤتؤ لاعاش ولا كان الي يمد ايده علي وعد النويري يا زومة وشايف التيران دول خايفين مني علشان كل يوم والتاني صحابهم يرحولهم وهما خلصانين وهي تأشر علي الحراس وقامت بترك يده
    حازم/بكرة هتيجي مزلولة لينا يا وعد وهتشوفي
    وعد/يلا يابابا العب بعيد مش وعد النويري الي تتزل وقول لامك اوووو سوووري قصدي مامتك ان وعد مبتخفش
    غادر حازم وغضبة غادر قبلة فهوو يكره وعد بشدددة
    التفت وعد لمصطفي وقالت بنبرة تشوبها البكاء والضعف/عاوزة شوكولاتة يا مصطفي بليزززز
    مصطفي/حاضر من عيوني استني هنا هروح اجبلك وهاجي بس اهدي
    اومأت له وعد ذهب مصطفي ليجلب لها الشوكولاتة
    ادهم/انتي ازاي كدة
    وعد/نعم...!؟هو اي الي ازاي
    ادهم/ازاي بتبقي متعصبة وفي ثانية بتبقي هادية وفي ثانية بتبقي ضعيفة انتي ازاي كدة يا وعدي
    وعد تجاهلت كلمة وعدي الي جعلت فراشات تداعب معدتها/الي يشوف الي انا شوفته او يعرف الي انا عرفاه صدقني هيبقي انا
    كان سيتحدث لولا قدوم مصطفي/اتفضلي ياستي والنوع الي انتي بتحبيه كمان
    اخذت منه وعد الشوكلاتة واكلتها بنهم كبيير وقاطعها اتصال جني
    وعد/اي يا جني انا جايه الجامعة اهوو
    جني/لا لا متجيش تعالي علي الفيلا بتاعت شادي
    وعد باستغراب/ليه هو في اي وانا اصلا معرفش مكان الفيلا
    جني/قال لشهد ياوعد وقالتله خلينا اخوات وانا كمان موش عارفة المكان
    وعد بغضب وهي ترمي الشوكولاتة عي الارض/غبي غبي انتو ليه مبتسمعوووش الكلام وبعدما هدأت خلاص انا جاية اهوو
    جني/احنا لسة رايحين هستناكي لانك عرفاني بلح ممكن اعك اكتر من اني اصلح
    مصطفي/تصدقي باللة انا غلطان اني جبتلك حاجة
    وعد/استني علشان في مصيبة حصلت ثم ذهبت لادهم/احم لو سمحت فين مكان الفيلا بتاعتك
    ادهم باستغراب/الفيلا بتاعتي انا ليه
    وعد/هو لازم ليه هتقولي ولا اتصرف
    ادهم بصدمة/انتي بتكلميني انا كدة ياعقلة الاصبع
    وعد بصدمة/انا عقله اصبع يا شبيه البني ادمين
    ادهم/انا شبيه بني ادمين يا اوزعة
    وعد/عاااا متقولش اوزعة
    مصطفي/بسسسس كفاية فضايح في الشارع لحد كدة والنبي انا اتفضحنا خلاااص وانت ياادهم نقلت من القصر
    ادهم/لا
    مصطفي/تمام يلا يا وعد
    وعد/انا الي هسوق
    مصطفي/احيييه انتي الي هتسوقي عوضي علي الله في العربية ودع مصطفي ادهم
    ذهبت وعد وجلست خلف المقود
    وجلس مصطفي بجانبها
    ادهم/ياتري عاوزة تعرف عنوان القصر ليه انا هروح وراهم
    ساق ادهم السيارة خلفهم حتي وصلو امام قصر السيوفي
    *************************بقلمي/امنية الحبشي
    عند جني وشادي في القصر
    جني/احم شادي
    شادي/اي ياجني
    جني/احم هو يعني هو في هنا خادمات بنات
    شادي/ايوة في المطبخ
    جني/اشطااا
    وذهبت جني الي الخادمة في المطبخ وسالت علي مكان التويليت ووصفته لها لاكن وجدتة معطل
    جني^/اه يا شيدو الكلب قصر طويل عريض والتيوليت فيه مش شغااال انا ادخل اي اوضة وخلاص حلوة الاوضة دي اه والنبي حلوة ثم دخلت الي الغرفة وجدتها الوانها غامقة وبشدة
    جني/اي جو الرعب ده اي كمية الاسود ده امممم يسلام لو هنا ازرق×ابيض هيبقي واااو وكمان هنا.... واخذت تتخيل اين ستضع جميع الاشياء في الغرفة ولم تنتبه الشخص الذي خرج من الحمام للتو
    مازن/انتي يماما بتعملي اي هناااا
    التفت له جني بتلقائية وجدت شخص يقف ويلف منشفة حول خصره فقط والماء يتقطر من شعرة وينزل علي صدرة العاري القوي قامت بالالتفاف/انتي يا غبي مش في واحدة في الاوضة ازاي تخرج كدة
    مازن بتهكم/اولا دي اوضتي ومحدش بيدخلها فانا اعرف منين انك هنا
    قالت ببلاهة/تصدق صح بس بردو ده ميمنعش انك تحترم نفسك
    مازن/بره ياماما يلا دانا لو كنت اتجوزت كنت خلفتك
    قامت جني بالالتفاف له بغضب وقد تناست الوضع/طفلة مين يابني ادم انت انت الي عجوز وعضمة كبيرة ياجدو
    اتغاظ مازن منها كثيرا/مين ده يابنتي الي عجوز ده بنات بلدك كلها هتموت عليا
    جني/هقول اي بنات مسهوكة واتعموو في عينهم هو انت اكمنك قمر بزياااادة وشعرك حرير وعيونك يدوخو وجسمك رياضي يموتو عليك
    مازن/نظر لها كانها برأسين/هو انتي هبلة ولا شكلك كدة
    جني/احترم نفسك ياجدو
    ولكن فعل ما صدم جني
    قام مازن بخلع المنشفة ببطئ
    قامت جني بالالتفاف/انت ياسافل يا قليل الادب يا حقير يا حيوان مش مكسوف من نفسك
    مازن بخبث/دانا جدوو حد يتكثف من جدوو بردو
    جني/وهي تخرج من الغرفة/سافل سافل مفيش كلام يعني
    ضحك مازن بملئ فمه/يابنت المجنونة بس قمرر عليها جسم يودي القسم اي الي انا بقوله ده كلهم اوس*خ وانت عارف
    بالأسفل كان يجلس شادي والحزن يطغي علي وجهة
    دخلت وعد ووراأها مصطفي وخلفهم ادهم
    وعد/شادي
    نظر لها شادي بحزن وقام باحتضانها بقووووة كبيرة وهو يبكي/مبتحبنيش ياوعد بتعتبرني اخوها انا بحبها اوووي يا وعد(اذا بكي شاب لاجل فتاة فهوو مهوس ومتيم بهااا عشقاا)
    وعد/اهدي يا شاد ولاكن قاطعها من قبض علي يديها بقوة وقام بسحبها من حضن شادي وجرها خلفه مصطفي كان سيتدخل لولا إشارة يد وعد✋
    اما عند ادهم لم يقدر رؤيتها في احضان اخيه قام بالقبض علي بدها وسحبها خلفة الي غرفته دون الاهتمام باحد قام بدخول الي غرفتة ودفعها الي الحائط
    وعد/ممكن اعرف في اي يا أستاذ ادهم
    قام ادهم بالاقتراب منها/اسمي ادهم بس يا وعدي
    وعد/لا استاذ وانا اسمي وعد
    ادهم بجنون/لا انتي وعدي بتاعتي وملكي انا بس
    وعد/انا مش بتاعت ح لاكن قاطعها ادهم بالتقاط شفتيها بقبلة اقل مايقال عنها عنيفة فهي تقول انها ليست ملكة لا انا ملكه وحده فقط تحولت قبلته الي قبلة رقيقة عندما احس بطعم الدماء في فمه
    اما عند وعد صدمت كثيرا من فعلته هذة ولاكن كانت لا تريد ابعاده مع انها تتالم لاكن تشعر بشعور جميل لاول مرة تشعر به في حياتها
    ابتعد عنها ادهم ودفن راسه في عنقها/بحبك ياوعدي لا مش بحبك انا بعشقك بحس بقلبي هينط مني لما اشووفك مع انك اصغر مني بكتير بس بشوفك مراتي وحبيبتي وعشقي وكل حاجة ليا انا مستغرب نفسي جدااا شوفتك امبارح وحسيت بكل ده مش عارف ازاي بس انا بعشقك يا وعدي
    كانت وعد تنوبها حالت من التيه لا تعي شئ مما يقولة لاكن استعادة وعيها وقامت بابعادة بقووووة كبيرة اكتسبتها من كرهها لكلمه (حب)
    وعد/اي الي انت عملته ده انت اتجننت انت ازاي تعمل كدة
    ادهم/قولتلك علشان بحبك امتي وازاي وانا لسة شايفك امبارح بس بحبك ومش هسيبك
    وعد/وانا مش بحب ولا هحب حد ثم رفعت اصبعها في وجهة وبحذرك انك تعمل الي عملتة ده تان فاهم ثم استدارت لتخرج من الغرفة باغتها ادهم بسحبها والقائها علي الحائط وقال بهمس/بس انتي ليه مبعدتنيش
    وعد/علشاان علش اان
    ادهم/ايوة ياوعدي علشان اي...
    ثم اقترب منها وقال امام شفتيها/كنتي عوزاني اكمل صح ثم التقط شفتيها بقبلة عاااشقة وشغوفة جعلها تذوب بين يديه ولكنها تذكرت ماضيها جعلها تبعده عنها بقوة وقامت بمغادرة الغرفة
    بالاسفل
    جني/انا شوفت ادهم وهو واخد وعد هو في اي
    شادي/والله مانا عارف
    مصطفي/هو ازاي يخدها كدة اصلا
    جني/انا مووش فهمة حاجة خااالص
    شادي/استنو ياجماعة لما ينزلو هنفهم
    نزل مازن/مصطفي يابن الايه عااش من شافك
    مصطفي/ميزو مالك ياض احلويت ليه كدة
    نظر مازن لجني/والنبي ياخويا في ناس بتقواي جدوو واي الي مقعدكو وعنيكو علي السلم كدة
    شادي/ادهم خد وعد علي اوضته
    اتسع عين مازن/وعد مين ياض ياشادي اوعي تقول البت الي شعرها احمر
    شادي/ايوة هي
    قاطعهم نزول وعد/يلا ياجني
    شادي/في اي ياوعد
    وعد/......قاطعها ادهم/اصل راحة تجهز نفسها
    نظر له الجميع باستغراب بدون استثناء احد
    شادي/ليه🤔🤔
    ادهم/اصل فرحنا بعد شهرين
    شادي/ياعم سهلة ثم اتسعت عين شادي/احيييه انت بتقول اي
    مصطفي/اي الكلام ده يا اادهم ردي ياوعد الكلام ده بجد
    وعد/وانا موافقة ياادهم لاكن........

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .