-->

رواية وعد الادهم البارت الخامس 5 بقلم امنية الحبيشي

رواية وعد الادهم البارت الخامس 5 بقلم امنية الحبيشي

    رواية وعد الادهم البارت الخامس 5 بقلم امنية الحبيشي


    وعد/موافقة بس عندي شروط
    ادهم وهو ينزل الدرج ثم جلس بغرور/وكمان بتتشرطي وايه هي الشروط
    وعد وهي تجلس بغرور مماثل/اولا همس تبقي تحت وصايتي انا
    ادهم باستغراب/مش فاهم يعني ايه تحت وصايتك
    وعد/ يعني تجيب لي تنازل من بابا ان انا ابقي الواصية عنها ازاي ماعرفش
    ادهم/انا مش فاهم يعني انتي عاوز اخلي ابوكي يتنازلك عن وصاية اختك
    وعد بصوت متحشرج/ايوة عوزاة يتنازل عنها ليا بالزوق او بالعنف
    ادهم/موافق مع اني مش فاهم+اي تان
    وعد/الجواز بعد الامتحانات يعني بعد 3اشهر
    ادهم بمضض/موافق🤨🤨
    وعد/متدخلش فيا ولا في اي حاجة تخصني
    ادهم بغضب/لا كدة تبقي هتجوزي سوسن اسمعي ياشاطرة انا موافق علي اول شرطين اما الشرط الاخير دة متفكريش اني هواافق عليه
    وعد/واللة ده الي عندي موافق اوكي مش موافق عادي جداا احنا لسة بنتفق
    ادهم باستنكار/بنتفق انتي مسمية جوازك مني اتفاق
    وعد/واللة افهم زي ماتفهم انا قولت الي عندي
    ادهم/وانا مش موافق يا وعد وهتجوزك برضاكي او غصب عنك
    كادت وعد ان ترد لولا قاطعهم صوت مازن/اهدو يجماعة بصي ياانسه وعد مفيش حد هيقبل باخر شرط الا بقااا لو هيبقي****
    وعد/احم تمام انا موافقة علي الجواز بس الشرط الاساسي همس يبقي انا الواصية عنها
    ادهم/وانا قولت موافق والصقر مبيرجعش في كلامة
    ادهم/وانا كمان عندي شرط
    وعد برفع حاجبها/وايه هو انشاء اللة
    ادهم/تعرفيني كل تحركاتك
    وعد/واللة طب مااقدملك طلب اقبل ما اخرج احسن
    ادهم/وليه لا انتي قولتي شروطك وانا وافقت وانا ده شرطي ومطلوب منك توافقي
    وعد بتنهيده لانها تحتاجه/تمام وانا موافقة
    مصطفي/خلصتي ياوعد وانا بقااا مش موافق
    ادهم بغضب اعماه من يكون مصطفي/وانت مالك توافق ولا لا ماتولع
    مصطفي/علشان انا ابقااا قاطعته وعد/مصطفي بليز نتكلم بعدين انا وانت وقالت لادهم وحضرتك انا مستنية منك ورقة التنازل
    ادهم بعشق/انتي لو طلبتي عيوني هجبهملك
    وعد بخجل/احم تمام ولكي تغير الموضوع/هااا ياشيدو اي رايك في القلم الي خدته من الحب
    نظر لها شادي بحزن اتضغطين ايتها الغبية علي جرحي اكثر
    ادهم/قلم اي
    وعد ذهبت وجلست بجانب شادي/متزعلش مني ياشادي بس انا حزرتك وقولتلك بلاش بس انت الي كنت مصمم قولتلك الحب مبيجيش من وراه غير الاذي والذل والاهانة وانت فضلت مصمم
    شادي بحزن/انا مش زعلان ياوعد خلاص الي حصل حصل
    جني/فقك ياشيدو غارت شهد انا موجودة دانا حتي عنيا خضرة زيك هنجيب مزز صدقني
    شادي بمرح/مبقاش غيرك انت ياجون واتجوزك
    جني/هااارسوح جون انا جون دانا العرسان بيقفو طوابير قدام الفيلا يكش بس النفس
    وعد بضحكة جعلت ادهم يذووب بها اكثر/علي يدي دانا مبعرفش ادخل الفيلا بسبب العرسان
    جني بغيظ/اااه يادزمة انتي وهو بسسس هو طفطف حبيبي الي هينصفني مصطفي قول حاجة
    مصطفي ببراءة مصطنعة/حاجة
    جني بغيظ كبير/حتي انت يامصطفي طب مااشي ثم اخدت وسادة وقامت بضرب شادي ومصطفي ووعد
    تحت ضحكات ادهم ومازن علي هذة المجنونة حتي قاطعها رنين هاتفها
    جني/يااااالهوي دي بطوط
    وعد/افتحي يابنتي بقلب جامد ولو سالت عني قوللها انك مشوفتنيش
    جني/اه يا واطية
    مصطفي/هيتعمل منكو بطاطس محمرة🤣🤣
    شادي/لا وانت الصادق هتعمل منهم شاورما
    جني/بس بقاا انا هفتح وقامت بفتح الهاتف والمكبر
    فاطمة/انتي فين يابنت الجزمة وفين وعد واللة لما تجيولي بس مش المفروض انكو عندكو محاضرة واحدة وترجعو
    قامت وعد باللطم علي وجهها
    جن/قلبي ياطمطم انا مع وعد
    فاطمة/وفين وعد جني/معايا
    فاطمة/انتي بتهزري يابت انتو فين ياجني ومن غير كذب
    ابتلعت جني ريقها ونظرت لوعد كانها تقول(اقولها اي)
    وعد/ست الكل انتي يابطوط ثم نطقت بسرعة/احنا عند شادي في البيت لانه كان تعباان جدا ومتقلقيش معانا مصطفي
    كتم جميعهم ضحكاتهم علي هذة القوية التي تحولت كالفأر الان
    مصطفي/ايوى ياطمطم انا معاهم وشادي يبقي قريبي متقلقيش
    فاطمة/ياحبيبي ياشادي طب هو كويس دلوقت ولا اي جبتولو دكتور يابت يا جني
    ابتسم شادي وقال بنبرة تمثيليه للتعب/متقلقيش ياطمطم انا كويس
    فاطمة/الف سلامة عليك ياحبيبي وانتي يااخرة صبري منك ليها اخلصو علشان عندي خبر ليكو هيخليكو تتنططو زي القرود
    جني/اي يابطوط والنبي قولي مش هقدر اصبر علي ماجي
    وعد/قولي ياطمطم يلا اي هو
    فاطمة/سليم جاي من السفر بكرة بس قالي اسيبها مفجأة ليكو
    جني/عادي ثم صرخت بفرحة سووولي هييييه سولي جاااي
    وعد بفرحة ممزوجة باستغراب/سليم جاي وسايب ثم ادركت ما كانت ستتفوه به احم قصدي يعني غريبة
    فاطمة/واللة مااعرف ياوعد هو اتصل وقالي انه جاي بكرة ومقولش ليكي والبزات جنجون
    جني/الواطي لما اشوفة بس واللة لضربة واموتة
    فاطمة/يلا تعالي انت وهي ويلا علشان همس زمانها جاية ومش بترضي تاكل من غيركو
    وعدوجني/حاضر يابطوط
    ثم اغلقت الهاتف
    نظرت وعد لشادي/شيدو اشوفك في الجامعة بكرة وفكر متجيش كدة وانت عارف اي الي هيحصلك
    شادي بتحية عسكرية/تمام يافندم
    ادهم بهدوء/مين سليم ده
    جني بفرحة وسرعة/سليم ده يبقي ابن خالتي كان مسافر فرنسا من سنتين ومجاش ولا مرة
    ادهم بغضب لنفسة/طب ووعد مبسوطة يا تري في حاجة ما بينهم اعقل يا ادهم اهدي خااالص متعصبش نفسك
    وعد/شادي بليز ممكن توصل جني علشان عاوزة اروح مشوار انا ومصطفي
    جني/لااااا ابوس ايديكي صوباع صوباع وانا جاية معاه كناا هنعمل 100 حادثة والنبي خدوني معاكم
    نطق مازن بسرعة/انا ممكن اوصلك نظر له الجميع باستغراب/ انا قصدي ان ورايا مشوار ممكن اوصلها في طريقي
    وعد/لا واللة لا شكرا
    شادي/ياستي هو هياكلها ده هيوصلها+كمان اني مش قادر اسوق اصلا
    وعد بتنهيده/تمام يا استاذ مازن ثم وجهت كلامها لجني/لو ماما فاطمة سالت عليا انا مع مصطفي وبس
    ادهم بغضب وغيرة/راحة فين
    وعد/شئ ميخصكش ثم غادرت وغادر وراأها مصطفي
    همس مازن بجانب اذن جني/مش يلا علشان جدو يوصلك ولا اي نظرت له جني بخجل لقربة الشديد ثم خرجت هي وهو للسيارة
    *****************عند وعد نجدها تبكي بحرقة ووجع امام قبر امها فريدة/انا هوفي بوعدي ياامي خلاص هحمي همس انا عارفة الي بعملة ده غلط بس انا مش مهم المهم الوعد الي وعدتهولك فتذكرت الوعد وامها وهي علي فرااش الموت
    فلااااااش باااااك
    فريدة/اوعديني ياوعد انك هتحمي اختك من سالم
    وعد طفله تبلغ من العمر 13 عام هتفت بقوة لا تناسب عمرها /حاضر يماما انا هحميها ماخفيش عليها وهقول كل حاجى
    فريد بخوف/لا يااوعد متقوليش اي حاجة وحياتي عندك لو قولتي اختك هياذي اختك بلاش يااوعد
    وعد/حاضر يماما مش هقول حاجة خلاص بس ارتاحي انتي وكان هذا اخر ماسمعته فريدة قبل وفاتها وعد/ماما ماما انتي مبترديش ليه لاااااا ماااااااما بالله عليكي لاااااا متسبنيش مليش غيررررري ياماماااااااااا والنبي قومي متعمليش معاياااا كدة مش هفووووووول لحد بس قومي قوووووووووومي قالت اخر كلمة بصراخ ثم وقعت مغشي عليها
    بااااااااااااااك
    انا وعدتك اني مش هقول لحد علشان همس متبقاش في خطر بس دلوقتي انا هحميها ثم قالت بقوة بين دموعها وشهقاتها/وهخليه يدفع تمن كل الي عمله غاااااالي اوووووي ياامي وهخليه يقول حقي برقبتي

    البارت السادس من هنا

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .