اخر الروايات

رواية لحظات انوثة الفصل الثاني 2

رواية لحظات انوثة الفصل الثاني 2 




لحظات أنوثة
 💞الفصل الثاني

(كارمن وادم )
ادم ::ااعد يا امجد انا موافق تشتغل معايا وكمان حتمسكلي كل حاجة حتي مواعيد البيت الشخصية
كارمن:: بتلعثم ايه
ادم ::مش فاهم انت مفروض المساعد بتاعي هي السكرتيرة قالتلك كل حاجة حتستلم مفاتيح البيت منها يلا علي شغلك ياامجد مكتب هنا في الاوضة معايا
كارمن ::بتوتر طيب ياادم بيه وقامت اعدت علي مكتبها ووضعت يدها علي وجهها من التوتر
ادم ::انت ايه مالك تعبان
كارمن ::لا ابدا انا تمام حبقي كويس
ادم ::قام من مكانه بصي بقي انا عايزك تصحصح معايا كده احنا عندنا مواعيد الشركة ومواعيد تانية وغمزله
كارمن ::مواعيد ايه مش فاهم
ادم ::اقترب من مكتبه واعد علي سطح المكتب
كارمن:: امام هذا الوسيم وهي تحت تأثيره كلماته وعطره ووسامته طريقة كلامة المثيرة
نفضت عن راسها تلك الأفكار كارمن لنفسها فوقي ده زيه زي اي راجل افتكري ابوكي عمل ايه في امك وفيكي
ادم ::انت معايا ياامجد انت كويس انت مش معايا خالص
كارمن:: انا تمام كمل انا معاك
ادم ::في حاجة غريبة مش مرتحلها بس حفهمها وقام راح علي مكتبه

(سلمي وقصي)
سلمي:: بتكبر حنشوف يامغرور انا حكسرلك مناخيرك دي وحجيبها الأرض
قصي ::بضحكة رجوليه واقترب خطوات منها معاش ولا كان اللي يجيب مناخيري الأرض متخلقتش لسة الست اللي تقدر تعمل كده
سلمي ::لا اتخلقت وحتعمل فيك والست دي تبقي انا
قصي:: هي فين الست دي مش شايف انا شايف ادامي اي ست وغمزلها بطرف عينه
سلمي::حيوان ورفعت يديها لتصفعه علي وجهه مسك يديها وشدد علي مسكها بقوة
سلمي:::سيب ايدي اه
قصي::مفيش ست مهما كانت تقدر ترفع
 ايديها عليا وساب ايديها وتركها وذهب علي المزرعة
سلمي ::ايه الحيوان ده
فخري ::انا اسف يا دكتورة سلمي علي اللي حصل وعلي سكوتي انا منقدرش اتكلم معاه ده قصي القاضي ربنا يعينك عليه
سلمي ::يتوعد واضح أن مش الخيل اللي عايزة ترويض صاحب الخيل اللي عايز ترويض وهزت راسها

عند قصي في المزرعة كان يدور في مكانه لا يعلم من اين أتت هذه المتمردة التي انتصرت على ليه زفر بقوة واخرج سيجاره ووضعها علي شفاهه واشعلها وقام بنفخ دخان السيجارة التي زادت من وسامته اكتر جلس علي مكتبه لكي يهدأ بعدها نظر من شرفة المكتب راي سلمي واقفة أمامه فاصطدمت عسليتيها برماديتيه وكان الصمت سيد الموقف
سلمي::بتوتر في ايه ماله بيبصلي كده ليه
قصي::انتي اللي جبتيه لنفسك وخرج برة المزرعة راحلها

(جميلة وجاسر)
خرج من الجامعة اتجه الي سيارته لمح بعينه صاحبة الجمال المهلك التي سحرته من أول نظرة استغرب من إعجابه بها ركب السيارة وساق باقصي سرعة مالي في ايه حته بت تعمل فيا كده بردو فوق ياجاسر فوق انت جاسر الالفي وهي طالبة لسة عيلة حتبص لعيل من سنها
جميلة:: كسفني مشي وسابني وراح يتكلم في التليفون انا مش عايزة بقي موديل ولا حاجة
فاتن ::حتسيبي حلمك عشان جاسر الزفت ده
جميلة ::متقوليش عليه زفت انا بحبه
فاتن ::بجد بتحبي ولا معجبة بيه كده
جميلة ::انا بحبه كل يوم بتفرج علي صوره وبحلم بيه وانا نايمة وانا صاحية بس هو عمره ماحيبص لوحدة زي ابدا انا بروح وراه في كل مكان عاملة زي ضله بكلمه كل يوم في التليفون جبت رقم بكلمه منه اطمن عليه بس هو كل يوم يقفل في وشي التليفون
فاتن:: في كاستنج جديد معمول بيدوروا علي مواهب جديدة عايزين موديل ماتقدمي وسيبك من جاسر
جميلة::ماشي بس
فاتن ::من غير بس وافقي طلعي نفسك من المود الزفت ده وانسي جاسر خالص
جميلة ::حاضر
فاتن ::حستناكي بليل في المكان ده خدي ده العنوان
جميلة ::بابتسامة ماشي

(قصي وسلمي)
قصي ::نادي يافخري علي دكتورة سلمي
فخري ::حاضر ياقصي بيه
قصي ::انا حوريكي ازاي تعرفي ايدك عليا
دخلت سلمي الي المزرعة
فخري::المكتب اهو يادكتوره سلمي
سلمي دخلت المكتب خبطت علي الباب
قصي::ادخلي يادكتورة
سلمي ::خير حضرتك طلبتني
قصي ::احنا حنمضي العقد عشان تاخدي حقك وتمشي
سلمي:: ياريت عشان مش قادرة. استحمل اكتر من كده
قصي ::طيب امضي يادكتورة
سلمي ::حمضي عشان اخلص منك هات القلم ومضت 
قصي ::براحة شوية اهدي مش تشوفي مضيت علي ايه انا اقولك انتي مضيت عن اتفاقية انك تباتي هنا عشان تعالجي الحيوانات ها ايه رايك
سلمي ::ايه ورن هاتف سلمي ردت

( كارمن)
بعد انتهاء العمل رجعت الي البيت اتصلت كارمن بسلمي ردت
كارمن ::انت مرجعتيش ليه اتاخرتي اوي
سلمي ::اصلي حبات هنا كام يوم اصل ده سفر وبعدين صاحب المزرعة رجل كبير في السن متخافيش عليا وبصت لقصي
كارمن ::تباتي ازاي يعني
سلمي::مش حينفع اتكلم حكلمك بعدين
كارمن ::طيب خدي بالك من نفسك
سلمي ::طيب وقفلت
قصي:: برافو بتعرفي تكدب كمان

 اتصلت كارمن بجميلة ردت
جميلة ::في عايزين كاستنج النهاردة وحتاخر شوية
كارمن::طيب خدي بالك من نفسك
جميلة::هو انا صغيرة ياكارمن متخافيش عليا
كارمن ::انتي بنتي الصغيرة لازم اخاف عليكي
جميلة:: عارفة والله بس انتي بتخافي بزيادة اوي 
كارمن ::طيب خلاص متزعليش انا حقفل عشان حنام بقي

(جميلة وجاسر)
اتفاجات جميلة بوجود جاسر الالفي موجود من ضمن لجنة التحكيم
جميلة:: فكرت جيدا في الأمر
جميلة ::فاتن جاسر برة حعمل ايه
فاتن تمشي بثقة عشان محدش يسخر منك دي فرصتك الاخيرة جميلة طيب عندك حق وخرجت من الغرفة كانت تمشي بثقة وكانها تتعمد أن يراها
جاسر ::وهو مش مصدق أنه شافها تاني رمش عدة مرات عشان يستوعب الأمر بعد الانتهاء من العرض ذهبت جميلة لجاسر
جميلة انا عارفة اني مش حتوافق اني ابقي من ضمن بنات العرض بتاعك
جاسر ::انا موافق انك تشتغلي معايا في العرض الجاي
جميلة ::بابتسامة ووضعت يدها علي فمها
جاسر ::وضع يده في جيب بنطال وكأنه شايف أمامه طفلة صغيرة
جميلة:: انا حستاذن بقي عشان اتاخرت
جاسر ::اتفضلي ورفع حاجبيها عاليا من جمالها

في صباح اليوم التالي عند كارمن بعد ماذهبت جميلة من البيت
كارمن ::الحمد لله انها مشيت الحق اجهز نفسي

ذهبت كارمن الي بيت ادم أخرجت المفتاح فتحت الباب دخلت الي البيت كله مكون من صالة رياضية وبعد الاثاث وطابق لغرفة النوم
دخلت الي الصالة الرياضية لقت ادم بيلعب رياضة الضغط
كارمن امام هذا الوسيم حيث كان عاري الصدر لايرتدي الا البنطلون اسود رياضي يحمل منشفة صغيرة في يده لتنشيف بعض قطرات الماء من شعره الاسود الغزير نظرت كارمن الي ذلك الوسيم نظرت إلي عينيه السوداء وجهه الاسمر انفه المستقيم شفاهه اه من شفاه ملامح الرجولية القوية عضلات جسده المنحوتة ببراعة تقسم أنه يشبه ابطال الروايات الرومانسية

ادم ادخل يا امجد مالك في ايه مكسوف
 ولا ايه تعالي ادخل
كارمن لا ابدا ودخلت
ادم انت عارف حتعمل ايه سهام قالتلك حتعمل ايه
كارمن اه قالتلي متلبس حاجة احسن
ادم لا انا حر في بيتي اعمل اللي انا عايزة ولا انت تتكسف

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close