اخر الروايات

رواية عشقتها ولكن الفصل التاسع عشر 19 بقلم دينا دخيل

رواية عشقتها ولكن الفصل التاسع عشر 19 بقلم دينا دخيل



لبارت التاسع عشر 😌

اسراء طلعت من عند ريان واخدت الورق عشان تنزل تطبعه
وراحت عند السلم و...

امل: إسراء....معلش ممكن تبلغي ريان إن في اجتماع مهم لازم يتعمل دلوقتي بسرعه
مالك قالي كدا من شويه علي الموبايل

اسراء: بس انا نازله اطبع الورق

امل: هاتي هطبعهم انا علي ما تقوليله

اسراء: تمام يحبيبتي
٥ نسخ

امل: اشطا

ونزلت امل درجتين سلم ورجليها جات علي الزيت واتزحلقت

امل: ااااااااااااااه

اسراء بصريخ وهي شايفاها بتقع : ااااامللللللللل

امل اتزحلقت وكانت لسه هتقع علي وشها بس كان مالك طالع علي السلم وشافها وهي بتقع وطلع جري عليها بسرعه ولحقها وسندها عشان متقعش

مالك بخضه: امللل ....انتي كويسه

امل كانت مخضوضه ومش قادرة تتكلم وبتعيط بس

مالك : اهدي يحبيبتي اهدي انتي كويسه !؟

اسراء وهي بتنزل وهي خايفه علي امل
امللل انتي كويسه

امل بسرعه : اسرااااااااااء خليكي عندك متنزليش في حاجه بتزحلق هتقعي

اسراء وقفت مكانها و...

مالك: طب خليكي يا إسراء لما حد يمسح دا
وندا مالك علي حد من العمال مسح السلم كويس ونشفه وبعدها اسراء نزلت تسند أمل ومعاها مالك لحد ما طلعوا وقعدت علي كرسي

مالك : قوليلي بس حاجه بتوجعك

أمل: لا دا لوي بسيط في رجلي متقلقش
الحمد لله إنك لحقتني وإلا الله اعلم كان هيحصل إيه

مالك : طب تعالي نروح المستشفى

امل بحب : متقلقش يا مالك انا كويسه والله ودي حاجه بسيطه واقدر امشي عليها كمان

اسراء: هروح اجبلك مرهم بسرعه واجي
وراحت اسراء وجابت مرهم وساعدت امل تدهنه و...

ريان : في إيه يا مالك
إيه اللي حصل

مالك : دا أمل بس اتزحلقت من علي السلم وكانت هتقع بس الحمد لله إن لحقتها
ولحسن الحظ إن الاسانسير مكنش شغال فطلعت علي السلم وشوفتها ولحقتها

ريان : طب انتي كويسه يا امل !
تحبي نجيب دكتور؟؟

امل: لا أنا تمام مش مستاهله

ريان : الف سلامه عليكي

امل: الله يسلمك

إسراء: طب تعالي ادخلي معايا المكتب ارتاحي شويه
وبعدين تبقي تكملي شغلك

امل: ماشي

اسراء : خلاص يا بشمهندس مالك متقلقش
انا معاها

مالك: ماشي يا اسراء خلي بالك منها
هكمل انا شغلي بقا وابقي اطمن عليها.

وراح مالك وريان لشغلهم

اسراء دخلت أمل مكتبها وراحت تجيبلها حاجه تشربها و

اسراء: هجيبلك حاجه تشربيها واجي بسرعه

امل : ماشي يقلبي
وخرجت إسراء من المكتب

إلهام دخلت مكتب اسراء ومكنتش تعرف لسه إن امل اللي كانت هتقع

الهام بتلقائية: أمل....كنت سامعه اسراء بتصرخ من شويه
هي وقعت من علي السلم صح
طب هي راحت المستشفى ولا ايه

امل بشك وهي بتبصلها : لا يا إلهام..... اسراء محصلهاش حاجه
انا اللي كنت هقع بس الحمد لله ربنا ستر
انتي بقا مين قالك أن اسراء اللي وقعت

الهام بعصبيه وتوتر حاولت تخفيهم : ايه انتي اللي وقعتي طب ازااااي
لا يعني قصدي .... الحمد لله أن محصلكيش حاجه

امل: دا مش رد علي سؤالي علي فكره
انا بسألك بتقولي إن اسراء اللي كانت هتقع ازاي

إلهام بتوتر : لا ...هو ...بس
اااه انا سمعتها بتقول اسمك بصوت عالي وهي بتصرخ وسمعتهم بيقولوا حد وقع من علي السلم ف يعني توقعت اسراء
انا هروح اشوف شغلي بقا
ومشيت

أمل فضلت باصه عليها بشك وبتفكر في حاجه و...

اسراء: جبتلك عصير اهوو اشربيه

امل: تسلميلي

اسراء: بس إنتي وقعتي ازاي ...وايه اللي كان واقع علي السلم

امل: مش عارفه بس كان في حاجه زي زيت واقع عليه

اسراء: اه ....ممكن يكون حد من العمال وقع منه ولا حاجه

امل : لا يا اسراء
اللي حط الزيت كان قاصد .... وكان قاصد إن انتي اللي تقعي

اسراء بصدمه : إيه... عرفتي ازاي ومين اللي قاصد يوقعني

امل : هقولك .......

إسراء: الهاااام

امل: اه يا إسراء

اسراء بحزن : يعني انتي كنتي هتقعي بسببي
انا اسفه يا امل

امل: بطلي هبل ممكن
اسفه ايه .... إلهام اللي غلطانه وانا هتأكد بنفسي وهوريها

اسراء: انتي رايحه فين

امل: رايحه أكد كلامي ... انتي فهمتيني صح

اسراء: اه

أمل: ماشي تمام

وراحت أمل لإلهام مكتبها ولقيتها مكسره كل حاجه عليه وقاعده متعصبه ودا أكد كلام امل ف دخلت وقفلت الباب وراها

امل باستفزاز : تؤ تؤ تؤ ....شكل الهام هانم متعصبه عشان خطتها منجحتش

إلهام بعصبية: انتي ايه اللي جابك هنا اطلعي برا

امل ببردو : لا
أصل فرحانه وانا شايفاكي خسارانه قدامي ومنهارة بالطريقه دي هههههههههههه

إلهام بعصبية : إنتي مفكره إن هستسلم .... مستحيييييل
اااه خسرت الجوله دي لما حطيت الزيت عشان اسراء وبردو ما وقعتش وانتي السبب ياريت كانت رجلك اتكسرت وارتاحت منك
انتي واختك بوظتولي حيااااااتي

امل باستفزاز: هههههههههههه الحمد لله مالك لحقني واسراء محصلهاش حاجه بردو

إلهام: إسراااااء دي مش هسيبها غير لما تمشي من هنااااا

امل ببردو : هههههههههههه مش هتقدري
وبعدين ما انتي حاولتي مره قبل كدا لما بوظتي شغلها وفي الاخر طلعت اذكي منك وكان في نسخه تانيه

إلهام اتصدمت لما لقيتها عارفه دا

امل: هههههههههههه ايه اتصدمتي
انا كشفاكي من زمان

إلهام بعصبية: مش هتفرق وااااه بوظت شغلها عشان ريان يطردها بس لاااا معملش كدا

أمل: رياان هيطردك إنتي لما يعرف حقيقتك

الهام: هههههههههههه وهو هيعرفها منين
ولو علي كاميرات المراقبه بتاعت السلم
فأنا مش غبيه اووي كدا ..... وانا بحط الزيت كنت حريصه أن وشي ميظهرش
ووريني بقا هتثبتي أن أنا اللي وراء الموضوع ازاي

امل: انتي ليه الشر والحقد دا كله لييبيه

الهام بشر : عشان ريان ليا انااااا ومش هيبقي لغيري
وعشان اسراء عايزه تاخده مني

امل:. البشمهندس ريان عمره ما كان ليكي أصلا عشان اسراء تاخده منك

إلهام بزعيق : لااااا رياان ليا وبس
وهعمل أي حاجه عشان ابعد اسراء عنه
حتي لو هقتلهااااا

امل: قسما بربي يا إلهام لو بس فكرتي تيجي جمبها لأكلك بسناني ....انتي فاهمه
وخرجت وسابتها

الهام: عاااااااااا ماشي يا امل
دلوقتي هاخد حقي منك ومن اسراء وهتندموا

عند أمل

راحت لمالك

مالك: مالك .... شكلك مش كويسه

امل: لا متقلقش
هو في اجتماع دلوقتي صح ؟

مالك : اه هيبدأ دلوقتي.... بس ليه بتسالي

امل: عايزه بس اقول حاجه في الاجتماع دا ينفع ولا

مالك بحب : انتي تقولي اللي عايزاه
انتي لو عايزه تقعدي مكاني هنا كمان تتفضلي من غير استئذان

أمل:. اممممم
دا الاستاذ مالك بكاش اووي

مالك : وبيحبك اووي بردو

امل بكسوف : احم طب يالا علي الاجتماع بقا

مالك : هههههههههههه يالاا

ودخلوا الاجتماع وامل بصت لإلهام بوعيد
واخدت من اسراء موبايلها

اسراء: كله تمام

امل : عااش

امل : انا بس هاخد منكم شويه وقت قبل الاجتماع وأوريكم حاجه

ريان: حاجه إيه

امل: هنشوف دلوقتي
ووصلت أمل موبايلها علي اللاب قدام كل الشركه
وكان فيديو إلهام وهي بتكلم أمل وبتعترف إنها اللي حطت الزيت
وكان قصدها اسراء مش امل
وهي بردو اللي بوظت ملف وشغل إسراء

إلهام اتصدمت وقامت وقفت من مكانها وبتبص لأمل

وأمل ضحكت وهي بتبص لإسراء اللي ضحكت هي كمان وافتكروا اللي حصل

فلاش باك

امل : لا يا اسراء
اللي حط الزيت كان قاصد .... وكان قاصد إن انتي اللي تقعي

اسراء بصدمه : إيه... عرفتي ازاي وهنعمل إيه ومين اللي قاصد يوقعني

امل : هقولك
معني أن في زيت محطوط علي السلم بقصد وكنتي انتي اللي هتنزلي ورد فعل الهام لما جاتلي دلوقتي بيدل أنها وراء اللي حصل

اسراء: الهااام
وليه تعمل كدا ....

امل: إيه يا اسراء انتي مش واخده بالك من ساعه ما جات وهي بتحاول تقرب من ريان
واكيد عرفت أنه عايز بتجوزك فعملت كدا عشان تبعدك عن هنا فتره وتأخر موضوع جوازكم
ولما جاتلي دلوقتي كانت جايه وبتتكلم بثقه وهي فاكره انك انتي اللي وقعتي
ولما سألتها مين قالك إن اسراء اللي وقعت اتوترت وقالت اي كلام وخلاص
وهربت من المكتب بسرعه وكان باين عليها التوتر

اسراء: اي دا هو في حد بالحقد دا

امل: اه في
لا وكمان شاكه أنها اللي بوظت شغلك

اسراء: نعمممممم
طب شكيتي فيها ليه

أمل: فاكره يوم ما قابلتنا واتصدمت لما عرفت إن ريان اتأسفلك وانك كنتي عامله نسخه من المشروع
ساعتها انا اخدت بالي من رده فعلها وقلت لازم اكشفها
بس ساعتها جه موضوع الخطوبه بتاعتي فقلت لازم استني وبعدها اقولك ونشوف الموضوع دا

اسراء: يالهووووي
طب وهنكشف الحربايه دي ازاي

امل : اممممممم هقولك
بصي أنا هروحلها المكتب دلوقتي وهحاول استفزها لحد ما تقول وتعترف بكل حاجه واكيد دا هيحصل عشان زمانها منهارة إن خطتها فشلت
وانتي تستخبي عند شباك مكتبها وتصورينا واحنا بنتكلم وكدا هيبقي معانا دليل ضدها ونكشفها قدام الشركه كلها وريان هيطردها اكيد ونخلص منها وخصوصاً لما يعرف انها كانت هتوقعك

اسراء بحزن : يعني انتي كنتي هتقعي بسببي
انا اسفه يا امل

امل: بطلي هبل ممكن
اسفه ايه .... إلهام اللي غلطانه وانا هتأكد بنفسي وهوريها

اسراء: انتي رايحه فين

امل: رايحه أكد كلامي ... انتي فهمتيني صح

اسراء: اه

أمل: ماشي

وراحت أمل مكتب إلهام وفعلا الهام اعترفت بكل حاجه واسراء كانت بتصورها

ريان : انتي يا إلهام
انتي ورااااا كل دااا
انتي ايه شيطااان

الهام: لا .....دا دا اكيد كذب
انا معملتش حاجه

مالك : كفايه كذب بقا احنا شوفنا كل حاجه وانتي بتعترفي بلسانك
أقسم بالله لو كانت امل وقعت وحصلها حاجه بسببك كنت هقتلك

ريان: يعني الشغل كان هيبوظ بسببك
ولما زعقت لإسراء كنتي انتي السبب

إلهام بحقد وزعيق : اااه
ولو رجع بيا الزمن هعمل كدا تاني ........ عشان انت المفروض تحبني اناااا وتبقي ليا اناااا
وجات اسراء بوظت كل خططي
وأمل الغبية كملت كل حاجه
كنت اتمني حتي لو مش اسراء اللي وقعت كانت امل وقعت وخلصت منها بس ...

وقطع كلامها قلم أخدته إلهام علي وشها وكانت اسراء

اسراء بحدة : انتي تخرسي خالص وما اسمعش كلمه منك علي امل انتي فااااهمه
والله لو كان حصلها حاجه النهارده بسببك لكنت وريتك النجوم في عز الضهر يا إلهام
انتي فاهمه ..... دي اختي واللي يجي جمبها اموته

امل وهي مبتسمه من كلام اسراء ووقفت جمبها وشبكت أيديهم في بعض
طول ما انا واسراء أيدينا واحده ومع بعض
انسي انك تعرفي تأذينا يا إلهام

الهام بصت عليهم بشر ووعيد

ريان بزعيق : لولا أنك بنت كنت عرفتك تمن اللي عملتيه
بس أنا مش همد ايدي علي بنت
اتفضلي اطلعي برااااااا
ومش عايز اشوفك صدفه في شارع يا إلهام
وإلا قسما بالله لهوريكي غضب ريان الاسيوطي بيعمل ايه
برااااااا

اخدت إلهام شنطتها وخرجت برا وهي بتبص بصه اخيره علي اسراء وامل وهما جمب بعض

وخرجت ركبت عربيتها وهي بتفتكر في القلم اللي اخدته من اسراء
عااااااااا وربي لهدفعك تمن القلم دا غالي اووي يا إسراء انتي وامل
بس لازم افرقكم الاول عن بعض عشان طول ما انتو مع بعض مش هعرف اكسب ولا انجح في حاجه
وساعتها هعرف كل واحده فيكم قيمتها وازاي تقف قدام إلهام السيوفي

ياتري كدا الهام خرجت من حياتهم ولا لسه ؟
وريان هيتجوز اسراء ولا ....؟


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close