رواية سكرتيرتي السمينة الجزء الخامس عشر 15
سكرترتي السمينه
البارت الخامس عشر
مبدئيا التفاعل وحشششش جدا وبقيت احس ان الروايه مش مطلوبه خالص طبعا ف حبايبي بيسالو دول مش بتكلم عليهم اكيد بس مش هيحصل حاجة لو اتفاعلتو شويه يعني سوري ع التاخير بس والله مشغوله جدااا وبحضرلكو مفاجاه
يجلس خارج غرفتها ويشعر ان فقدان ذاكرتها سلاح ذو حدين المنفعه منه انها لن تتذكر اهاناته وكميه المعاناه التي تعرضت لها بسببه والاخر انها مع نسيان الامها ستنسي حبه لها
كم كنت قاسي عليها لما فعلت ذالك لقد كانت زوجتي احبتني واهتمت بي جعلت مني انسان لم تتذمر يوما بل كانت تستمع لاهاناتي وتصمت كانت تراني كل ليله ثمل مع فتيات الليل ولم تشتكي كنت استمع لصلاتها وهي تدعو لي بالهدايا وان يتوب الله علي من معصيتي لم يفعل احد هكذا لم اسمع في حياتي احد يتوسل لله من اجلي هي فقط من فعلت ذالك من اجل زوجها لقد كانت خير زوجة ولكن يبدو انني انا من لا يستحق كل هذه البراءه والنقاء
ولكنني اعدك يا من سيطرتي علي كياني ان اتزوجك من جديد واعوضك عن كل سبق
خرج الطبيب من غرفه نورهان
ذهب اليه مراد بكل عزيمة رغم الخوف الذي يتخلله
مراد : هي كويسه دلوقت
الدكتور : زي م اتوقعنا فقدان ف الذاكره
مراد : يعني هي فاكرا انها لسه انسه وعايشه مع باباها
الدكتور : اعتقد لانها ع الاقل هتنسي اخر سنه ف حياتها
مراد بتنهيده : تمااام شكرا
الدكتور بتحذير : ياريت بلاااش اي ضغط عصبي عليها ي مراد باشا لان ممكن متستحملش وتدخل ف غيبوبه
مراد بخيبه امل : حاضر ممكن ادخلها
الدكتور : اكيد بس زي م اتفاقنا
مراد : تمام
دخل مراد غرفه نورهان
نورهان بخضه : انتا مين واي جابني هنا
مراد بابتسامة : انا مراد السماك وياستي انتي هنا عشان انتي كنتي راجعه البيت واتخبطي بعربيتي وجبتك هنا
نورهان : اتخبط كاني انا الا خبط نفسي مثلاااا مش انتي الا خبطني
نظر له وكانه يري امراه اخري هذه ليست نورهان الهادئه التي تعود عليها
مراد : امممم كمان بقيتي لمضه
نورهان : بقيت لي هو انتا تعرفني قبل كدا عشان تقولي بقيتي
مراد : اووووف عليكي ي شيخة بقي هو كل كلمة هتحليلها ولا اااي
نورهان ،: اوكي ع العموم شكرا ي مراد بيه وانا هروح لوحدي
مراد بسرعه : لا لااا انتي متقدريش تروحي لوحدك انتي نزفتي كتير
نورهان : منو لله الا كان السبب
مراد بضيق : هو الخبطه طولتلك لسانك لي كداااا
نورهان ،: وانتا مالك ي اخينا انتا لساني طويل قصير لنفسي اااف
مراد : هتخرجي كمان يومين هاجي اوصلك بيتكو سلام دلوقت
نورهان : بارد بس مز وقلبي اتفتحلو كدا كاني اعرفو بس لي حسا بحاجة غريبه من ناحيتو كاني مش طيقا يلاا هو بارد اصلا
........
يجلس في سيارته يود الدخول للمستشفي ولكن يخاف ممن يراقبوه حتي لا تصل الاخبار لمن تنتظر ثغره حتي تهدده بها
واخيرا استعان بالله وقرر النزول للمستشفي والذهاب لمحبوبته
ولكن اجري اتصال باخيها ليري ان كان موجودا او لا لانه سابقا حذره من الاقتراب من اخته بدون علمه
مروان : ميزون انتا فين
مازن : انا مش ف المستشفي بس بابا عند همسه ممكن تروح ي مروان
مروان : اوكي ي حبيبي
مازن : بتحبها بجد
مروان : بكرا الايام تثبتلك ي مازن
واغلقو
صعد مروان لمحبوبته الغاليه تلك التي اثرت قلبه بوجهها الملائكي علي الرغم انها لم تكن جميله للغايه وانما عيونها الرماديه المخطلته بالازرق حفرت علي قلبه
دخل غرفتها
مروان : همسه انتي صحيتي
نبيل : مين دا
همسه : مروان انتا بجد ولا انا بحلم
مروان : انا بجد ي قلب وعيون مروان
همسه : وحشتني اووي ي مروان انا انا اسفه ي مروان
مروان : متتاسفيش ي روحي بالعكس انتي فوقتيني انا اتغيرت ي قلبي اتغيرت بسببك وعشانك عشان اتجوزك وتفضلي ف حضني علي طول ي حبيبتي
همسه : بحبك ي مروان بحبكك
مروان : بموت فيكي ي عيوني
نبيل : امممم واي كمان ي ولاد الكلب
همسه : بابا هفهمك
نبيل: تفهميني اي ي بنت الكلب ي تربيه ****
مروان : استنا بس ي عمري
نبيل : انتا تخرص خالص يلا انتا مهو مش عشان انتا قمر وحلو هسيبك تغازل بنتي وانا قاعد لي قرني انا يلا
مروان : حشا لله ي بلبل انا جاي اطلب منك ايد همسه وهتوافق لعلمك هتوافق عشان لو موافقتش هخطفها واتجوزها واحرمك من احفادك الا هما ولادنا طبعا باذن الله
نبيل : بلبل وهتخطفها واحفادي انتا داخل ع خلفه كمان ي عين امك
مروان ببلاها : ايوه
نبيل : وبتقولها ف وشي
همسه : وافق ي بلبل بدل م الم هدومي واهرب بقي
نبيل : انا كنت فين وانتي بتتربي ي بنت الكلب ي عديمة التربيه اقولك خودها خودها يلا واتجوزو انتو سفلا ومش متربين زي بعض
مروان : احلف انتا موافق بجد
نبيل : ي عم قولنا موافق متقرفوناش بقي
مروان : لولولولولولولولولوليييييييي
همسه : احيه انتا بتزغرط ي مروان لا لا ي بلبل لا انا رجعت ف كلامي دا بيزغرط لا لايمكنننن اتجوز واحد بيزغرط لا لا
مروان : نعممممم يختي ترفضي مين ي عين امك
همسه : امشي امشي يلا ي الا بتزغرط زي البناااات
مروان : زي البنااااات مين ي اوزعه
همسه : بشهقه الحق ي بابا دا بيقولي ي اوزعه دا اكيد قصدو اني اوزعه وطلعالك ارفضو ي بابا ارفضو
نبيل وخلع حذائه : ي ولاد الكلب ي مجانين وحدفهم بالجزمة
مروان : شايفه ي شبر واقطع اخره عنادك
همسه شبر واقطع مين ي طويل ي اهبل ي زرافه
نبيل : ولااااا كلمة ي جزم قسما بلله لو قولت مفيش جواز ومهرجع ف كلمتي تاني ابدااا
همسه ومروان ف نفس واحد : لا لا موافقين
همسه ببعض غرور: اصلك صعبت عليا اوووي ي حرام مش هتلاقي حد يبصلك غيري
مروان : اسكتي انا اصلا جيت اتقدمتلك عشان انتي انتحرتي بسببي
همسه : انتحرت اي ي عنيا انا انتحر لا عشانك ولا عشان غيرك انا بس ادايقت من حاجة كدا وكسرت الازاز ف ايدي اتفتحت محستش بنفسي الا وانا هنا ف المستشفي
مروان بهمس : مامتك صح
همسه بحزن : رجعت وبتكلمني
مروان : اديها فرصه
همسه : دي لو اخر وحدا ف الدنيا عمري م هسامحها
نبيل : بتتودودو ف اي ي حيوان انتا وهي
مروان : لا مفيش ي عمي قولتلي كتب الكتاب امتي
دخلت ممرضه وهي تنظر لمروان : الانسه هتتنقل اوضه تانيه
مروان : احمم تمام ي قمر
الممرضه : والنعمه دنتا الا قمر
همسه : جرا ي حبيبتشييييي دا خطيبي دا ف ااااي
الممرضه : غمزت لمروان وخرجت
همسه :
وانتقلو في غرفه اخري ولحسن الحظ ان نورهان انتقلت من العنايه المركزه الا تلك الغرفه
مازن وهو يدخل غرفه همسه سابقا : ازيكوووو ي اهل الخييييير
نورهان بخضة : شهقت
مازن : اي دا مش دي غرفه 144
نورهان : ايوه
مازن : بس دي اوضه همسه اختي
نورهان : مش عارفه انا لسه منقوله هنا
مازن : طيب انا اسف ي انسه مش انسه بردو
نورهان : ايوه
مازن : فرصه سعيده ي نورهان
نورهان : عرفت منين اسمي
مازن : من ايدك وغمز لها ورحل
نورهان ايدي ازاي العبيط دا
...............
تجلس صبا في مدرجها بالجامعه وتنظر لكريم بحصره مع تلك الفتاه
لم اكن اعلم ي كريم ان زوقك ردئ هكذا كنت اعتقد انك مختلف عن باقي الشباب ولكنك خزلتني حقا
لما اشعر بكل هذا الالم فكان مجرد صديق
ليقطع تفكيرها حاتم
حاتم : صبا ازيك
صبا : اهلا ي حازم ازيك
حازم : كويس اخبارك اي
صبا : الحمدلله
حاتم : لقيتك لوحدك قولت اشوفك
صبا : لا ي حاتم انا تمام متقلقش
حاتم : بقولك اي بصراحة انا بحب ريهام وعاوزك تساعديني
صبا: وانا موافقة
حاتم : بجد
صبا : اه والله بجد مستغرب لي
حاتم : كانت خايف ترفضي
صبا : وارفض لي انا معاك بس اساعدك ازاي
حاتم : تخليها تغير
نظرت صبا تجاه ريهام وجدتها تنظر لهم بطريقه غاضبه
صبا : ي عم انا مش محتاجة اعمل حاجة دا هي هتولع هناك اهي
حاتم : البركة فيكي ي صوبي تخليها تبطل عند
صبا : اوكااااااي
مروه (ام صورم ) :.اي ي بيبي م صبا فكت وعماله تهزر اهي وانا الا قولت هتزعل تؤ تؤ تؤ
كريم ودمائه تغلي: ماااااشي ي صباااااا قومي معايا ي مروة
وقف كريم امام المدرج وامسك بالمايك : ي جمااااعه كلكو معزومين عندي عامل بارتي بمناسبه ارتباطي انا ومروه
نظرت صبا وشعرت بان قلبها يتحطم
حاتم : بتحبيه
صبا : مين دا
حاتم : متخبيش انتي بتحبي ي صبا
صبا : ايوه بس خلاص
حاتم : يبقي نضرب عصفوين بحجر بقي
صبا : قصدك اي
حاتم : انتي تخلي ريهام تغير وانا اخلي كريم يغير
صبا : معتقدرش ينفع
حاتم : اوعدك هينفع باااي
صبا : باي
....................
تشعر منذ فتره. بقبضه في قلبها ولكن لا تدري ما سببها
ياسمين : اووووووف كل دا ومبتروديش ي زفته ي ترا جرالك اي ي همسه
ام اتصل ع الواد مازن
مازن : قلبيييي
ياسمين : الحيوانه فين
مازن : ف حد يكلم حد يقولو الحيوانه فين طب اجبري بخاطري وقوليلي ازيك ي شيخة
ياسمين : سوري ي مازوون ي روحي عامل اي
مازن : وحشتيني بس
ياسمين : مازن احنا قفلنا السيره دي وقولنا احنا اخوات بس صح
مازن : ي ستي فاااكر فااكر بس وحشتيني كا اخت يعني عادي صحاااب
ياسمين : امممم ظلمتك اني اسف
مازن : تفاهتك دي مودياكي ف داهيه
ياسمين : بس ياد اختك فين
مازن : احمم ف المستشفي من يومين
ياسمين : نعاااااام
مازن: والله م كنت فايق اكلم حد كانت ف غيبوبه والدنيا اسودت ف وشي وعمك نبيل عمان عندو القلب ومستحملش الخبر
ياسمين : طب وهي فاقت
مازن : بقت قرده و كمان خطوبتها هي ومروان الاسبوع الجاي
ياسمين : مرواااان رجع بجد
مازن : اسم الله انتي كمان عارفه ومقولتليش
ياسمين : اسرار ي ميزون بقي
مازن : بقولك اي متيجي المستشفي اهو اشوفك بالمره
ياسمين : والله فكره ي مازن هلبس وجايه ع طول
ذهبت ياسمين وارتدت ملابسها سريعا وذهبت للمستشفي لسوء الحظ
ياسمين في المستشفي
الو
مازن : الو
ياسمين : انتا فين ي بني انا تحت
مازن : جايلك حالا.
وبعد عده دقائق
مازن : منوره الدنيا كلها ي ياسو
ياسمين : منوره بيك ي ميزون
مازن : تعالي نروح الكافتريا اشتري قهوه
ياسمين : اوكي
ذهبو كلاهما الي الكافتريا وللصدف السعيده ان مراد كان متوجه لهناك
مازن : عملتي اي ف العريس يختي
ياسمين : اسكت دنا نفهما اني ملبوسه ياد الميك اب الكوري الا انا اشتريتو اون لاين طلع لي نفع
مازن : ميكاب ي
ياسمين : دا ي خويا افتكاسه كدا بيكبروبيها المناخير والشفايف والوش وكان عندي فونديشن بني غامق بعمل بيه كنتورنج لوشي حطيتو ف خلاني سودا ومناخيري كبيره اوي وشفايفي كبيره وسودا وعملت حواجني باسود وتخنتها اوي وكحل ف عيني وبرقت ولبست جلابيه ستي الله يرحمها واشتريت ازازه ريحة معفنه اوووي ورشيت منها بس خافو ي سيدي واقنعتهم اني ملبوسه وان الجن الا عليا عاوزني اتجوز رامي وبس
وتلتفت لتجد مراد يقف بجانبها وقد استمع لكل كلامها