رواية حكاية عشق الجزء الثاني كاملة بقلم زهرة الهضاب

رواية حكاية عشق الجزء الثاني كاملة بقلم زهرة الهضاب

    رواية حكاية عشق الجزء الثاني كاملة بقلم زهرة الهضاب





    عشق تاخذ حمام دافي وتسترخي بعد يوم طاويل ومتعب وخصوصي بعد القاء مع إسلاام

    الذي كان لقاء غير متوقع وفيه إزعجات كثير تتذكر ذالك الشاب الواسيم والمغرور تحنق عليه لكن

    في نفس الوقت. تتذكر تلك العيون الجميلة ولآناقة ذالك الشاب الذي

    له سحر وجاذبية قوية تغرق في ذكرياتها تتذكر سامح وزواجها به وكيف رآت معه الذل والمهانة مع آنه إبن عمها تغرق وتغرق  الحبُ

    فى الأرض بعضٌ من تَخَيُّلِنا ... إن لم نجده عليها لاخترعناهُ نعم هذه

    عشق شاعرة تكتب بدمع آبيات تغسل بها حزن القلب المجروح كم آحبت سامح كم
     ضحت من آجله ولكن نتهت مطلقة منبوذة من المشتمع الكل

    يقول مطلقة لوكانت
    بنت آصل ميش طلقها إبن عمها حتا آخوها نبذها عشق تمسح دمعة
    هاربة نزلت عنوة عنها فهيا آقسمت ذات يوم
     آلا تبكي على آحد ولا

    بسبب آحد آقسمت آن تكون قوية ذات شموخ شروق تصرخ صراخها آخرج عشق من دهاليز الماضي إلث
    نفق الحاضر قامت بسرعة لفت

    نفسها بلبشكير وخرجت شبه عارية
    مالك فيه إيه فيه إيه شروق

     مامتي آلحقي ستي لتجد مريم على. الآرض ترتجف وكاآنها في صدمة نزلت على ركبتيها ماما مالك لكن بدون رد من مريم عشق

    تصرخ بصوت عالي جعل الجيران يسرعون وآول الواصلين زينة الجارة الغامضة البيت مريم دقت الباب ففتح لها شروق دخلت يساتر يارب خير خير عشق ماما بتموت شروق
     ستي ستي زينة تنتبه

    العشق والجسمها الشبه عاري وتتغير ملامح وجهها تبتسم بخبث
    غريب تخلع الشال الي كان على

    رقبتها وتلف بيه عشق وهى بتقول
    خبي العسل ده قبل محد يدخل عليكي كدا عشق تنتبه لنفسها تقوم بسرعة وتدخل الغرفة وتلبس

    فستان طاويل وترجع عند مريم ولقت البيت تملا كل الجيرن دخلو
    زينة تحمل راس مريم على حجرها وهى بتقول آطلبو الإسعاف بسرعة الست بتموت وصلت لإسعاف وخذو مريم المستشفى وشروق

    بقت مع زينة عشق بتوصي فيها خلي بالك عليها زينة متخافيش شروق في عيني عشق تسلمي وركبت مع مريم عشق واحيدة

    ملهاش من بعد الله غير آمها مريم وبنتها شروق وصلت المستشفى

    ودخلو مريم على غرفت الإنعاش
    وعشق بقت وحدها ملهاش حد تتصل عليه ملهاش حد يقف معها في هكذا وقت بعد وقت طلع الطبيب عشق خير يادكتور ماما

    آزيها الطبيب الحمد الله الآزمة عدت على خير بس هى لزمها عملية بسرعة لو الآزمة لا قدر الله رجعت مرة ثانية ممكن تموت عشق يعني إيه الدكتور آمك عندها نسداد في الشريان التاجي. ولزمها
    قصطرة بسرعة عشق اه نعمل لها

    ده الدكتور حاضر بعد الدفع نعمل العملية على طول الوقت ميش في صلحنا عشق كم المبلغ الدكتور فحدود 25 آلف فما فوق بس

    بسرعة ممتك حلتها حرجة حمدالله على سلامتها وغادر عشق تنهار 25
    آلف تجيب منين المبلغ ده هى كل الي معاها. 3آلاف راحت للغرفة وطلعت من ورا الزجاج على مريم الموصولة بلآجهزة تتنفس بي بطاء
    ماما آعمل إيه الممرضة تلمس

    كتفها روحي مفيش حاجة فيدك

    دلوقتي تعمليها هى ميش هتفوق البكره وياريت تجهزي المبلغ بسرعة حياتها في خطر عشق تعود للبيت تنهار على آول مقعد تجده آمامها آعمل بس ياربي آتصل بمونير ولا آخذ سلفة بقت تفكر حتا دق الباب قامت بتعب فتحت زينة وشروق شروق ممتي ممتي
    فين ستي ليه رجعت معك عشق

    معلش هى هتبقة اليلة هناك وبكره تروح شروق ليه تنام بعيد عننا هى

    عمرها مابعدت عني وعنك عشق. اه بس اليلة لزمها تبقة في المستشفى علشان تصح وترجع زي مكانت. زينة تعالي آنيمك جوه علشان بكره نروح عند ستو. نميت زينة شروق ورجعت عند عشق زينة خير عشق ماما لزمها عملية بسرعة زينة يساتر يارب طيب يعملو لها العملية عشق العملية لزمها فلوس كثير زينة اه ونتي ميش معك المبلغ عشق من وين ليا مبلغ زي ده زينة كام المبلغ عشق
     25 آلف ده بدون حسب المستشفى يعني لو حسبنا كل حاجة مكن فوق 35 آلف. آعمل إيه مفيش عندي حاجة للبيع زينة كلمي منير ملكيش حل غيره عشق اه مع آني حلفت ميش هكلمو بس علشان خاطر ماما اتنازل بس فلاآول آشوف الشركة ممكن يعطوني سلفة. وممكن طلب منك طلب زينة من عيوني ده كلام آحنا جيران آمال إيه عشق تسلمي ممكن بس تخلي شروق عندك مليش حد ممكن آمنه عليها غيرك
    زينة حاضر متخديش في بالك نا موجودة وفلخدمة في آي حاجة عشق شكرا زينة تتعشي آنا عملت فراخ ورز عشق تسلمي بس مليش نفس هقوم آنام تعبت والله اليوم كان صعب من آوله نامت عشق وفاقت بدري غيرت لشروق فطرتها
    بسرعة وخلتها عند زينة  ومرت على المستشفى شافت مريم الي ليسه زي مهيا وراحت الشركة. لقت هديل مستنية على نار عشق صباح النور هديل صباح الخير تاآخرطي ليه لبيه ساآل عنك كذا مرة عشق هوى في مكتبه هديل اه عشق ونا متحتاجة آكلم معه وطلعت هديل فيه إيه عشق. آنا في ورطة بعدين آقلولك وصلت المكتب ودقت على الباب إسلام ادخل عشق دخلت صباح الخير إسلام ميش رد وكان
    بي بوص عليها بشكل موريب عشق
    ميش عندها وقت لده كمان وبدت الكلام إسلام بيه آنا عوزة سلفة على الراتب 35. آلف إسلام هههههه كم كم نتي محمومة جية متاآخرة وكمان طلبة سلفة. وكمان مبلغ كبير آنتي فكرة نفسك فين في جمعية خيرية عشق آرجوك يابيه
    محتاجة المبلغ ده ضروري إسلام لا
    مفيش سيولة اليومين دول عشق ممكن آكلم عزيز بيه إسلاام لا آنا هينا المدير ميش مالي عينك يعني
    عشق بس إسلام لا بعني لا عشق طيب آنا اليومين راح آغيب عن الشغل إسلام والله آنتي بحجة جد
    لا مفيش إجازة عشق لا بقا ده حقي آنا. عندي راصيد إجزات عن آذنك وطلعت وخلت إسلاام يغلي نزلت لقت هديل على نار مالك ياعشق عشق ماما تعبانة فلمستشفى ولزمها عملية هاديل إيه عشق خلي آستاذ متولي يمضيلي على إجازة ملي عندي آنا ريحة هديل بس فهميني عشق بعدين والله ملي نفس حتا آكلم وغادرت وبعد خروجها مباشرة تصلت بي منير لكنه مردش عليها حاولت عدت مرات لكن بدون رد تصلت بي عائشة ردت بعد كم رنات عشق ازيكم عائشة الحمد الله خير عيزة إيه عشق تبتلغ كبريائها وتصمت قليل ثما تدخل في الموظوع على طول خلصت كلمها عائشة وبعدين المطلوب يعني عشق محتاجة فلوس علشان ماما عائشة وحنا مالنا عشق مالكم آزاي
    دي آمه بس آنتي قوليلو آصله ميش بيرد على تلفونه عائشة اه مهو جمبي آهو وسامع كل حاجة آنا فتحة له الصوت عشق يعني عائشة يعني نسونة زي مانسناكو وآغلقت الخط في وشها عشق تكاد تنهار لكنها تتماسك راحت المستشفى وشافت مريم فيقة بس تعبانة وطبيب قال لها العملية لزم بكره رجعت للبيت منهارة زينة جات عشق فين شروق زينة نيمة متخافيش طمنيني على الست مريم عشق بحزن ماما تعبانة والعملية بكره زينة طيب كويس عشق لو دفعت الفلوس بس غير كده ماما تموت زينة بعد الشر ومنير عشق رفض يساعد آمه مراتو خلاص آكلت عقله ونا مليش حد زينة آنا ممكن آساعدك بس بشرط عشق ابوس. ايدك انا تحت قولي زينة تشتغلي معايه عشق آيه رقاصة يتبع.

    الفصل الثالث من هنا

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .