-->

رواية حكاية عشق الجزء الثالث كاملة بقلم زهرة الهضاب

رواية حكاية عشق الجزء الثالث كاملة بقلم زهرة الهضاب

    رواية حكاية عشق الجزء الثالث كاملة بقلم زهرة الهضاب




    ليس هناك من هو أكثر بؤساً من المرء الذي أصبح اللا قرار هو عادته الوحيدة نعم كيف تقرر عشق

    هكذا قرار آو لا قرار ماآصعب هذه الحظة آن تقرر عشق الموت آو

    الموت لو قالت لا ماتت آمها ولو قالت نعم ماتت هى وكل المباديئ للتي تعلمتها وتربت عليها قرار مصيري لكن محسوم  عشق آشتغل

    رقاصة زينة ومالها الرقاصة يعني ميش مليه عينك آلا عجايب عشق
    لا ميش قصدي بس آنا حتا ميش

    بعرف آرقص زينة لا دي سحلة آعلمك وبعدين آنتي ميش هترقصي في كبريهات ولا آفراح لا
    آحنا بنشتغل في لكندات خمس نجوم. والناس راقية ومحترمة

    وكمان في خوجات كثير وبيدفعر بدولر قلتي إيه عشق تقف تفكر ثما
    زينة حبيبتي خليكي جمب شروق لغايت ماآرجع زينة حاضر آخذت عشق حقيبة يدها وخرجت مسرعة
    آوقفت سيارة الآجرة وركبت في

    الطريق عشق سرحانة في عالم ثاني سامح شوف ممتك عملت إيه
    سامح إيه عشق فتفت دولاابي وفتشت فيه عيب كدا سامح وليه عيب يعني ده بيتها وهى حرا تعمل
    الي هى عوزاه عشق اه بيتها بس دي غرفتي وده دولابي عيب تفتش فيه إيه قلت الذوق ديه سامح نعم
    ياختي آنتي قلتي إيه على مي

    تبقى ماما قليلت ذوق ياقليلت الرباية وصفعة آي السواق يامدام
    وصلني عشق اه آوكي آسفة تفتح الحقيبة تناوله الآجرة  وتزل تقف

    آمام بيت كبير له ثلاث طوابق وعليه يبدو الثرآء تتقدم بخطة متثاقلة تقف آمام الباب تترد في دق الجرس لكنها تظطر لذالك وعلى رآي المثل القاإيل من لزمك

    على المر قال ما آمر. منه دقت الجرس فتح الباب دخلت آصابتها قشعريرة وهزت جسمها

    كوله.رعشة كاآنما مرت بيها سعقة
    كهربائية خفيفة الخادمة عشق هانم والله زمان آزيك وزاي آهلك
    وشروق وحشتني آقوي عشق الحمد الله ياآم خميس آزيك آنتي

    آم خميس الحمد الله ياهانم زي منا
    عشق هما موجودين آم خميس منتي عرفاهم زي العادة فلوقت ده
    فصالون بيشربو الشاي عشق

    تحاملت على نفسها وجرت قدميها
    نوح الصلون جر دخلت السلاام عليكم سامح يقف مين عشق لكن المرآة التي كانت جمبه جذبته وقع

    قاعد الست الكبيرة كانت إمراة ذت
    هيئة مخيفة وشكل ميش حلو عوزة إيه وليكي عين تتدخلي بيتي كمان بس آقول إيه طول عمرك بجحة وقليلت آدب زي آمك عشق الله يسمحك يمرات عمي

    الله ومكان بتردي عوزة إيه آنطقي قبل مخلي الغفر الي برا يرموكي
    زي الكبلة عشق اه عرفاكي تعمليها منتي علمتيها قبل كدا رميتيني آنا

    وحفيدتك برا بس خلااص آنا ميش جية آفتح الدفاتر القديمة سامح عوزاك سامح نعم آنا عشق اه على
    إنفراد لو سمحت المرآة الجالسة قربه نعم

     نعم يختي عوزاه على. إيه هههه آنفراد لا يعين آمك دنا
    آصور فيها قتبل عوزة إيه من

    جوزي عشق ده إبن عمي وآبو بنتي
    يعني الرابط بينا قوية آقوة من الجواز نفسه رباب وهى زوجت سامح وبنت خالته وكل الي حصل

    فلماضي لعشق بسببها هى وخالتها آم سامح إلي عوزة سامح
    يتجوز بنت آختها بس هوى حب عشق وتجوزها رغم عن مه وبعد الجواز نكدت عليهم حتا نفصلو
    وكمان عؤشة زوجت منير بنت عمه
    وآخت سامح ولهذا بتكره عشق
    وخلت منير كمان

     يتغير نحيت آمه وآخته وحملتهم هما سبب الطلاق
    وراح نتعرف عليهم كثر وعلى كل الي حصل الفصول القادمة لا بقأ آنتي بجحة بجد الحاج سيد عم عشق راجل طيب بس مسحوب الإرادة زوجته ست قوية وبجحة

    مصترة عليه قال لوسمحتو خلوها تكلم تكلمي يابنتي بس هينا قدام

    الكل عشق تبتلع غيظها وكبريائها
    وتقول عوزه فلوس35 آلف زوجت

    عمها نعم يختي قلتي إيه عشق تكمل هى عرفالو سكتت دلوقتي ميش راح تعرف تكمل كبريئاآها راح يمنعها. ماما تعبانة وبتموت

    ولزمها عملية بسرعة بكره محتاجة
    المبلغ ضروري اليوم آم سامح متموت ولا تغور فدهية وحنا مالنا يعني عشق ده حقي آنا ميش بشحت منكم اده المؤخر وحق

    شروق آكبر من المبلغ ده بكثير ونتو عرفين آم سامح ههههههههههه
    بس آنتي تنزلتي ولا نسيتي عشق
    لا ميش نسية بس آنتم خصبتو عليا آتنازل خيرتوني بين حقوقي وبنتي آم عليكي نور ونتي خطرتي الفصعونة بنتك يبقى آحنا كدا عدانا العيب ودلوقتي ورينه عرض
    كتافك وطلعي برا بيتي وحسك عينك تفكري مره ثانية ترجعي  لو حصل كدا وديني وماآعبد لطلعك

    محملة فهمتي يبنت مريم عشق تنظر لسامح تستعطف فيه النخوة
    الرجولة العشرة والحب الذي كان
    لكن هيهات آن يحن الحجر. حملت

    عشق ذيول الخيبة وغادرت لكنها ستادارت وقالت عرفين والله حسه
    آنه هيجي يوم وتوقفو نفس وقفتي وتنكسرو سفن كسري
    ونا هكون مكانكم وميش هرحمكم
    رباب بيطلعو آمتا دول آم سامح
    بيطلعو للي ميش عندهم دم ههههه
    وغادرت سامح حاول الحاق بيه بس آمه من جهة ورباب من لجهة ثانية خاف وقعد يتفرج على كسر بنت عمه وآم بنته مهو ياما شافها مكسورة وذليلة وسكت بس اليوم

    غير الحاج سيد ليه بس كدا آمها بتموت حرام والله كل الظلم ده بس آدوها حقها آم سامح نعم

    يخويا ظلم ظلمت عليك يارب بقا آنا الي عملتو ظلم وهي لما كسرت
    قلب إبنك الواحيد مكنش ظلم وعلى العموم طالمة قلبك رهيف كدا آديها آنتا ولا آنتا مفلس ههههه
    نعم هوى مفلس زوجته غصبت

    عليه يكتب كل حاجة بسمها لما كانت ميش عندهو غير عائشة وقبل ما يتولد سامح قالت له لو كتت آبن آخوه يورث مع بنتك علشان كدا آكتبلي كل حاجة بسمي حتا نظمن حق لبنت وفعلا كتب لها كل حاجة وبعدها سنة حملت وجابت سامح بس رفضت ترجع له
    فلوسه وبقا هوى شغال عندها

    وهوى صاحب. المال خرجت عشق
    وجلست على الراصيف تبكي وتحاول مسح دموعها ماذا تفعل
    مفيش عندها حل في الشركة متولي ياآخذ طلب الإجازة تبع عشق العند اسلام بيه متولي ده
    طلب وقعلي

     عليه إسلاام طلب إيه
    متولي إجازة لمدام عشق إسلاام لا
    آنا ميش قلت لها لا متولي بس هى عندها فايض

    من الإجزات وده حقها إسلاام اه بس ميش دلوقتي

    آنا متحاج منها معلومات ميش عزبز بيه عينها عندي فلمكتب يبقى
    خلاص تيدوام متولي بس هى مسكينة آمها بتموت

     وملهاش حد
    غيرها إسلام يهدا يعني إيه متولي
    يحكي له عن عشق فلبيت وصلت عشق شروق مامتي حبيبتي فين ستي عشق راح نروح عندها بعد شوي بس خليني آخذ نفسي زينة

    تعالي ياشروق تروحي تلعبي مع نايه عملت لكم كيكة بشيكولاطة
    حلوه زيكم شروق هااااي. بحب اا
    لكيكة زينة شوي ورجعة عشق لم يعد عنداها حل غير الموت. آوالموت
    فاآي الموتين تخطار

    الفصل الرابع من هنا

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .