رواية عشقته فاستغلني كاملة بقلم امل ناصر
حياة: فتاه في العمر 20
طالبه فى جامعة الآثار فى سنه تانيه بنت ملتزمه جدا محجبه حلوه ذكيه وقويه
اول يوم في الدراسه ليها
فاطمه؛( والدة حياة) يلا يا بنتى قومى علشان متتاخريش على الجامعه بتاعتك
حياة: حاضر يا ماما هقوم اصلى واجهز علشان انزل هوا بابا نزل وله لاء؟
فاطمه: لا لسه
حياة: طيب والنبي يا ماما قولى لبابا يستناني انزل معاه علشان يوصلني بالعربيه بتاعته
فاطمه: حاضر وأخوكى كمان نازل معاكم
حياة: ماشي يا ماما انتى روحى قولى لبابا واحمد يستنونى
فاطمه: تمام يلا إجهزى بسرعه وتخرج فاطمه من الغرفه
حياة: تذهب الى الحمام تاخد دش وتصلي وتجهز نفسها للخروج مع والدها وأخوها
احمد: صباح الخير يا حياة
حياة: صباح الورد يا قلب أختك
ماهر: يلا يا ولاد جاهزين
احمد: جاهزين يا بابا حضرتك هنوصل حياة الجامعه وبعد كده حضرتك هتوصلنى المكتب عندى لأن العربيه بتتصلح من امبارح
ماهر: تمام يلا ينزلوا يركبوا العربيه يذهبون إلى الجامعه
احمد: يلا يا حياة انزلي تحبى ادخل معاكى
حياة: لا يا حبيبي مفيش داعى علشان متتأخرش على شغلك يا باشمهندس يلا باى يا بابا
تدخل حياة الجامعه انه اول يوم فى السنه الدراسيه الجديده حياة بنت ملتزمة جدا تعرف ربنا كويس
ويذهب ماهر واحمد إلى مكتب احمد
حياة: صباح الخير يا رنا
رنا: صباح الورد عامله يا حبيبتى ويسلمون على بعض
حياة: آمال فين ياسمين وعزه
رنا: لسه مجاش حد منهم
ماهر: يلا يا احمد انزل اخرتونى على المستشفى
احمد: اسف يا بابا يلا اتفضل حضرتك
(ماهر دكتور جراح قلب دكتور كبير جدا) يذهب إلى المستشفى
حياة: يلا يا رانا علشان المحاضره الاولى هتبدأ
رانا: يلا يا حبيبتى ويدخلون الى المحاضره وتبدأ
احمد فى مكتبه يبدأ بالعمل لديه زميله فى المكتب اسمها رحمه
تدخل رحمه الى المكتب صباح الخير يا باش مهندس
احمد: صباح الخير يا رحمه
ماهر حين يوصل الى المستشفى توصل سيارات إسعاف شخص عامل حدثه ووضعوا خطير. ولازم يدخل غرفة العمليات باسرع وقت
الممرض باسم الحقنا يا دكتور ماهر بسرعه فى حاله عامله حادث سير ووضعها خطير جدا
ماهر يذهب إلى الحاله يسال على. اسم 😭 المريض
يقول ليه أحد العاملين اسمه وائل يا دكتور 29سنه
ماهر يفحص وائل بعناية شديده ويقول لباسم على غرفه العمليات حالاً
حياة تخلص المحاضره الاولى وتخرج هيا ورنا إلى كافيه الجامعه
احمد هوا عمره 30سنه مهندس معمارى شخص مثقف جدا وقلبه من حجر ووسيم جدا وطويل انه فعلا شخص في قمت الاخلاق ويعشق مهنته ويحب عائلته بشده
رحمه 25سنه مهندسه معماريه جميله عينيها فاتنه شقراء تعرف دينها كويس جدا
وتعمل مع احمد فى نفس المكتب
حياة جالسه هيا ورنا تقع عينيها على شخص يمسك فتاه من يدها غصب
حياة تسحب البنت من يدها
(امجد) الذى يمسك البنت غصب امجد 26سنه فى سنه رابعه آثار امجد عينيه مثيره جدا وسيم انيق وشيك اوى فى لبسه شكله مبهر يعنى مغرور ومتكبر اوى وأخطأه كتير باباه رجل أعمال من أكبر رجال الأعمال المصريين
ماهر يقول لباسم اخرج دلوقتي بلغ ان لازم نوصل لأهل المريض وأنا هكمل معاه
باسم حاضر يا دكتور وبالفعل يخرج باسم ويبلغ أهل وائل وانصدمت اهله من الخبر السيئ ويذهبون إلى المستشفى مسرعين
احمد يمارس عمله هوه ورحمه احمد: لو سمحتى يا رحمه هاتى الملف ده رحمه تنظر إلى احمد وكأنها تطلب منه أن يحس بمشاعرها
احمد: رحمه بنادى عليكى هاتى الملف ده
رحمه: نعم مسمعتش اسفه جدا لحظه
حياة: انت ازاى تعمل كده مع بنت ازاى تمسكها من ايديها غصب عنها بشكل ده
أمجد: يلف وشه لحياة يشوف بنت حلوه جدا امامه يقترب منها بعد أن نظر لكل جسدها وانتى مين بقا يا شاطره علشان تعرفيني أعمل إيه ومعملش ايه
حياة: أنا مين أنا طالبه هنا انت الى مين بقا تقف حياة عينيها الجميلتين ينظرون إلى امجد وتقول له انت مش محترم
امجد انتى عارفه انتى بتتكلمى مع مين انا امجد الصاوى
حياة ميهمنيش اعرف انت مين لانك مش محترم
أمجد بم انك انقذتي البنت منى فتعالي انتى بقا معايه
ويمسك بيدها بقوه