رواية في بيتنا عروسة الحلقة السابعة 7 كاملة

رواية في بيتنا عروسة الحلقة السابعة 7 كاملة

    رواية في بيتنا عروسة الحلقة السابعة 7 كاملة








    لحلقه السابعه
    في بيتنا عروسه
    بعتذر علي التاخير..
    عند علام وصباح
    علام بره سامع هبد ورزع مش عارف فيه ايه وصباح اتاخرت جوة قال اما اشوف فيه ايه خبط علي الباب محدش رد استغرب وقال هو فيه ايه😳😳 نده عليها وقال انتي يا اللي جوة انتي اطلعي عاوز ادخل الحمام كل ده بتعملي ايه ؟!
    برضه مفيش رد الفار لعب في عبه قال لا كده في حاجه غلط خبط جامد و مفيش رد وقال افتحي احسنلك هكسر الباب
    يعني مش هتفتحي طووويب راح ضارب الباب بكتفه كذا مرة راح مفتوح دور بعينه في الحمام ملقاش حد عينه جات علي الشباك وشاف منظر عمرة متخيل يشوفه 😂😮 لو في وضع عادي كان المفروض يقع علي الارض من الضحك😂 بس دي مصيبه مراته محشورة في شباك الحمام ومش عارفه تعدي منه والجردل اللي طلعت عليه وقع ومش لقيه حاجه تسند عليها علشان تنزل 😑 راح جمبها وبمنتهي الهدوء قالها مبترديش عليا ليه ياهانم عجبك الباب اللي اتكسر ده
    صباح قالتله نزلني ونبي وبعد كده نتكلم قالها و ايه اللي مطلعك كده ياهانم ؟
    قالت له هقولك بس نزلني ربنا يخليك قام شدها من رجليها نزلها علي الارض ومسكت وسطها وقالت اه يااني وسطي اتحش حش 😩 كل ده وعلام واقف حاطت ايده ورا ضهره مستنيها تتكلم صباح بصتله بكسوف ومش عارفه تقوله ايه😊 قالها كنتي بتعملي ايه ؟😡
    قالتله اصل اصل شخط فيهاوقالها انطقي خافت منه ومن شكل عنيه اللي كلها غضب ووشه اللي مطلع نار وقالته كنت بتفرج علي المنور والجردل وقع من تحت رجلي ومعرفتش انزل😔عينه طلعت شرار وقالها انتي بتستهبلي يا روح امك مفكراني اهبل يابت انتي كنتي عوزة تنطي والشباك طلع ضيق صح قالت له لا لا انت غلطان انا زي مقولتلك كده والله 😢مسكها من شعهرها وقالها كدابه يابت الكلب وانا هوريكي نزل فيها ضرب برجله وهي مداريه وشها بايدها وبتعيط وتقوله خلاص والله حرمت مش هعمل كده تاني ..😭😭 قالها مش عوزة تموتي انا هموتك احسن 😡 صباح قالت انا اسفه يا علام حرمت قالها سيدي علام يا واطيه قالت له حاضر. سيدي والله اهو بس ونبي سبني بقي قالها قومي نامي برة مش عاوز اشوف وشك النهارده بدل مصور قتيل الليله دي 😡 طلعت تجري سحف علي ركبتها وخرجت الصاله قعدت علي الكنبه تحمد ربنا انه انقذها من الموت ومخلهاش تموت كافرة وقعدت تستغفر لغاية مانامت من التعب 😢..
    صباح نامت علي الكنبه برة زي القتيل من كتر التعب طلع النهار والشمس جات علي عنيها صاحاها بصت في الساعه لقتها لسه سته واللي في البيت بيصحوا كلهم تمنيه بيفطروا كلهم سوا وينزلوا اشغلهم .. صباح قامت وقفت مسكت وسطها وقالت اااه وسطي هيموتني بس الحمد لله انها جات علي قد كده دخلت اتسحبت لقت علام نايم وغسلت وشها واتوضت وصلت ونزلت الدار لقتهم نايمين عجنت فطير وعيش وخبزتهم وطلعت اكلت الطير والبهايم وكنست البيت كله وحضرت خضار الغدا ولمت الغسيل وطبقته وغسلت المواعين كلها وعدي الساعتين وكانت صباح مخلصه كل حاجه وزي الفل وصحيت ام علام وصحت احسان بنتها قومي قومي يااحسان طول الليل ترفصي وتشخري متناميش جمبي تاني احسان قالت يوووه يااما كل يوم نفس الاسطوانه دي .. طب يلا قومي انا طالعه اصحي الهانم صباح عشان تشتغل في البيت واعكنن عليها عيشتها وطلعت من الاوضه لقت صباح محضرة الفطور وبتبصلها وتقولها انتي صحيتي ياحجه صباح الخير 😊 ام علام نزل عليها سهم الله وفتحت بوقها من الصدمه وقالتلها هااا 😲 قالت صباح صحي عمه احسان علي ما اجبلك المايه اصبلك تتوضي ..😊 الحاجه ام علام قالت هااا😲😲 ودخلت عند احسان قالتلها اصحي ياللي تنشكي شوفي الحقي تعالي 😱 صحت وطلعت مع امها شافت وليمه فطار مليانه اشكال والوان 😊 صباح طلعت قالت صباح الخير ياعمه احسان انا عملتلك فطير بلقشطه زي مابتحبيه وفلافل سخنه للحجه والعجه اللي بيحبها مجدي والبيض المدحرج اللي بيحبه عم ابراهيم 😊 وعلام بيحب المربي علي القشطه انا هطلع اصحيه علي متجهزوا 😊الحجه واحسان في صوت واحد قالوا هااااااا😲😲 .. طلعت وسابتهم لقت علام نايم قربت منه جت تصحيه وافتكرت اللي حصل منه خافت وقالت ربنا يستر هصحيه واللي يحصل يحصل ولا بلاش احسن يزعقلي بس ازاي بلاش ده لازم يصحي يفطر امه هتقول كده وكل ده وهي وقفه ادامه بتفكر وبتبصله فاجاءة صحي و قالها هتفضلي وقفه كده تبصيلي كتير قالت له اصل ماما الحجه عوزاك تفطر قاله طب غوري حضري الحمام قالت له جاهز قالها طب وهدومي قالتله جاهز والجزمه متلمعه 😊 قالها طب غوري من وشي بقي في اصطباحتك دي وقام دخل الحمام وقعد يفكر ياتري انا ظلمتها فعلا طب ازاي هكون ظالمها وهي ....
    صباح نزلت تشوف الجماعه لقيتهم بيتجمعوا علشان القطار دخلت تعمل الشاي والحجه واحسان قعدين مبلمين من الصدمه ومش لقيين كلام يقولوه والحجه منبهرة من شطارت صباح وسرعتها وكل حاجه بتعملها حلوة نزل علام ونزلوا الرجاله ومراتاتهم وقعدوا ع الفطار مجدي قال الله اومال فين مراتك يا علام فين العروسه علام بص لامه راحت مبرقاله ففهم من بصتها انها عوزاه يمثل ادام اخواته ان مفيش حاجه راح منادي عليها يا صباح يا صبااح ردت عليه وقالت نعم ياسي علام اؤمرني 😊 راح كل واحد من اخواته باصص لمراته بمعني شوفي واتعلمي 😏 ومراتاتهم بصوا لبعض والغل هيطق من عنيهم . صباح جات وقالت لعلام نعم عاوزني قالها اقعدي علشان تاكلي قالت له حاضر هجيب الشاي واجي وجابت الشاي ودخلت قعدت جمب جوزها وابتدوا ياكلوا مجدي قال الله دي عجه وشكلها وريحتها تهبل وابتدا ياكل امه قالت دي عمايل ايد صباح العروسه ☺ وكلهم بياكلوا ومبسوطين و ابراهيم قال تسلم ايدك يا صباح نفسك في الاكل جميل انا اول مرة اكل فطير حلو كده زي الكتاب مقال وعلام من جواه فرحان بكلام اخواته وشهادتهم ليها ومجدي قال مشاء الله فعلا كل حاجه بتعمليها حلوة يا عروسه تسلم ايدك 😁 طبعا سلايفها هيولعوا نار 😡 وقاموا طلعوا فوق و........
    علام خلص اكل وطلع فوق وقعد يفكر في صباح ومش عارف هو حاسس بايه جواه حته صغيرة بتقوله سامحها والباقي عوزه ينتقم منها ويكرهاا .. قال لنفسه استحاله اسامحها دي وحده طعنتني في شرفي واي حد مكاني كان قاتلها انا بكرهها ومش هسيبها الا اما اشفي غليلي وقام نده عليها طلعت جري وقالتله نعم ياسي علام بتنده قالها ادخلي عوزك دخلت قام مسكها من ايدها ولواها ورا ضهرها وقالها مفكرة اللي بتعمليه ده هينسيني اللي حصل يا زبالة انتي خدامه واللي بتعمليه ده اقل واجب تعمله خدامه للناس اللي ستروها في بيتهم واحد غيري كان دفنك حيه وهيبقي راجل قالتله طب سيب ايدي هتنكسر قالها انتي بتحسي اصلا اول مرة اشوف مومس بتحس ومسك هدومها قطعها وصباح بصتله بخوف وقالتله عاوز ايه قالهاونكمل عاوز حقي ولا انا هفضل متجوزك شفقه كده انا لازم استفاد منك واظن دي حاجه انتي متعوده عليها وهجم عليها يفترسها وهي لا حول لها ولا قوة مقدرتش تتكلم علشان ميضربهاش تاني بس هو لاحظ وهي معاه انها ملهاش اي خبره ولا عارفه حاجه بس نفض الفكرة من دماغه وكمل عذاب فيها ..و
    جزء صغير معلش 😊 والناس اللي عوزيني اخلصها بسرعه احب اقولكم هي احداثها كده بطيئه لانها مش اكشن ولا كوميدي دي دراما والدراما كده بطيئه استنوا واخرتها حلوة هتعجبكم 😊😊تفاعل بقي بعشرين ملصق مش خساره فيها

    الفصل الثامن من هنا


    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .