رواية في بيتنا عروسة الحلقة الثامنة 8 كاملة

رواية في بيتنا عروسة الحلقة الثامنة 8 كاملة

    رواية في بيتنا عروسة الحلقة الثامنة 8 كاملة








    ام علام واحسان قاعدين بعد ما كله راح يشوف هيعمل ايه واحسان قالت انا بصراحه يااما احترت في البت دي .دي مش مخليانا ننطق معاها بحرف وماشيه زي الكتاب مقال ولا حتي اشتكت هنعمل معاها ايه🤭 قالت الام مش هنعمل معاها حاجه .. ردت احسان معقول هنسيبها كده 🤔
    اه هنسبها ومحدش ليه دعوة بيها وانا هحروح لامها اراضيها بكلمتين علي اللي حصل يوم الصباحيه .. دي مهما كان امها وحرام تتحرم منها بس لما اخوكي الاول ينسي اللي حصل ده ويسامحها هو كمان دي شكلها بنت غلبانه ملهاش في حاجه .. احسان قالت غلبانه ايه يا اما بس طب وشرفها 🙄 ردت الام قالت وانا اعرف بقي انا اللي حسيته قولته البت دي غلبانه وحرام اللي بيحصل فيها ده😑
    عند سلايف صباح هدي ياهدي هنعمل ايه 😦 هدي ردت قالت مش عارفه انا هتجنن من البت دي دي كلت دماغ حماتك وعمه احسان خالص .. طب هنعمل ايه فكري معايا قالتلها احنا نوقع بينهم..قلتلها طيب ازاي قالتلها انا هكب زيت علي السلم وانتي هتنزلي وتوقعي . قالتلها نعم يااختي😳 قالتلها متخافيش انا هكب الزيت بعد ماتنزلي وانتي اعملي نفسك وقعتي وصوتي وهما عارفين اننا لا بنمسح سلالم ولا بنضف بيوت قالتلها اه اشكريني بقي لولا الدكتور اخو صحبتي اللي خليته جه كشف علينا وقالهم ميتحركوش من السرير كان زمانا طالع عين ابونا ف المخروبه ده ..قالت طيب هنفذ الخطه دي امتي ..قالتلها لما الاقي الوقت مناسب هقولك 👍
    عند صباح علام نايم وهي جمبه صاحيه بتفكر في اللي حصلها واللي لسه هيحصل وهتعمل ايه في النصيبه دي وقالت لازم اقول لحد يساعدني بس حد مين انا خايفه لاتفضح وساعتها والله علام يقتلني بدم بارد..فضلت تفكر هتعمل ايه غلبها النوم وفردت جسمها وكانت هتنام لقت علام اتقلب وهو نايم جمبها وحط ايده عليها وحضنها وهو نايم عنيها براءت😳 وقالت ايه ده بقي انا مقولتلوش احضني اهو ولا قربتله يعني مليش دعوة 😔 وهو كمان اللي قالي متحركيش من هنا طب لو صحي لقي نفسه حاضني اكيد هيزعل ويشتمني انا حتي حضن جوزي بقيت محرومه منه فضلت تفكر وتندب حظها لغاية مانامت وهي في حضن علام وعلام صحي من النوم لقي صباح في حضنه ورايحه في النوم شال ايده من عليها وزقها في كتفها وقالها اصحي قامت مفزوعه وقالتله والله انا مليش ذنب انت اللي حضنتني 😢 قالها وانتي مصدقتي طبعا ماانتي بتحبي كده😏 بصت في الارض وسكتت قالها قومي يلا غوري من هنا قالت له حاضر ونزلت شافت اللي وراها فضلت تشتغل في البيت وخلصت وطلعت ملقتش علام قالت الحمدلله بس ياتري راح فين دي الحجه منبهه عليه ميخرجش عشان الناس متقولش حاجه غير بعد اسبوع الفرح مايعدي شويه لقت الباب بيتفتح وعلام داخل راحت قايمه وعوزة تنزل قالها رايحه فين قالت له هنزل اقعد مع الحجه قالها امي نايمه شويه واحسان عند خالتي هتنزلي لمين بقي قالت له انا خايفه منك انت قولتلي متقعديش معايا قالها انا مش ناقص وجع دماغ اترزعي هنا راحت قاعده مكانها هو قعد وطلع سجارة قعد يشربها لقاها بتكح راح مزود نفخ في وشها اكتر بيعاندها وقالها قومي قلعيني الجزمه قالت له حاضر وقلعته الجزمه وشالتها مكانها قالها غوري بقي البسيلي حاجه حلوة كده و تعالي قالت له انا و حاجه حلوة ايه دي قالها لا امي حاجة حلوة قميص نوم يا بوحه ولا متعرفيهوش وخده علي القلع بس يلا قومي وشخط فيها دخلت غيرت ولبست قميص اسود قصير بحملات رفيعه وسرحت شعرها وحط ميكب خفيف وكانت قمر وجسمها ابيض وجميله بجد دخلت عليه اول ما شافها عنيه برقت من جمالها ونزل رجله من علي الكرسي ومبقاش عارف يتكلم حتي الشتيمه معرفش يشتمها 😊 كانت قمر فعلا الكحل مزين عنيها وشعرها طويل مفرود علي ضهرها وشفايفها لون الفروله 👄 علام ساكت وباصص لها وهي وقفه ادامه متحركتش مستنيه اومره علام اتغاظ من جمالها ووشه اتغير وافتكر اللي حصل وانها لو مكنتش عملت كده كان زمانه متهني معاها وبيتمتع بجوازه منها قام وقف وقالها ايه اللي انتي حطاه في وشك ده عمله زي البليتشوا وشكلك يقرف قالها غوري امسحي القرف ده وهي ساكته ومكسور بخاطرها دخلت مسحت وشها وقعدت تعيط وهو سابها وطلع فوق السطوح قعد يشرب في سجاير ويفكر يعمل ايه ويسامحها ولا يطلقها ويخلص منها بس هو بيحبها بس كرامته بتوجعه ومش قادر ينسي صباح شافت تلفون علام علي الكرسي هي مش معانا تلفون عشان دي رغبه علام جالها فكرة تكلم صافيه صاحبتها وتخليها تيجي تزورها طلعت ورقه كانت كاتبه فيها ارقام اصحابها واهلها واتصلت بصافيه وعنيها علي الباب احسن علام يرجع ويشوفها ويطين عيشتها جرس الفون بيرن ردت صافيه الو مين صباح قالت انا صباح ياصافيه بصي اسمعيني اناعوزاكي قالت صافيه ايه ياعروسه المفاجأة دي عامله ايه قلتلها صباح مش وقته تعالي عوزاكي بسرعه قالتلها حاضر جايه وقفلت صباح ومسحت الرقم من تلفون علام وراحت قلعت القميص ولمت شعرها ولبست عبايه بيتي ونزلت تقعد تحت علشان لما صافيه تيجي لقت ام علام صحيت وخرجت لقت صباح قعده قالتلها انتي قعده كده ليه يا بت قالتلها اصل سي علام في السطوح وانا عارفه انك هتصحي علشان تصلي العصر قولت انزل اعملك الشاي 😊 قالتلها طيب يختي انا هصلي علي متعمليه وقالت وهي ماشيه بنات اخر زمن 😏 صباح دخلت تعمل الشاي جرس الباب رن خرجت حماتها من الحمام فتحت لقت صافيه قالتلها ازيك يا خالتي عامله ايه قالتلها ازيك يابت يا صافيه وامك عمله ايه تبقي تقوليلها تيجي تقعد معايا شويه قالتها حاضر يا خالتي😊 اومال فين العروسه قالتلها جوة ادخليلها علي مااصلي قالتلها ماشي ودخلت لصباح صباح اول ما شافتها اترمت في حضنها وعيطت صافيه اتخضت عليها وقالتلها في ايه مالك قالتلها انا في مصيبه يا صافيه قالتلها مصيبه ايه كفي الله الشر 😳 مالك احكيلي انا اختك مش صحبتك احنا من ساعت مااتولدنا مسبناش بعض وكبرنا سوا وحتي فصلنا كان واحد علشان اسمنا بحرف الصاد زي بعض انا اقرب ليكي من اي حد قولي يا حبيبتي فيكي ايه قالتلها انا في مصيبه يا صافيه انا مطلعتش بنت علام مخدش شرفي يا صافيه و بتتكلم وهي بتعيط ومش وخده بالها من اللي بيسمع بره وعرف كل حاجه ....
    ياتري مين بيسمع صباح وعرف سرها ؟


    الحلقة التاسعة من هنا



    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .