اخر الروايات

رواية حكاية ثلاث بنات الفصل الثاني 2 كاملة بقلم دودا حودا

رواية حكاية ثلاث بنات الفصل الثاني 2 كاملة بقلم دودا حودا




عد

#حكايه ٣بنات
#الحلقه الثانيه
#بقلم دوداا حوده
محمود :الله يخربيت زنك غوري بقي من هنا وقفل السكه ونزل فيكي حاجه
شيماء :فيكي حاجه ماشي اعمي انت
محمود :انا اسف والله بس واضح انك كويسه
شيماء :بتحاول تقوم راحت واقعه اه كويسه اوي رجلي مش قادره
محمود :طيب تعالي اوديكي اقرب مستشفي طيب
شيماء :شكرا اتفضل امشي انت
محمود :انتي لمضه ليه كده يابت انا غلطان يعني
شيماء :مين اللي بت انا ااااااااه يا رجلي عارف لو كنت جيلتي في موقف اكون فيه احسن من كده كنت عملت معاك اي
محمود :شكل رجلك فيها حاجه بطلي مقواحه وتعالي اوديكي مستشفي وشالها وودها علي المستشفي ورجلها كانت مكسوره وجبستها وجه تلفون لمحمود  من ياسمين اخت مرات
محمود : الو ايوه ياسمين
ياسمين : انا جيت وفتحت الشقه لقيت ولاء مرميه في الصلاه ووخدا شريط برشام وخدنها وروحنا علي المستشفي
محمود :مستشفي اي انا جاي حلا ودخل لشيماء
انا اسف بس لازم امشي دلوقتي وخد الفون بتعها ووطلب رقمه ورن علي نفسه علشان اكلمك
شيماء :اي المجنون ده واتصلت بصحابها وجم قابلوا الممرضه
ساره :فين حضرتك اللي جايه بحادثه ورجلها كانت مكسوره
الممرضه :في الاوضه دي بصراحه خطيبها كان قلقان عليها اوي
شروق :خطيبها ؟ودخلوا لشيماء
شروق وساره :ودوني علي بيت حبيبي نعيش مع بعض فيه
شيماء :اي ده مالكم انتو اتجنننوا
شروق وساره :يا حبيبي من الليله دي هتكون عالطول قصادي
شيماء :بس يا مجانين فيه اي
شروق :مين خطيبك اللي كان قلقان عليكي ده
شيماء : خطيبي اي الهبل ده بتقولي اي
ساره : خدي بالك يا بت يا شروق خطيبها كان قلقان عليها اوي
شيماء :بطلوا هبل يا اغبيه ده اللي خبطني بالعربيه يا متخلفين
ساره : اوووو بس اي بقي موز ولا اي
شيماء : انا غلطانه اني اتصلت بيكم ودخلت الممرضه
شيماء :عايزه اعرف لوسمحت المصاريف علشان امشي من هنا
الممرضه :خطيبك دفع كل حاجه
شيماء :خطيبك مين ده مش خطيبك خالص
الممرضه :هو قال انو خطيبك انا معرفش بقي
ساره :وعايزه تخبي علينا احنا اخواتك حبيبك ده احنا نفرحلك والله
شيماء :والله انتو اغبيه ويلا روحني من هنا لو سمحتم وروحت شيماء البيت
ووصل محمود للمستشفي
محمود :فيه اي يا سمين مالها ولاء
ام ولاء : والله السوال ده المفروض احنا اللي نسالو ليك مالها بنتي
محمود :والله ما عارف مالها احنا كنا كويسين الصبح
ام ولاء :يعني بنتي هتعمل كده في نفسها علشان مجنونه مثلا
وخرج الدكتور : عالفكره شكل عندها اكتئاب حاد وده اللي خلها تعمل كده في نفسها ياريت تفضلوا جنبها الفتره دي
محمود :اكيد طبعا يا دكتور شكرا لحضرتك اوي ودخل محمود لولاء وامها
الام :ليه يا حبيبتي تعملي في نفسك كده
محمود :هونت عليكي يا ولاء تعملي كده في نفسك و هعمل اي من بعدك يعني وخرج برا
ياسمين :هو اللي منكد عليكي صح
ولاء:لا بس انا نفسيتي تعبت
الام :من اي طيب
ولاء :ممكن تسبوني ارتاح ودخل محمود
محمود :قلبي حجزتلك انتي وماما وياسمين في فندق في العين السخنه هترحوا وانا اخلص شغلي واجي ليكم لازم تغيري جو
ياسمين :اه كده منك لنفسك من غير ما تاخد رأينا
محمود :اخد رايك في مصلحه اختك هي محتاجه تغير جو وانا يومين وهاجس ليكم عايزه ترجعي بعدها ارجعي براحتك
الام :عايزه تسافري يا ولاء
ولاء :ياريت يا ماما
محمود :انتي تحلمي بس وانا أنفذ ياقلبي وخرجت ولاء من المستشفي روحت البيت تحضر شنطتها
ولاء :مالك يا محمود شكلك متغير ليه من ساعت ما رجعنا
محمود :هحسبك بعدين علي اللي حصل منك كده ودلوقتي يلا بس علشان مامتك اللي مستنيه برا دي
ولاء :بجد انا اسفه حقك عليا
محمود :مش وقته يلا بس وخرجت ونزلت معاه مامتها
واتصل محمود لشيماء
شيماء :ايوه مين
محمود :معقول مش سجلتي رقمي
شيماء :مين انت
محمود :انا شريف اللي خبطك الصبح بالعربيه
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close