رواية حكاية ثلاث بنات الفصل الثالث 3 كاملة بقلم دودا حودا
#حكايه٣بنات
#الحلقه الثالثه
#بقلم دوداا حوده
شيماء :اه ازيك عامل اي
محمود :تمام انتي عامله اي
شيماء :تمام بخير الحمد لله احسن الحمد لله
محمود :بجد انا اسف بس كان عندي شويه مشاكل في شغلي وكنت بتكلم معاهم وغصب عني مش شوفتك
شيماء :حصل خير مافيش حاجه
محمود :طبعا زمان بابا وماما بيدعوا عليا دلوقتي هههههه
شيماء :للاسف مافيش ماما وبابا
محمود :ليه كده
شيماء :ماما متجوزه وبابا كمان
محمود :وانتي مش عايشه مع حد فيهم
شيماء :لا وكده احسن قاعده مع زميلي اي ده انت اي انت يعتبر عرفت عني كل حاجه
محمود :لا مش كل حاجه معرفش انتي بتشتغلي ولا لا معرفش مرتبطه ولا لا معرفش حاجه عنك يا ستي
شيماء :وانت عايز تعرف عني كل حاجه ليه
محمود : انا مش قادر انسي جمالك وحلاوتك والله انا انسان عاقل جدا بس مش عارف اي اللي حصلي عالفكره انا عندي شركه ملابس كبيرة شركه ال حازم
شيماء :اه عارفها مش دي شركه عبايات
محمود :اه هي يعني مليش في الكلام الفاضي والمعاكسات بس مش عارف عملت اي قدام جمالك وحلاوتك
شيماء :بس بقي انت بتجيب الكلام ده منين انت اصلا متعرفنيش اصلا
محمود :نتعرف انا يا سيدتي شريف رجل اعمال عندي ٣٤سنه مش متجوز ولدي وولدتي متوفين مليش اخوات خلاص معجب بيكي
شيماء :اي ده معقول في حد كده
محمود :الدور عليكي يلا عرفي نفسك
شيماء :انت مجنون وانا مش قد جنانك
محمود :عايزه الجنان اللي علي حق انا اتصلت بالسواق يوم الحادثه وجالي علي المستشفي قولته يعرف بيتك وعرف بيتك وقالي والجنان علي حق قرب يجي
شيماء :ينهار اسود الجرس بيرن انت عملت اي
محمود :لو سمحت مكانك هتقومي ازاي برجلك دي اقعدي
شيماء :طيب انت عملت اي والنبي والباب خبط مين ادخل
شروق :مالك يابت عامله كده ليه
شيماء :مالي منا طبيعيه اهو امال مين اللي كان عالباب
شروق :خدي ياختي حد جبلك الكرتونه دي تلاقي ابوكي سافر مع مراته وافتكرك بهديه هههههههه
شيماء :وطي صوتك يا غبيه
شروق :ليه هه ليه بتعملي اي بتتكلمي مع مين
شيماء :برا اطلعي برا
شروق :ماشي والله لاوريكي وخرجت شروق
محمود :ها بقيتي لوحدك
شيماء :اه فيها اي الكرتونه دي
محمود :افتحيها وشوفي فتحت الكرتونه لقيتها كلها هدايا موبيل جديد شوكولاته كتير وورد
شيماء :ينهار ابيض اي ده
محمود :مش عارف بتلبسي عبايات ولا لا كنت بعت ليكي اشيك عبايات عندي
ساره دخلت :بت هتكليييييي الله الله الله اي ده
شيماء :طيب هكلمك بعدين سلام
ساره. سلام مين يا ام سلام مين يا بت اللي جايب ليكي دول
شيماء :اصل شريف
ساره :شريف مين يا حبيبتي قولي قولي
شيماء :اللي خبطني بالعربيه
ساره :خطيبك مالو
شيماء :بطلي قله ادب خطيب مين ياريت بصراحه الواد قمر
ساره :وبعدين عرف عنوانك منين
شيماء :خلي السواق بتاعه يمشي ورانا
ساره :وبعدين اللي هيحصل
شيماء :مش عارفه بس حاسه اني مبسوطه اوي والله
ساره :مبسوطه اوي والله اححححح ربنا يهنيكي وعقبالي بقي
شيماء :تفتكري هيعوضني عن كل اللي فات
ساره :اتمنالك ذلك ومحمود راح لحازم زميله
حازم : اهلا اكيد البيه عايز عربيه جديده من بتوعي
محمود :لا اكبر من كده قوم
حازم :اقوم فين انت عبيط
محمود :عايز اتصور علي مكتبك يا اخي
حازم :وده ليه محمود انا مش عايز مشاكل كله الا شركه العيله
محمود :يا اخي اتوكس عليك ولا العيله اخلص يلا
حازم :اقسم بالله لولا انت صحبي الوحيد ما هرضي باللي بيحصل ده
محمود :طيب عايز لوجه الشركه يظهر في الصوره
حازم :حاضر يا سيدي امري لله علشان عايز اشوف شغلي بس وصور محمود كذه صوره وبعت عالواتس لشيماء
محمود :شوفتي عامل ازاي في الشغل مش عارف اركز منك روحي من بالي شويه اه بس مش شويه كتير ههه
شيماء :اقسم بالله مجنون وربنا مجنون
وساره كانت في الشغل في محل الملابس دخل محمود
محمود :مساء الخير
ساره :مساء الخير يافندم تحب اساعد حضرتك في حاجه
محمود :والله كان عيد ميلاد اختي وكنت عايز ليها لبس بس يكون شكله شيك
ساره :تمام يا فندم هي بتلبس بناطيل ولا جيب ولا ايه
محمود :والله هي ساعت كده وساعت كده
ساره :تمام يا فندم اتفضل أوري لحضرتك كذه موديل
محمود :لو مش هيضايق حضرتك ممكن اعرف اسم البرفن كمان اصله تحفه بصراحه
ساره :حاضر خطاب اسمه لحضرتك واختار اللبس اي ده انا نسيت المحفظه في العربيه ثواني وراح يجيب المحفظه ودخل لقته ساره وشها مخطوف وكان في واحد بيحاول يسرق المحل مسكه محمود وضربه والولد طلع يجري بعد ما عور محمود في ايدوا
ساره :انا اسفه والله بجد
محمود :ازاي تبقي في محل لوحدك كبير كده
ساره :كان معايا بنت زملتي بس اجازه انهارده
محمود :حصل خير
ساره :بس انت اتعورت
محمود :جت سليمه ياااااا
ساره :اسمي ساره
محمود :وانا اسمي ابراهيم وده رقمي لو صاحب المحل فكر يبلغ ولا حاجه وطلب شهادتي