اخر الروايات

رواية اميرة في بيتنا الجزء الثالث الفصل الثاني 2 كاملة - زهرة الجبل


رواية اميرة في بيتنا الجزء الثالث  الفصل الثاني 2 كاملة - زهرة الجبل   







الحلقه الثانيه

الجزأ الثالث
اميرة في بيتنا

أمل بتحدي٠٠انا مش هرد عليه
أميره ببتسامه ٠٠علي راحتك
أمل ٠٠احم السلام عليكم
أميره ٠٠ هههههههه بتريقه قال مش هرد عليه قال
أمل ٠٠ الحمد لله تمام إنت اخبارك اية ٠٠٠٠عن اذنك يا ميرو وسابتها وخرجت
يوسف بتنهيده٠٠اخيرا المهرجان خلص
أميره ببتسامه ٠٠هروح أخد دش وانام
يوسف بضيق٠٠نعم يا أختي تنامي
أميره ٠٠ اليوم كان طويل
يوسف بخبث٠٠والليل طويل وغمز لها
أميره بضيق٠٠جو معايا مذاكرة بكرة
يوسف بحزن٠٠طيب خلاص روحي نامي
اقتربت منه ببتسامه هو حبيبي زعل ولا اي
يوسف بتريقه ٠٠ حبيبك
عموما مزعلتش عادي خالص
أميره ٠٠نظرت إليه بعيونها الساحره ٠٠٠خالص خالص
يوسف ٠٠شدها إليه دلوقتي نشوف
أميره ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
وفي الصباح ذهبت نسمه إلي اميره
نسمه ٠٠ يعني خلاص مش زعلانه مني صافيه مايه
اميره٠٠ههههه صافيه عصير بطيخ يا بت أنا عمري ما ازعل منك ولا من حد فيكم آنتو أخواتي يلا تعالي ادخلي
نسمه٠٠لا سلام دلوقتي راحه مع أمي مشوار هنشتري حاجات لو عاوزه حاجه
أميره ٠٠ سلامتك
بسمه ٠٠بستها في خدها
سلام يا قلبي
أميره ٠٠ سلام يا هبلة
ومر أسبوع وهما علي نفس الوضع
(في شقة حسن وداليا)
حسن بتردد ٠٠هعمل إيه بالورقه دي
داليا بفرح٠٠اخدت الورقه من حسن ونظرتك إليها بفرح ياااه يا حسن توكيل بإمضاء جدك عملتها ازاي دي
حسن بحزن٠٠حطيت الورقه في وسط الورق إللي جدي مضاه ومخدش باله
داليا ٠٠وهو لو خد باله كان سكت المهم بالورقه دي هتبيع لنفسك حاجات بسيطة وجدك وابوك مش هياخدوا بالهم منها
حسن ٠٠ والله حاسس إن إللي بعمله ده حرام
داليا ٠٠وهو مش حرام إنك تشتغل زي الطور في ساقية و تتقارن بعدين باخواتك إللي متعبوش في حاجه
سكت حسن ولم يتكلم
(في شقه صالح)
حسن زوج منال ٠٠ ياعمي أنا بعلم بنتي الادب ومنال قلت ادبها عليا
منال بحزن ٠٠انا ما قلتش غير ليه بتعمل في بنتك كده
حسن ٠٠طب يلا لمي الدور ويلا هاتي العيال ونمشي
يوسف بغضب٠٠منال هتطلق منك
حسن ببرود٠٠انت عاوز تخرب علي اختك
يوسف بنفس البرود٠٠ماهي مخروبه لحالها وإنت السبب
حسن ٠٠ وأنا اعتذرت كذا مره
يوسف٠٠وبترجع تغلط تآني وثالث وبعدين فات الاوان والاعتذار ملوش أي لازمه
كريمه ٠٠ خلاص يا يوسف نعديها المره دي
يوسف ٠٠٠٠٠٠٠٠٠
منال ٠٠ أنا هتكلم يا يوسف
بص بقا يا إبن الناس إنت في طريق وأنا في طريق إحنا آلأتنين مينفعش نعيش مع بعض أنا اتزليت منك ومن اخواتك ومن أمك ومن حريم اخواتك وسكت وصبرت لكن عند ولادي يبقى إنت في طريق وأنا في طريق وملناش عيش مع بعض
حسن ببرود ٠٠ وولادى
منال ٠٠ محدش يقدر يمنعك عنهم
حسن ٠٠يبقا ملكيش أي حقوق عندي تتنازلي عن كل حقوقك
يوسف بغضب٠٠طول عمرك واطي وحقوق أختي أنا هعرف ازاي أخدها
منال ٠٠ وأنا مش عايزه حاجه أهم حاجه أخلص منك ومن أهلك
حسن ٠٠يبقا خالصين
سلام عليكم

٠يوسف :بدهشه والله واطي واطي وحيوان
اسرعت منال الي الغرفه وبدأت في البكاء
اميرة ::بنبره حزن. خلاص بقا يا منال قولي الحمد لله ربنا خلصك منه دا واحد ميستهلش تزعلي عليه
منال ::ببكاء انا كنت فاكره هيتمسك بيا اكتر من كدا هو انا للدرجه دي رخيصه
امل ::بفرح دا انتي تعملي فرح عشان هيسيبك
نسمه :دا واحد واطي ميستهلش الزعل عليه
وظلوا طوال اليل بجانبها حتي هديت وغلبها النوم
(في شقه يوسف)
يجلس علي السرير وشارد في عالم اخر
اسرعت اميرة الي السرير واتغطت واخذت زراع يوسف تحت رقبتها ونامت علي صدره
اميرة ::الجو سقعه اوووي بره
مالك يا جو انت سرحان في اي
يوسف ::ها. انت بتكلميني
اميرة ::انت مش هنا خالص
بقولك سرحان في اي
يوسف ::في حال منال

اميرة ::هي بقيت كويسه وانا فرحانه عشان هتخلص منه دا واحد معندوش احساس ولا شعور

نظر اليها بلؤم
يوسف::هو الجو برد ولا اي
اميرة ::ببراؤة. الجو كان برد بره انما هنا حلو
يوسف ::بصوته العالي. ولما هو الجو حلو ليه لابسه خيشه الحمير دي
اميرة ::بدهشه خيشه وببتسامه بقا البجامه الحلوه دي خيشه. والله حرام عليك
يوسف ::بصوته العالي. علي فكره انا جوزك والله جوزك وربنا جوزك حد قالك أن انا اخوكي في الرضاعه
اميرة ::بدهشه. ليه دا كله انا قولت اي ولا عملت اي

يوسف::ولا حاجه تصبحي علي خير
اميرة ::ببرود وانت من اهله
يوسف::بضيق. نعم يا اختي. اي وانت من اهله دي
انا مش هنام دلوقتي
اميرة ::بنعاس وهي تتثاوب. مش انت إللي قولت تصبحي علي خير هو انت غيرت رايك ولا اي
يوسف ::بلؤم. ايوا غيرت راي
اميره ::طيب عايزنا نعمل اي
اقترب منها وفي اذنها
يوسف::انا هقولك هنعمل اي

(داخل غرفه بنات صالح)
أمل بحزن٠٠ ليه متسالش هو إنت صغير
جلال ٠٠ مالك يا بت حاسك متغيره
أمل بحزن ٠٠ودا فارق معاك
جلال ٠٠ صراحه
أمل بقلق٠٠ايوا بصراحة
جلال ٠٠احم فارق وفارق اوي كمان
أمل بفرح ٠٠ يعني بوحشك
جلال ببتسامه لؤم٠٠مش آوي
أمل بحزن ٠٠ماشي
جلال ٠٠ مالك يا بت ليه بقيتي حساسه آوي ليه كده
أمل ٠٠ حسيت إنك مش بتحبنى
جلال ٠٠ ومين الأهبل إللي قال كده
أمل ببراءه ٠٠ نسمه
جلال ٠٠ هو آنتي أي حد يقول لك حاجة تسمعي كلامه
أمل بحزن ٠٠ يعني إنت بتحبنى
جلال ٠٠ بمووووووت فيكي وفي هبلك وجنانك
وقفت علي السرير وبدأت تتنطط
امل٠٠عا عا عا عا وأنا كمان وأنا كمان بحبك بحبك
جلال ٠٠ ههههههههه والله هبلة سلام أبويا عاوزنى
أمل بفرح ٠٠ قولها تآني عشان خاطري
جلال ٠٠ بحبك يا شعنونه وقفل السكه
نظرت إلي الهاتف وجدته قفل
أمل بفرح ٠٠مش مهم أهم حاجه قالي بحبك وخرجت من الغرفه يابابا قالي بحبك يا ماما قالي بحبك وخرجت من الشقه يا جو قالي بحبك يا جليلة قالي بحبك ودخلت الشقه مره أخري وجدتهم كلهم في الصالة وينظرون إليها بدهشه
أمل بكسوف ٠٠احم في إيه
نسمه ٠٠ الله يفضحك يا مفضوحه
عاصم ٠٠ هو إحنا في رمضان وإنتي المسحراتي
يا عاصم ياعمر يا منال
عمر٠٠ اتقلي يااختي وبطلي هبل
صالح ٠٠ هي دي إللي عاوزين تجوزوها
كريمه بتنهيده ارتياح ٠٠انا قولت البيت ولع
صالح ٠٠ قومو نامو
منال ٠٠الله يهديكى
عاصم ٠٠ ربنا يهديكي
ودخل كل واحد إلي غرفته وظلت هي ب بمفردها في الصالة ترقص وتغني بحبك وأنا كمان ودخلت غرفتها وهي في قمة سعادتها
(في شقة جليلة)
جليلة بغيظ٠٠بقا بنت حسين تاخد العيله كلها في جيبها وإحنا واقفين نتفرج
سماح ٠٠وعاوزانا نعمل إيه ما خلاص كل إللي عملناه راح على الفاضي وهي إللي كسبت
جليلة ٠٠لولا جدك وخصوصا اليومين دول مفتح عينه آوي علينا وأي غلطه مش هيوافق نفضل هنا دقيقه
بسمه ٠٠ايه فيها آحسن مني مالي عين يوسف إزاي دا مش قادر يستغنى عنها دا مكنش طايق وش أمها
جليلة ٠٠اكيد عملاله عمل أمها مش سهله
بسمه ٠٠ وبعدين هنسيبها كدا ودم أبويا راح
جليلة ٠٠ومين قال هسيبها
سماح ٠٠هتخوفيها تاني
جليلة ٠٠يابت آنتي هبله ما أكيد هيعرفوا إن أنا
أنا هخليها تآني خالص
سيبوني أفكر أحسن الموضوع ده مش بالساهل وخصوصا عشان جدك

ياسمين خالد شكرا علي مجهودك وربنا ما يحرمني منك يا قلبي
ماذا سوف يفعل حسن بالورقه إللي مضاها جده
ويا. تري ماذا سوف تفعل جليله
تابعوني
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close