رواية ابن عمي القاسي الفصل الثاني 2 كاملة بقلم رنا سليمان

رواية ابن عمي القاسي الفصل الثاني 2 كاملة بقلم رنا سليمان

    رواية ابن عمي القاسي الفصل الثاني 2 كاملة بقلم رنا سليمان




    لحلقه الثانيه
    بسم الله الرحمن الرحيم
    زينب:لحظه واحده بس انا امبارح مردتش عليك علشان كنت عايزه انام وتعبانه بس
    انا عايزه افهم يعني ايه مش هدخل الشركه تاني
    كرم: يعني مش هتدخلي الشركه تاني ايه ال مش مفهوم
    زينب:دا على انهي اساس دا دي شركه ابويا و المفروض انا ال ابقي مديرتها مش اي حد من الشارع واتفضل انت واهلك اطلعو برا
    كرم:مش هنمشي ومش هتدخلي الشركه وال عندك اعمليه انا مبتهددش
    زينب: ماشي يا كرم بس خلي بالك هتندم اووي
    كرم:انا عايز اندم
    زينب:حسبي الله ونعم الوكيل
    زينب طلعت اوضتها
    فاتن:الحقها لتعمل حاجه يا كرم
    كرم:العندها تعمله انا مبخفش
    كرم قاعد جمبه فاتن
    بعد ساعه الباب خبط
    زينب نزلت من اوضتها
    زينب:جاه ال هيخركم من هنا
    زينب راحت تفتح لقيت البوليس
    زينب:اهلا وسهلا يا حضره الظابط اتفضل
    زينب والظابط دخلو
    كرم:اهلا وسهلا يا حضره الظابط
    خير
    ......انت كرم فريد
    كرم: ايوه انا ....انت مطلوب القبض عليك
    كرم:ممكن اعرف بتهمت ايه
    .....التعدي على املاك بنت عمك زينب مدحت
    كرم: والله المفروض انا ال ابلغ عنها علشان هي ال قاعده في بيتي
    زينب:بيتك ازاي دا بيت ابويا انا
    ....معاك اثبات بالكلام ال بتقوله دا
    كرم:طبعا اكيد مش هتكلم من غير دليل
    كرم طلع ورقه من جيبه وفتحها واداها للظابط
    كرم:دا تنازل من لعمي لكل ممتلكاته ليا بما فيهم الفيلا
    زينب اخدت الورقه من ايده الظابط
    زينب:دا اكيد كذب بابا عمره ما يعمل كدا
    ولو كان عمل كدا كان قالي
    كرم: التوقيع ال قدامك دا توقيعه ولا لا
    زينب بصت على التوقيع وسكتت
    .... ردي يا انسه توقيع والد حضرتك ولا لا
    زينب:توقيعه بس اكيد في حاجه غلط .....اسف جدا يا استاذ كرم بس انا مكنتش اعرف خالص
    كرم:ولا يهمك يا حضره الظابط
    ....عن اذنك
    كرم:اتفضل
    الظابط وال معاه مشيو
    زينب:اكيد بابا ميعرفش حاجه عن الموضوع دا
    فاتن: ميعرفش ازاي وهو ال موقع
    زينب:اكيد دي لعبه منكم وانا هكشفها
    كرم:ولا لعبه ولا حاجه
    لو انتي مش مصدقاني صدقي امضيت ابوكي
    زينب:انتو اكيد هددتوه ولا مضيتو وهو مش واخد باله وانا مش ههدا غير لما اعرف انتو خلتو يمضي ازاي
    زينب سابته وخرجت برا الفيلا
    فريد: ايه التنازل دا يا كرم
    كرم: دا موضوع طويل يا حاج هقولهولك بعدين
    فريد:ماشي
    كرم:انا همشي
    فاتن:رايح فين
    كرم: هروح افطر في اي كافيه وبعدين هروح شركتي الجديدة
    فاتن: ماشي يا حبيبي خلي بالك من نفسك
    كرم:يلا سلامو عليكم
    فريد وفاتن:وعليكم السلام
    كرم خرج من الفيلا واخد عربيته وراح على كافيه يفطر فيه
    زينب لما خرجت من الفيلا ركبت عرييتها وراحت الشركه واول ما وصلت
    الموظفين راحو سلمو عليها وعزوها
    زينب سلمت عليهم وبعدين راحت عند مكتب مدير الحسابات وخبطت
    فارس:ادخل
    زينب دخلت:فارس انا في مصيبه وانت الوحيد ال هتعرف تحلها
    فارس:في ايه يا زينب مصيبه ايه
    (فارس ولد جميل عنده ٢٥ سنه ابن خالت زينب وكان معاها في نفس الجامعه اصحاب جدا وبيحكو لبعض على كل حاجه)
    زينب:دي كارثه مش مصيبه
    فارس:اهدي بس وقوليلي في ايه
    زينب حكاتله على ال حصل
    فارس:بس انا مش فاكر ان في حاجه زي كدا حصلت
    زينب: اكيد طبعا يا فارس كرم لعب لعبه زباله على بابا علشان يمضي على التنازل دا وانا مش هرتاح غير لما اعرف هو عمل ايه
    وهما بيتكلمو تلفون فارس اتبعتتله رساله
    فارس قرا الرساله وقفل التلفون و مردش
    زينب:مين ال بيكلمك
    فارس:ها دا دا عبد الله كان بيقولي تعالي نخرج
    زينب: اوك
    فارس:انا انا هروح الحمام
    زينب: ماشي
    بعد شويه فارس رجع ملاقاش زينب
    فارس:راحت فين دي
    عند كرم خلص فطار وراح على الشركه وطلع على مكتب عمه لاقي زينب قاعده عليه
    كرم:انتي بتعاملي ايه على مكتبي
    زينب:بتشمس
    كرم:انا مبهزرش
    زينب:قاعده بشتغل
    كرم:امم طيب بصي بقاا يا زينب علشان نبقي واضحين مع بعض
    لو انتي فعلا عايزه تشتغلي هنا يبقي مكانك مش علي المكتب دا مكانك تمسحي المكاتب تكنسي بس متبقيش مديره في شركاتي
    زينب.....
    رايكم
    تفتكرو زينب هتقول ايه
    والتنازل دا حكايته ايه
    زينب هتقدر ترجع الشركه وال فيلا


    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .