اخر الروايات

رواية عصيان زوج الحلقة الثالثة 3 - رانيا محمد السيد


رواية عصيان زوج الحلقة الثالثة 3 - رانيا محمد السيد




رواية عصيان زوج كاملة اضغط هنا 



مالك:ديالا انتي كويسه
ديالا:لارد
نظرها مسلط على زوجها  الخاين إلى بيخونها قدام الكل وعالملا مصدومه من كلامه عقلها مش مستوعب كلامه إلى سمعته ولا قادر يصدق المنظر إلى شايفاه بعيونها

صوت قوي افزعهم من الي هما فيه انتفض على أثره جاسر ورحمه

انه سليم السيوفي كبير عَعائله السيوفي

سليم بنبره غاضبه وصوت قوي افزع من في المكان
جاسر
صفعه قويه نزلت على خد جاسر من شده الضربه اوقعته أرضا
الكل اتصدم  من تصرف الجد
قووم ياواطي انت اتجننت مافيش خشا بتبوس بنت عمك قدامنا ياواطي ياعديم الربايه
جاسر بصوت عالي
ايوا لاني بحبها ومبحبش حد الا رحمه هيا وبس إلى هتبقى مراتي وياريت الكل يفهم دا كويس لاني هتجوزها
سليم رفع ايده وهيضرب جاسر الا ان ايد جاسر منعته
لا ياجدي ضربتني مره بس مش هتتكرر لأن مش جاسر السيوفي إلى ينضرب

توفيق :انت ايه ياخي شيطان اظاهر اني معرفتش اربيك بترفع ايدك على جدك  نزل ايدك من عليه
جاسر :انا مرفعتش ايدي انا بس منعته من أن ايده تترفع عليا تاني

جاءه صوت من ورا صوت غاضب
 نزل ايدك لاقطعهالك


الكل بص ناحيه الصوت
انه مالك منصور السيوفي ابن عمه  ومعاه ديالا

اقترب منه مالك  ونزل ايده عن جده واتكلم بحده  موجه نظره لجاسر
هتدفع تمن إلى عملته دا بس مش دلوقتي

جاسر لمح ديالا وهيا جايه مع مالك قرب عندها وهزها بعنف وصوت عالي
كنتي فين ياهانم كل دا وبتعملي ايه مع ابن عمي انطقي
مالك بحده وغيره
انت بتعمل اي يامتخلف انت انت مجنون واعي لكلامك دا
جاسر؛ الله وانت زعلان ليه مراتي وبسالها انت مالك
الجد سليم مقاطع كلامهم
ندخل جوا بدل الفضايح دي  ونظر لرحمه باشمئزاز

الكل انصاع لأمر الجد ودخلو البيت
جاسر:ممكن اعرف مراتي المحترمه كانت فين بقالك ٣ ساعات سبتي ولادك ورحتي فين وراجعه مع مالك ازاي انتي تعرفيه
ديالا؛ لا رد تبكي بصمت شديد
ناهد مقاطعه كلامه بعنف
ممكن تسكت شويه انت ايه مش شايفها عامله  ازاي  راحت عندها حضنتها ولاحظت شحوب وجهها وسالتها بحنان

مالك ياديالا انتي كويسه
ديالا؛ لا رد شارده عقلها مش مستوعب إلى زوجها عمله بتبرر بتحاول تلاقي مبرر لعملته بس مش لاقيه بتجلد روحها وبتلومها قصرت في ايه عشان يعمل كدا انا حبيته ليه يغدر بيا ويخوني كدا ليه
هنيه:يابنتي ردي فيكي ايه

جاسر بزعيق  وأسلوب فظ
ماتردي يازفته كنتي بتتسرمحي فين مع راجل غريب

مالك:لا دانت اتجننت رسمي  انت ازاي تقول كدا على مراتك
جاسر :وانت مالك مراتي وانا حر مالكش فيه

ديالا قامت وقربت من جاسر ونطقت بصوت مهزوز
مراتك  انا مراتك انت واعي للكلمه دي معناها ايه
قربت اكتر منه ومسكته من قميصه وصرخت فيه

ولما انا مراتك ليه عملت كدا ازاي تبوس وحده تانيه ازي سمحت لنفسك انك تخوني انا حبيتك اكتر من نفسي ياجاسر ولما انت بتحبها اووي كدا ليه متجوزتهاش ليه جتلي وخطبتني ليه اتجوزتني لما انت مبتحبنيش ولا حبتني في يوم ليييه
ههههه ضحكت بهستريه جامده لدرجه ان الكل فكر أن عقلها خف
ديالا مسكت وجه بين ايدها واكملت كلامها الي بيشق قلوب الموجودين
ديالا:انت اكيد بتهزر صح انت مستحيل تعمل فيا كدا استحاله تعيشني العذاب دا وتتجوزها عليا انت بتحبني انا

جاسر بكل قسوه زقها بعيد عنه وأتكلم بكل قسوه

لا ياديالا مبهزرش لاني هتجوزها عشان بعشقها فاهمه وانتي بكرهك بكرهك ياديالا

ديالا بصريخ وجنون
ولما انت بتكرهني كل دا اتجوزتني ليه ليه خلفت مني
جاسر:لأن كل مره كنت بقرب فيها منك كنت بتخيل رحمه رحمه هيا مراتي ايوا ياديالا كل الكلام الحب والعشق دا مكنش ليكي ابداا كان لرحمه وبس اديكي سمعتي إلى عاوزه تعرفيه اقدر اعرف كنتي فيين

ديالا مردتش ودا غاظ جاسر جدا
هجم عليها مسكها من حجابها وقبض على فكها وسالها
كنتي بتعملي ايه مع ابن عمي ياوسخه

مالك لحد هنا وكفا مقدرش يستحمل اكتر من كدا عليها شايفها منهاره لا وكمان جوزها بيتهمها في شرفها

قرب من جاسر وفك حسار ديالا منه
ابعد عنها انت حيوان
جاسر هجم على مالك وسدد ضربه له ولكن مالك اتفادها بمهاره
هجم مالك على جاسر وسدد له الضربات شديده والكل واقف  بيتفرج عليه ومافيش حد يقدر يدخل ويلحق جاسر من تحت ايده جاسر فك الوحش ومقدرش عليه
مالك بيسدد الضربات لجاسر بيضربه بكل قوه وغضب يرفع نظره على ديالا ويشوف دموعها يتجنن اكتر ويزيد في ضربه لجاسر
مالك :انت انسان زباله بتتهم مراتك ياحيوان انا معرفهاش انا داخل الفيلا لقتها بتقع من طولها لحقتها وقتها كانت بتنزف ختها ورحت المستشفى
مالك بيتكلم وهو بيضربه وأكمل كلامه
وكل الوقت دا كانت في المستشفى  معلقه دم بسبب الدم إلى نزل وعشان الجنين ولما فاقت عرفت ان هيا مراتك

الجد سليم :خلاص يامالك كفايه هيموت في ايدك
مالك بوجع
مايموت دا واحد مايستاهلش ياجدي  و؛
قطع كلامه صوت هبد على الأرض
نظر ناحيه الصوت وانخلع قلبه من مكانه
ادم:ديالا

آدم شالها وطلعها اوضه
لانا :من فضلكم ياجماعه اطلعو برا عشان هكشف عليها مالك هيا اخدت دم اد ايه
مالك؛ اخدت كيس دم
لانا:ماشي اتفضل اطلع
نظر إليها نظره حزن وجها شاحب
خرج من عندها شعور غريب يتملكه وقلبه يدق بعنف هدا من روعه
اهدا يامالك اكيد مش حب يعني مش هتحب مرات ابن عمك هيا اكيد صعبانه عليك من الي الزفت جاسر عمله  استغفر ربه وقعد مع جده

بعد نص ساعه خرجت لانا من غرفه ديالا
الجد سليم:ديالا عامله اي يابنتي
لانا :كويسه ياجدي انا ادتها حقنه مهدئه عشان تنام
الجد :ياحول ولا قوة الا بالله
تعالى ياتوفيق عالمكتب
دخلو المكتب وأردف الجد بحزن
عجبك إلى ابنك عمله دا ياتوفيق دي الامانه إلى صاحبك سايبهالك
توفيق بخزي
والله يابابا ماعرف ان هو لسه حاططها في دماغه وأنه لسه بيحب رحمه
الجد:ابنك عنيد ياتوفيق وطالع زي عمه أحمد انا غلط زمان وبنت اخويا دفعت التمن وماتت بسبب ابني إلى سابها وراح اتجوز عليها الحربايه إلى اسمها فوزيه  وزهقتها في  عيشتها لغايه ماخلتها تنتحر
توفيق :يابابا انا مش هسمح بدأ ابدا
الجد :من الي شوفته انهارده دا ابنك هيعملها ياتوفيق وهينفذ إلى في رأسه  وانا مش هسمح أن ديالا يحصلها زي بنت اخويا فاهم ا
توفيق بحزن
بإذن الله مش هيحصل
______________________
خيم اليل على الجميع  وهما في حزن شديد على حال ديالا
في غرفه آدم ولانا

لانا بدموع  وشهاقت صوتها عليت وصلت لقلبه قبل أذنه التفت إليها واخدها في حضنه لفها ليه وقبل ارنبه انفها وهمس ليها
اميرتي بتعيط ليه
زادت شهقاتها  حضنها جامد وأخذ يربت على ظهرها بحنان بالغ
شششش اهدي ياروحي بتعيطي ليه انتي عارفه اني مبحبش اشوف دموعك لأنها بتقتلني اهدي ياروحي انا زعلتك
هزت رأسها بلا
طيب مين زعلك

تعلقت برقبته اكتر دفنت وجها في عنقه واتكلمت بغصه مريره
ديالا صعبانه عليا اووي. يادم صعب إلى حصلها مافيش واحده تستحمل الكلام الي جاسر قاله وزادت في البكي
انت ممكن تعمل فيا كدا يادم
فزع آدم من كلامها
وامسك وجها بين يديه ونظر في عيونها بكل عشق
انا مستحيل اعمل كدا دانتي روحي يالانا مستحيل اجرحك ابدا كدا انا بحبك بعشقك ياقلب آدم اوعي تقولي كدا تاني انتي حياتي يالانا  قالها ونظره مسلط على شفتيها  وقبلها بعنف شديد كعقاب على كلامها قبله بث فيها كم يعشقها ويحبها وسرعان ما تحولت قبلته لرغبه
وسكتت شهرزاد عن الكلام المباح😂😂
_______
في غرفه مالك
يمشي ذهابا وإياباً قلبه يخبره أن ينزل إليها ويطمن عليها
ولكن عقله ينهره بشده
اتضايق لما افتكر دموعها ووجها الحزين كان يود لو يفتك بجاسر الغبي
وابتسم حين افتكر خجلها

فلاش باك

دكتوره بسرعه هنا
حضر طبيب بسرعه
حطها هنا بسرعه
ارف مالك قائلا بغيره
انا بقول دكتوره انت دكتوره
الطبيب بذهول  حضرتك انا هكشف عليها
نزل ديالا على الترول وذهب ناحيه الطبيب ومسكه من تلاليب قميصه ورفعه على الحائط
انا بقول دكتوره ايه  مابتفهمش
الطبيب بخوف من هيئته
انا اسف هبعت لحضرتك دكتوره بس نزلني لو سمحت

نزله وجرى الطبيب وبعت طبيبه له

طبيبه حضرت وشافت حاله ديالا  واخدتها على اوضه الكشف

بعد ساعه من الكشف عليها وعمل فحوصات لازمه لها تنام بعمق شديد 
وهو ينظر لها جميله جدا وهيا نائمه ملاك نائم
اخذ يتطلع إليها ويقرب منها كالمسحور وعنده رغبه في تقبيلها بشفتيها المزمومه يرغب وبشده لمس بشرتها  فاق لنفسه واستغفر ربه ونظر لها  واتنهد  وقال
طلعتيلي منين ياملاكي
حس بحركه جسدها بتتحرك بعنف اكنها في صراع شديد  حاول أن يفوقها    قرب منها ولكنها فتحت عيونها فجاءه وتاه في بحر عيونها العسلي تسمر أمامها ينظر لها بانبهار  شديد
ديالا؛ انت مين
فاق على صوتها الرقيق
بعد عنها ورد قائلا
مالك اسمي مالك  وانتي اسمك ايه
ديالا؛ بهدوء
اسمي ديالا انا فين
مالك:اسمك جميل
ديالا بكسوف شكرا بس انا فين وجاسر فين
مالك فاق من نظراته ليها وتنحنح
جاسر مين انا لقيتك واقفه في بيتنا واغمي عليكي وكنتي بتنزفي جبتك على هنا
ديالا تجمعت الدموع في عيونها
طيب ابني جراله حاجه نزل
مالك؛ اهدي الجنين كويس
ديالا الحمد لله بس انا كنت واقفه في بيت جد جوزي ازاي بيتكم
مالك جوزك اسمه ايه
ديالا؛ جاسر توفيق السيوفي
مالك بضيق
دا ابن عمي
بجد طب انا عاوزه امشي من فضلك
عيوني ياملاكي
ديالا بزهول وقد أصبحت خدودها كالتفاح الاحمر
انت بتقول ايه
مالك بضحك على شكلها
مبقولش يالا عشان اوصلك

باااك

حين يختفي  الحب ويحل مكانه الجفا  تعرف الدموع طريق عينيها  بكت من أجله حب حياتها إلى اتمنيته من وهيا صغيره تبقى مراته وأم أولاده
  ظلت تتنازل له كثيرا حتي اكتفت مش هتسمح انها تبقى عبده له هو اهانها وكسرها وجرحها ذلها وكسرها قدام الكل   استفدت ايه منه غير حب وفي الاخر مطلعش ليا طلع لغيري ملعون ابو الحب الي يذل صاحبه ويهينه حبيتك بصدق بس انت خذلتني


تبكي بصمت  تام على سنين عمرها إلى راحت  استحملت عصبيتك و عشت  معاك عالحلوه والمره
يمكن كنت باخد كلامك بهزار هو كان بيجرحني بس كنت بقول مضغوط من الشغل كنت كل مره تهيني فيها وانا اسكت واتحمل  واقول عيشي عشان خاطر ولادك  ملكيش حد الا جاسر اكيد مضغوط من شغله استحمليه واستحملتك
شردت في يوم ماعرفت انهيا حامل  للمره التالته وبكت بحرقه
فلاش باك

جاسر دخل من باب الشقه  ديالا انتي ياهانم
ديالا:انا في المطبخ ياجاسر
جاسر:اي إلارف إلى انتي عامله دا في وشك هو انتي علطول في المطبخ    ....وهدومك  متبهدله كدا ليه وشعرك منكوش وريحتك بصل .... أي إلارف دا ريحتك تقرف
ديالا وقد بدأت الدموع تلتمع في عيونها  من اهانته ليها بالشكل دا رغم أن لبسها شيك لابسه ترنج احمر في دهبي وشعرهاسايح على ظهرها منكوش حاجه بسيطه من لعب الولاد
جاسر:ايه اتخرستي دي مبقتش عيشه دي انا عنت بقرف منك
ديالا بغصه مريره إثر كلامه الجارح لانوثتها  رسمت على وجها ابتسامه رائعه
ديالا :مش بعملك اكل .......وبروق البيت يا حبيبي
ديالا بتقرب منه وتتكلم
وبعدين ياجسوري انا هدومي نضيفه وشعري حلو انت ازاي شايفني كدا ورفعت ايدها تحاوط رقبته
وكمان عاوزه اقولك على خبر حلو هيبسطك اووووي ياجاسر
جاسر بعدها عنه باشمئزاز وبصلها بكل قرف  وأكمل بقسوه شديده

جاسر:انتي كدا نضيفه تعالي شوفي البنات و الستات يا هانم  دانتي خلتيني عاوز ارجع من ريحتك المقرفه ابعدي عني ومتلمسنيش تاني فاهمه

سابها وخرج ورزعق الباب وراه بقوه
وهيا انهارت حصونها ونزلت على الأرض وفضلت تبكي بكل حرقه وتكلم نفسها  بهستريا
انا نضيفه ياجاسر انا ريحتي مش وحشه انت الي وحش ليه بتهني وتجرحني  وانا عارفه ان تغيرك دا واحده ست بس هرجعك لحضني تاني

باااااااك

ههههههه كنت هبله اووي ياديالا يومها قولتي هترجعيه لحضنك بس هو من الأساس مكنش في حضنك كان في حضنها هيا هههههه بتضحك وتكلم نفسها بهستريا شديده قدام مرايتها
هتفضلي لغايه أمته ضعيفه كدا لغايه مايجي ويقولك انا اتجوزتها باركيلي لا مش هسمح بدأ ابدا
ههههه بس ازاي هتمنعيه انتي اساسا ضعيفه ياديالا

تجلد نفسها وتلومها بشده أكملت بضعف
بس هو هيعملها انا شوفته بعيوني عمره ماكان معايا كدا مخدنيش في حضنه كدا زيها مع ان انا الي استحقه هيا متستحقهوش دي واحده زباله عاوزه فلوسه وبس  وأكملت ببكاء يقطع قلب إلى سامعها   بقلب حزين عشانها
دي سابته  لما مكنش معاه فلوس واتخطبت لواحد اغني منه ودلوقتي رجعتله عشان هو بقى اغني من الي معاها ااااااه يارب انا مش قادره استحمل الوجع دا وجع صعب اوووي انا مليش غيرك ماليش اب يبقى سند ليه ويجيبلي حقي منه هو ظلمني وجرحني واستقوي عليا عشان يتيمه ماليش حد
وأكملت ببكاء يقطع القلب
سامعها بقلبه قبل أذنه قلبه يتألم لالمها دموعه تنزل لأول مره في حياته من أجل امرأه امرأه هزت عرش قلبه وكيانه واقسم انه يبقى هو سندها
وحياه دموعك إلى نزلت ياديالا لهجبلك حقك  وكسره قلبك دي انا الي هبقي حمايتك ياملاكي

قامت بكل ثبات ومسحت دموعها بعنف وتكلمت بثقه لنفسها
مش هبقي ضعيفه هرد له الصاع صاعين وهردله القلم قلمين وهو الخسران مش انا

اخذت كل شئ مني حتي نفسي صرخت بصوتي
وعذابي حتي عيوني جفت من قسوتك لم يحرق
قلبي احدا مثلك
هتندم أشد الندم

سأرحل وسيكون
 رحيلي مميز

مثلما كان
حبي ليك مميزا


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close