أخر الاخبار

رواية عصيان زوج الحلقة الرابعة 4 - رانيا محمد السيد


رواية عصيان زوج الحلقة الرابعة 4 - رانيا محمد السيد





رواية عصيان زوج كاملة اضغط هنا 

استيقظت  على صوت أذان الفجر
صلت فرضها وجلست على سجاده الصلاه تقرأ وردها اليومي  وتدعي لنفسها بالصبر وبتبكي
استيقظت مليكه على صوت بكائها
مليكه:بتعيطي ليه ياماما هو بابا زعلك تاني ولا النونه زعلتك
ديالا بدموع لبنتها حضنتها وتكلمت بحنيه
لا ياحبيبتي بابا مزعلنيش  النونه هيا الي زعلتني  خبطتني خبطه صغنتوته
مليكه بحنان مدت يدها على بطنها بحنان
متزعليش  ماما يانونه يانوتي
ديالا ضحكت من قلبها على مشاكسه بنتها
حبيبه ماما انتي يالوكا
إياد وانا ايه بقى ياست ماما
ديالا؛ انت قلبي يااياد
حضنتهم الاتنين بحنان بالغ واتكلمت بدموع
انتو الي مصبرني  عالي انا فيه دا يارب صبرني
إياد بحنان مسحلها دموعها بايده الصغننه 
بتعيطي ليه متعيطيش مش انا قولتك طول مانا ولوكا جمبك متعيطيش ولا تزعلي
ديالا بابتسامه
انا مش زعلانه ياحبيبي

إياد :طيب بما اننا صحين اي رايك  تصلي بينا الفجر انا عارف انك صلتيه بس انا عاوز اصليه معاكي ياماما
مليكه اه وبعد مانصلي  تقريلنا قرآن بصوتك الحلو دا
ديالا :ماشي ياحبايبي بس انتو حفظتو إلى ادتهولكم قبل كدا
إياد ومليكه في صوت واحد
طبعا ياماما حافظين
ديالا طيب قومو اتوضو لغايه ماظبط مكان الصلاه
جريو الولاد يتوضوا وهيا جهزت مكان الصلاه وشرعت بالصلاه بيهم وقرأت قرآن بصوتها العذب

_____________________

على مائده الفطار
الجد سليم :صباح الخير ياولاد
توفيق؛ صباح النور يابابا
نادي بصوته علي هنيه
هنيه
جاءت هنيه  مهرولا إليه
نعم ياحاج
الجد سليم :اعملي حسابك أن نسايب بنت ابنك جايين انهارده يتغدو وخلي البنات تجهز الشقه إلى فوق عشان هيباتو هنا
هنيه :حاضر كل حاجه جاهزه  وعامله حسابي في الأكل

مالك:راح لعنده وبأي ايده وأردف قائلا  صباح الخير ياجدي 
الجد :صباح الخير ياحبيب جدك

جاسر نازل وجه وارم وتحت عيونه ازرق إثر ضرب مالك ليه  جلس على السفره بكل اريحيه ونادي علي والدته
ماما هاتيلي فطار
ناهد:تصدق انك معندكش دم
يوووه مش هنخلص من ام الاسطوانة دي بقي
الجد: بس مش عاوز اسمع صوتك انت فاهم خطيب بنت عمك جاي هو وعيلته ومش عاوز فضايح قدامهم  فاهم

______________________

في غرفه رحمه
انا مش مصدقه نفسي ياماما أن جاسر عمل كدا قدامهم ههههه
فوزيه :ولا انا  يابت يخربيته انتي عملتي فيه اي خلتيه كدا
رحمه بضحكه هههههه
دا الحب ياماما هو بيحبني بس اوعدك اول ماتجوزه  واخليه يكتبلي كل الي معاه ساعتها بقى نخلع من ام العيله المقرفه دي ونسافر لندن
فوزيه بفرحه أمته بقى هيجي اليوم دا

رحمه:قريب ياماما
يالا سلام بقى
فوزيه راحه فين
رحمه :راحه استفز ديالا  ههههه
 _______________
عند ديالا قاعده بتقرا قرآن لولادها بصوتها العذب  بتقرا وهيا حاسه براحه وسكينه
فجاءه الباب اتفتح على مصرعيه
حرما ياشيخه ديالا
صدقت ديالا وقامت من مكانها  وكلمت ولادها
إياد خد اختك   وانزل لتيته
انصاع الاولاد ليها ونزلو
ديالا بقرف منها
خير عاوزه ايه وايه هنا ليه
رحمه باستفزاز
هههه جت اقولك ياحلوه  اني إلى بعوزه باخده وأثبت دا قدام الكل وجوزك هيبقى ملكي انا وبس
ديالا :نفسي افهم إلى تجري ورا واحد متجوز ومخلف  وتفضل شغلاه ٢٤ ساعه مسدجات واتس وتليفونات بتبقى مبسوطه وانتي بتهدي بيت واسره كامله بسبب ناس زيك أطفال بتتشرد وبنات  قلبها بيتكسر بسبب أشكال زيك
رحمه؛ لمى نفسك ياديالا مالها ياحبيبتي أشكالي دانا حتى احلى منك
ديالا هههههه احلى مني ازاي من أنهى ناحيه
رحمه :باستفزاز لاعصابها
عالاقل جاسر بيحبني وبيموت فيا انا 
ديالا :طبعا لازم يحبك عارفه ليه
رحمه :ليه
ديالا  قربت منها وهمست ليها
هقولك لأنك واحده رخيصه لأن إلى تصور نفسها بهدوم نوم تبقى وتبعتها لواحد متجوز تبقى رخيصه
رحمه بصدمه من كلامها وتهته في الكلام
انتي؛؛؛ انتي عرفتي منين
ديالا ههههه مصدومه اني ازاي عرفت المشكله انك انتي وجاسر مفكرني غبيه  بس انا مش غبيه انا عرفت بعلاقتك انتي وهو من يومين قبل مانيجي هنا وشوفت كل الرسايل المقرفه إلى بينكم
رحمه؛ ولما انتي عارفه كل حاجه ليه قابله على نفسك انك تبقى مع واحد مش بيحبك
ديالا :بصوت قوي
عشان خاطر ولادي إلى خايفه انهم يتربو من غير اب بس تعرفي انتو لايقين على بعض هو يستاهل واحده زيك كدا واحده رخيصه خرابت بيوت وحقيره
رحمه بس متغلطيش فيا
ديالا:ليه  الغلط بيوجعك بس دي حقيقه انك واحده زباله خطفت رجاله انتي عاوزه جاسر بس عشان فلوسه لأنه كان قدامك من قبل مايتجوزني وعلى حد علمي انه جه وطلب ايدك بس انتي رفضتي
ودلوقتي راجعه عشان بقى معاه فلوس هيظبطك فسح وخروجات 
يبقى تخربي بيته وتاخدي من مراته وعياله انتي واحده عاوزه الحرق انتي وكل واحده تفكر أنهى تاخد راجل من مراته
رحمه  تضايقت من كلامها جدا
والله لوريكي ياديالا على الكلام دا هعرفك
ديالا أعلى مافي خيالك اعمليه

خلاص مبقتش تفرق معايا هو باعني بالرخيص هبقي عليه ليه هو الي غدر بيا هقوي مش هبقي ضعيفه هقف في وشه واوجهه وهشتغل واربي ولادي يمكن اقابل صعوبه في الأول بس مش هسيبه يكسرني اكتر من كدا لازم افوق لنفسي عشان خاطر ولادي والملم إلى فاضل من كرامتي اتنازل كتير واستحملت اكتر عشان الولاد بس لغايه هنا ولا مش هستحمل لازم أطلق منه  وهاخد عيالي وابعد عنه وربنا هيجبلي حقي منه لانه ظلمني انا واثقه في ربنا انه هيجبر بخاطري
_____________________

رحمه ببكاء مزيف
الو انت فين ياجاسر
جاسر :مالك يارحمه  بتعيطي ليه
رحمه :مراتك الزفت دي بتقولي اني رخيصه انا رخيصه ياجاسر وقالتلي اني عشقتك وانك مش راجل وغلطت فيا وفيك جامد وقالت انهيا هترفع عليك قضيه خلع وهتبهدلك في المحاكم وقالتلي اني زباله وطعنت في شرفي
ااااا اه وقالتلي اني خربت بيتها وختك منها
خلاص ياجاسر انا هسافر تاني وانت عيش مع ولادك ومراتك احنا مش مكتوبلنا نبقى لبعض

جاسر بغضب من كلامها
انتي بتقولي ايه مستحيل اسيبك تاني  متزعليش والله لهجبلك حقك
قفلت معاه واتكلمت بشر
استلقي وعدك بقى ياديالا

جاسر انا مش راجل والله لوريكي ياديالا

دخل البيت وعلى وجه علامات الغضب 
توفيق :جاسر تعالى عاوزك
ولكنه تجاهل كلام والده وخطي ناحيه باب غرفع ديالا

ديالا البنات قاعدين في غرفتها بيحاولو يخرجوها من المود
ولكنهم انتفضوا جميعا علي فتح الباب
فتح الباب على مصرعيه 
واتكلم بأمر وبصوت غاضب
اطلعو برا  كلكم حالا
قامت البنات من مكانهم وخارجين
لانا مالك ياجاسر انت كويس
جاسر:قولت اطلعو برا برا يالانا
خرج البنات وقفل الباب بالمفتاح  وقرب من ديالا إلى ظاهره الشجاعه والجمود على وجها لكنها تموت من الرعب من منظره
جاسر :بقى انا مش راجل انا هوريكي إلى مش راجل دا هيعمل فيكي ايه 
وهجم عليها بصفعه وقعت على إثرها 
ولكنها قامت بكل قوه وثقه ونظرت في عيونه بتحدي وتكلمت  بصوت قوي البنات من برا سمعتها
ايوا مش راجل وصفعه نزلت على خد جاسر
انت واحد اناني وزباله واحد خاين وصدقني ياجاسر هتندم انا خلاص فوقت وصدقت عقلي وقلبي مكنوش راضين يستوعبو خيانتك بس انا بقولهالك اهو انت واحد خاين ومش راجل ونزلت صفعه كمان على خده

جاسر استشاط غضب من فعلتها ضربته بالقلم مرتين
امسكها بغضب وضربها انتي تمدي ايدك عليا دانا هموتك انهارده
ضربها بكل غل في بطنها وفي وجها ضربها وهيا بتصرخ
هتموت ابني ياجاسر  سيبني
جاسر بغل يموت هموته واموتك انتي كمان
البنات برا بيخبط على الباب جامد عشان يفتحلهم
لانا صرخت على آدم
لانا:اااادم جاسر هيموت ديالا
انتفض الجميع على صريخ البنات وكلام لانا وجري على اوضه جاسر
عند جاسر
عشان تبقى تقولي اني مش راجل
ديالا بضعف  وصوت يكاد مسموع
ديالا :انا بكرهك على قد حبي إلى حبتهولك بكرهك بكرهك ياجاسر وهفضل اقولها انت مش راجل إلى يسيب مراته وأولاده عشان خاطر واحده تانيه مابيبقاش راجل
جاسر بعنف
ضربها صفعه على وجها وتتوالى عليها بالصفعات وهيا استسلمت لغايمتها  السودا وتنزف من كل مكان في جسمها

           الجزء الخامس من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close