📁 آخر الروايات

رواية اعشق تمردك ولكن الفصل الثلاثون 30 بقلم دودو محمد

رواية اعشق تمردك ولكن الفصل الثلاثون 30 بقلم دودو محمد


اهلا بكم في مدونة مكتبة حواء نقرأ لكم ونكتب من اجلكم 
"اعشق تمردك ولكن"

الفصل الثلاثون

عند تالين فى المكتب كانت قعده وحست بنغزه فى قلبها وشويه والتليفون رن برقم غريب
ردت تالين على التليفون
تالين :_ السلام عليكم
الرقم :_ مدام تالين
تالين :_ ايوه مين معايه
الرقم :_ احنا مستشفى (........) وجوز حضرتك جه فى حدثة عربيه هو واتنين معاه
تالين :_ ايه ووقع التليفون من ايديها واغمى عليها فى دخلت تقى
تقى :_ تالين ومسكت التليفون ولاقت حد بيقول الو وقالت ايوه خير علشان اللى حضرتك كنت بتكلمها اغمى عليها
الرقم :_ جوز المدام عمل حدثه فى مستشفى (.........)هو ومعاه اتنين تنين
تقى :_ شكرآ لحضرتك وقفلت السكه وفتحت شنطة تالين وطلعت منها البرفان ورشة على ايديها ومشتها قصاد منخير تالين وقالت تالين تالين فوقى علشان نروح المستشفى بسرعه
تالين :_ بدءت تحرك راسها وتقول مراد مراد
تقى :_ ايوه يا حبيبتى فوقى علشان نروح ليهم
تالين :_ فتحت عنيها وعيطت وقالت مراد يا تقى مراد عمل حادثه ا.ا.انا خايفه عليه قوى
تقى :_ انشالله هتكون حاجه بسيطه بس قومى يلا نروحه ليه
وقامت تالين وهى بتعيط من على مكتبها ومسكتها تقى وطلعو وقفه تاكسى وراحو على عنوان المستشفى
.....................................................
عند إيمان فى الفيلا كانت بتقراه فى المصحف وحست بنغزه فى قلبها وصدقت بالله وقالت يارب اجعله خير والطف بلطفك على عبادك يا كريم
وفى الوقت ده رن التليفون الارضى بتاع الفيلا إيمان قلبها انقبض لما سمعت صوت التليفون وطلعت تجرى كان أحمد رد
أحمد :_ السلام عليكم
الرقم :_ وعليكم السلام ده منزل أحمد عزمى
أحمد :_ ايوه انا خير حضرتك
الرقم :_ ابن حضرتك مراد عزمى عمل حادثه بالعربيه وفى حاله خطره هو ومعاه اتنين تنين
أحمد :_ بصدمه ابنى ادينى اسم المستشفى بسرعه
الرقم :_ مستشفى(.........)
أحمد :_ شكرآ ليك وقفل السكه
إيمان :_ وهى خايفه خير يا أحمد
أحمد :_ بحزن مراد عمل حادثه بالعربيه
إيمان :_ اول ماسمعت كده اغمى عليها
أحمد :_ مسكها قبل ما تقع على الارض وقال إيمان فوقى مش وقتك والنبى فوقى علشان نروح نشوف ابننا
إيمان :_ مردتش عليه
أحمد :_ شالها وطلع من الفيلا شافه عمرو
عمرو :_ جه بسرعه بخضه ملها إيمان
أحمد :_ اغمى عليها لما سمعت ان مراد عمل حادثه بالعربيه
عمرو :_ بصدمه مراد طب هو عامل ايه
أحمد :_ بزعل بيقوله حالته خطره
عمرو:_ طب هو فى مستشفى ايه
أحمد :_ فى مستشفى (........)وهروح انا وانت تبقى تيجى بعربيتك
عمرو :_ ماشى روح وانا جى وراك
وركب أحمد العربيه ومشى بسرعه على المستشفى
.....................................................
عند عمرو دخل بسرعه بلغ هاجر باللى حصل وهاجر اتصدمت من الخبر واتصلت على فريده وعلى أدم وبلغتهم وطلبت منهم يبلغه تغريد وسيف ومشيت هى وعمرو بالعربيه راحو على المستشفى
.....................................................
فى المستشفى وصل حازم ودخل سأل الاستقبال
حازم :_ لوسمحتى انا جوز إيمان مروان اللى جت فى الحادثه من شويه
الاستقبال :_ بأسف البقاءلله
حازم :_ اتصدم من اللى سمعه وقال ط.ط.طب والشباب ايه اخبرهم
الاستقبال :_ الاتنين حالتهم خطر وفى العمليات
حازم :_ طب هما فين
الاستقبال :_ فى قسم العمليات تانى دور
حازم :_ شكرآ
وطلع حازم على الدور التانى وقال
حازم :_ اللهم لا اسألك رد القضاء ولكن اسألك اللطف بى انالله وإناإليه راجعون اللهم صبرنى فى مصيبتى واجعلنى من عبادك الصابرين على البلاء
وحط ايديه على راسه وقعد يردد فى ادعيه لعلها تكون المنجى فى وقته هذا
....................................................
وصلت تالين هى وتقى المستشفى وكانت تالين منهاره ودخلت تقى سألت على مراد فى الاستقبال وقال ليها نفس الكلام اللى قاله لحازم وطلعت تقى وتالين فى الدور التانى وتالين شافت حازم وراحت ليه وقالت
تالين :_ وهى منهاره شوفت مراد يا حازم مراد بيروح منى انا لو جراره حاجه اموت يا حازم
حازم :_ اهدى يا تالين مش كده مش فى ايدينا حاجه غير الدعاء ليهم هو ده اللى هيقف ليهم وينجيهم
تالين :_ يارب والنبى قومهولى بالسلامه يارب انا من غيره مقدرش اعيش يارب رجعوه ليه يارب خد من عمرى واديه ياريتنى كنت انا اللى مكانك وانت لا يارب وقعدة تعيط
فى الوقت ده دخل أحمد بإيمان وحطها فى اوضه وركب الدكتور ليها محلول بسبب ان الضغط وطى عليها فجأه
وسبها وراح يطمن على مراد
وسأل الاستقبال وطلع لمكان اوضة العمليات واول ما تالين شافت أحمد جريت عليه وحضنته وقعدة تعيط
تالين :_ مراد يا عمو جوه فى خطر انا خايفه عليه اوى ده انا اموت لو جراره حاجه
أحمد :_ اهدى ياتالين مش كده وادعيله
تالين :_ بدعى ليه يا عمو
أحمد :_ البقاء لله يا حازم فى إيمان محدش بلغ جاسمين ومروان
حازم :_ الاستقبال بلغه عمى
أحمد :_ طب روح انت خلص اوراق الدفن وانا قاعد هنا مع تالين
حازم :_ بس اطمن على مراد الاول وفريد
أحمد :_ لسه قدمهم شويه وبعدين أكرام الميت دفنه روح انت وانا هنا مستنى
تالين :_ عماله تعيط ومش دريانا باللى حواليها ولا منتبه للكلام
حازم :_ نزل يخلص تصريح الدفن والاوراق الخاصه بإيمان
وجه عمرو وهاجر ودخلت هاجر لإيمان تطمن عليها وطلع عمرو لأحمد
عمرو:_ ايه مفيش اخبار
تالين :_ جريت فى حضن عمرو وقالت لسه يا بابا محدش طلع من جوه يطمنا
عمرو :_ طبطب على تالين وقال انشالله هيبقى كويس ادعيله بس
تالين :_ بدعيله بقلبى قبل لسانى وقعدة تعيط فى حضن ابوها
وشويه والدكتور طلع من اوضة العمليات والكل جرى عليه الكل طلع يجرى عليه
أحمد :_ طمنى يا دكتور ايه الاخبار
الدكتور :_ واحد الاصابات عنده خطيره وفى منهم فى المخ وده للاسف دخل فى غيبوبه مفتوحه
والتانى محتاجين ليه دم ضرورى علشان فقد دم كتير والفصيله بتاعته نادره
احمد:_ ايه هى
الدكتور :_ O موجب
عمرو :_ى مشكله مفيش حد فينا الفصيله دى
احمد :_ فعلآ طب هنجبوها منين
تقى:_ انا نفس الفصيله دى
الدكتور:_ طب ياريت تبلغى الممرضه وتتبرعى بسرعه
تقى :_ اوكى
ودخلت تقى اتبرعت بالدم وشويه وطلعت وبعد وقت طلعت الحالتين ودخله العنايه
...................................................
فى الاوضه عند إيمان فاقت وكانت بتعيط
إيمان :_ انا عايزه اروح اشوف ابنى
هاجر :_ اهدى يا إيمان هو لسه فى العمليات ولو فى حاجه عمرو هايجى يبلغنا
إيمان:_ يا حبيبى يا ابنى يارتنى كنت انا وانت لا يا قلب امك يا ابنى وقعدة تعيط
هاجر :_ مش كده يا إيمان متبشريش عليه كده انشالله ربنا هيقومه بالسلامه
إيمان :_بدموع يارب يا هاجر يارب
...................................................
عند أحمد دخل عند الدكتور وقال ممكن اعرف ان واحد فيهم اللى دخل فى غيبوبه
الدكتور :_ انا والله معرفهمش من بعض بس بالشكل كده ممكن يكون ابنك علشان فى شبه كبير منك
أحمد :_ طب متعرفش حضرتك هيقعد قد ايه فى الغيبوبه وهل فى خطوره ولا عدتت
الدكتور :_ بالنسبه للغيبوبه دى احنا منقدرش نتوقعها وكمان الخبطات اللى فى المخ صعبه وخطيره وبالنسبه للخطوره هو محطوط تحت الملاحظه 48 ساعه وده معرض للخطر فيهم بعد كده ربنا يسهل ويقوم بالسلامه
أحمد :_ ومعلش هتعبك معايه وبالنسبه للشاب التانى ما هو ابن اختى برضه
الدكتور :_ الخطور عنده فى فقدآ الدم الكتير بس هو حالته طبعآ احسن من حالة ابنك لان هو مدخلش فى غيبوبه بس برضه محطوط تحت الملاحظه 48 ساعه وده برضه معرض فيهم بالخطر
أحمد :_ شكرآ ليك يا دكتور وشكرآ على سعة صدرك ليا
الدكتور :_ لا شكر على واجب ده واجبى وبقضيه وانشالله يقومه بالسلامه
أحمد :_ يارب
وخرج أحمد من مكتب اادكتور وراح عند عمرو وتالين
تالين :_ ها يا عمو قلك ايه
أحمد :_ قلها على الكلام اللى قاله الدكتور
تالين :_ بدموع يا حبيبى يا مراد انشالله كنت انا وانت لا
عمرو:_ بعد الشر عليكى وانشالله هيقوم مراد واحسن من الاول مراد قوى ومتمسك بالدنيا وبيكى وهيرجع علشانك يا توته
تالين :_ يارب يا بابا والله مستعده ادفع عمرى كله علشان هو يرجع يعيش
أحمد :_ احنا كلنا عارفين انتو بتحبو بعض ازاى من صغركم اهم حاجه دلوقتى خليكى جمبه وكلميه وهو حاسس بيكى وسمع صوتك هيكون دافع ليه علشان يرجعلك تانى
تالين :_ حاضر هروح اقعد جمبه عن اذنكم
ومشيت تالين راحت تقعد جمب مراد فى العنايه والممرضه جهزتها ودخلت قعدة على الكرسى اللى قصاد سرير مراد ومسكت أيديه وعيطت وقالت
تالين :_ كده برضه يا مارو هو ده وعدك ليا انك مش هتسبنى زعلانه لحظه واحده طب مش انتى وعدنى هنطلع نقضى شهر العسل مع بعض اخر الاسبوع فين بقى قوم والنبى يا مراد مش واخده عليك نايم كده فين مشغباتك معايه وهزارك معايه فين حنيتك واحتوائك ليا طب انت عارف انا نفسى ابقى مراتك بجد مش على ورق ونفسى نقرب لبعض اكتر نفسى انا وانت نبقى روح وجسد واحد نفسى نجيب عيال كتيررررر وتكون شبهك نفسى فى حجات كتير معاك انت وبس رد عليا يا مراد كده تهون عليك توتتك تزعل وتكلمك متردش عليها طب انا مش هاكل ولا طالعه من هنا غير معاك انت وباست ايده وقالت بحبك اوى يا مراد ورجعت راسها لوره وغمضت عنيها وناااااامت وبعد شويه صحيت على صوت الاجهزه بتصفر قامت تالين مفظوعه وطلعت تجرى تنادى الدكتور يشوفه وجه الدكتور بسرعه وطلب من تالين تقف بره ودخل الدكتور وهو والممرضات وهى تبعتهم من الشباك الزجاجى بتاع العنايه وشافت الدكتور وهو بيعمل لمراد صدمات قلب علشان يرجعه للحياه وعملها مره واتنين وتلاته ولم يستجيب قلب مراد واعلن الجهاز صفارته عن توقف قلب مراد
خرج الدكتور وقال
الدكتور :_ حاولنا معاه بس مستجبش
البقاءلله
تالين :_ لاااااااااااااا مراد مامتش مراد عايش لالالا شيلو الغطه من على وشه
علشان ميتخنقش اوعى كده سيبونى اخش لجوزى انتو كدبين مراد عايش يا مراد اصحه كلمنى قولهم انك عايش ومموتش وجه عمرو وأحمد وعرفه الخبر وقعده يعيطه وإيمان عرفت وجلها انهيار عصبه وادوها أبره مهدأه
وهاجر قعدة تعيط والكل حزن وحازم اتصدم لما سمع الخبر
تالين :_ راحت لعمرو وقالت ق.ق.قولهم يابابا مراد لسه عايش ب.ب.بس هو بيهزار معانا وراحت لاحمد وقالت خلاص قولهم انت يعنى انت مش عارف ابنك بيحب الهزار قد ايه هههه ده انا ناويه اطلع عينه
انتو مش بتروده ليه محدش فيكم يعيط ده كدب والله مررررررررراد رد عليا مرررررررررررررراد مراد ووقعت فى الارض مغمى عليها وجرى عليها أحمد وعمرو وشلها عمرو وحطها فى اوضه وادوها ابره مهدأه ونمت تالين
تالين :_ مراد عايش مراد رد عليا


تعليقات