📁 آخر الروايات

رواية اعشق تمردك ولكن الفصل السابع والعشرين 27 بقلم دودو محمد

رواية اعشق تمردك ولكن الفصل السابع والعشرين 27 بقلم دودو محمد


اهلا بكم في مدونة مكتبة حواء نقرأ لكم ونكتب من اجلكم 


الفصل السابع والعشرون

اشرقت شمس صباح يوم جديد لتنير بيها سماء عروس البحر لتداعب بخيوطها الصفراء العيون الزرق لتستيقظ تالين من نومها وكان مراد مش نايم جمبها دورت بعنيها فى الاوضه ملاقتهوش قامت من على سريرها وخرجت من الاوضه وكان مراد بيتكلم فى التليفون
تالين:_ راحت حضنت مراد من ضهره
مراد :_ زى ما اتفقنا سلام وقفل التليفون ولف لتالين واخدها فى حضنه وقال صباح الخير يا قلبى
تالين :_صباح النور ياحبيبى كنت بتكلم مين كده الصبح بدرى
مراد :_ واحد صحبى
تالين :_ وهى مسكاه من رقبته اوعى تكون بتكلم مزه كده او كده
مراد :_ وهو حاطط ايديه فى وسط تالين قال وانا هبص ليه على النجوم وانا معايه القمر نفسه وبعدين عينى مش شايفه غيرك ياقلبى
تالين :_ لفت ايديها على رقبت مراد وقالت ربنا يخليك يا مارو يا قلبى وباسته فى خده وقالت بحبك اوووووووى
مراد :_ يابت بلاش كده
تالين :_ الله وانا عملت ايه
مراد :_ يابت مش قادر خلاص وجسمى نار
تالين :_ خش خدلك دش ساقع
مراد :_ وحياة امك
تالين :_ ههههههههههههههه اعملك ايه يعنى
مراد :_ بلاش الدلع ده الله يسترك
تالين :_ اول مره اشوف راجل مش عايز مراته تدلعه
مراد :_ خلى الدلع ده بعد المفاجئه وياريت كمان تزودى حبه
تالين :_ برضه مش ناوى تعرفنى ايه هى المفاجئه
مراد :_ طق طق مش هينفع اقولك
تالين :_ قربت منه اوووى وقالت طب علشان توته حبيبتك
مراد :_ يخربيت كده ياشيخه حرررررررام بقى
تالين :_ باسته بوسه على شفايفه
مراد :_ مسك تالين وبسها بوسه طووووويله وبعد عنها وهو بينهج وقال ارحمى امى يا شيخه والله اشيلك دلوقتى وادخلك اوضة النوم وتولع المفاجئه
تالين :_ لالالا خلاص
مراد :_ يبقى اتلمى وبلاش كده معايه انا ماسك نفسى بالعافيه بس يوم ما هتيجى تحت أيدى مش هرحمك وهطلع كل اللى بتعملى فيه على عنيكى
تالين :_ طب يلا بقى علشان نروح الشغل
مراد :_ امشى ياختى البسى
ودخلت تالين غيرت هدومها ونفس الحكايه مراد
ونزلو الاتنين وصلها مراد للجريده وراح هو على شغلها
.....................................................
عند حازم وإيمان
صحى حازم من نومه وجهز نفسه واداه فرضه وطلع من اوضه كانت إيمان صحيت وحضرت الفطار
حازم :_ صباح الخير
إيمان :_ صباح النور
حازم :_ ايه برضه معرفتيش تنامى النهارده كمان
إيمان :_ لا نمت شويه وصحيت
حازم :_ ماشى انا النهارده هنزل الشغل يضيقك فى حاجه
إيمان :_ لالالا انا كمان عندى محاضرات مهمه هروح الكليه
حازم :_ ماشى جهزى نفسك على ما اعمل فنجان قهوه
إيمان :_ لالا مش هتشرب قهوه على الريق كده انا حضرت الفطار
حازم :_ ما انا قولتلك مش بحب افطر
إيمان :_ وانا قولتلك مش بعرف اكل لوحدى
حازم :_ على فكره انتى عنيده اوى
إيمان :_ عنيده اووووى كمان يلا
حازم :_ قعد يفطر مع إيمان وقال بس انتى شاطره فى المطبخ
إيمان : _ اما ما هو ماما كانت بتنزل العياده وتتأخر هناك كنت بخش على مواقع الطبخ واتعلم منه واعمل الاكل لحد ما ماما تيجى
حازم :_ نفسك حلو اووى فى الاكل
إيمان :_ شكرآ
حازم :_ على فكره شعرك حلو اوى
إيمان :_ وهى بتحط اللقمه فى بقها احم شكرآ
حازم :_ علشان متفهمنيش غلط انا بكلمك زى اختى
إيمان :_ احم لا مفيش مشكله وانت زى اخويه الكبير
حازم :_ ماشى لو اكلتى يلا علشان منتأخرش
إيمان :_ هخش اغير بسرعه واطلع ننزل بسرعه
حازم :_ ماشى مستنيكى
ودخلت إيمان غيرت هدومها وخرجت من اوضتها ونزلت هى وحازم وركبو العربيه ووصلها للكليه
حازم :_ انتى هتخلصى على الساعه كام
إيمان:_ على الساعه اربعه
حازم :_ خلاص ماشى على الساعه اربعه هكون عندك
إيمان :_ لالا متتعبش نفسك وانالما اخلص هركب اى تاكسى
حازم :_ مفيش تعب ولا حاجه والساعه اربعه هكون عندك
إيمان :_ حازم ا.ا انا خايفه من عبدالرحمن
حازم :_ لا متخفيش منه ولو ضيقك اتصلى بى وانا هكون عندك علطول
إيمان :_ ماشى سلام
ودخلت إيمان كليتها ومشى حازم على شغله
.....................................................
فى فيلاة احمد
كانت قعده إيمان وماريا واحمد
أحمد :_ ماريا احنا هنروح نتبرع بدم للناس الفقره المحتاجه دم ومش معاها فلوس هتيجى معانا
ماريا :_ طبعآ يا عمو امته
أحمد :_ النهارده بعد العصر
ماريا :_ اوكى يا عمو هكون جهزه انشالله
أحمد :_ ربنا يجزيكى خير
ماريا :_ يارب عن اذنك هخش اوضى
أحمد :_ اتفضلى يا حبيبتى
ودخلت ماريا اوضتها
إيمان :_ تبرع ايه اللى انت ناوى عليه
أحمد :_ انا قولت كده علشان اعمل تحليل DNA ليها ولوعدى من غير ما تعرف
إيمان :_ طب لو طلع اخوها هتعمل ايه
أحمد :_ هعرفها طبعآ وهخلى هنا معانا فى الفيلا
إيمان :_ انا صعبان عليه مصطفى اوى متعلق بعدى وكمان بعد أميره عنه
أحمد :_ صعبه بعد ما كان مفكر ان هو ابنه وعايش معاه خمس سنين وفى الاخر يكتشف ان هو مش ابنه وان كمان هو مش بيخلف ربنا معاه صعبه على اى حد
فى دخلت عمرو
عمرو :_ ايه ياابو حميد قاعدين بترجعه الزكريات مع بعض ولا ايه
أحمد:_ ذكريات والضهر وفى الصاله ده انت ذكى اوى
عمرو :_ عادى يا ابو حميد العيال مش هنا وغمزره😉😉يعنى الجو خالى ليكم
أحمد:_ تعرف ايه اكبر غلطه غلطها فى حياتى
عمرو :_ ايه يا ابو حميد
أحمد:_ ان عرفتك ولا اللى اكتر ان جيت وسكنت جمبك
عمرو :_ ده يزيدك شرف يا اخى
أحمد :_ طب ايه مراتك بتنادى عليك
عمرو :_ قعد وقال مش سامع حاجه
أحمد :_ عليك برود يا اخى مشفتهوش على حد
عمرو :_ هههههههه ما انا عارف وده ميزه فيه
أحمد :_ يعنى عجباك القعده هنا
عمرو :_ اه اصل الصراحه الدكتور واصفلى القعده عندكم
أحمد :_ شد إيمان من ايديها وقام وقال خلاص خليك قاعد هنا واسمع كلام الدكتور ومشى وسابه
عمرو :_ طلع يجرى وراه وقال خد هنا يلا رايح فين انت يا ولا ومشى وراهم
.....................................................
عند إيمان فى الكليه كانت قعده فى الكافتريه وجه عليها عبدالرحمن
عبدالرحمن :_ صق صق ايه ده هو الجواز مش حلو ولا ايه وغمزلها 😉😉
إيمان :_ سابته ولسه هتمشى مسكها عبدالرحمن من أيديها وقال
عبدالرحمن :_ ايه حازم معرفش يظبطك ولا ايه لو معرفش 😉😉انا فى الخدمه
إيمان :_ لو سمحت احترم نفسك انا دلوقتى مرات اخوك
عبدالرحمن :_ وايه يمنع انتى عايزه تقنعينى انك كرهتينى
إيمان :_ اه كرهتك علشان انت ندل وجبان ومش راجل وكرهت قلبى علشان هو اللى ضعف ووصلنى للانا فى انا معرفش كانت فين عنيا قبل كده وازاى مشفتش حققتك
عبدالرحمن :_ كدابه انتى لسه بتحبينى وعنيكى فضحاكى
إيمان :_ انت ايه يا اخى معندكش دم
عبدالرحمن :_ احنا ممكن نبقى مع بعض ونروح نستمتع مع بعض فى الشقه من غير ما حد يعرف وهظبطك احسن تظبيط
إيمان :_ رفعت أيديها ونزلت بيها على وشه وقالت انت ايه يا اخى شيطان ماشى فى الارض ازاى عايز تخون أخوك مع مراته وفوق كل ده مراته دى تبقى بنت عمك انت ايه ها ايه
عبدالرحمن :_ حط ايديه على خده وقال انتى قد اللى عملتيه ده انتى كل ده ومشفتيش الوش التانى لعبدالرحمن بس ودينى وما اعبد لاخليكى تندمى على اللى عملتيه ده هكرهك فى نفسك هخليكى تتمنى الموت ومطلهوش وخليكى فكره انك انتى اللى خرجتى الوش التانى وسبها ومشى
إيمان :_ بعد ما مشى عبدالرحمن قالت ربنا على الظالم انت مش بنأدم ربنا يكفينا شرك
.....................................................
عند تالين فى الجريده كانت قعده مع تقى
تالين :_ انتى عارفه يا بت يا توتو انا بحس ان انا اتخلقت لمراد وهو اتخلق ليا يعنى مكنش ننفع لحد غير لبعضينا رغم اختلفنا فى الطباع انا عنديه وعصبيه وهو مبيحبش العناد ولا العصبيه بس برضه بنكمل بعض وتملى مغرقنى بحبه وحنانه
تقى :_ هيييييييح اوعدنا يارب
تالين :_ وحياة امك بلاش قر علينا
تقى :_ انا مش عارفه ليه محدش بيعبرنى ويبصلى هو انا وحشه ولا حوله ده انا قربت اتخلل والله ده انا بقى عندى تسلخات فى المشاعر والله يا اختشى معندكيش عريس يكون كريم لتسلخات مشاعرى دى
تالين :_ هههههههههههههه لا معنديش كريم لتسلخات دى
تقى :_ هعنس يا اخواتى عايزه عريس يلحقنى من العنوسه اوعدنى بعريس يارب عايزه عريس ياناس
فريد :_ طب انا انفع وانا والله بدور على عروسه
تقى :_ 😨😨😱😱😱😱 وطلعت تجرى من مكتب تالين على مكتبها
تالين :_ ههههههههههههههههههههههه😂😂😂 حرام عليك كسفتها هههههههههه
فريد :_ دى مجنونه رسمى دى هتتجوز على نفسها
تالين :_ هههههههههههه انتى كنت جاى ليه
فريد :_ جيت اخد نسخه من الاوراق بتاعة تحقيق فهد الدمنهورى
تالين :_ وانت غلس اوى ليه مخلتش مراد هو اللى يجى
فريد :_ لا والنبى بمزاجنا احنا ما جوزك عنده شغل مهم وطبعآ حازم عريس مفيش غيرى
تالين :_ ماشى يا اخويه اتفضل الورق اهو
فريد :_ ماشى شكرآ وابقى اكشفى على مخ صحبتك دى
تالين :_ ده لو لاقتها حيه تلاقى من الكسوف اغمى عليها ههههههههه
فريد :_ طب روحى شوفيه بسرعه سلام
تالين :_ سلام
ومشى فريد وراحت تالين لمكتب تقى
.....................................................
فى مكتب تقى دخلت وهى هتموت من الكسوف وبتقول
تقى :_ يا نصيبتى السوده يا انى يا اما اروح فين واجى منين الراجل يقول عليه ايه دلوقتى يا نهار اسود يا كسوفى لالالا كده كتير ده الواد مز يقول عليه ملهوفه على الجواز ليه لازم انسحب من لسانى لالا هيغمى عليه لالا انا اغمى عليه خلاص
تالين :_ اغمى عليكى ازاى يا مجنونه وانتى بتتكلمى
تقى :_ توته تعالى قولى قال عليه ايه
اكيد قال عليه مش متربيه صح علشان ملهوفه على الجواز قولى مش هزعل بجد قال
تالين :_ بااااااااااااااااس افصلى
تقى :_ ما انا ساكته هو انا فتحت بقى
ولا نطقت بكلمه واحده ما انا ساكته
اهو يالههههههههههههوى قلبى هيقف عليه والنعمه
تالين :_ اللهى يا شيخه يقف عليكى علشان ارتاح من لكك ده الراجل مقلش حاجه عنك وحشه
تقى :_ بجد ي.ي.يعنى مقلش عليه واحده مش متربيه
تالين :_ مقلش عليك حاجه واتكتمى بقى
تقى :_ بس يخربيت جمال امه هو فى كده مز اخر حاجه
تالين :_ يا بنتى ماانتى من دقيقه كنتى عملها مناحه فى ثانيه قلبتى
تقى :_ ههههههههههههههه بس قوليلى هو بجد عايز عروسه لو عايز قوليلو والنبى على اختك عايزه اتجوز يا ناس
تالين :_ هههههههههههههههههههههه مجنونه رسمى
وسبتها ومشيت على مكتبها
.....................................................
عند مراد فى المكتب كان قاعد بيفكر فى تالين وعن فرحتها لما تشوف المفاجئه اللى هو عملها ليها وفى الوقت ده دخل عليه حازم
حازم :_ السلام عليكم
مراد :_ وعليكم السلام ايه نزلك
حازم :_ مفيش هقعد اعمل ايه فى البيت وبعدين عندى شغل مهم فى قضية فهد الدمنهورى
مراد :_ طب وإيمان مزعلتش
حازم :_ لا ما هى نزلت برضه الكليه علشان عندها محاضرات مهمه
مراد :_ والله انتو الاتنين مجانين علشان تنزله فى الوقت ده
حازم : _ سيبك انت مننا توته عامله ايه
مراد :_ كويسه الحمدالله متزعلش منها على اللى قالته فى المستشفى بس هى كانت زعلانه على اختها
حازم :_ لا انا مزعلش من توته دى اختى وبعدين هى معاها حق تزعل على اختها
مراد :_ ومش ناوى برضه تحكى ايه سبب جوازك من إيمان
حازم :_ عادى يعنى هى كويسه وانا كنت بدور على واحده كويسه اتجوزها
مراد :_ انت بتكدب عليه ولا على نفسك وانا اكتر واحد عارف بتحب فريده قد ايه
حازم :_ خلاص بقى يا مراد فريده كانت صغيره اوى عليه وإيمان مناسبه ليا
مراد :_ براحتك متحكيش حاجه بس عنيك كشفه كذبك
حازم :_ علشان يغير الموضوع قال امال فين فريد
مراد:_ ماشى غير الموضوع براحتك فريد عند توته بيجيب نسخه من الورق
بتاع قضية فهد الدمنهورى
حازم :_ ماشى هروح انا مكتبى عايز حاجه
مراد:_ لا يا زوما ربنا يكرمك
ومشى حازم على مكتبه ومراد شاف شغله
.....................................................
عند يارا كانت بتتكلم فى التليفون
يارا :_ يعنى هتنفذ امته
ناصر :_ بكره وهو خارج من الشغل
يارا :_ بس اوعى تخيب انا عايزاك تخلصنى منه علشان لسه فى تانى عايزاك تخلص عليهم
ناصر :_ من عنيه انتى تأمرى وبكره هتسمعى اكيد خبر اللى اسمه حازم
يارا:_ هههههههههههه وهيبقى ليك مفاجئه حلوه اوى
ناصر :_ انا المهم عندى رضاكى يا ست الكل
.....................................................
بقلمى (دودو محمد)


تعليقات