📁 آخر الروايات

رواية اعشق تمردك ولكن الفصل الخامس والعشرين 25 بقلم دودو محمد

رواية اعشق تمردك ولكن الفصل الخامس والعشرين 25 بقلم دودو محمد


اهلا بكم في مدونة مكتبة حواء نقرأ لكم ونكتب من اجلكم 

الفصل الخامس وعشرون

اشرق الصباح فى سماء الاسكندريه واستيقظ الجميع من نومه
عند حازم استيقظ من نومه ولكن كل ما يشغل تفكيره هى فريده ماذا تفعل ألان هل هى حزينه ام سعيده ولكن كيف تكون سعيده وهى تعلم ان حب عمرها سوف يكون مع فتاة اخره غيرها
مسك تليفونه وجاب اسم فريده وكتب ليها (بدونَگٍ لّنَ اَْعيِش ❤
حًبيِبتٍيِ وغٌيِر حًبگٍ مٌاَْلّيِش
واَْجُمٌلّ مٌنَ عيِونَگٍ اَْلّجُمٌيِلّهً مٌاَْفُيِش
حًبيِبتٍيِ بدونَگٍ لّنَ اَْعيِش
ولّنَ اَْستٍطيِع فُعنَدمٌاَْ اَْلّتٍقيِتٍگٍ گٍنَتٍ گٍاَْلّطفُلّ اَْلّرضيِع اَْلّذٍيِ يِلّتٍقيِ باَْمٌهً ويِفُرحًهً عنَدمٌاَْ تٍضمٌهً
علّيِ صِدرهًاَْ
حًبيِبتٍيِ لّساَْنَيِ لّاَْيِنطق اَْلّاَْ باَْسمٌگٍ
وعيِنَيِ لّاَْتٍريِ غٌيِر صِورتٍگٍ فُسبحًاَْنَ مٌنَ رسمٌگٍ
وقلّبيِ لّاَْ يِنَبض اَْلّاَْ فُيِ حًبگٍ
لّاَْنَنَيِ اَْحًبگٍ يِاَْمٌنَ رسمٌتٍيِ علّيِ وجُهًيِ اَْلّبسمٌهً
وغٌيِرتٍيِ حًيِاَْتٍيِ بمٌجُرد هًمٌسهً
ونَسيِتٍ اَْلّاَْاَْمٌيِ مٌنَ اَْولّ لّمٌسهً
فُلّمٌستٍ اَْيِديِگٍيِ تٍزُيِلّ گٍلّ اَْلّاَْاَْمٌيِ
ونَظَرة عيِنَيِگٍيِ تٍرسمٌ طريِقيِ اَْمٌاَْمٌيِ
فُاَْنَتٍيِ يِاَْصِاَْحًبهً گٍلّاَْمٌيِ
لّاَْاَْريِد اَْنَ اَْبتٍعد عنَگٍ
فُاَْريِدگٍ مٌعيِ حًتٍيِ فُيِ اَْحًلّاَْمٌيِ
فُاَْنَاَْ فُيِ حًبگٍ اَْزُداَْد شوقاَْ لّگٍيِ
ونَظَرتٍيِ اَْلّيِگٍيِ تٍدلّ علّيِ غٌراَْمٌيِ بگٍيِ
فُگٍيِفُ اَْعيِش بدونَگٍ
ولّاَْيِوجُد فُيِ حًيِاَْتٍيِ غٌيِرگٍ اَْنَتٍيِ
گٍيِفُ اَْعيِش بدونَگٍ وقلّبيِ اَْخذٍ عهًداَْ اَْلّاَْ يِخونَگٍ
حًبيِبتٍيِ يِاَْمٌنَ تٍقرأيِنَ اَْلّاَْنَ ساَْحًبگٍ لّاَْخر اَْلّزُمٌاَْنَ
فُاَْنَتٍيِ مٌلّاَْگٍ علّيِ هًيِئهً اَْنَساَْنَ
حًبيِبتٍيِ اَْنَنَيِ أحًبگٍ وبدونَگٍ لّنَ اَْعيِش)
ثم داس على على كلمة ارسال وقام دخل حمامه واخد شاوره واتوضه ولبس هدومه واداه فرضه وخرج من اوضه وكانت مياده قعده
مياده :_ صباح الخير يا عريس
حازم :_ باس ايديها وقال صباح الخير ياست الكل
مياده :_ والله هتقطع بيا يا زوما لما تمشى تروح شقتك
حازم :_ وانا مش هبعد عنكم كل يوم قبل ما اروح الشغل هاجى ابص عليكم وبليل وانا جى من الشغل هاجى عليكم الاول
مياده :_ ربنا يجبر بخاطرك يا ابن قلبى ويحقق ليك كل اللى بتتمناه يارب
حازم :_ ايوه بالله عليكى يا ام حازم كترى من الدعوه دى
مياده :_ طول عمرك وانت بتجبر بخاطرنا ولا عمرك جرحت حد فينا ولا قلت كلمة لا لحد
حازم :_ ربنا يخليكى يا ام حازم انا هنزل اروح الشقه اشوف كام حاجه واجى علشان ننجهز لكتب الكتاب
مياده :_ ماشى يا حبيبى
ونزل حازم الشقه وطلع عبد الرحمن من الاوضه وقال
عبدالرحمن :_ هههه افرح يا عريس شويه قبل ههههههههههههه اللى هيحصل وفى الوقت ده الباب خبط فتح الباب عبدالرحمن وكانت يارا
يارا :_ اول ماشفت عبد الرحمن اتصدمة ا.ا.انت
عبدالرحمن :_ ايوه حضرتك عايزه مين
يارا :_ ش.ش.شكرآ خلاص عن اذنك
عبدالرحمن :_ لنفسه ايه الست المجنونه دى وبعدين انتى ياست خدى هنا كنتى عايزه مين يا ست بس يارا كانت نزلت
.....................................................
عند مراد وتالين
كانت تالين نايمه فى حضن مراد وفتحت عينها واتحركت حس بيها مراد وفتح عينه
مراد :_ صباح العسل على عيونك يا جميل
تالين :_ صباح النور يا حبيبى
مراد :_ قلب حبيبك وروح
تالين :_ مراد كفايه كده بقى قعاد من الشغل وكل واحد ينزل شغله
مراد :_ انا كده كده اجازتى اخرها انهارده ومن بكره هنزل الشغل بس انتى برضه مصممه تنزلى الشغل تانى
تالين :_ مش احنا اتفقنا انا هنزل وانت هتوصلنى وتجبنى
مراد :_ ماشى بس اوعدينى الاول بحاجه
تالين :_ ايه هى
مراد :_ بلاش التحقيقات اللى فيها خطوره عليكى
تالين :_ بس ده شغلى
مراد :_ خلاص تعرفينى علشان اكون جمبك واقدر احميكى
تالين :_ يوووووه بقى يا مراد انا مش بحب حد يدخل فى شغلى
مراد :_ يبقى مفيش نزول للشغل
تالين :_ حاضر يا مراد ابقى ابلغك قبل كل تحقيق
مراد :_ ايوه كده اتعدلى
تالين :_ والله العظيم انت غلس اوعى كده خلينى اقوم
مراد :_ بغمزه 😉😉 طب ما تيجى
تالين :_ مررررراد
مراد :_ عمر مراد وقلب مراد وعيون مراد
وقرب عليها وبص فى عنيها وقال بحبك يا توته وبخاف عليكى ومش عايزك تضيقى من كده ده انا اموت لو يحصل ليكى حاجه
تالين :_ بعد الشر عليك يا مارو
مراد :_ اوبااااااا ده انتى خايفه عليا بقى
تالين :_ بدلع انا لو مخفتش عليك انت يا مارو هخاف على مين
مراد :_ قرب عليها اوى وقال لا ده كده الموضوع كبير بقى
تالين :_ هههههههههه
مراد :_ حلاوتك يا ابيض وقرب على شفايفها وبسها
تالين :_ كانت مستجابه ليه او بمعنى تانى كانت متعطشه لحبه وحولت تقرب ليه اكتر
مراد :_ حس بأحتياج تالين لحبه بس بعد عن شفايفها وحط جبينه على جبينها وقال بحبك اوى يا توته بس مش هينفع يحصل حاجه دلوقتى
تالين :_ اتفجأة بكلام مراد وقالت ليه مش دلوقتى
مراد :_ علشان محضر ليكى مفجأه ومش هينفع اقرب ليكى الا بعديها
تالين :_ مفجأة ايه
مراد :_ وانا لو قولتها هتبقى مفجأه
تالين :_ بدلع علشان خاطرى يا مارو
مراد :_ لا مش هقول وقومى بقى علشان انا ماسك نفسى عنك بالعافيه
تالين :_ بزعل طفولى انا زعلانه منك ومخصماك
مراد :_ اخدها فى حضنه وقال هههههههه وانا مقدرش على زعل بنوتى الصغيره بس برضه مش هقولك
تالين :_ زقته وقالت طب اوعى يا غلس وقامت ودخلت الحمام
مراد :_ ههههههههههه مجنونه بس زى العسل
.....................................................
فى مكان مشهور بى الاجرام راحت يارا لاحد المجرمين
يارا :_ مساء الخير عليك يا باشا
المجرم ناصر :_ ست يارا عاش من شافك ده فهد باشا قالب الدنيا عليكى
يارا :_ علشان كده مروحتش لحد تانى غيرك عارفه انك مش هتسلمنى ليهم
ناصر :_ رقبتى ليكى يا ست يارا ده انا لسه فاكر ليالينا مع بعض
يارا :_ تحب ترجع الذكريات تانى
ناصر :_ وفى حد يقول للجمال لا
يارا :_ وانا تحت امرك وهعيشك ليله ولا الف ليله بس محتاجه منك خدمه
ناصر :_ انتى تأمرى
يارا :_ فى واحد عزيز على اوى عايزه ياخد فيزا للاخره
ناصر :_ سهلا بس مين
يارا :_ اديته الصوره وقالت ده
ناصر :_ بصدمه الرائد حازم
....................................................
عند فريده كانت لسه فى المستشفى وقاعده على سريرها وسمعت صوت رساله على تليفونها مسكته وفتحت الرساله وقرات اللى فيها وكانت سعيده جدآ بالرساله فى دخلت رغد وماريا
رغد :_ زيدى يازيدى على الناس اللى مبسوطه واحنا هنموت نفسنا عليها
ماريا :_ حرام عليكى سبيها ربنا يفرح قلبها مش كفايه اللى هى شافته
فريده :_ انا اسعد واحده انهارده
رغد :_ ربنا يفرح قلبك بس ليه
فريده :_ جات ليا رساله من اغلى انسان فى الدنيا على قلبى
ماريا :_ لا اوعى تقولى حازم
فريده :_ هزت راسها بمعنى اه
رغد :_ ازاى ده انهارده كتب كتابه
فريده :_ بصدمه ايه انهارده علطول كده
ماريا :_ وهى هتفرق ايه ان كان انهارده ولا بكره
فريده :_ مش هتفرق على رأيك
رغد :_ بس ابيه حازم ازاى يعمل كده انهارده هيكون لواحده وبيبعت رساله ويعلقك بى اكتر
ماريا :_ فعلا انا مستغربه اللى بيحصل ده
فريده :_ حازم بيحبينى بس مش فاهمه ليه عايز يتجوز إيمان
رغد :_ اهم حاجه دلوقتى ركزى فى التعليم وهاتى المجموع اللى يدخلك الكليه اللى انتى عايزها وبعدين يبقى يحلها ربنا
.....................................................
عند حازم فى الشقه كان جايب معاه اكل وبيحطه فى التلاجه وقال
حازم :_ كان نفسى دلوقتى انا وفريده كنا بنحضر الشقه مع بعض وماليا الشقه ضحكها وهزار وشقاوه صبرنى يارب
إيمان :_ يصبرك على ايه
حازم :_ اتفجاء بيها وقال إيمان ايه جابك
إيمان :_ كنت جايبه هدومى بس انت كنت بتدعى ربنا يصبرك على ايه
حازم :_ على فراق حبيبتى
إيمان :_ انا اسفه يا حازم لو كنت لغبط حياتك مكنش قصدى والله
حازم :_ لا عادى هى متلغبطه من قبلك
إيمان :_ هو انا ممكن اسألك اسؤال
حازم :_ اه طبعآ اسألى
إيمان :_ هو انا ليه علطول اشوف فى عنيك حزن مش فاهمه معناه
حازم :_ متشغليش بالك انتى وروحى شوفى هتعملى ايه جوه
إيمان :_ هتمشى ولا لسه قدامك حاجه
حازم :_ هستناكى اروحك فى سكتى
إيمان :_ لالا امشى انت وانا هركب اى تاكسى واروح بى
حازم :_ لا انا هستناكى
إيمان :_ ماشى
.....................................................
وبدء انتهاء اليوم واتجمع الناس فى شقة مروان وجاء حازم ومياده ومازن وجاء المؤذون وتم عقد قران حازم وإيمان وبدء الناس فى المباركه وبعد انتهاء الوقت بدء الناس بالانصراف
مروان :_ حازم خلى بالك منها دى إيمان دى هى اللى فى القلب
حازم :_ متخفش يا عمى إيمان فى عنيه
جاسمين :_ حضنت إيمان وقالت هتوحشينى اوى يا ايمو البيت مش هيبقى ليه طعم من غيرك
إيمان :_ وانتى اكتر يا ماما خلى بالك على نفسك وعلى بابا وعلى أحمد اخويه
جاسمين :_ حاضر وحطى حازم فى عنيكى وبلاش تبقى عنيده معاه
إيمان :_ حاضر مع السلامه
ومشى حازم وإيمان على شقتهم
.....................................................
فى الشقه عند حازم وصل هو وإيمان ودخله من باب الشقه
حازم :_ نورتى بيتك
إيمان :_ ش.ش.شكرآ
حازم :_ خشى الاوضه اللى فيها هدومك وغيرى واطلعى علشان نتعشا
إيمان :_ لالا ميرسى مش عايزه
حازم :_ بصى يا إيمان احنا قولنا هنعيش مع بعض هنا اخوات علشان كده مش عايزك تتكسفى منى واعتبرينى زى أحمد أخوكى واتعملى معايه عادى علشان نقدر نقضى الفتره اللى جايه مع بعض
إيمان :_ حاضر عن اذنك اخش اغير
حازم :_ ماشى براحتك وانا كمان هخش اوضى اغير
ودخل كل واحد اوضه وغير هدومه وطلعه اتعشو وداخلو تانى اوضهم نامو
.....................................................
اشرقت شمس صباح يوم جديد لتستيقظ تالين من نومها على صوت المنبه
تالين :_ حبيبى اصحى يلا علشان شغلك
مراد :_ طب طب هنام شويه
تالين،:_ لا يا حبيبى تنام ايه احنا متأخرين
مراد :_ يووووه عليكى يا توته متبقيش زنانه
تالين :_ يا ابنى زنانة ايه بقولك قوم متأخر على شغلك
مراد :_ خلاص يا توته صحيت
تالين :_ طب هخش انا الحمام واجهز تكون انت صحصحت كده
مراد :_ طيب طيب
وقامت تالين دخلت الحمام واخدت شاور ولبست هدومها واتوضأت وخرجت من حمامها
تالين :_ مراد انت نمت تانى
مراد :_ 😴😴😴😴😴
تالين :_ مررررررررررراد
مراد :_ ايه فى ايه بتزعقى كده ليه
تالين :_ حرام عليك بقى بقالى ساعه بصحيك قوم بقى اتأخرنا على الشغل
مراد :_ ماشى هخلص بسرعه وننزل
وقام مراد دخل حمامه واخد الشور بتاعه واتوضه ولبس هدومه وطلع كانت تالين بتصلى
وبعد ماخلصت صلاتها
تالين :_ ها خلصت
مراد :_ خلاص بس اصلى ونمشى
تالين :_ اوكى مستنياك بره
وخلص مراد صلاته وخرج من الاوضه كانت تالين عملت ليه سندوتش وكباية نسكافيه
مراد :_ تعبتى نفسك ليه
تالين :_ مفيش ولا تعب ولا حاجه عملت ليا وليك حاجه على السريع
مراد :_ ربنا يخليكى ليا
تالين :_ وميحرمنيش منك يامارو
مراد :_ بنت انتى بلاش تلعبى على اعصابى على الصبح
تالين :_ بدلع جوزى وبدلعه بلاش هههههه
مراد :_ انتى مش بدلعيه انتى بتولعيه
تالين :_ ههههههههههههههه
مراد :_ قومى يا توته بلاش حركاتك دى علشان ميجيش عليا مره ومش هقدر اتحكم فى نفسى وانتى اللى هتندمى
تالين :_ عمرى ما اندم معاك يا قلبى
مراد :_ وقف وقرب على تالين وسحبها فى حضنه وقال بغمزه 😉😉انتى ايه حكايتك انهارده بالظبط وعايزه توصله لايه وانا اوصلك ليه
تالين :_ م.م.مش عايزه حاجه ويلا بقى علشان احنا متأخرين
مراد :_ مشى ايديه على رقبتها وبص فى عنيها وقال لما انتى مش قد اللعب بتلعبى ليه من الاول وبسها فى رقبتها
تالين :_ وشها احمر من الكسوف ومش عارفه ترد واتوترت
مراد :_ قرب شفايفه عند ودنها وقال علشان تعرفى اخرت اللعب معايه ايه وانا كل ده ماسك نفسى عنك بالعافيه وامشى قدامى دلوقتى علشان متهورش معاكى ويبقى مفيش مروح شغل وبعد عنها
تالين :_ وهى وشها احمر ومتوتره طلعت تجرى على باب الشقه من غير ولا كلمه
مراد :_ ههههههههههه عسل حتى وهى مكسوفه
..............................


تعليقات