📁 آخر الروايات

رواية اعشق تمردك ولكن الفصل الثامن عشر 18 بقلم دودو محمد

رواية اعشق تمردك ولكن الفصل الثامن عشر 18 بقلم دودو محمد


اهلا بكم في مدونة مكتبة حواء نقرأ لكم ونكتب من اجلكم 


الفصل الثامن عشر

عند إيمان وعبدالرحمن
وصله الشقه ودخلت إيمان مع عبد الرحمن وهى خايفه
عبدالرحمن :_ نورت الشقه ياعروسه
إيمان :_ ش.ش.شكرآ
عبدالرحمن :_ لا فكى كده ده الليله ليلتك ياعروسه
إيمان :_ بس انا خايفه بلاش اللى هيحصل دلوقتى ده ويلا بينا احسن نمشى
عبدالرحمن :_ مسكها من ايديها وقعدها على كنبه وقعد جمبها وقال انتى خايفه منى طب فى واحده تخاف من جوزها
إيمان :_ ا.ا.انا اصلا مش متأكده ان كان ده جواز ولا لا
عبدالرحمن :_ لا ياحبيبتى جواز طبعآ وفى ناس كتير بيلجأه ليه بسبب ظروفهم الماديه
إيمان :_ علشان خاطرى ياعبده بلاش وانا بحبك وهستناك العمر كله بس يكون فى النور مش فى الضلمه
عبدالرحمن :_ بعصبيه ما خلاص بقى قولنا انتى مراتى وهاخد حقى الشرعى منك ودلوقتى وانقض على إيمان وقطع هدومها واخد منها اعز ما تملك بدون رحمه ولا شفقه منه على بنت عمه
إيمان :_ قعدة تصرخ وتطلب منه يبعد عنها واترجت فى كتير لكن لا حياة لمن تنادى وكان خسرت كل حاجه شرفها وحبها وثقة اهلها فيها
عبدالرحمن :_ بعد ماخلص قام قعد على الكنبه وضحك وقال مبروك ياعروسه
إيمان :_ بدموع ليه عملت فيه كده ليه
عبدالرحمن :_ انتى هتستعبطى ماانتى جايه معايه وعارفه ان هيحصل كده
إيمان :_ بس انا اترجيت فيك كتير انك تبعد عنى وتسبنى امشى بشرفى هقول ايه دلوقتى لبابا ولماما لو عرفه
عبدالرحمن :_ بقولك ايه مش هنبدأها غم من اولها انا مش عايز النفسين اللى واخدهم يروحه من دماغى خشى كده اعمل لينا اكله حلوه ده الواحد لسه طالع من شقا خلى الواحد يرم عطمه
إيمان :_ بدموع انت ايه مش حاسس بالوارطه اللى وقعت فيها انت اكيد مش بنأدم انا مش عارفه مكنتش شايفه الوش ده ليه
عبدالرحمن :_ نعم ياأختى مش انتى اللى كنتى هتموتى عليه وانا لا عمرى حبيتك ولا حاجه بس اللى يرفص النعمه برجله تزول من وشه وانتى اللى كنتى راميه نفسك عليه يبقى انا مظلمتكيش وعايزه تكملى معايه واظبطك ماشى مش عايزه نقطع الوارقتين العرفى وكل واحد من طريق
إيمان :_ ده ذنبى علشان حبيتك ط.ط.طب هعمل ايه فى الفضيحه والنبى يا عبدالرحمن متتخلاش عنى واستر عليه ده انا بنت عمك برضه ميرضكش ان اتفضح قدام الناس
عبدالرحمن :_ يادين النبى على الفصلان ده انتى واحده نكد قرفتينى وعامله عليه دور الشريفه لو كنتى شريفه يااختى مكنتيش جيتى معايه الشقه
إيمان :_ ده جزاتى علشان حبيتك ووثقة فيك وعيطت
عبدالرحمن :_ بقولك ايه ماهى الليله باظت بسبب نكدك وقرفك ده قومى غورى من هنا
إيمان :_ بدموع ط.ط.طب همشى ازاى بهدومى دى وهى متقطعه كده
عبدالرحمن :_ يوووووه انا اللى جبت القرف لنفسى استنى اشوف حاجه ليكى فى دولاب صاحبى وسبها ودخل الاوضه
إيمان :_ اعمل ايه ياربى فى المصيبه دى ا.ا.انا عارفه ان غلط من الاول لما جيت معاه بس كنت مفكراه بيحبينى
وهيخاف عليه علشان بنت عمه ومن لحمه ودمه بس طلعت غلطانه واخد منى اعز ما املك وقعدة تعيط كتير وبعد شويه طلع ليا عبد الرحمن
عبدالرحمن :_ اتفضلى اهو بنطلون جينز وبلوزه من بتوع اخت صاحبى البسى واخلصى وامشى من هنا واعملى حسابك وقت ما اعوزك لمزاجى تيجى ما تنسيش انك انتى مراتى يا عروسه هههههههههههههههه وسبها ومشى من الشقه
إيمان :_ حسبى الله ونعمه الوكيل فيك
كانت فين عينى الاول علشان اشوف الوش ده صحيح مراية الحب عاميه
ولبست إيمان الهدوم ومشيت من الشقه وهى دموعها على خدها وروحت البيت
.....................................................
عند مصطفى كان قاعد فى اوضه وحاطط راسه ما بين كفوف ايديه وبيقول
مصطفى :_ ليه كده ياربي حرمتنى من احسن نعمه فى الدنيا وان يكون ليا ضهر وسند زى اخواتى واميره اهى مشيت وسبتنى بعد ما حرمت نفسها من الاطفال علشان تبقى معايه ورضت على نفسها يتقال عليها ان السبب منها علشان بس محدش يجرح رجولتى وانا قصاد كل ده عملت ايه روحت اتجوزت عليها وجرحتها ومفكرتش فيها واهو ربنا عاقبنى بسببها علشان ظلمتها لو ترجعى ليا وتسامحينى هعيش خدام تحت تراب رجليكى سامحينى يا اميره سامحينى
.....................................................
عند حازم خلص شغله ورجع على البيت وكان قاعد عبد الرحمن دخل حازم وقال
حازم :_ السلام عليكم
عبدالرحمن :_ وعليكم
مازن :_ ماترد على اخوك شبه البنأدمين
حازم :_ لالالا يابابا سيبه براحته عن اذنكم
مازن :_ طب مش هتتعشا
حازم :_ لا يابابا هخش انام
عبدالرحمن :_ تلاقيه اكل اللى اتبقى من عمته وعيال عمته إيمان وليه نعمته
مازن :_ عبد الرحمن لاخر مره بقولك كلم اخوك عدل ولما تتكلم على عمتك اتكلم بأحترام
حازم :_ سيبه يابابا انا والله مازعلان تصبحو على خير وسبهم ودخل اوضه
مازن :_ انت هتفضل لامته كده بنأدم مستهتر وقليل الذوق فى حد يكلم اخوه اللى اكبر منه كده
عبدالرحمن :_ بس بس انا هخش انام قبل ما تفتح ليا موضوع احترام الكبير والموده والرحمه زى كل يوم وبعتله بوسه فى الهوى وقال تصبح على خير يا مزاميزو ودخل اوضه علشان ينام
مازن :_ ياربى انا عارف ان كنت كده وانا صغير ودفعت تمنه غالى بس متردهاش ليا فى ابنى واهدى يارب
.....................................................
فى اوضة حازم غير هدومه وقعد على سريره ومقدرش يمسك دموعه صعبت عليه نفسه من اللى قاله اخوه
حازم :_ يارب انا مش زعلان منه بس اهدي لنفسه يارب علشان انا خايف عليه من نفسه ومش هقدر اشوفه بيجراره حاجه واحمى واحرسه من كل شر ونام على سريره وراح فى نوووووووم عميييق
.....................................................
عند إيمان وصلت بيتهم ودخلت على اوضتها علطول دخلت اخدت شاور وطلعت لبست هدومها وقعدة على السرير تعيط وتفكر هتعمل ايه فى المصيبه دى
إيمان :_ يارب حلها من عندك انا عارفه ان انا غلطانه بس مش عارفه هواجه اهلى ازاى انت الستار على عبيدك يارب استرها عليه ومتفضحنيش ياكريم ط.ط.طب اروح لمين يحلها من غير مايفضحنى بس مفيش غير هى عمتو إيمان هى اللى هتقدر عليه ومش هتفضحنى بكره الصبح اروح ليها ونمت على السرير وهى دموعها على خدها وبتدعى ربها
.....................................................
اشرق صباح يوم جديد على عروس البحر بفرحه على البعض وبحزنه على البعض الاخر استيقظت تالين من نومها وهى سعيده لتجديد العلاقه بنها وبين مراد
تالين :_ ياااااا ده انا كنت فقد الامل فى علاقتى انا ومراد بس الحمدالله بدءت ترجع تانى بس والنبى لطلع عينه علشان ميفكرش يزعلنى تانى
وقامت دخلت حمامها اخدت شاورها وطلعت من الحمام وهى لبسه البورنس
ووقفت تسرح شعرها فى نفس الوقت خبط مراد على باب تالين
مراد :_ من بره توته صحيتى
تالين :_ من جوه اه يامارو
مراد :_ طب يلا علشان حضرت الفطار
تالين :_ لا كتير كده انا هاخد على الدلع ده وهستنا منك الفطار كل يوم
مراد :_ ياستى ادلعى وملكيش دعوه انا مبسوط وبعدين يلا بدل ما احنا عاملين شبه عادل امام وسعاد حسنى فى فيلم حب فى الزنزانه واحنا بنتكلم من وراه الباب كده
تالين :_ ههههههههههههه ماشى هلبس هدومى واطلع
مراد :_ لنفسه اه لو اقدر اخش الاوضه دلوقتى صبرنى يا ربى
تالين :_ بتقول حاجه يامارو
مراد :_ لا ولا حاجه اخلصى بس علشان الاكل هيبرد
تالين :_ صوتت عاعاعاعاعاعا
مراد:_ اتخض فى ايه يا تالين
تالين :_ خ.خ.خش بسرعه يامراد
مراد :_ خاف على تالين وفتح الباب بسرعه وقال فى ايه وايه اللى مطلعك فوق السرير كده
تالين :_ ا.ا.اقتله بسرعه يامراد قبل مايهرب
مراد :_ هو ايه مش شايف حاجه
تالين :_ ا.ا.اهو وراك على الحيطه بسرعه قبل مايمشى
مراد :_ بص على الحيطه وضربه ومسكه بمنديل وقال هو ده اللى خايفه منه ده عندنا فى المعسكرات بيشوه وبنكلوه
تالين :_ يع انت مقرف اوى بتاكله ابراص يع
مراد :_ انتى اللى فافى خالص امال عامله ليه انك عشر رجاله فى بعض وفتاة المهام الصعبه وانتى خايفه من حتة برص
تالين :_ ا.ا.انا مش بخاف منهم انا بقرف منهم وروح بقى ارمي الارف اللى فى ايديك ده
مراد :_ ههههههه لا نصحه يابت
تالين :_ طول عمرى ياحبيبى
مراد :_ انتى قولتى يا ايه
تالين :_ اخلص بقى وارمى الارف ده
مراد :_ ده انا قتيل الكلمه دى انهارده يا تقوليها يا اما بقى انتى حره ومد ايده بالبرص
تالين :_ خلاص بقى يا مراد
مراد :_ قوليها
تالين :_ يا حبيبى خلاص ارتحت
مراد :_ بغمزه 😉😉 عيون حبيبك
تالين :_ ممكن بقى تطلع بره
مراد :_ ليه ها ليه 😉😉
تالين :_ اطلع بقى يامراد
مراد :_ لو علشان تغيرى فعادى انا برضه زى جوزك غيرى قدامى
تالين :_ وشها احمر وقالت والله انت قليل الادب 😉😉
مراد :_ ياريت هو انا طايلها قلة الادب
تالين :_ مرررررراد انت ناسى اتفقنا
مراد :_ لا يااختى مش ناسى 😏😏ويلا اخلصى على ما اطلع اسخن الا كل تانى
تالين:_ بس ياريت تغسل ايدك حلو وتطهرها بليز 😂😂
مراد :_ بصلها بغيظ 😕😕 خدمين سيدك احنا
تالين :_ اخس عليك يامارو
مراد :_ انا امشى احسن مااتهور ومش هيهمنى الاتفاق
وطلع من الاوضه
وتالين :_ قفلت الباب وقعدة تضحك هههههههههههههه احسن علشان متزعلنيش تانى ده انا بلسم وكيوت
مراد :_ من بره طب اخلصى يا كيوت احسن انا اللى هموت من الجوع
تالين :_ حطت ايديها على بقها وكتمت ضحكتها😂وفتحت الدولاب علشان تطلع حاجه تلبسها
....................................................
فى فيلا احمد وصلت إيمان الصغيره لعمتها إيمان وكان الكل متجمع على سفرة الفطار
إيمان الصغيره :_ السلام عليكم
الكل :_ وعليكم السلام
إيمان الكبيره :_ تعالى يا حبيبتى عامله ايه
إيمان الصغيره :_ الحمدالله ياعمتو كويسه
أحمد :_ تعالى افطرى يا ايمو
إيمان الصغيره :_ شكرآ يا خالو لسه فاطره فى البيت قبل ماانزل
أدم :_ عامله ايه دلوقتى
إيمان الصغيره :_ عامله ايه فى ايه
سيف :_ انتى يا بنتى مش كنتى امبارح تعبانه وعبده قال هيوصلك
إيمان الصغيره :_ ا.ا.اه ك.ك.كويسه
فريده :_ طب تعالى اقعدى يا أيمو
إيمان الصغيره :_ م.م.معلش يا فريده ا.ا.انا كنت عايزه عمتو إيمان فى موضوع كده على انفراد
سيف :_ بص لادم بمعنى ان شكهم فى محله
أدم :_ اتاكد ان فى حاجه حصلت مابين إيمان وعبد الرحمن
إيمان الكبيره :_ اه طبعآ يا حبيبتى تعالى معايه فى اوضة المكتب
وبصت لرغد وقالت اعملى اتنين عصير وهاتيه على المكتب
رغد :_ حاضر ياماما
ودخلت إيمان الكبيره مع إيمان الصغيره فى المكتب
.....................................................
فى المكتب
إيمان الكبيره :_ خير ياايمو فى ايه
إيمان الصغيره :_ عيطت وقالت انا فى مصيبه ياعمتو وملاقتش حد اروح ليه غيرك انتى
إيمان الكبيره :_ فى أيه يا إيمان قلقتينى
إيمان الصغيره :_ وهى بتعيط ا.ا.اصل اتجوزت ع.ع.عرفى
إيمان الكبيره :_ يا نهارك اسود ازاى تعملى كده ومين ده اللى اتجوزتي وحصل حاجه ولا لا
إيمان الصغيره :_ اللى اتجوزته ع.ع.عبدالرحمن وح.ح.حصل بس والله غصب عنى انا حولت امنعه بس هو مدنيش فرصه وهجم عليه
إيمان الكبيره :_ بصدمه عبدالرحمن مين ابن عمك مازن
إيمان الصغيره :_ هزت رسها بمعنى اه
إيمان الكبيره :_ وازاى غصب عنك وانتى رايحه معاه برجليكى ووافقتى تتجوزى عرفى اللى هو مش جواز اصلا ده اسم للزن بس لان الجواز الحقيقى هو اساسه الاشهار مش ورقتين وزوجتك نفسى وخلاص يعنى انتى غضبتى ربك ومفكرتيش فى ابوكى وامك
إيمان الصغيره :_ عيطت ومردتش عليها😢😢😢😢
إيمان الكبيره :_ وفين الورقه دى يمكن التانى يستحى على دمه ويتجوزك رسمى
إيمان الصغيره :_ وهى بتعيط مش معايا الاتنين معاه
إيمان الكبيره :_ يانهارك اسود ومنيل ازاى عملتى كده دلوقتى ايه هيثبت ان هو اللى عمل كده
إيمان الصغيره :_ بدموع والله العظيم هو اللى عمل كده
إيمان الكبيره :_ يا حبيبتى مصداقكى بس هو مش هيعترف بده علشان هو ندل علشان قبل يعمل كده فى بنت عمه اللى هى لحمه ودمه
إيمان الصغيره :_ طب والعمل ياعمتو ده لو بابا عرف ممكن يقتلنى وماما تروح فيها
إيمان الكبيره :_ وانتى لسه فكره تفكرى فيهم دلوقتى مفكرتيش فيهم ليه من الاول قبل اللى حصل
إيمان الصغيره :_ كنت مخدوعه فى وبحبه ومعرفش ان هو هيطلع كده
إيمان الكبيره :_ وده حصل امته
إيمان الصغيره :_ امبارح بعد الكليه
إيمان الكبيره :_ اقولك ايه بس انا هحاول اكلمه من غير ماحد يعرف وهخلى حازم اخوه يساعدنى يقنعه
إيمان الصغيره :_ طب يا عمتو لو موافقش ايه العمل دلوقتى
إيمان الكبيره :_ نشوف الاول بس ايه هيحصل وبعد كده نبقى نفكر فى حل بديل
وفى الوقت ده خبطت تغريد على الباب ودخلت العصير
إيمان الكبيره :_ اشربى ياإيمو العصير
إيمان الصغيره :_ لالا شكرآ يا عمتو انا همشى يدوب الحق المحاضره علشان متأخرش
إيمان الكبيره :_ ماشى ياحبيبتى وسبيها على ربنا وانشالله اللى فى الخير يقدمه ربنا
ومشيت إيمان الصغيره وقعدة إيمان الكبيره تفكر فى حل للمشكله
.....................................................
عند مصطفى صحى من نومه وقام دخل الحمام غسل وشه وطلع غير هدومه ودخل اوضة عدى
مصطفى :_ عدى عدى
عدى :_ امممم
مصطفى :_ اصحى يلا علشان رايحن مشوار انا وانت
عدى :_ مش عايز يابابا انا عايز انام
مصطفى :_ صعبت عليه نفسه لما عدى قاله يابابا وقال لنفسه
انكتب عليه عمرى ما اسمعها ولا حتى منك
وهز عدى وقال يلا ياحبيبى علشان هجبلك حجات حلوه كتير
عدى :_ صحى من على سريره وقال بجد وحضن مصطفى وقاله انا بحبك اووووى يابابا انت احسن بابا فى الدنيا بحالها
مصطفى :_ عينه دمعة وقال وانا بحبك اوووى يا احسن ابن فى الدنيا بحلها وضمه جامد وشم ريحته للمره الاخيره
وقال طب يلا علشان البسك خش الحمام خد شاور واطلع
عدى :_ انا مش بعرف اخد شاور لوحدى فين ماما هى اللى بدخلنى الحمام
مصطفى :_ ماما مش موجوده وسفرت وهتقعد عند تيته شويه علشان تعبانه
عدى :_ وسبتنى انا عايز اروح عندها
مصطفى :_ مش انت راجل هى سبتك هنا علشان انت كبير وهتروح تقعد عند ناس طيبه اوووى علشان انا مش هبقى فاضى اقعد معاك
عدى :_ لا لالا انا عايز اقعد معاك مش عايز اقعد عند حد
مصطفى :_ انت عارف هتقعد فين هتقعد عند أختى إيمان اللى هى عمتك وهى طيبه اووووى وهتحبها اوووى
عدى :_ وانت مش هتجى ليا هناك
مصطفى :_ هبقى اجى ابص عليك كل فتره
عدى :_ ماشى
مصطفى :_ طب يلا تعالى ادخلك الحمام
عدى :_ ماشى يا بابا وبسه من خده ودخل على الحمام
ودخل مصطفى مع عدى الحمام
.....................................................
عند حازم صحى من نومه ودخل حمامه واخده شاوره واتوضه ولبس هدومه واداه فرضه وتليفونه رن برقم عمته إيمان فتح الخط وقال
حازم :_ السلام عليكم
إيمان :_ وعليكم السلام
حازم :_ عامله ايه ياعمتى
إيمان :_ الحمدالله كنت عايزاك تيجى عندى بعد الشغل
حازم :_ ليه فى حاجه بين مراد وتوته
إيمان :_ لالا ياحبيبى ده موضوع تانى خالص لما تيجى هتعرفه
حازم :_ حاضر يا عمتو هخلص شغل واكون عندك علطول
إيمان :_ ماشى ياحبيبى مع السلامه
حازم :_ الله يسلمك وقفل التليفون مع عمته واستغرب وشك ليكون إيمان عرفت بموضوع فريده مع الشاب اللى بتحبه وقال ربنا يستر ليكون عرفت حاجه وعرفت ان انا عارف
وخرج من باب اوضه
وكانت مياده بس اللى قعده قدام التلفزيون
حازم :_ صباح الخير يا ماما
مياده :_ صباح النور ياحبيبى صاحى انهارده متاخر يعنى
حازم :_ اه طلبت من واحد صحبى يقعد هو مكانى وانا قولت هروح متأخر
مياده :_ ليه ياحبيبى فيك حاجه
حازم :_ لا يا ماما مفيش حاجه بس قولت اريح شويه
مياده :_ ربنا يريح قلبك دنيا واخره يارب
حازم :_ باس ايد امه وقال ربنا يخليكى ليا يا امى
ومياده :_ ويخليك ليا يارب
فى دخلت مازن
مازن :_ ياسلام على الحب يابختك ياابنى انا مش بشوف حاجه من ديه
مياده :_ لا حوش على اساس انك فاضى لينا اليومين دول انت بتصحه الصبح تنزل القهوه ومشفش وشك غير اخر الليل
مازن :_ وانا هقعد اعمل ايه فى البيت
ماانتى طول اليوم يا فى المطبخ يا بتنضفى البيت
حازم :_ لا دى مواضيع عائليه حلوها مع بعض وانا اكوت على شغلى علشان الحقه
مازن :_ اهرب يا اخويه اهرب وصدرنى انا لامك
حازم :_ ههههههههه ربنا معاك ياابو حازم ومتنساش تصالح المزه وغمزله 😉😉ونزل راح شغله
مازن :_ كده برضه يا وليه بتشتكى منى قدام الولا
مياده :_ ويعنى قولت ايه غلط ماانت خلاص مبقتش تحب تقعد معايه زى الاول وعلطول سيبنى لوحدى
مازن :_ لا شكلك زعلانه وانا مقدرش على زعلك تعالى الاوضه اصالحك
مياده :_ شدت ايديها منه وقالت ياراجل اختشى هو احنا صغيرين على الحاجه دى
مازن :_ لا يا ماما انا لسه شباب وهثبتلك كده دلوقتى وشدها ودخلو الاوضه و
(نسبهم مره من نفسهم انا ظلماهم اووووى 😂😂)
.....................................................
بقلمى(دودو محمد)


تعليقات