رواية اعشق تمردك ولكن الفصل السادس عشر 16 بقلم دودو محمد
الفصل السادس عشر
عند حازم استيقظ من نومه دخل حمامه واخد شاوره واداه فرضه ولبس هدومه وخرج من الاوضه وكانت مياده فى المطبخ دخل ليها حازم
حازم :_ باس مياده من خدها وقال صباح الخير على عيونك ياجميل
مياده :_ صباح الهنا ياحبيبى امبارح كنت فين طول النهار كده
حازم :_ كنت عند عمتى إيمان واتغديت عندها ولما رجعت كنتو نمته
مياده :_ طب ياحبيبى احضرك الفطار
حازم :_ لا مش عايز بس هو بابا فين
مياده :_ نزل القهوه شويه
حازم :_ وعبده مجاش
مياده :_ لا جه الصبح بدرى ودخل ينام
حازم :_ ماشى ياماما انا ليا كلام معاه لما اجى بليل
مياده :_ معلش ياحازم براحه عليه شويه ده ابوك الصبح بهداله
حازم :_ معلش ياماما احنا بنعمل كده لمصلحته
مياده :_ عارفه والله ياحبيبى بس خدوه بالراحه
حازم :_ حاضر ياماما هكلمه براحه عايزه حاجه انا هنزل بقى اروح الشغل
مياده :_ لا ياحبيبى ربنا يكفيك شر سكتك
ومشى حازم ونزل السلم وركب عربيته ونزل راح الشغل
.....................................................
عند مراد وتالين
تالين :_ هنزل الشغل
مراد :_ لا انا قولت شغل لا
تالين :_ يبقى طلقنى وسبنى اعيش حياتى
مراد :_ لا طلاق دلوقتى مفيش
تالين :_ انا مليش دعوه ياتخلينى انزل الشغل يا طلقنى
مراد :_ انتى بتلوى دراعى
تالين :_ افهمها زى ماتفهمها
مراد :_ ماشى ياتالين بس بشرط
تالين :_ شرط ايه
مراد :_ اوصلك الصبح معايا وتروحى معايا
تالين :_ ليه هتبقى الحارس الشخصى بتاعى
مراد :_ والله هو ده اللى عندى
تالين :_ ماشى يامراد لما نشوف اخرتها معاك
وفى الوقت ده سمعو صوت جرس الباب
تالين :_ ده مين اللى جاى لينا ده
مراد :_ وانا اش عرفنى ما انا وقف معاكى اهو
تالين :_ طب انت وقف ليه ماتروح تشوف مين على الباب
مراد :_ راح يشوف مين على الباب وفتح الباب وكانت العيله كلها احمد وعمرو وإيمان وهاجر ورغد وفريده وماريا وسيف وادم
أحمد :_ ايه ياأبنى كل ده ساعه على ماتفتح
مراد :_ اسف يابابا اتفضلو ودخل الكل
عمرو :_ شكل عرسنا مكنش فاضى
مراد :_ بتريقه اه اووووى
سيف :_ ومالك كده متهبدل هو الجواز بيعمل كده
مراد :_ ههههه فالح لما نشوف لما تتجوز انت هتعمل ايه
أدم :_طب ايه هنقضها كلام واحنا وقفين
مراد :_ اه اه تعالو اقعدو
إيمان :_ امال فين عروستنا
مراد :_ هخش انادى عليها
هاجر :_ ماشى ياحبيبى
وراح مراد ينادى على تالين
.....................................................
فى الاوضه عند تالين دخل مراد عليها وقال
مراد:_ دى العيله كلها بره
تالين :_ بجد ده كانو وحشينى اوووووى ولسه هتفتح الباب وهتطلع
مراد :_ تالين انتى هتطلعى كده
تالين :_ اه ليه ماله
مراد :_ احم اه ي.ي.يعنى احنا عرسان وانتى طالعه بترنج شكلها وحشه فى حقى البسى فستان او اى حاجه تانيه بس تكون مقفوله
تالين :_ وده ليه أنشأله مفيش حد غريب
مراد :_ لا فى سيف مش شاب برضه
تالين :_ انت بتغير من اخوك
مراد :_ م.م.مش كده بس يعنى هو شاب مش صغير
تالين :_ بس سيف طول عمره اخويه الصغير زى ادم
مراد :_ هو انتى متعرفيش تقولى حاضر ابدآ
تالين :_ هووووف ماشى يامراد اطلع علشان اغير
مراد :_ طب ماتغيرى وانا هنا
تالين :_ مرررررررررراد
مراد :_ خلاص خلاص وسبها وطلع وتالين فتحت الدولاب تطلع حاجه تلبسها
.....................................................
غيرت هدومها تالين وخرجت ليهم بره سلمت على الكل ودخلت المطبخ تحضر ليهم حاجه يشربوها دخلت معاها أيمان وهاجر
هاجر :_ واحشتنى اوى ياتوته البيت وحش اوى من غيرك
إيمان :_ اه والله واحشنا جنانك فى البيت ونقارك مع مراد
تالين :_ والله كنت هتجن عليكم كلكم
هاجر :_ توته احم طمنينا كله تمام
تالين :_ قصدك ايه مش فاهمه
إيمان :_ ههههههه قصدها يعنى انتى ومراد حصل حاجه بنكم
تالين :_ بكدب احم ا.ا.اه كله تمام
هاجر :_ طب ياحبيبتى الف مبروك وحطى مراد فى عنيكى هو كويس وبيحبك واوعى فى يوم تزعليه
تالين :_ بتريقه اه كويس اووووى
إيمان :_ مش عارفه ليه حاسه انك بتتريقى
تالين :_ ها لالالا ده مارو قلبى من جوه
فى دخلت مراد عليهم المطبخ
مراد :_ فرح لما سمع كده وقال لالا انا كده اتغر عماله تحبى فى كده كتير
تالين :_ اتكسفت لما شافت مراد وقالت خ.خ.خلاص يلا بقى علشان الناس اللى قعده بره وسابتهم ومشيت
هاجر بصت لإيمان وضحكه هههههههههههههههههههه
وطلعه إيمان وهاجر ومراد وراها
.....................................................
عند مصطفى واميره
صحى مصطفى من نومه ودخل ياخد شاور وصحيت اميره وقعدة على السرير وقالت لنفسها
اميره :_ معقوله يكون مصطفى بيخونى طب ليه عملت معاه ايه علشان يخونى منقصاه ايه علشان يعمل كده
وبعد كده قالت هههه ازاى مش منقصاه حاجه ده انا منقصاه اهم حاجه ان يكون اب بس انا مذنبيش حاجه والعيب مش منى العيب منه هو بس هو ميعرفش كده يعرف ان العيب منى انا ط.ط.طب ليه عمل كده ليه
مصطفى :_ اميررررررررررررره
اميره :_ ها نعم
مصطفى :_ فى ايه بقالى ساعه بنادى عليكى انتى فيكى ايه بالظبط من امبارح بتسرحى كتير
اميره :_ مفيش ياحبيبى بس تعبانه شويه
مصطفى:_ سلامتك تحبى اوضيكى الدكتور
اميره :_لالا انا هاخد مسكن دلوقتى وهبقى كويسه
مصطفى :_ الف سلامه عليكى ياحبيبتى انا هنزل دلوقتى وهبقى اطمن عليك بتليفون سلام
اميره :_ ماشى ياحبيبى
ونزل مصطفى ودخلت اميره لبست العبايه ونزلت وراه مصطفى وركبت تاكسى وخليته مشى وراه عربية مصطفى لحد ماوصل عند بيت نسمه نزل وطلع وطلعت وراه اميره وقفت
بعيد تشوفه هيخبط على ان باب واتصدمت لما شافت نسمه هى اللى بتفتح ليه الباب وطفل صغير بيجرى عليه ويقول ليه بابا بابا
اميره :_ لنفسها بصدمه بابا طب ازاى
دخل مصطفى وقفل الباب وراه
طلعت اميره وخبطت على الباب فتح ليها مصطفى
مصطفى :_ اميره

اميره :_ بتعيط

مصطفى :_ ا.ا.انتى فهمتينى غ.غ.غلط
نسمه :_ هو ايه اللى فهمتك غلط انا مراتك على سنة الله ورسوله وام ابنك
مصطفى :_ بس انتى يانسمه وخشى جوه دلوقتى
اميره :_ بصت ليهم من فوق لتحت وسبيتهم ومشيت وهى بتعيط
مصطفى :_ طلع يجرى وراها ويندها عليها اميره اميره
اميره :_ مردتش ترد عليه ووقفت تاكسى وركبته وراحت البيت
مصطفى :_ ركب عربيته وطلع يجرى بيها على البيت
.....................................................
عند مراد وتالين
كان الكل قاعد وطلب احمد وعمرو يقعد مع مراد على انفراد
دخل التلاته الاوضه بتاعة المكتب لمراد
احمد :_ عملت ايه مع تالين
مراد :_ فى ايه
احمد :_ انت هتستعبط
مراد:_ محصلش حاجه
عمرو :_ محصلش حاجه خالص
مراد:_ هى بتنام فى اوضه وانا فى اوضه
أحمد :_ ليه بقى انشالله
مراد :_ انت عارف يابابا الجواز حصل بسرعه وكان فى زعل ومحدش صافى لتانى
أحمد :_ ولما محدش فيكم صافى لتانى استعجلت الجواز ليه
مراد :_ مش قادر انسا شكلها وهى فى الكباريه
أحمد:_ هو انت شاكك فى توته
مراد :_ وانت عندك راي تانى لوجدها فى الكباريه
أحمد :_ اه توته مكنتش هناك علشان تعمل غلط ولا هى وحشه
مراد :_ بنت فى كباريه بعد نص الليل هتكون بتعمل ايه بتبيع سبح هناك
أحمد :_ لا كانت بتعمل شغلها
مراد :_ شغل ايه اللى فى الكباريه ده ايه شغاله الصبح صحفيه وبعد نص الليل رقاصه
أحمد :_ مررررررررررررررراد اتعدل فى الكلام ومش هسمح ليك تقول كلمه على توته
مراد :_ ان كان ابوها ساكت وراضى بالكلام ده
أحمد :_ بص لعمرو وقله انت ايه معندكش دم سامع الكلام ده على بنتك وساكت
عمرو :_ انا ساكت وبلوم نفسى انى اتسرعت وقبلت بالجوازه دى كنت مفكر نفسى ان مديها للراجل هيحافظ عليه بس شكلى كده غلط
مراد :_ ليه بتقول كده ياعمى
عمرو :_ انت وعدنى انك مش هتجرحها ومحفظتش على واعدك ليا ده ابوك طول عمره كان بيوفى بوعده وكلمته سيف وكان بينفذها لو على حساب سعده بس انت مش طالع شبه
أحمد :_ عندك حق ياعمرو انا مخلفتش راجل اللى انت متعرفهوش ان توته كانت هناك بتعمل تحقيق صحفى عن فهد الدمنهورى
مراد :_ لا تلاقيها بتكدب عليكم علشان تدارى فضحتها احنا اللى مسكين قضية فهد الدمنهورى وفى الوقت ده كانت القضيه كان محظور النشر فيها يعنى هى ممنوعه من التحقيق فى القضيه
أحمد :_ لا توته مكذبتش علينا هى فعلا نزلت تعمل تحقيق صحفى وهى عارفه ان القضيه محظوره بس دمغها صورت ليها تنزل تعمل التحقيق بدرى علشان لما يتشال الحظر يبقى هى اول واحده ليها السابق فى النشر واحنا كلنا عارفين توته بتحب شغلها قد ايه وانا قولتلك الحقيقه اللى انت مكنتش شايفها وانت حر بقى وطلع هو عمرو من الاوضه واخد العيله كلها ومشى
.....................................................
عند تالين بعد ماالكل مشى قعدة تالين تنضف فى الشقه وغسلت المواعين وانتظرت مراد يخرج من الاوضه بس مخرجش قالت
تالين :_ ده ماله ده من ساعة ماكان بابا وعمو كان معاه جوه وهو مخرجش ليه هو ناوى ينام جوه وراحت حطت ايديها على الاكره بتاعت الباب وبعد كده اترجعت وقالت لا مليش دعوه بى هو حر ينام هنا ولا فى اوضه وسابته ودخلت اوضتها ودخلت اخدت شاور وطلعت لبست هدومها ونامت
.....................................................
عند مراد فى المكتب وكان بيفكر فى الكلام اللى قاله أحمد وافتكر مقابلته ليها فى المطعم لما طلب منها الجواز وهى وافقت بس طلبت منه يستنا بعد التحقيق الصحفى واللى هى هتقوم بى وقالت ان هو مهم اوى ليها وهينقلها نقاله تانيه وانب نفسه ان هو اتسرع وظلمها وقد ايه هى كانت منهاره وطلبت الطلاق منه وقال
مراد :_ واحد غبى ومتسرع ازاى يجى فى بالك ان توته تعمل كده وتخونك وانت واثق ومتأكد انها بتحبك واستحاله تعمل كده ليها حق تطلب
منك الطلاق وانت شكيت فيها وفى شرفها ومحولتش حتى تسمعها تستاهل انها تكرهك طب اعمل ايه استحاله ان توته تسامحنى فى حياتها كلها بس هعمل بأى طريقه وهخليها تسامحنى ومش هبعدها عنى العمر كله
وقام من على مكتبه وطلع من اوضة المكتب ودور على توته فى الشقه لاقها خلصت تنضيف الشقه وقال
مراد :_ دى راحت فين ودخل اوضتها لاقها نايمه على سريرها دخل وقعد قصادها ومسك أيديها وقال
انا اسف ياتوته اسف جرحتك جامد وانتى كنتى بتحولى تفهمينى الحقيقه بس انا عصبيتى خلتنى مش قادر اشوف او اسمع حد وباس ايديها وقال استحاله هبعدك عنى لحظه واحده وغطها حلو وخرج من الاوضه وقفل الباب وراه
.....................................................
عند مصطفى واميره
وصلت اميره الشقه وهى بتعيط وطلعت الشنطه وفتحتها وفتحت الدولاب وبدءت تطلع هدومها من الدولاب وتحطها فى الشنطه ووصل مصطفى الشقه ودخل الاوضه وشاف
اميره وهى بتلم هدومها وقال
مصطفى :_ ياأميره اسمعينى انا والله ماخنتك انا اتجوزت على سنة الله ورسوله كان نفسى عيل يشيل اسمى لكن والله ما اتجوزتها علشان شهوه انا مكتفى بيكى وانتى اللى فى قلبى
اميره :_ بعدت ايده عنها وقالت وانا مفكرتش فى قد ايه انت هتوجعنى لما اعرف بجوازك ولا كنت مفكر هعيش طول عمرى مغفله ومش هعرف وبعدين انت نفسك فى عيل ازاى وانت ما بتخلفش
مصطفى :_ مبخلفش ازاى وانا عندى عيل عنده خمس سنين
اميره :_ هه مش ابنك علشان يوم ما ظهرت التحليل النتيجه طلعت من عندك انت المشكله وعمرك ما هتخلف بس انا اللى طلبت من الدكتور يقول المشكله من عندى علشان ميجرحش رجولتك
مصطفى :_ انتى كدابه وبتقولى كده علشان عايزه توجعينى زى ما وجعتك
اميره :_ جابت ليه التحاليل القديمه بتاعته وادهالو وقالت هى دى التحاليل القديمه تقدر تعرضه على اكبر دكتور وممكن كمان تعدها وقفلت شنطتها وخرجت من الشقه وبعدين من البيت كله
مصطفى :_ مبخلفش ازاى امال عدى ابن مين لالالا مش ممكن ا.ا .انا لازم اروح اوريهم للدكتور
................................................
عند حازم استيقظ من نومه دخل حمامه واخد شاوره واداه فرضه ولبس هدومه وخرج من الاوضه وكانت مياده فى المطبخ دخل ليها حازم
حازم :_ باس مياده من خدها وقال صباح الخير على عيونك ياجميل
مياده :_ صباح الهنا ياحبيبى امبارح كنت فين طول النهار كده
حازم :_ كنت عند عمتى إيمان واتغديت عندها ولما رجعت كنتو نمته
مياده :_ طب ياحبيبى احضرك الفطار
حازم :_ لا مش عايز بس هو بابا فين
مياده :_ نزل القهوه شويه
حازم :_ وعبده مجاش
مياده :_ لا جه الصبح بدرى ودخل ينام
حازم :_ ماشى ياماما انا ليا كلام معاه لما اجى بليل
مياده :_ معلش ياحازم براحه عليه شويه ده ابوك الصبح بهداله
حازم :_ معلش ياماما احنا بنعمل كده لمصلحته
مياده :_ عارفه والله ياحبيبى بس خدوه بالراحه
حازم :_ حاضر ياماما هكلمه براحه عايزه حاجه انا هنزل بقى اروح الشغل
مياده :_ لا ياحبيبى ربنا يكفيك شر سكتك
ومشى حازم ونزل السلم وركب عربيته ونزل راح الشغل
.....................................................
عند مراد وتالين
تالين :_ هنزل الشغل
مراد :_ لا انا قولت شغل لا
تالين :_ يبقى طلقنى وسبنى اعيش حياتى
مراد :_ لا طلاق دلوقتى مفيش
تالين :_ انا مليش دعوه ياتخلينى انزل الشغل يا طلقنى
مراد :_ انتى بتلوى دراعى
تالين :_ افهمها زى ماتفهمها
مراد :_ ماشى ياتالين بس بشرط
تالين :_ شرط ايه
مراد :_ اوصلك الصبح معايا وتروحى معايا
تالين :_ ليه هتبقى الحارس الشخصى بتاعى
مراد :_ والله هو ده اللى عندى
تالين :_ ماشى يامراد لما نشوف اخرتها معاك
وفى الوقت ده سمعو صوت جرس الباب
تالين :_ ده مين اللى جاى لينا ده
مراد :_ وانا اش عرفنى ما انا وقف معاكى اهو
تالين :_ طب انت وقف ليه ماتروح تشوف مين على الباب
مراد :_ راح يشوف مين على الباب وفتح الباب وكانت العيله كلها احمد وعمرو وإيمان وهاجر ورغد وفريده وماريا وسيف وادم
أحمد :_ ايه ياأبنى كل ده ساعه على ماتفتح
مراد :_ اسف يابابا اتفضلو ودخل الكل
عمرو :_ شكل عرسنا مكنش فاضى
مراد :_ بتريقه اه اووووى
سيف :_ ومالك كده متهبدل هو الجواز بيعمل كده
مراد :_ ههههه فالح لما نشوف لما تتجوز انت هتعمل ايه
أدم :_طب ايه هنقضها كلام واحنا وقفين
مراد :_ اه اه تعالو اقعدو
إيمان :_ امال فين عروستنا
مراد :_ هخش انادى عليها
هاجر :_ ماشى ياحبيبى
وراح مراد ينادى على تالين
.....................................................
فى الاوضه عند تالين دخل مراد عليها وقال
مراد:_ دى العيله كلها بره
تالين :_ بجد ده كانو وحشينى اوووووى ولسه هتفتح الباب وهتطلع
مراد :_ تالين انتى هتطلعى كده
تالين :_ اه ليه ماله
مراد :_ احم اه ي.ي.يعنى احنا عرسان وانتى طالعه بترنج شكلها وحشه فى حقى البسى فستان او اى حاجه تانيه بس تكون مقفوله
تالين :_ وده ليه أنشأله مفيش حد غريب
مراد :_ لا فى سيف مش شاب برضه
تالين :_ انت بتغير من اخوك
مراد :_ م.م.مش كده بس يعنى هو شاب مش صغير
تالين :_ بس سيف طول عمره اخويه الصغير زى ادم
مراد :_ هو انتى متعرفيش تقولى حاضر ابدآ
تالين :_ هووووف ماشى يامراد اطلع علشان اغير
مراد :_ طب ماتغيرى وانا هنا
تالين :_ مرررررررررراد
مراد :_ خلاص خلاص وسبها وطلع وتالين فتحت الدولاب تطلع حاجه تلبسها
.....................................................
غيرت هدومها تالين وخرجت ليهم بره سلمت على الكل ودخلت المطبخ تحضر ليهم حاجه يشربوها دخلت معاها أيمان وهاجر
هاجر :_ واحشتنى اوى ياتوته البيت وحش اوى من غيرك
إيمان :_ اه والله واحشنا جنانك فى البيت ونقارك مع مراد
تالين :_ والله كنت هتجن عليكم كلكم
هاجر :_ توته احم طمنينا كله تمام
تالين :_ قصدك ايه مش فاهمه
إيمان :_ ههههههه قصدها يعنى انتى ومراد حصل حاجه بنكم
تالين :_ بكدب احم ا.ا.اه كله تمام
هاجر :_ طب ياحبيبتى الف مبروك وحطى مراد فى عنيكى هو كويس وبيحبك واوعى فى يوم تزعليه
تالين :_ بتريقه اه كويس اووووى
إيمان :_ مش عارفه ليه حاسه انك بتتريقى
تالين :_ ها لالالا ده مارو قلبى من جوه
فى دخلت مراد عليهم المطبخ
مراد :_ فرح لما سمع كده وقال لالا انا كده اتغر عماله تحبى فى كده كتير
تالين :_ اتكسفت لما شافت مراد وقالت خ.خ.خلاص يلا بقى علشان الناس اللى قعده بره وسابتهم ومشيت
هاجر بصت لإيمان وضحكه هههههههههههههههههههه
وطلعه إيمان وهاجر ومراد وراها
.....................................................
عند مصطفى واميره
صحى مصطفى من نومه ودخل ياخد شاور وصحيت اميره وقعدة على السرير وقالت لنفسها
اميره :_ معقوله يكون مصطفى بيخونى طب ليه عملت معاه ايه علشان يخونى منقصاه ايه علشان يعمل كده
وبعد كده قالت هههه ازاى مش منقصاه حاجه ده انا منقصاه اهم حاجه ان يكون اب بس انا مذنبيش حاجه والعيب مش منى العيب منه هو بس هو ميعرفش كده يعرف ان العيب منى انا ط.ط.طب ليه عمل كده ليه
مصطفى :_ اميررررررررررررره
اميره :_ ها نعم
مصطفى :_ فى ايه بقالى ساعه بنادى عليكى انتى فيكى ايه بالظبط من امبارح بتسرحى كتير
اميره :_ مفيش ياحبيبى بس تعبانه شويه
مصطفى:_ سلامتك تحبى اوضيكى الدكتور
اميره :_لالا انا هاخد مسكن دلوقتى وهبقى كويسه
مصطفى :_ الف سلامه عليكى ياحبيبتى انا هنزل دلوقتى وهبقى اطمن عليك بتليفون سلام
اميره :_ ماشى ياحبيبى
ونزل مصطفى ودخلت اميره لبست العبايه ونزلت وراه مصطفى وركبت تاكسى وخليته مشى وراه عربية مصطفى لحد ماوصل عند بيت نسمه نزل وطلع وطلعت وراه اميره وقفت
بعيد تشوفه هيخبط على ان باب واتصدمت لما شافت نسمه هى اللى بتفتح ليه الباب وطفل صغير بيجرى عليه ويقول ليه بابا بابا
اميره :_ لنفسها بصدمه بابا طب ازاى
دخل مصطفى وقفل الباب وراه
طلعت اميره وخبطت على الباب فتح ليها مصطفى
مصطفى :_ اميره
اميره :_ بتعيط
مصطفى :_ ا.ا.انتى فهمتينى غ.غ.غلط
نسمه :_ هو ايه اللى فهمتك غلط انا مراتك على سنة الله ورسوله وام ابنك
مصطفى :_ بس انتى يانسمه وخشى جوه دلوقتى
اميره :_ بصت ليهم من فوق لتحت وسبيتهم ومشيت وهى بتعيط
مصطفى :_ طلع يجرى وراها ويندها عليها اميره اميره
اميره :_ مردتش ترد عليه ووقفت تاكسى وركبته وراحت البيت
مصطفى :_ ركب عربيته وطلع يجرى بيها على البيت
.....................................................
عند مراد وتالين
كان الكل قاعد وطلب احمد وعمرو يقعد مع مراد على انفراد
دخل التلاته الاوضه بتاعة المكتب لمراد
احمد :_ عملت ايه مع تالين
مراد :_ فى ايه
احمد :_ انت هتستعبط
مراد:_ محصلش حاجه
عمرو :_ محصلش حاجه خالص
مراد:_ هى بتنام فى اوضه وانا فى اوضه
أحمد :_ ليه بقى انشالله
مراد :_ انت عارف يابابا الجواز حصل بسرعه وكان فى زعل ومحدش صافى لتانى
أحمد :_ ولما محدش فيكم صافى لتانى استعجلت الجواز ليه
مراد :_ مش قادر انسا شكلها وهى فى الكباريه
أحمد:_ هو انت شاكك فى توته
مراد :_ وانت عندك راي تانى لوجدها فى الكباريه
أحمد :_ اه توته مكنتش هناك علشان تعمل غلط ولا هى وحشه
مراد :_ بنت فى كباريه بعد نص الليل هتكون بتعمل ايه بتبيع سبح هناك
أحمد :_ لا كانت بتعمل شغلها
مراد :_ شغل ايه اللى فى الكباريه ده ايه شغاله الصبح صحفيه وبعد نص الليل رقاصه
أحمد :_ مررررررررررررررراد اتعدل فى الكلام ومش هسمح ليك تقول كلمه على توته
مراد :_ ان كان ابوها ساكت وراضى بالكلام ده
أحمد :_ بص لعمرو وقله انت ايه معندكش دم سامع الكلام ده على بنتك وساكت
عمرو :_ انا ساكت وبلوم نفسى انى اتسرعت وقبلت بالجوازه دى كنت مفكر نفسى ان مديها للراجل هيحافظ عليه بس شكلى كده غلط
مراد :_ ليه بتقول كده ياعمى
عمرو :_ انت وعدنى انك مش هتجرحها ومحفظتش على واعدك ليا ده ابوك طول عمره كان بيوفى بوعده وكلمته سيف وكان بينفذها لو على حساب سعده بس انت مش طالع شبه
أحمد :_ عندك حق ياعمرو انا مخلفتش راجل اللى انت متعرفهوش ان توته كانت هناك بتعمل تحقيق صحفى عن فهد الدمنهورى
مراد :_ لا تلاقيها بتكدب عليكم علشان تدارى فضحتها احنا اللى مسكين قضية فهد الدمنهورى وفى الوقت ده كانت القضيه كان محظور النشر فيها يعنى هى ممنوعه من التحقيق فى القضيه
أحمد :_ لا توته مكذبتش علينا هى فعلا نزلت تعمل تحقيق صحفى وهى عارفه ان القضيه محظوره بس دمغها صورت ليها تنزل تعمل التحقيق بدرى علشان لما يتشال الحظر يبقى هى اول واحده ليها السابق فى النشر واحنا كلنا عارفين توته بتحب شغلها قد ايه وانا قولتلك الحقيقه اللى انت مكنتش شايفها وانت حر بقى وطلع هو عمرو من الاوضه واخد العيله كلها ومشى
.....................................................
عند تالين بعد ماالكل مشى قعدة تالين تنضف فى الشقه وغسلت المواعين وانتظرت مراد يخرج من الاوضه بس مخرجش قالت
تالين :_ ده ماله ده من ساعة ماكان بابا وعمو كان معاه جوه وهو مخرجش ليه هو ناوى ينام جوه وراحت حطت ايديها على الاكره بتاعت الباب وبعد كده اترجعت وقالت لا مليش دعوه بى هو حر ينام هنا ولا فى اوضه وسابته ودخلت اوضتها ودخلت اخدت شاور وطلعت لبست هدومها ونامت
.....................................................
عند مراد فى المكتب وكان بيفكر فى الكلام اللى قاله أحمد وافتكر مقابلته ليها فى المطعم لما طلب منها الجواز وهى وافقت بس طلبت منه يستنا بعد التحقيق الصحفى واللى هى هتقوم بى وقالت ان هو مهم اوى ليها وهينقلها نقاله تانيه وانب نفسه ان هو اتسرع وظلمها وقد ايه هى كانت منهاره وطلبت الطلاق منه وقال
مراد :_ واحد غبى ومتسرع ازاى يجى فى بالك ان توته تعمل كده وتخونك وانت واثق ومتأكد انها بتحبك واستحاله تعمل كده ليها حق تطلب
منك الطلاق وانت شكيت فيها وفى شرفها ومحولتش حتى تسمعها تستاهل انها تكرهك طب اعمل ايه استحاله ان توته تسامحنى فى حياتها كلها بس هعمل بأى طريقه وهخليها تسامحنى ومش هبعدها عنى العمر كله
وقام من على مكتبه وطلع من اوضة المكتب ودور على توته فى الشقه لاقها خلصت تنضيف الشقه وقال
مراد :_ دى راحت فين ودخل اوضتها لاقها نايمه على سريرها دخل وقعد قصادها ومسك أيديها وقال
انا اسف ياتوته اسف جرحتك جامد وانتى كنتى بتحولى تفهمينى الحقيقه بس انا عصبيتى خلتنى مش قادر اشوف او اسمع حد وباس ايديها وقال استحاله هبعدك عنى لحظه واحده وغطها حلو وخرج من الاوضه وقفل الباب وراه
.....................................................
عند مصطفى واميره
وصلت اميره الشقه وهى بتعيط وطلعت الشنطه وفتحتها وفتحت الدولاب وبدءت تطلع هدومها من الدولاب وتحطها فى الشنطه ووصل مصطفى الشقه ودخل الاوضه وشاف
اميره وهى بتلم هدومها وقال
مصطفى :_ ياأميره اسمعينى انا والله ماخنتك انا اتجوزت على سنة الله ورسوله كان نفسى عيل يشيل اسمى لكن والله ما اتجوزتها علشان شهوه انا مكتفى بيكى وانتى اللى فى قلبى
اميره :_ بعدت ايده عنها وقالت وانا مفكرتش فى قد ايه انت هتوجعنى لما اعرف بجوازك ولا كنت مفكر هعيش طول عمرى مغفله ومش هعرف وبعدين انت نفسك فى عيل ازاى وانت ما بتخلفش
مصطفى :_ مبخلفش ازاى وانا عندى عيل عنده خمس سنين
اميره :_ هه مش ابنك علشان يوم ما ظهرت التحليل النتيجه طلعت من عندك انت المشكله وعمرك ما هتخلف بس انا اللى طلبت من الدكتور يقول المشكله من عندى علشان ميجرحش رجولتك
مصطفى :_ انتى كدابه وبتقولى كده علشان عايزه توجعينى زى ما وجعتك
اميره :_ جابت ليه التحاليل القديمه بتاعته وادهالو وقالت هى دى التحاليل القديمه تقدر تعرضه على اكبر دكتور وممكن كمان تعدها وقفلت شنطتها وخرجت من الشقه وبعدين من البيت كله
مصطفى :_ مبخلفش ازاى امال عدى ابن مين لالالا مش ممكن ا.ا .انا لازم اروح اوريهم للدكتور
................................................