رواية الوردة الجوريا الفصل الثالث عشر 13 بقلم منار ياسر
البارت ال13..
روايه...*الوردة الجورياا...*

جورياا...انتوا اكيد بتهزروا معايا صح
ياامن بإستفزاز...ي حراام هتدبسي
جورياا بنفااذ صبر...اتلم واحترم نفسك انتا فاهم
المترجم...لو سمحتي ي انسه اهدي مش كدا
جوريا بزعيق...بلاا اهدي بلاا متهديش الكلاام ده مستحيل وانا مش موافقه ع العقد ده ومش همضيه
المدير....why
جورياا بضيق...I hate this man so please I can't work with him
ياامن بحزن...برااحتك دي حاجه ترجعلك
المدير....you will work with me not him
جورياا بمكر...really
المدير بحب...really my sweeter
ياامن بغضب....لو خلصنا نمضي الزفت
جورياا...لسا مقررتش
دخل اسر...جورياا امضي
جورياا... بابي هو هاا
اسر مقاطعا....عارف بس احنا ميهمناش وجوده المشروع ده مستقبلك واقف عليه
جوريا بتفهم...حاضر ي بابي
قاام المترجم لتوزيع اورااق العقد ولكن سحبهااا منه ياامن وقاام بترتيبها وااضاف لها ورقه لم يلاحظها احد غير اسر ولكن لم يتحدث
جوريا بتوتر....بابي
اسر...امضي متتوتريش
جوريا للجميع...اي رأيكم
الجميع....وافقي
نظرت لهم جوريا بعدم فهم....اوافق ع اي!!
الجميع بتوتر....قصدنا تمضي العقد يعني
مضت جوريااا العقد وابتسم ياامن بمكر فهو بالفعل نفذ مخطته
********************
ف الفندق ذهب اسر ومرااام لاحضااار مااهي
مااهي بغضب.....ي اااسر الكلب كل ده بتعمله فيا عشااان دي
اسر بغضب....اخرسي ي حيوانه اي دي دي انتي عا فه ان دي تبقي م اسيادك ولا متعرفيش وتاااني مرة بالذوق اهو تتكلمي عنها بإحتراام عشان وديني هخديكي م تعرفي تنطقي بعدين
ماااهي بزعيق....انتا بتتهددني ي حيوان
مراااد....والله انك واحدة م اتربيتي
مااهي بصدمه...ياااهلا بطليقي الغااالي انتوا بقا اتفقتوا عليا ولا اي
مراام بقرف...مش انتي اللي تستاهلي اننا نتفق عليها
مااهي بمكر...بس ي عااقر
مراام بصدمه...اي!!
اسر بقلق....اخرسي اي اللي بتقوليه ده انتي اتجننتي مش عايزة اسمع صوتك فاهمه
ماااهي...لا مش هسكت هي المداام متعرفش انها مكانتش بتخلف بعد جوريااا ولا اي
صدمت مررااام كثيراا مما سمعته وصدمت جورياا التي كانت تقف خلفهم ولم يراها احد
مراام...انتي بتقولي اي اي للي بتهببيه ده
مااهي ...م تحكي ي اااسر
فلااااااااش باااك
(كانت جوريا تبلغ 6سنواات حينما كانت مراام ف شهور حملها الاولي ولكنها اجهضت طفلها لانها سقطت ع ظهرها ولم يكن هناك مجال غير اجهاض الطفل لم يكن ذلك حادث ابدا بل كاانت مااهي هي م تخبر الخادمه التي تعنل ف منزل اسر بااان تسكب الزيت ف الارض )
بالفعل اجهضت مرااام وكانت مااهي متخفيه ف ذيي الممرضه واعطت الطبيب المال حتي يخبر اسر بأن مراام لن تحمل مرة اخري ويجب عليهم ان يشيلوا الرحم)
بااااااااااااك
مراام بزعيق....اسر قوول ف ااي رد علياااا
قص عبها اسر م حدث وصدمت مرام مرة اخري
ولكن مااهي لم تسكت فهي لن تهدأ حتي تجعل مراام تموت م كثرة الصدمااات
مااه...اي ده هو انتي متعرفيش انك صقطتي بسببي!! طب سيبك م دي متعرفيش انك شلتي الرحم بسببي بردوا
لم تتحمل مراام م تسمعه وسقطت مغشيااا عليهاا
اتت جورياا وضربتها قلما اسقطها ع الارض.....انتي مستحيل تكووني انساانه ابدااا
ضربتها مرة اخري...ده عشان الطفل البرئ اللي قتلتيه
ضربتها مرة اخري....وده عشان ماما اللي خلتيها تتعذب وهي بتسقط
ضربتها مرة اخري ......وده عشااان خليتي ماما تشيل الرحم
ضربتها اخري...وده عشاان حرمتيها يكون عندها اطفال تااني
ضربتها مرة اخري...وده عشان حاولتي تقتليها
كاادت تضربها مرة اخري ولكن امسكها والدها
اسر....خلاص ي جورياا اهدي
جوريا بعصبيه....اهداا اي انتا مش شاايف عملت اي
ظلت جوريااا تتخانق مع والدها وتسحبت مااهي وهربت دون ان يدري احد
ذهبت مااهي وهي تنظر خلفهاا وصدمت بأحد
ياامن بصدمه...اي ده وشك عمل كداا لي مين ضربك
مااهي بتمثيل....الحيوانه الليكانت عندك الصبح
ياامن بإندهاااش...قصدك جورياا!!
مااهي....هو ف غيرها
تركهااا يااامن وذهب الي جورياا
ياامن بزعيق...جورياااااا
لم ترد جورياا فهي كانت مشغوله بمررااام التي لا تفيق
قلق ياامن ع مرااام فهو يعلم انها لا يغشي عليها الا حينما تتعرض لصدمه شديده
ادرك ياامن ان والدته فعلت شئ لمرااام لذلك فعلت جورياا معها هذا
بعد قليل افاقت مراام وظلت تبكي وتصرخ وقلق يااامن عليهاااا كثيرراا كانت جورياا تبكي فذهب اليهااا ياامن واحتضنهااا ابتعدت عنه وذهبت هي واسرتها الي منزلهم
*********************ف اليوم التالي اخذت جورياا حقيبتها وكذلك اسر ومراام فهم يستعدناان للذهااب الي الولاياات المتحده
جوريا...بابي اخرنا الطيارة معادها قرب
اسر بضيق...اهدي شوية ف اي الدنيا مش هتطير متقلقيش هنلحق
اخذوا حقائبهم وهموا باذهاااب ولكن اوقفتهم الشرطة
الضابط....استنوا لو سمحتواا
اسر بإستغرااب...ف حاجه ولا اي
الضابط...الانسه لازم تيجي معاانا
مراام بعدم فهم...هي مين اللي تيجي معاكم وتيجي فين
الضااابط...لازم تيجي معانا مرفوع عليهاا دعوة
جوريا بآندهااش....نعم ....وده مين اللي رفع عليا قضيه
ياامن بخبث....انااا
يااتري قضيه اي اللي اترفعت ع جوريااا وجورياا هتسافر ولا لا
روايه...*الوردة الجورياا...*
جورياا...انتوا اكيد بتهزروا معايا صح
ياامن بإستفزاز...ي حراام هتدبسي
جورياا بنفااذ صبر...اتلم واحترم نفسك انتا فاهم
المترجم...لو سمحتي ي انسه اهدي مش كدا
جوريا بزعيق...بلاا اهدي بلاا متهديش الكلاام ده مستحيل وانا مش موافقه ع العقد ده ومش همضيه
المدير....why
جورياا بضيق...I hate this man so please I can't work with him
ياامن بحزن...برااحتك دي حاجه ترجعلك
المدير....you will work with me not him
جورياا بمكر...really
المدير بحب...really my sweeter
ياامن بغضب....لو خلصنا نمضي الزفت
جورياا...لسا مقررتش
دخل اسر...جورياا امضي
جورياا... بابي هو هاا
اسر مقاطعا....عارف بس احنا ميهمناش وجوده المشروع ده مستقبلك واقف عليه
جوريا بتفهم...حاضر ي بابي
قاام المترجم لتوزيع اورااق العقد ولكن سحبهااا منه ياامن وقاام بترتيبها وااضاف لها ورقه لم يلاحظها احد غير اسر ولكن لم يتحدث
جوريا بتوتر....بابي
اسر...امضي متتوتريش
جوريا للجميع...اي رأيكم
الجميع....وافقي
نظرت لهم جوريا بعدم فهم....اوافق ع اي!!
الجميع بتوتر....قصدنا تمضي العقد يعني
مضت جوريااا العقد وابتسم ياامن بمكر فهو بالفعل نفذ مخطته
********************
ف الفندق ذهب اسر ومرااام لاحضااار مااهي
مااهي بغضب.....ي اااسر الكلب كل ده بتعمله فيا عشااان دي
اسر بغضب....اخرسي ي حيوانه اي دي دي انتي عا فه ان دي تبقي م اسيادك ولا متعرفيش وتاااني مرة بالذوق اهو تتكلمي عنها بإحتراام عشان وديني هخديكي م تعرفي تنطقي بعدين
ماااهي بزعيق....انتا بتتهددني ي حيوان
مراااد....والله انك واحدة م اتربيتي
مااهي بصدمه...ياااهلا بطليقي الغااالي انتوا بقا اتفقتوا عليا ولا اي
مراام بقرف...مش انتي اللي تستاهلي اننا نتفق عليها
مااهي بمكر...بس ي عااقر
مراام بصدمه...اي!!
اسر بقلق....اخرسي اي اللي بتقوليه ده انتي اتجننتي مش عايزة اسمع صوتك فاهمه
ماااهي...لا مش هسكت هي المداام متعرفش انها مكانتش بتخلف بعد جوريااا ولا اي
صدمت مررااام كثيراا مما سمعته وصدمت جورياا التي كانت تقف خلفهم ولم يراها احد
مراام...انتي بتقولي اي اي للي بتهببيه ده
مااهي ...م تحكي ي اااسر
فلااااااااش باااك
(كانت جوريا تبلغ 6سنواات حينما كانت مراام ف شهور حملها الاولي ولكنها اجهضت طفلها لانها سقطت ع ظهرها ولم يكن هناك مجال غير اجهاض الطفل لم يكن ذلك حادث ابدا بل كاانت مااهي هي م تخبر الخادمه التي تعنل ف منزل اسر بااان تسكب الزيت ف الارض )
بالفعل اجهضت مرااام وكانت مااهي متخفيه ف ذيي الممرضه واعطت الطبيب المال حتي يخبر اسر بأن مراام لن تحمل مرة اخري ويجب عليهم ان يشيلوا الرحم)
بااااااااااااك
مراام بزعيق....اسر قوول ف ااي رد علياااا
قص عبها اسر م حدث وصدمت مرام مرة اخري
ولكن مااهي لم تسكت فهي لن تهدأ حتي تجعل مراام تموت م كثرة الصدمااات
مااه...اي ده هو انتي متعرفيش انك صقطتي بسببي!! طب سيبك م دي متعرفيش انك شلتي الرحم بسببي بردوا
لم تتحمل مراام م تسمعه وسقطت مغشيااا عليهاا
اتت جورياا وضربتها قلما اسقطها ع الارض.....انتي مستحيل تكووني انساانه ابدااا
ضربتها مرة اخري...ده عشان الطفل البرئ اللي قتلتيه
ضربتها مرة اخري....وده عشان ماما اللي خلتيها تتعذب وهي بتسقط
ضربتها مرة اخري ......وده عشااان خليتي ماما تشيل الرحم
ضربتها اخري...وده عشاان حرمتيها يكون عندها اطفال تااني
ضربتها مرة اخري...وده عشان حاولتي تقتليها
كاادت تضربها مرة اخري ولكن امسكها والدها
اسر....خلاص ي جورياا اهدي
جوريا بعصبيه....اهداا اي انتا مش شاايف عملت اي
ظلت جوريااا تتخانق مع والدها وتسحبت مااهي وهربت دون ان يدري احد
ذهبت مااهي وهي تنظر خلفهاا وصدمت بأحد
ياامن بصدمه...اي ده وشك عمل كداا لي مين ضربك
مااهي بتمثيل....الحيوانه الليكانت عندك الصبح
ياامن بإندهاااش...قصدك جورياا!!
مااهي....هو ف غيرها
تركهااا يااامن وذهب الي جورياا
ياامن بزعيق...جورياااااا
لم ترد جورياا فهي كانت مشغوله بمررااام التي لا تفيق
قلق ياامن ع مرااام فهو يعلم انها لا يغشي عليها الا حينما تتعرض لصدمه شديده
ادرك ياامن ان والدته فعلت شئ لمرااام لذلك فعلت جورياا معها هذا
بعد قليل افاقت مراام وظلت تبكي وتصرخ وقلق يااامن عليهاااا كثيرراا كانت جورياا تبكي فذهب اليهااا ياامن واحتضنهااا ابتعدت عنه وذهبت هي واسرتها الي منزلهم
*********************ف اليوم التالي اخذت جورياا حقيبتها وكذلك اسر ومراام فهم يستعدناان للذهااب الي الولاياات المتحده
جوريا...بابي اخرنا الطيارة معادها قرب
اسر بضيق...اهدي شوية ف اي الدنيا مش هتطير متقلقيش هنلحق
اخذوا حقائبهم وهموا باذهاااب ولكن اوقفتهم الشرطة
الضابط....استنوا لو سمحتواا
اسر بإستغرااب...ف حاجه ولا اي
الضابط...الانسه لازم تيجي معاانا
مراام بعدم فهم...هي مين اللي تيجي معاكم وتيجي فين
الضااابط...لازم تيجي معانا مرفوع عليهاا دعوة
جوريا بآندهااش....نعم ....وده مين اللي رفع عليا قضيه
ياامن بخبث....انااا
يااتري قضيه اي اللي اترفعت ع جوريااا وجورياا هتسافر ولا لا