رواية الوردة الجوريا الفصل الحادي عشر 11 بقلم منار ياسر
البارت ال11 
روايه*...الوردة الجوريا...*

جلست جوريا بغرفتها تفكر هل تذهب الي منزل ياامن ام لا قطع تفكيرها دخول مراام
جوريا بحب...مامي تعالي
مراام بحنو...بتفكري ف ياامن صح
نظرت لها جوريا ولم ترد
مراام...جورياا ياامن بيحبك
جورياا..وهو اللي بيحب حد بيخونه ي مامي
مراام بتنهيده...باباكي كان بيقرب م البنات ف الجامعه عشان يدايقني ف يمكن كان بيعمل كدا وهو عارف انك لما تعرفي هتدايقي
جوريا بعند...لا ي مامي متحاوليش انا سمعاه وهو بيقولها هااتي بوسه انتي متخيله
مراام...جوريا اسمعي انا بقولك اي لاحظي انكم تعرفوا بعض م فترة كبيرة جدا ومفيش مرة قولتيلوا فيها انك بتحبي يمكن هو عمل كدا عشان يسمعها منك
جوريا بتصميم....لا ي مامي مش لازم يسمعها قوه الاحساس اقوي م قوه السمع ي مامي متحاوليش
مراام....جورياا اديله فرصه عشان مترجعيش تندمي
كان اسر يمر بجانب غرفه جورياا وسمع حديثهم بالصدفه غضب كثيرا م كلاام مراام
اسر بغضب...مرااااااام
مراام بخوف...ف اي
اسر بغضب...اي اللي انتي بتقولي لجوريا ده انتي اتجننتي ولا اي
مراام بضيق...اسر دي بنتي وانا عارفه انا بقول اي انا حاسه بيها يمكن انتا مش هتحس بيها ذيي انا امها
اسر بزعيق...مراام مسمعش صوتك تاني عشاان متزعليش مني فاهمه
مراام بضيق...لا انا عند كلااامي وجورياا لازم تديله فرصه
قطع كلامها ضرب اسر لها بالقلم
صدمت جوريا م والدها وصدمت مراام مما فعله اسر نظرت له بصدمه ودموع ولم ترد ذهبت الي غرفتها وبكت فهذه المرة الاولي التي يرفع اسر يده عليها
*******************
عند ياامن كان يبحث ع ملابس مميزة ليرتديها رن هاتفه بأحد الارقاام الغير معروفه
ياامن....الوو
.......يااامن معايا
ياامن بإستغرااب ايوة انا مين حضرتك
.........مش مهم انا مين انا عايزة اشوفك بعدين هتعرف مين انا
ياامن بضيق...انا لا عايز اشوف حد ولا اعرف حد
........صدقني هتندم
ياامن بفضول....م تنجزي وتقولي عايزة اي
.......انا عارفه انك ف شرم دلوقتي بكرة بالليل هتلاقيني عندك وهرن عليك اقولك تيجي فين اغلفت الهاتف وجلس ياامن بحيرة يفكر م تلك المرأه
...................**
عند هاجر ومرااد كانوا يقترحون الاشياااء التي سيحضرونها ف العشااء
مرااد...اعملي بشميل اسر بيحبها
هاجر....ومرااته
مرااد....بشميل بردوا
هاجر بضيق.....م الواضح انك عارف بيحبوا اي ومبيحبوش اي خاصه المداام
مرااد بتوتر مقتربااا منها.....والجميل بيغير
هااجر...لا ابدا بس... قول بنته بتحب اي
يااامن....البيتزااا
نظر له مرااد بتعجب....وانتا عرفت منين
ياامن بتنهيده...دي اللي كنت بقولك معايا ف المدرسه الداخليه وبحبهااا
صدم مراااد مما سمعه ونظر لهاجر التي يبدو كانها تعلم
مراااد بصدمه...وانتا مقولتليش لي
ياامن ببرود....واديك عرفت
مرااد ....وسبتهاا لي واسر قال انها مخطوبة لي طالما بتحبوا بعض
ياامن بخنقه...بابا فكك م الموضوع ده احسن
*********************
عند مااهي كانت تجلس تحدث اولادها ع ذهابها الي شركة ياامن وعدم وجوده هناك
مااهي....خلاص يولااد كلها كام يوم وتعيشوا عيشه مكنتوش تتخيلولها
كارما بأستهزاء....قصدك العيشه اللي هتخلينا نعيشها ع حساب ابنك مش كدا!!
عدي بضيق...ماما بلاااش جو الخبث ده ع ابنك ده مهما كاان اسمه ابنك وحته منك ازاي يجيلك قلب تعملي كدا ازاي
كارما...سيبكم منها دي معندهاش عزيز ولا غالي
مااهي بزعيق...انتي متربتيش وقامت بضرب كارما بالقلم وسط صدمه اخواتها
كارما بدمووع....وهو مين كان هيربيني انتي!!
مااهي بزعيق...غوري م وشي
كارما...م غير م تقولي انا مش عايزة اعيش معاكي تاني
تركتها كارما وذهبت ولم تتاثر ماهي لذهابها فهي كانت تعتقد انها سترجع ولم تكن نعلم بان ابنائها سيتركونها واحدا تلو الاخر
*************************
عند اسر ومراام كانت مرراام تبكي بغرفتهاا واقفلت الباب عليها حتي لا تري اسر
مراام لنفسها....انا مش قعداله هنا دقيقه واحده
ثم قاامت بجمع ملابسها داخل حقيبتها وهمت بالذهااب وحينما خرجت م الغرفه وجدت اسر يقف امام غرفتها نظرت له مراام دون حديث وابعدته ع طريقها لتذهب
راي اسر حقيبتها التي تجرها خلفها وقلق م ان تتركه ذهب خلفها واحتضنها م الخلف بقوة
اسر.....انا اسف حقك عليا
مراام...ابعد عني
اسر...مستحيل .....انتي عايزة تسبيني وتمشي بجد! !
مراام...ملكش دعوة ابعد عني
اسر بحزن....هتقدري تسبيني وتمشي ي مراام! !
مراام لنفسها...مقدرش بس انتا مديت ايدك علياا ي ااسر
مراام.....انا فعلا هسيبك وامشي
اسر ملفتاا اياها....وانا مستحيل اخليكي تمشي م هنا لو ع جثتي فاهمه
مراام بعييااط....وانتا بتضربني ومش عايزني امشي انا عمريي م حد مد ايده عليا ي ااسر ولا حتي انتا
احتضنها اسر مربتااا ع شعرها.....انا اسف ي قلب اسر م جوا سامحيني وبعدين انتي مرااتي حقي امد ايدي عليكي صح ولا اي
مراام بضيق...لا مش صح لو مديت ايدك عليا تااني والله م هتشوف وشي تااني فاهم
لم يرد عليها اسر واكتفي بتقبيلهااا فقط
جوريا بصدمه.....يالهوووووووي استروا نفسكم استروا نفسكم اي ده
اسر بضحك....الله يحرقك يجوريااا دايما قاطعه علينا احسن اللحظاات
عمر.....تربيتي بقا وكداا
مراام....تربيه وسخه ي روحي
ضحك الجميع ثم تجهزوا للذهااب الي العشااء
ارتدت جورياا شورت اووف وايت وتيشرت كشمير ووضعت القليل م الميكااب وروج كشمير نفس درجه التيشرت
ذهب الجميع الي منزل مرااد وقاام ياامن ووالده باستقبالهم
مرااد ...اهلا ي ااسر نورت
اسر بإبتسامه...اهلاا ي صحبي
رحبوا بالجميع ولكن لم تصل جوريا بعد
ياامن بلهفه...هي جورياا فين
نظرت مراام لااسر ولم تتحدث
اسر بتنهيده....هي خرجت مع خطيبها
مرااد بزعل...لي ي ااسر مش قولتلك جيبوها عشان نتعرف ع بعض
اسر ...معلش ي مرااد اصلا بنتي مش بتحب تخرج م غير عمر
هااجر...هي بتحب عمر اوي كداا
اسر...صدقيني عمر بيحبها اكتر م هي بتحبو بكتير وهي بتحبوا اكتر م حبه ليها
ياامن بإستهزااء...مش خايف تحبه وتنسااك ولا اي
نظر له مرااد بمكر...صدقني اي حد هيحااول يااخد بنتي مني او تحبه اكتر مني مش هخليه يقرب منها تاااني هااا
اما بالنسبه لعمر ف هو بيحبني اكتر م بنتي نفسها بتحبني ده مبيقولش ليا ولمراام غير بابا وماما
ياامن بخبث...ولا ليكونن طمعاان ف فلوسكم مثلاا
نظرت له مراام بضيق فهي نعم تحب ياامن ولكن عمر ليس مثل ولدها فهو ولدها بالفعل....لا خااالص انتا فااهم غلط عمر مش كداا عمر بيحب جوريااا م لما كاان صغير بس عرف انها بتحب واحد تااني
فبعد عنها بس لما لاقاها تعباانه رجع وقرب منها وهي حبته اصلا بيقولوا الحب موااقف مش كلااام 
فهم ياامن م ترمي به مراام فهي تقصده بكلاامها
بعد نصف ساااعه وصلت جوريا واستاذنت بالدخول
مرااد بحنو ...اهلا اهلا بالغاليه
نظر له ياامن بضيق ولم يتحدث
جوريا بضحك...اهلا ي عمو ممكن ادخل!!
هااجر بضحك...انتي دخلتي فعلا
جورياا بإستاذان...طب ف حد معايا ينفع يدخل ولا نرجع سوااا
ياامن ...لا خليها تدخل
جوريا بإستهزاا..خليها!!What ever.....تعالا
كان الجميع يترقب دخول هذا الشخص الذي تدعوه جوريا
صدم الجميع م رؤيته.....عمر!!
جوريا بحب مصطنع....ده عمر خطيبي
ياامن بغضب...ااه اهلا وسهلاااا
مرااد بضيق م حال ولده...اهلاا ي ابني اتفضل
دخلت جورياا وعمر وجلسوا وتناولوا عشاءهم وتركتهم جوريا وذهبت الي حديقه المنزل
لتتنشق الهواء فهي لا تتحمل رؤيه الالم ف عيني ياامن
جلست جورياا ف الحديقه الخاصه بالمنزل لتحدث نفسها...هو ياامن زعلاان كدا لي واي نظره الحزن الغريبه الي ف عنيه دي انا عمري م شوفتوا كدا
يااامن...بتحبيه!!
جوريا بتوهاان...هاااا
اقترب منهاا ياامن ... للدرجه دي معقوله
جورياا ببرود...ياامن معتقدش ان ده شيئ يخصك خليك ف حالك
امسك ياامن دمعته حتي لا تسقط...وانا حبيتك بردوا بس حب اكتر م كدا
جوريا بمكر ...معتقدش
ياامن بغضب...عايزة تشوفي طب اهووو
اقترب منهااا ياامن وقبلهااا بقوة وامسكها م شعرها حتي لا تبتعد ....بعد دقائق
جورياا...انتا اتهبلت صح
ياامن بحب...لا عرفت دلوقتي ان سكوتي كان غلط ويااانا يااا عندك وغرورك ده م هنا ورايح
تركهاا ياامن وذهب بسيارته اما هي فابتسمت ....يخربيت قله ادبك ده انتا حيوان صحيح
ياامن م خلفهااا...سمعتك علفكرة

جورياا بخضه....الله يااخدك ....
ثم قالت ف نفسها...لا بعد الشر عليه اللي كرهوه واللي يحبوه غيري
...ثم ادركت م قالته لنفسها وعدلت...اي الغباااء ده
ياامن بخبث...اقتنعتي انك غبيه يعني
جوريا ....ي حيوان والله لاوريك
جرت جورياا ورااأه وظلا يجرياان خلف بعضهما الي ان وقعت جورياا فوقه
نظر لها ياامن ....الله تصدقي حلوين كداا وكمان باباكي ومامتك ورانا
اغمضت جوريا عينيها بقوة فهي ف موقف حرج الان
كاان ياامن يكذب عليهااا حتي تبقي ف حضنه قليلا
وضع ياامن يده خلف راأسه...القعده ف حصني حلوة وباين عجبتك مش كداخليكي مفيش حد متقلقيش
جورياا مفتحه عينها....والله انتا واحد حيوااان وقليل الادب
ضحك ياامن بقوة.....يبنتي م لما عرفتك وانتي مش بتقولي غير الكلمتين دول ياا حيوااان ياا قليل الادب اي مفيش change ولا اي
جورياا ....لا ف ضرب ....ضربته جورياا ع صدره وظلت تضربه حتي تعبت وبكت.....لي عملت فياااكدااا لي. انا بكرهك بكررهك
احتضنها ياامن بحزن....انا اسف وحيااه ياامن عندك تسامحيني والله م هتتكرر ولو اتكررت ي رب امووت
ضربته جوريا مرة اخري ....بس ي حيواان متقولش كدااا
ابتسم ياامن ...يعني سامحتيني
جورياا بمكر....تدفع كاام
ياامن بخبث ....استني....قااام بتقبيلها مرة اخري وقبلته هي الاخري
يامن...اي رأيك
جورياا..قليل الادب
ياامن...بردوا

وظلا يجلسااان ف حضن بعضهما الي وقت ليس بقليل
خرج اسر ومااهي وعمر. م منزل مرااد بعودا الي منزلهما ورأوا كيف تجلس جورياا ف حضن ياامن
ابتسمت مراام ف اخيرا جورياا اعطته فرصه ثانيه
اسر بضيق...جورياا قومي معااايا
جوريا...بابي انا هروح مع ياامن مكاان كدا وراجعين
اسر بزعيق...لا الوقت اخر ويلا قداامي
مراام محاوله تهدئته...اسر اهدا خليها تعمل اللي هي عايراه انتا مش شايف رجعت تضحك تااني ازاي
نظر اسر لابنته ووجد كيف انها تمسك بيد ياامن بحب
اسر بتنهيدة....متتأخريش
ثم نظر لياامن محدثاا ايااه...عيني عليك هااا
اخذ ياامن جوريااا وذهبوا ترري الي اين ذهبوا وما المفاجأه التي ستتعرض لها جوريا م ياامن مرة اخري!!
روايه*...الوردة الجوريا...*
جلست جوريا بغرفتها تفكر هل تذهب الي منزل ياامن ام لا قطع تفكيرها دخول مراام
جوريا بحب...مامي تعالي
مراام بحنو...بتفكري ف ياامن صح
نظرت لها جوريا ولم ترد
مراام...جورياا ياامن بيحبك
جورياا..وهو اللي بيحب حد بيخونه ي مامي
مراام بتنهيده...باباكي كان بيقرب م البنات ف الجامعه عشان يدايقني ف يمكن كان بيعمل كدا وهو عارف انك لما تعرفي هتدايقي
جوريا بعند...لا ي مامي متحاوليش انا سمعاه وهو بيقولها هااتي بوسه انتي متخيله
مراام...جوريا اسمعي انا بقولك اي لاحظي انكم تعرفوا بعض م فترة كبيرة جدا ومفيش مرة قولتيلوا فيها انك بتحبي يمكن هو عمل كدا عشان يسمعها منك
جوريا بتصميم....لا ي مامي مش لازم يسمعها قوه الاحساس اقوي م قوه السمع ي مامي متحاوليش
مراام....جورياا اديله فرصه عشان مترجعيش تندمي
كان اسر يمر بجانب غرفه جورياا وسمع حديثهم بالصدفه غضب كثيرا م كلاام مراام
اسر بغضب...مرااااااام
مراام بخوف...ف اي
اسر بغضب...اي اللي انتي بتقولي لجوريا ده انتي اتجننتي ولا اي
مراام بضيق...اسر دي بنتي وانا عارفه انا بقول اي انا حاسه بيها يمكن انتا مش هتحس بيها ذيي انا امها
اسر بزعيق...مراام مسمعش صوتك تاني عشاان متزعليش مني فاهمه
مراام بضيق...لا انا عند كلااامي وجورياا لازم تديله فرصه
قطع كلامها ضرب اسر لها بالقلم
صدمت جوريا م والدها وصدمت مراام مما فعله اسر نظرت له بصدمه ودموع ولم ترد ذهبت الي غرفتها وبكت فهذه المرة الاولي التي يرفع اسر يده عليها
*******************
عند ياامن كان يبحث ع ملابس مميزة ليرتديها رن هاتفه بأحد الارقاام الغير معروفه
ياامن....الوو
.......يااامن معايا
ياامن بإستغرااب ايوة انا مين حضرتك
.........مش مهم انا مين انا عايزة اشوفك بعدين هتعرف مين انا
ياامن بضيق...انا لا عايز اشوف حد ولا اعرف حد
........صدقني هتندم
ياامن بفضول....م تنجزي وتقولي عايزة اي
.......انا عارفه انك ف شرم دلوقتي بكرة بالليل هتلاقيني عندك وهرن عليك اقولك تيجي فين اغلفت الهاتف وجلس ياامن بحيرة يفكر م تلك المرأه
...................**
عند هاجر ومرااد كانوا يقترحون الاشياااء التي سيحضرونها ف العشااء
مرااد...اعملي بشميل اسر بيحبها
هاجر....ومرااته
مرااد....بشميل بردوا
هاجر بضيق.....م الواضح انك عارف بيحبوا اي ومبيحبوش اي خاصه المداام
مرااد بتوتر مقتربااا منها.....والجميل بيغير
هااجر...لا ابدا بس... قول بنته بتحب اي
يااامن....البيتزااا
نظر له مرااد بتعجب....وانتا عرفت منين
ياامن بتنهيده...دي اللي كنت بقولك معايا ف المدرسه الداخليه وبحبهااا
صدم مراااد مما سمعه ونظر لهاجر التي يبدو كانها تعلم
مراااد بصدمه...وانتا مقولتليش لي
ياامن ببرود....واديك عرفت
مرااد ....وسبتهاا لي واسر قال انها مخطوبة لي طالما بتحبوا بعض
ياامن بخنقه...بابا فكك م الموضوع ده احسن
*********************
عند مااهي كانت تجلس تحدث اولادها ع ذهابها الي شركة ياامن وعدم وجوده هناك
مااهي....خلاص يولااد كلها كام يوم وتعيشوا عيشه مكنتوش تتخيلولها
كارما بأستهزاء....قصدك العيشه اللي هتخلينا نعيشها ع حساب ابنك مش كدا!!
عدي بضيق...ماما بلاااش جو الخبث ده ع ابنك ده مهما كاان اسمه ابنك وحته منك ازاي يجيلك قلب تعملي كدا ازاي
كارما...سيبكم منها دي معندهاش عزيز ولا غالي
مااهي بزعيق...انتي متربتيش وقامت بضرب كارما بالقلم وسط صدمه اخواتها
كارما بدمووع....وهو مين كان هيربيني انتي!!
مااهي بزعيق...غوري م وشي
كارما...م غير م تقولي انا مش عايزة اعيش معاكي تاني
تركتها كارما وذهبت ولم تتاثر ماهي لذهابها فهي كانت تعتقد انها سترجع ولم تكن نعلم بان ابنائها سيتركونها واحدا تلو الاخر
*************************
عند اسر ومراام كانت مرراام تبكي بغرفتهاا واقفلت الباب عليها حتي لا تري اسر
مراام لنفسها....انا مش قعداله هنا دقيقه واحده
ثم قاامت بجمع ملابسها داخل حقيبتها وهمت بالذهااب وحينما خرجت م الغرفه وجدت اسر يقف امام غرفتها نظرت له مراام دون حديث وابعدته ع طريقها لتذهب
راي اسر حقيبتها التي تجرها خلفها وقلق م ان تتركه ذهب خلفها واحتضنها م الخلف بقوة
اسر.....انا اسف حقك عليا
مراام...ابعد عني
اسر...مستحيل .....انتي عايزة تسبيني وتمشي بجد! !
مراام...ملكش دعوة ابعد عني
اسر بحزن....هتقدري تسبيني وتمشي ي مراام! !
مراام لنفسها...مقدرش بس انتا مديت ايدك علياا ي ااسر
مراام.....انا فعلا هسيبك وامشي
اسر ملفتاا اياها....وانا مستحيل اخليكي تمشي م هنا لو ع جثتي فاهمه
مراام بعييااط....وانتا بتضربني ومش عايزني امشي انا عمريي م حد مد ايده عليا ي ااسر ولا حتي انتا
احتضنها اسر مربتااا ع شعرها.....انا اسف ي قلب اسر م جوا سامحيني وبعدين انتي مرااتي حقي امد ايدي عليكي صح ولا اي
مراام بضيق...لا مش صح لو مديت ايدك عليا تااني والله م هتشوف وشي تااني فاهم
لم يرد عليها اسر واكتفي بتقبيلهااا فقط
جوريا بصدمه.....يالهوووووووي استروا نفسكم استروا نفسكم اي ده
اسر بضحك....الله يحرقك يجوريااا دايما قاطعه علينا احسن اللحظاات
عمر.....تربيتي بقا وكداا
مراام....تربيه وسخه ي روحي
ضحك الجميع ثم تجهزوا للذهااب الي العشااء
ارتدت جورياا شورت اووف وايت وتيشرت كشمير ووضعت القليل م الميكااب وروج كشمير نفس درجه التيشرت
ذهب الجميع الي منزل مرااد وقاام ياامن ووالده باستقبالهم
مرااد ...اهلا ي ااسر نورت
اسر بإبتسامه...اهلاا ي صحبي
رحبوا بالجميع ولكن لم تصل جوريا بعد
ياامن بلهفه...هي جورياا فين
نظرت مراام لااسر ولم تتحدث
اسر بتنهيده....هي خرجت مع خطيبها
مرااد بزعل...لي ي ااسر مش قولتلك جيبوها عشان نتعرف ع بعض
اسر ...معلش ي مرااد اصلا بنتي مش بتحب تخرج م غير عمر
هااجر...هي بتحب عمر اوي كداا
اسر...صدقيني عمر بيحبها اكتر م هي بتحبو بكتير وهي بتحبوا اكتر م حبه ليها
ياامن بإستهزااء...مش خايف تحبه وتنسااك ولا اي
نظر له مرااد بمكر...صدقني اي حد هيحااول يااخد بنتي مني او تحبه اكتر مني مش هخليه يقرب منها تاااني هااا
ياامن بخبث...ولا ليكونن طمعاان ف فلوسكم مثلاا
نظرت له مراام بضيق فهي نعم تحب ياامن ولكن عمر ليس مثل ولدها فهو ولدها بالفعل....لا خااالص انتا فااهم غلط عمر مش كداا عمر بيحب جوريااا م لما كاان صغير بس عرف انها بتحب واحد تااني
فهم ياامن م ترمي به مراام فهي تقصده بكلاامها
بعد نصف ساااعه وصلت جوريا واستاذنت بالدخول
مرااد بحنو ...اهلا اهلا بالغاليه
نظر له ياامن بضيق ولم يتحدث
جوريا بضحك...اهلا ي عمو ممكن ادخل!!
هااجر بضحك...انتي دخلتي فعلا
جورياا بإستاذان...طب ف حد معايا ينفع يدخل ولا نرجع سوااا
ياامن ...لا خليها تدخل
جوريا بإستهزاا..خليها!!What ever.....تعالا
كان الجميع يترقب دخول هذا الشخص الذي تدعوه جوريا
صدم الجميع م رؤيته.....عمر!!
جوريا بحب مصطنع....ده عمر خطيبي
ياامن بغضب...ااه اهلا وسهلاااا
مرااد بضيق م حال ولده...اهلاا ي ابني اتفضل
دخلت جورياا وعمر وجلسوا وتناولوا عشاءهم وتركتهم جوريا وذهبت الي حديقه المنزل
لتتنشق الهواء فهي لا تتحمل رؤيه الالم ف عيني ياامن
جلست جورياا ف الحديقه الخاصه بالمنزل لتحدث نفسها...هو ياامن زعلاان كدا لي واي نظره الحزن الغريبه الي ف عنيه دي انا عمري م شوفتوا كدا
يااامن...بتحبيه!!
جوريا بتوهاان...هاااا
اقترب منهاا ياامن ... للدرجه دي معقوله
جورياا ببرود...ياامن معتقدش ان ده شيئ يخصك خليك ف حالك
امسك ياامن دمعته حتي لا تسقط...وانا حبيتك بردوا بس حب اكتر م كدا
جوريا بمكر ...معتقدش
ياامن بغضب...عايزة تشوفي طب اهووو
اقترب منهااا ياامن وقبلهااا بقوة وامسكها م شعرها حتي لا تبتعد ....بعد دقائق
جورياا...انتا اتهبلت صح
ياامن بحب...لا عرفت دلوقتي ان سكوتي كان غلط ويااانا يااا عندك وغرورك ده م هنا ورايح
تركهاا ياامن وذهب بسيارته اما هي فابتسمت ....يخربيت قله ادبك ده انتا حيوان صحيح
ياامن م خلفهااا...سمعتك علفكرة
جورياا بخضه....الله يااخدك ....
ثم قالت ف نفسها...لا بعد الشر عليه اللي كرهوه واللي يحبوه غيري
...ثم ادركت م قالته لنفسها وعدلت...اي الغباااء ده
ياامن بخبث...اقتنعتي انك غبيه يعني
جوريا ....ي حيوان والله لاوريك
جرت جورياا ورااأه وظلا يجرياان خلف بعضهما الي ان وقعت جورياا فوقه
نظر لها ياامن ....الله تصدقي حلوين كداا وكمان باباكي ومامتك ورانا
اغمضت جوريا عينيها بقوة فهي ف موقف حرج الان
كاان ياامن يكذب عليهااا حتي تبقي ف حضنه قليلا
وضع ياامن يده خلف راأسه...القعده ف حصني حلوة وباين عجبتك مش كداخليكي مفيش حد متقلقيش
جورياا مفتحه عينها....والله انتا واحد حيوااان وقليل الادب
ضحك ياامن بقوة.....يبنتي م لما عرفتك وانتي مش بتقولي غير الكلمتين دول ياا حيوااان ياا قليل الادب اي مفيش change ولا اي
جورياا ....لا ف ضرب ....ضربته جورياا ع صدره وظلت تضربه حتي تعبت وبكت.....لي عملت فياااكدااا لي. انا بكرهك بكررهك
احتضنها ياامن بحزن....انا اسف وحيااه ياامن عندك تسامحيني والله م هتتكرر ولو اتكررت ي رب امووت
ضربته جوريا مرة اخري ....بس ي حيواان متقولش كدااا
ابتسم ياامن ...يعني سامحتيني
جورياا بمكر....تدفع كاام
ياامن بخبث ....استني....قااام بتقبيلها مرة اخري وقبلته هي الاخري
يامن...اي رأيك
جورياا..قليل الادب
ياامن...بردوا
وظلا يجلسااان ف حضن بعضهما الي وقت ليس بقليل
خرج اسر ومااهي وعمر. م منزل مرااد بعودا الي منزلهما ورأوا كيف تجلس جورياا ف حضن ياامن
ابتسمت مراام ف اخيرا جورياا اعطته فرصه ثانيه
اسر بضيق...جورياا قومي معااايا
جوريا...بابي انا هروح مع ياامن مكاان كدا وراجعين
اسر بزعيق...لا الوقت اخر ويلا قداامي
مراام محاوله تهدئته...اسر اهدا خليها تعمل اللي هي عايراه انتا مش شايف رجعت تضحك تااني ازاي
نظر اسر لابنته ووجد كيف انها تمسك بيد ياامن بحب
اسر بتنهيدة....متتأخريش
ثم نظر لياامن محدثاا ايااه...عيني عليك هااا
اخذ ياامن جوريااا وذهبوا ترري الي اين ذهبوا وما المفاجأه التي ستتعرض لها جوريا م ياامن مرة اخري!!