📁 آخر الروايات

رواية احببتها متنمرة الفصل الثالث عشر 13 بقلم وعد يحيي

رواية احببتها متنمرة الفصل الثالث عشر 13 بقلم وعد يحيي

الحلقه 13:-
__________
احببتها متنمره:-
_____________
نورا:-بيتي بيتي بيتي انا جيييييييييييييييييت
بتول:-لا بس مقلتليش اتعلمتي الجنون امتي
نورا:-يا حببتي انتي عشره سنين يعني ل متجننتش ابقي مجنونه هههههههه
بتول:-هههههههههه خت بالي
نورا:-بصي بقه
ثم تناولت فستان ازرق من حقيبه الي جانبها كان الفستان غير مكتمل الاكمام و مظرز بالفضي و اسفل الركبه
بتول:-وااااااااو جميل!و انا بقه فين فستناني الكئيب الاسود؟
نورا:-تراتتتتاااااااااا
ثم ابرزت فستان اسود دون اكمام تماما!اسود ساده تماما و ضيق للغايه و اعلي الركبتين
نورا:-شفتي اكتر من كده كآبه؟
بتول:-الله يخربيتك ده قميص نوم يا حببتي مش فستان
نورا:-لا مهو معاه بروره اسود شفاف و بنطلون شفاف برده و جبتلك جزمه ع مقاسي سوده
بتول:-بس مقاسي مش مقاسك
نورا:-انا مالي بقه المهم ان كلو اسود
بتول:-يا خساره بس شيك!
نورا:-ههههههههههه حرام برده حسام ملوش دعوه
بتول:-يا شيخه سيبك منو
نورا:-انا مستنيه اليوم ده بفاااااااارغ الصبر
بتول:-ياااس و انا كمان!
___________________________________
حسام:-قلتي ايه؟
ارتبكت فاطمه قليلا و هي تقول:-خلاص و لا حاجه روحني يا هنزل اركب تاكس
حسام:-طب بصي بقه....ملكيش علاقه بيا تاني!و متكلمنيش ابدا لانك انسانه مش محترمه و مش عامله فرق للسن
فاطمه:-انا محترمه غصب عنك انت الي مش محترم يعني روان مش جيبه الطبع السخيف من بعيد
رفع يده كي يصفعها و لكنه اخفضها ثانيا و ساق سيارته بهدوء
____________________________________
كانت علياء تقف في غايه السعاده اثناء تجهيز اخر غرف منزل الزوجيه الجديد بينما اسلام يراقب سعادتها بسعاده اكبر
حسام:-مبروك يا عريسنا
اسلام:-انت فظيع يا حس و الله ازاي صلحتها
حسام:-كده بقه
اسلام بهمس:-متعرفش قالت ايه ع موضوع قاعه الفرح؟قصدي يعني اننا فرشنا بدري
حسام:-لا مش بدري و لا حاجه انا هديتي انا و امي ليك و لزواجك هيه حجز القاعه بس هتبقي بيني و بينك
اندهش اسلام من هذا القرار ثم قال بحسم:-
-لا لا مفيش الكلام ده
حسام:-اسلام متخلنيش اطر اعمل حاجه مش لذيذه مش امي هيه امك و الي مربياك بدل ما تنقط و الهبل ده هنحجظ قاعه بس متوضعه شويه و مفيش لا و بعدين فرشنا خلاص مينفعش نفركش
اسلام باحراج:-انا...مش....مش عارف اقول ايه...و...
علياء:-ولولللولولولوللولولولولوي.....هههههه مبروك يا اسلام
اسلام:-مبروك يا لولو
علياء:-هننزل نشوف القاعه امتي
حسام:-بعد بكره انش اء الله و طبعا احنا هنرشق معاكو و اكيد والدك هيكون ما بينا و والدتي زي ما انتي عرفه هيه الي مربياه
علياء:-ربنا يخليهنا كلنا يا استاذ حسام
فاطمه:-مبروك يا اسلام
اسلام:-الله يبارك فيكي عقبالك يا طمطم
فاطمه:-يارب يا اخويا ياااااااارب ههههههههههه
حسام:-اخخخخخخخ انا مش هاجي معاكو بعد بكره عندي حفله بليل و طبعا انتو هتنزلو بليل
فاطمه:-حفله ايه؟
رغم قرار حسام الصارم في عدم الحديث معاها الا انه رد بابتسامه :-
-دي حفله كده و شله و...
اسلام:-شله؟و انا مش من الشله
حسام:-حاجه خاصه هقلهالك ع انفراد هههههههه
اسلام:-مزه و كده
علياء:-احترم نفسك يا عم
حسام:-هههههههههههههه لا مش مزه حفله عمل انا نجحت في قضيه و صحاب القضيه بيشكروني و عزموني في الحفله دي
اسلام:-صحبتها بتول؟
تعلقت جميع الاعن بحسام
حسام:-((الله يخربيتك يا بعيد)) لا لا وحده تاني
ادركت فاطمه انها حفله بتول فقد استنمعت الي المكالمه و تساءلت ثانيا بغيره اكبر من تكون بتول؟
جاءت روان من الخلف بعد انشغالها في الحديث بالهاتف
روان:-مبروك يا علياء و انت يا اسلام
كانت لهجتها جافه بعض الشيي
فاطمه:-عقبلنا يا روان هههههههه
روان:-اه ههههههههه
علياء:-هتبوصلي في الجوازه من اولها
فاطمه:-لا لا متخفيش
جاءت والده حسام ايضا و قبلت علياء
مني:-الف الف مبروك ليك يا اسلام يا بني و انتي يا لولو
علياء:-الله يبارك فيكي يا طنط
اسلام:-عقبال حسام بقه يا ماما
مني:-ان شاء الله عقبال حسام و فاطمه
نظر حسام الي امه نظري ناريه ذات مغزي:-عن اذنكوا انا ماشي
بينما شعرت فاطمه بالخجل و ابتسمت علياء و تضايق اسلام مما يحدث امامه
روان:و عقابلي انا كمان أماما
مني:-اه ما اخوكي وافق ع العريس بعد تحليل
روان:-هههههههه اه بقه اعملو حسابكو ع الخطوبه قريب
علياء:-بجد؟ربنا يتمم بالف خير
فاطمه:-مبروك يا حببتي
روان:-الله يبارك فيكي يا طمطم
اسلام:-كده انا هرتاح لما وحده من اخواتي يتجوزوا
ابتسمت روان في وجهه:-ربنا يخليكي يا اسلام انت برده اخويا و الله
بدأت الامور تتحسن بينهما مما اضاف لمسه من السعاده فوق سعادتهم...
___________________________________
حسام:-ليه مصره تحرجيني و تحرجيها يا ماما؟
مني:-عشان ده كل حلمي يا حسام
حسام:-ماما شيلي فاطمه خالص من الحسبان سامعني؟
مني:-مليش دعوه انا اتكلمت و خلاص و لمحتلها عليك هطلعني صغيره و طلعك نفسك صغير و بعدين دي بنتنا و انت اولي
حسام:-اه يعني امر واقع؟اتكلمت و خلاص؟معلش بقه انا مليش دعوه اقسم بالله ما ليا دعوه بيها و علفكره انتي كده بتكرهيني فيها و بحس اني مش عايز اتعامل معها
مني بدموع:-خلاص ماشي خليك كده لغايه ما اموت و ممسكش عيالك ول ا ادخلك بيت ولا احضرلك فرح خليك كل ما اكلمك تتعصب عليا و لا أكني امك
حاول حسام ان يهدأ:-يا ماما ارجوكي و الله هتشوفيني عريس اوعدك بس البنت الي انا اختارها
مني:-عوزه عيب واحد بس في فاطمه؟الجمال و الاخلاق ايه تاني
حسام:-اني شيفها ختي انتي ربتيني ع انها اختي ده انا حتي بقدر اهزر مع اي بنت الا هيه كل ما اجي اتكلم بتلجم معاها عشان عارف انها اختي و اخت اسلام و مليش دعوه بيها بالذات
مني:-ماشي يا حسام و الله انت الي خسران ورده زي القمر و خسران كمان امك
ثم غادرت الغرفه
مني من الخارج:-منك لله يا الي اسمك نسيم من يوم ما الخطوبه اتفسخت و سبتك و انت كده
ارتمي ع فراشه قائلا:-سيوني انتو بس في حالي و لا نسيم و لا غيرها و انا هبقي كويس و هاجي من نفسي اقلك هخطب
مني:-هه!ابقي تعالي الترب بقه!
حسام:-استغفر الله العظيم استغفر الله...
___________________________________
جاء يوم الحفله المنتظر و وقفت بتول امام المرآه متفحصه نفسها
بتول:-مش مصدقه اني من اول الاسبوع مخرجتش لا و مين السبب!!...بابا
دلفت نورا الي الغرفه و نظرت الي صديقتها و اطلقت صفير طويل ثم قالت:-ايه القمر ده بس
ابتسمت بتول بغموض:-و لسه المكياج
ثم امسكت بقلم شفاه اسود اللون:-طول عمري بقول ليه بيتباع و ليه انا جبتو بس عرفت فيدتو
نورا بذهول:-بتهزري!...لا لا لا مش معقول مش للدرجه دي
بتول:-و الله لتشوفي
وضعت بتول قلم شفاه اسود اللون و كذلك الكحل و باقي مكياجها
نورا:-هههههههههههههههههه احنا ريحين حفله هلوين؟
بتول:-اها و كمان هحط ايلينر اسوووود و هحط روج ع خدودي من الاسود
نورا:-يخربيتك!هههههههههههههه
بعد ان انتهت بتول:-ها؟ايه رأيك؟
نظرت لها نورا ثم قالت بابتسامه:-اتصدقي و اتأمني بالله
بتول:-لا اله الا الله
نورا:-شكلك كووول اوي و مزه
بتول:-نعععععم؟
نورا:-اه و الله شكلك جميل غريب بس جذاب
نظرت بتول الي نفسها في المرآه:-اتصدقي فعلا ما عليانا يلا بينا زمان الاخ حسام خلل
نورا:-يلا
____________________________________
اقتربت بتول من حسام و سيارته
حسام:-مساء ال.....اسود؟!
نورا:-هههههههههههههههههههه
بتول:-افندم؟
حسامك-احم....مشاء الخير اتفضلي اركبي
فتح لها باب السياره الخلفي لتركب هي و نورا الا انها دارت حول السياره و ركبت في المقعد الامامي فرفع احد حاجبيه باستعجاب ثم همس قاءلا:-
-مجنونه رسمي!
ثم استقل هو ايضا السياره
بتول:-قولي بقه ساكن فين
حسام:-في حتي في الزمالك
بتول:-اممممم انا بقه في مصر الجديده و نورا ساكنه في المعادي
حسام:-امممم انتي شغلك البوتيك بس؟
بتول:-اها انا و نورا
حسام:-اممم ربنا معاكو
بتول:-عندك كام سنه؟
حسام:-27
بتول:-كويس كويس حلو حلو
نظر لها حسام بتعجب
بتول:-ده بقه يبقي عيد ميلاد خطيبه خطيبي
انفجرت نورا ضاحكه
حسام:-احم....ازاي يعني؟
بتول:-عادي يعني زي ما انت شفتني مرتين و سبت حببتك عشاني
حسام:-هههه انتي مين الحمار الي فهمك كده؟
بتول:-نورا
نورا:-انا؟؟انا؟؟
حسام:-يا بنتي نسيم الي مشيت قدامك دي حب حياه بس هيه مش كويسه و سابتني و هيه الي رجعتلي برده و انا رفضتها بس انا بقه لسه ملقتش وحده عدله ارتبط بيها بس هيه فكرتني مثلا عايش ع ذكرها فقلتها لا انا بحب قالتلي مين قلت اي اسم في دماغي و هو اسمك مفيش 3 دقايق و انتي جيتي و سعت اسمك و انفجرت انما احبك؟؟ههههههههههههه و احبك انتي؟لا لا مش معقووووووول
كتمت نورا ضحكتها الساخره
بتول:-ليه ان شاء الله مالي يا اسطي؟
حسام:-عشان اسطي دي و اسلوب كلامك
بتول:-اه انت بتحب السهوكه و كده
حسام:-لا استغفر الله بس احب الاحترام
بتول:-تقصد ايه؟انت يا بني فاكر نفسك جيمس بوند؟
حسام:-و انتي فاكره نفسك ناديه لطفي؟
نورا:-و انا حسه اني اسمعايل يس بنكو اهدو بقه انتو كل شويه لما تشوفو بعض تتخنقو عاملين زي العيال
حسام:-عشان خاطرك بس يا انسه نورا
بتول:-هسكت احتراما ليكي يا نورا....كتهم الارف ناس عديمه النظر
اوقف حسام سيارته:-انزلي مش رايح الحفله بتاعت خطيبه خطيبك الي اكيد سابك عشان الي انتي فيه!
بتول:-انت وقح اوي!و مش راجل اصلا لازم تكون اد كلمتك و تروح الحفله
نورا:-خلاص بقه يا اتاذ حسام سماح المره دي
انطلق بسيارته مره اخر:-يا مهدي الحال
نورا:-هنعقد عقد صداقه ماشي؟
بتول:-ماشي
حسام:-ماشي
و صمتوا تماما
و عند وصولهم الي الحفل نظر الجميع بتعجي الي نورا و اقترب منها عمر
عمر:-بتوووووووووول؟؟انتي جيتي اهو و عامله فيها قطه و كده بقه
بتول:-طبعا يا عمر دي تتفوت ده انت غالي خالص يابني انت و الاموره
نظر عمر الي حسام:-و مين الاخ؟
بتول:-حسام......محامي ناجح جداااااااا
عمر:-اه اهلا
حسام:-اهلا
بدأ حسام يستوعب خطه بتول و ابتسم في نفسه ساخرا من عقليتها
عمر:تعالي معيا يا بتول اعرفك ع اسما
امسكت بتول بكف حسام:-تعالي معيا يا حسام
ابتسم حسام بغموض:-يالا
اقترب بتول و عمر و حسام من فتاه ترتدي فستان ابيض طويل و ترتدي تاج ذات سعر اسود قصير للغايه اسفل اذنيها و عينان البنيه
عمر:-اعرفك اسما....اسما دي بتول و ده حسام
نظرت اسما الي حسام:-هاي
حسام:-هاي
بتول:-اهلا
اقتربت فتاه اخري منهما و وقفت و نظرت الي حسام بدهشه و كذلك حسام
اسما:-نسيم دي بتول الي قلتلك عليها و ده حسام
بتول:-شوفتك قبل كده؟
نظرت لها نسيم بغل:-انتي بتول؟
حسام:-اه خطبيتي المستقبليه
استدرات له بتول و نظرت له بثبات....


مكتبة حواء
مكتبة حواء
موقع مكتبة حواء هو منصة إلكترونية عربية متخصصة في نشر الروايات والقصص، ويستهدف بشكل أساسي محبي الأدب الرومانسي والاجتماعي، مع حضور قوي لاهتمامات القرّاء.
تعليقات