📁 آخر الروايات

رواية اول دقة قلب الفصل الخامس عشر 15 بقلم ندي محمود

رواية اول دقة قلب الفصل الخامس عشر 15 بقلم ندي محمود


ف المستشفي مالك اخد الدواء ونام وغرام رجعت ع المستشفي بعد مامازن وصلهم ع البيت واخد مكرم ومشي ف الوقت نفسه حد دخل غرفة مالك وبيقرب منه غرام برة بتسال الممرضه ع مالك

غرام: لو سمحتي ممكن اشوفه وهو نايم

الممرضه: مينفعش يافندم لان المريض اخد الدواء ونام دلوقت ممكن حضرتك تشوفيه بكرة انشاءالله

غرام: خمس دقايق بس والله خمس دقايق هشوفه وامشي

الممرضه: مش هينفع والله كدة انتي ممكن تخسريني شغلي

غرام: خمس دقايق بس والله خمس دقايق ومش هتاخر 😢

الممرضة: خلاص ماشي 5 دقايق مش اكتر

ف غرفة مالك حد بيكتم نفسه بالمخدة ومالك مش قادر يقاوم وخلاص ف اخر نفس دخلت غرام وشافته صرخت جري عليها خبط دماغها ف الحيطه وجري مالك بعد مااخد نفسه التفت ليها لقاها واقعه ع الارض مغمي عليها

بيحاول يقوم مش قادر وبياخد نفسه بالعافيه الممرضة جريت لما شافت حد خرج من غرفة مالك بيجري اول مادخلت لقت غرام واقعه ع الارض فاقدة الوعي وفي دم نازل ندهت ع الممرضين شالوها خرجوها برة ورجعت

الممرضه تطمن ع مالك

الممرضة: انت كويس

بصوت ضعيف: غرام

الممرضه: متقلقش هتبقا كويسه

مالك:خليكي معاها

الممرضه: الدكاترة معاه برة حاول تاخد نفسك
هدي مالك شوية دخل الدكتور يطمن عليه

واداله حقنه مهدئة واخدو غرام ع غرفة تانية يطمنو عليها

**____________________**

من ناحية تانية ف حفلة في فيلا حنين صديقة غرام

نور: امال عدوك فين ياحنين مش شايفها يعني

حنين: هههههههه تلاقيها مشغولة بالتحدي الجديد

نور: واو ايوة كدة ارجعو لايام الشقاوة ها الكلام كان ع اي

حنين: عربيتها الجديدة 😎

نور: وغرام وافقت 😳😱

حنين: ماهو انا لو خسرت هدفع مليون جنيه ليها

نور: مليون 😳ده تحدي اي اللي يخليكو تدفعو مبلغ او عربية زي دي

حنين: انتي مبتقريش جرايد ولا اي 😂

نور: لا مقرتش احكيلي احكيلي

حنين: الظابط. اللي اسمه مالك

نور: يانهار اسود دي البنات كلها هتموت عليه وهو ولا سال فيهم

حنين: علشان كدة متاكدة من انتصاري عليها ومطمنه كمان وبستنا الوقت اللي هتكتبلي فيه تنازل عن عربيتها الجديدة 😊

نور: وافرضي هيا كسبت هتعملي اي انتي حيلتك مليون جنيه ياحنين

حنين: اكيد معايا بس اخر مليون ولو كسبت انا هكون انتهيت يانور

نور: طب هتعملي اي لو كسبت

حنين: وقتها الباشا هو اللي هيعمل مش انا 😂انا ف الحالتين كسبانة

نور: حنين انا خايفه عليكي غرام مش سهله واكيد مش هيفرق معاها مالك وهتفضل وراكي لغاية ماتسحب منك المبلغ

حنين: وقتها انا هتصرف متوترنيش بقا وتغيري مودي

نور: انتي حرة انتي وهيا 😃

**____________________**

في فيلا مازن بعد مانام رن موبيل فتح ورد

مازن: الو

الفت: مازن 😭اخوك جراله حاجه

مازن: ماما 😳انتي بتتكلمي منين

الفت: مش مهم المهم طمني ع مالك

مازن: مالك كويس انتي فين 😡

مجهول: حضر 5 مليون جنيه لو عايز الست الوالدة

مازن: انت مين 😡

مجهول: مش مهم تعرف انا مين قدامك 24 ساعه تكون حضرت فيهم المبلغ وبعدين هكلمك تاني ابلغك المكان والميعاد

مازن: الفلوس جاهزة دلوقت قؤلي اجيلك فين

مجهول: ههه استنا مني مكالمة سلام

مازن: الو الو

الخط اتقفل مازن قلق جدا ع والدته وف نفس الوقت استغرب ان والدته اللي اتكلمت مش باباه وشك فعلا يكون ابوه متورط مع العصابة دي وله يد ف موت عادل وعيلته بص علي مكرم وهو نايم وملس ع شعره وقال

مازن: متقلقش ياحبيبي حق باباك ومامتك واختك جاي حتي لو ده هيكلفني كتير

فكر مازن يرن ع مالك ف المستشفي يقوله رجع قال
مازن: اكيد نايم وبعدين هقلقه اكتر وهو لسه راجع من الموت اول مايطلع النهار هروحله بكرة واشوفه هيتصرف ازاي

**______________________**

فلاش باك ف المستشفي بعد مرور 8 ساعات

مالك فاق من المهدا وبيحاول يقوم يطمن ع غرام

دخل الدكتور عليه لقاه بيفك الحقنة من ايده وقايم

الدكتور: اي ده انت بتعمل اي 😳

مالك: ملكش دعوة

الدكتور: اهدا بس وقولي عاوز اي

مالك: قلتلك ملكش دعوة 😡

الدكتور: لو عاوز تطمن ع البنت اللي انضربت ف دماغها هيا كويسه متقلقش

مالك: اشوفها واطمن انا خليك ف حالك

الدكتور: يافندم سيادتك متخيط ف ضهرك وواخد رصاصه ف كتفك ازاي مستحمل انك تقوم اهدا يافندم علشان الجرح

مالك: انا مش متعصب علشان تقولي اهدا 😡وسع كدة

قام مالك ولسه هيمشي خطوة الجرح شد عليه كان هيقع الدكتور سنده

الدكتور: طب اسند عليا يافندم هوصلك علشان ترتاح

مالك:😏

سند مالك ع كتف الدكتور وماشي مش قادر من ضهره وبيتالم لكن لاول مرة يحس ان في حاجه جواه شداه لغرام. وخايف يجرالها حاجه بسببه اول ماوصل الدكتور ع الغرفه كانت غرام فاقت دخل الدكتور ومسند مالك

غرام:😳😳😳انت اي اللي قومك من سريرك وجابك هنا روح ارتاح

مالك:هششششش 😡لولا غبائك وتصرفاتك المجنونة مكنتيش بقيتي هنا

الدكتور:😳😏طب استاذن انا حاول متسندش ع الجرح انا برة لو عاوز اي حاجه

خرج الدكتور وهو بيضحك

غرام:دي غلطتي اني انقذتك كنت زمانك ميت دلوقت 😏

مالك:انتي كويسه

غرام:لا مش كويسة من يومين انت خبطني ع دماغي وامبارح المجرم ده خبطني تاني ع دماغي وحاسه اني دماغي بقت كفته من كتر الضرب فيها 😢

مالك: كفتة اي بس 😏 ياستي حقك عليا متزعليش مكنش قصدي اخبطك بس انتي اللي استفزتيني بصريخك

غرام: اي ده اي ده اي ده مالك باشا بيتاسف ليا لا مش معقؤله انا اكيد الخبطة اثرت عليا 😳😃 اخبطني تاني كده يمكن افوق

مالك: مشوفتيش وش الراجل ده قبل كده

غرام: راجل مين

مالك: ماتركزي شوية الراجل اللي خبطك ده شفتيه قبل كدة

غرام: ولا اعرفه والله 😳

مالك:ههههه مصدقك

غرام:تعرف ان ضحكتك حلوة اوي

بصلها مالك وساكت

غرام: انت ازاي كدة بتضحك وتكشر وتزعل وتفرح وتهدا وتتعصب كل ده ازاي ف. دقيقه واحده وشخصيه قوية زيك وكل ده ميجيش حاجه جمب قلبك اللي مافيش احن منه بس مداريه ف الشخصيه دي

مالك: علشان الدنيا هيا اللي عاوزة كدة 😞

غرام: حاول تشوف الدنيا من وجهة نظر مختلفه صدقني الدنيا مش وحشه اوي زي ماانت متخيلها يامالك افتح قلبك للدنيا هتلاقيها بتضحلك

مالك:😒😒وافرضي الدنيا خدعتني وجت عليا ف يوم سعتها انا اعمل اي

غرام: عمرها علشان الدنيا معجبة بيك

مالك: اي 😳

غرام: اقصد 😂 علشان الدنيا عمرها مبتخدع حد فتحلها قلبه

مالك:امممممم واضح انك تنفعي ف شغل النصب والاحتيال

غرام: نعم 😒

مالك: كلامك ده موجود بس ف الافلام اللي بتتفرجي عليها ع العموم انا كنت جاي اطمن عليكي والحمد لله اطمنت انك كويسة وعندك دماغ حديد سلام اه وبكرة هبعت حارس يوصلك الفيلا لحسن حد يااذيكي وانتي ماشيه

غرام: وافرض اتاذيت هتعمل اي

مالك:مش هعمل حاجه هيبقا قضاء ربنا 😡بس محدش هيقدر يقرب منك

غرام:☺شكرا

مالك: علشان انتي مجنونة واكيد مافيش عاقل هيروح يااذي مجنونة 😂

غرام: شكرا بردو 😞😒

قام مالك من جمب غرام وبينادي ع الدكتور محدش سامعه حاول يمشي لوحده مش قادر قامت غرام ومسكت ايده وحطتها ع رقبتها وقالتله انا هسندك بصلها مالك نظرة حب ومستغربها وفضلت عينه متنزلش من عليها وغرام بتحاول تمشيه لقته بيبصلها

غرام/ امشي 😂 انت واقف ليه متخافش مش هوقعك

مالك/ هههه مجنونة واللة

مشي مالك مع غرام ورجعته غرفته وهيا ماسكة ايده وسنداه ومالك طول ماهو ماشي باصص ليها


مكتبة حواء
مكتبة حواء
موقع مكتبة حواء هو منصة إلكترونية عربية متخصصة في نشر الروايات والقصص، ويستهدف بشكل أساسي محبي الأدب الرومانسي والاجتماعي، مع حضور قوي لاهتمامات القرّاء.
تعليقات