اخر الروايات

رواية ملاك في جحيمه الفصل التاسع 9 بقلم سارة محمد

رواية ملاك في جحيمه الفصل التاسع 9 بقلم سارة محمد


البارات التاسع
عاد ماجد الي منزله
ماجد: هُيام هُيام
هُيام: نعم يا بابا
ماجد : حمزة متقدملك أنا موافق قال إن الخطوبه بعد يومين ايه رأيك
هُيام: حضرتك وافقت مليش كلام ب كلامك
ماجد: لا ليك لو مش موافقه خلفي كل حاجه
هُيام ببسمه: انا موافقه يا بابا
ماجد: ربنا يتمم لك علي خير
احتضنت هُيام والدها وجلسو مع بعضهم
عادي حمزة الي الڤيلا صعدت حمزة للأعلي دق حمزة غرفه ريما
ريما: اتفضل دخل حمزة ابتسمت له ريما
حمزة: عامله ايه يا حبيبتي
ريما بأبتسامه: الحمد الله يا خالو
حمزة :تعالي اقعدي عايزك في موضوع جلست ريما بجانب حمزة
حمزة: انت موافقه علي علىّ
ريما بخجل : ايوه يا خالو
حمزة: واثقه فيه
نظرت له ريما باستفهام فقال حمزة
:واثقه فيه انت اظن انك عارفه أنه بتاع بنات
ريما: بس اتغير يا خالو كل واحد ليه جانب سئ و هو غيره
ابتسم لها حمزة وقال
: ربنا يتمم لك علي خير
احتضنته ريما وبادلها هو ايضا الحضن
في غرفه أُويس
استيقظ أُويس وجد نفسه بين أحضان أحلام كانت أحلام شاردة الذهن ظل أُويس ينظر لها و يتأملها بحب شعرت أحلام به فنظرت له وجدته ينظر لها خجلت احلام و احمرت وجنتيها
أحلام: بتبصلي كدة ليه
أُويس: معجب نظرت أحلام الي الاسفل و ازداد احمرار وجنتيها ضحك أُويس بصوتا عالي وابتسمت أحلام علي ضحكته رفع أُويس رأس احلام لتنظر له ونظر هو لها بعشق جارف وقال
: عارفه يا أحلام اول مرة شوفتك كان عندك ١٥ سنه شوفتك وانت مع باباكي كنت راجعه من المدرسه ودخلتو كافيه وانا كنت فيه شوفتك ومن ساعتها مش عارف اطلعك من دماغي انتو مشيتو وانا مشيت وراكم عرفت مكان بيتك بعدها عرفت اسمك وعرفت كل حاجه عنك فضلت اراقبك كتير كنت بصحي بدري وانا مش من عادتي اني اصحي بدري و اقف تحت بيتك و أول ما بتخرجي للمدرسه اروح وراكي افضل مراقبه لحد ما تخلصي مدرسه و تروحي الكافيه وانا ادخل وراكي بعدها ترجعي البيت كل دا وانا وراكي و مراقبك حبيتك حبيتك جدا انا اتخطيت مرحله الحب من زمان كُنتِ أجمل حِلم ليا كُنتِ أُمينه و اتحققت بعشقك قبلها أُويس ثم عاد إلي أحضانها
أحلام: أُويس
أُويس: قلبه
أحلام: انت اتجوزتني ازاي
أُويس:ا...
قاطعهم صوت رسائل كثيرة علي هاتف أُويس
أحلام: في ايه
أمسك أُويس الهاتف و فتح الرسائل فوجد الشخص الذي بعث له الصور مسبقا بعث له المزيد من الصور رأت أحلام الصور فسيطرت عليها الصدمه و الخوف نظر لها أُويس دون أن تلاحظ ثم اقفل هاتفه وقال
: أحلام اهدي متخافيش انا عارف ان الصور مش حقيقيه اهدي
أحلام: لا...
في جامعه ريما
كانت ريما تنتظر السائق وجدت ريما اخد يمسكها من يدها التفت ريما وكادت أن تصرخ به لكنها وجدت على
ريما: على خضتني
على: سلامتك من الخضه يا جميل
سحبت ريما يدها من يده ونظرت للاسفل بخجل ضحك على عليها
على: اهو كسوفك دا جايبني الارض في حد بيتكسف من جوزه
ريما: انت مش جوزي
على: مش خطوبتنا بعد اربع ايام
ريما: أيوة
علي: يبقي انا ايه
ريما: خطيبي
على: والله طب انا هخليها خطوبه و كتب كتاب كمان ايه رأيك
ضحكت ريما عليه أمسك على يدها مرة اخري وقال
:ريما انا عارف اني كنت غلط و عارف ان كل حياتي كانت غلط و عرفت بنات بعدد شعر راسي بس من ساعه ما شوفتك وانا سبت كل ده انتِ احتلتي عقلي وسكنتي فقلبي عارف ان ماضيا وحش بس انا حبيتك واتغيرت عشانك عايزك تثقي فيا انا غيرت من نفسي و هغير من نفسي عشانك ا...
قاطعته ريما وقالت
: على الماضي كان صفحه وانتهت انت دلوقت واحد غير الماضي أنا ميهمنيش الماضي يهمني الحاضر
نظر لها على بحب وقال
:بحبك
ابتسمت له ريما بخجل و حضر السائق و ركبت ريما بسرعه في السيارة
تنهد على وقال
: مسيرك تقوليها يا ريما



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close