رواية مشاكسة الفهد الفصل الثالث 3 بقلم مريم سيد
الغصل الثالث
مشاكسة الفهد
ياسمين. انا مش عارفه انتى مش يتحبى شغلى الناحيه التانيه ليه
مامتها مش هضماه
ياسمين. ليه هو طبق محشى
مامتها. بت انتى قومى اخلصى علشان تروحي شغلك اللى احس ان انا مخلفه بنت
ياسمين. بنت ليه هو انا قبل كده كنت ولد
مامتها اه واخلصى علشان متتاخريش
ياسمين. انا ميعادى الساعه 9 لسه بدرى وعامر هيوصلنى
عامر. لا ياحبيبتي عربيتك اتصلحت والتوكيل جبهالك تحت البيت وانا استلمتها انزلى زى الشاطره كده اركبيها وروحى بيها شغلك اصل انا مش سواق سيادتك
ياسمين. ياخويا وأنت تطول تبقى سواقى
عامر. لا ياختى مش عايز اطول وسيبنى افطر بمزاج
ياسمين. اوعى ياعم ده فطارى
مامتهم. يارب على الاطفال انا داخله لباباكم اصحيه
ياسمين. تصحيه ولاتستفردى بيه
مامتها استفرد بيه ومسكت الشبشب وجه فى وشها
ياسمين. هو انتى ياناهد بتدربى مع عصام الحضرى ولاايييه
مامتها. لا يااختى ده تدريب الام المصريه
ياسمين. وربنا حرام دانا كنت مشيبه العصابات والمافيا اجى اخاف من شبشب ناهد كده كتيير وربنا
عامر. مع شبشب ناهد متعرفش تغمض عنيك ههههههههه
ياسمين. وربنا انت رخم طيب ينفع اروح الشغل كده وشى متشلفط
امامتها.. قوليلهم اصل امى معرفتش تربيتى
ياسمين.طيب ده ذنب مين بقى ها مش انتى ماكنتيش فاضيالى
عامر. يابت بطلى ماما هتولع فيكى
ياسمين. بصى ياناهد. يااختى انا هروح اقعد. عند البوص على الاقل هناك بيحترمونى وابعتلك الواد حازم الرخم
عامر. يارب يسمعك
ياسمين. ولايقدر يعمل حاجه
باباهم صباح الخير ياولاد
ياسمين. صباح الفل يابابا بابا ممكن اقولك حاجه
باباها. قولى
ياسمين. اتجوز على ناهد
ناهد. ياجذمه يتجوز عليا سيبنى يااحمد اموتها واخلص منها وعلى الاقل اابشريه ترتاح منها
ياسمين شايف معاملة مرات الاب
باباها بضحك يابت بطلى تعصبى مامتك
ياسمين. مش لما كنت شغاله فى الداخليه مش كانت مرتاحه منى تشرب بقى
مامتها. يعنى غلطتى ماشي ياسمين الكلب
ياسمين. يالهووووووى ناهد هتتحول وجريت وباباها واخوها ضحكوا عليها وعامر جباره انتى ياست الكل
ناهد.. ههههههههه اومال يالا ياخويا انت التاني مش فطرت يالا على شغلك
ياسمين خرجت وهى ماشيه بطلى تستفردى بسيادة العقيد يانهوده مش ناقصين تحيبلنا عيل صغير
مامتها. تعالى هنا ياجذمه
ياسمين. اجرى يامجدى ونزلت جرى على السلم وهى نازله على السلم خبطت فى حد
هو مش تفتحي ياعاميه
ياسمين. عاميه انا ليه حاسه ان سمعت الصوت ده قبل كده وبتبص بتقوله هو انت
هو. يادى القرف على الصبح وانتى مكرره عليا ولاايييه
ياسمين. انا قرف قرف لما يفرفك ياتور واوعى كده من وشى ولسه هتنزل
هو. فهد الفيومى تور انتى اتهبلتى يابت انتى
ياسمين. اييه هو انت متعرفش ان انا معايا شهادة معاملة اطفال وضربته ضربه مبغته قى وشه ونزلت جرى بتقوله علشان تعرف ان بتتعامل مع مين سلام يافهد باشا
فهد. يابنت والله العظيم ماانا سايبك وان معرفتك انا مين وهخليكى تقولى حقى برقبتى كمل طبوع السلم ودخل شقته كانت مامته قاعده بتقرا قرأن
مامته قفلت المصحف وبتقوله حمدالله على سلامتك يافهد
فهد.. الله يسلمك ياامى صجتك عامله ايه
مامته. الحمدلله فى نعمه قولى هتفطر
فهد. لا انا حعان نوم رجعت من السفر على المقر على القسم مرتحتش فعايز انام
مامته. ربنا يقويك ياحبيبى ادخل ريح وقت ماتصحى اجهزلك تاكل
فهد. باس ايديها ربنا يحفظك ليا ياست الكل يالاتصبحى على خير دخل غرفته اخد دش ومن تعبه نام عالطول
فى عربية ياسمين اتصلت بعامر
عامرعايز اييبه ياسو
ياسمين. حبيبي يامورى قولى هو الاخ اللى اسمه فهد ساكن فى العماره اللى احنا فيها
عامر. اه بس ماكانش ساكن مع مامته ليه بتسالى ليه
ياسمين اصل قبلته وهزقته وضربته وبس كده خلاص
عامر. هو فى اييه ياينتى فهد مجنون وهيحطك فى دماغه
ياسمين وربنا مايقدر، يعمل حاجه سيبك مامته مين
عامر. حبيبتك عزه
ياسمين. قول وربنا القمر، دى تجيب البومه ده
عامر. اهو شوفتى بقولك خلى بالك فهد مش قليل ان كل شويه تعلمى عليه
ياسمين. وانا مش اى حد ولاايييه ياعمورى
عامر عارف بس برضوا ناخد بالنا هو هيتعامل معاكى بنت عاديه هو ميغرفش مين انتى
ياسمين. انا حابه اللعبه هعلبها بحرفية ومكر التعلب سلام يامز وقفلت معاه وعامر بيضحك ده فهد هيشوف ايام مايعلم بيها ربنا التعلب حطته فى دماغها ربنا يستر من اللى جاى
ابعد ماقفلت مع عامر تليفونها بيرن
ياسمين. البوص بنفسه بيتصل
البوص. فينك مختفيه
ياسمين. انا تحت النظر ياباشا
البوص والله دانتى محدش بقى يشوفك.
ياسمين. معلش بقى شغل كتيير وكدهدد
البوص. ليه اللى. كنت فيه ماكانش شغل
ياسمين. يابوص بالله عليك انا بحاول انسى
البوص. بتحاولى تنسى اييه ياسمين ها
ياسمين. خالو عثمان انت عارف اللى حصل وبدات افوق ومش عايزة ارجع تانى فى اللى. كنت فيه
عثمان وانتى كنتى فى اييه كلنا معرضين لده هتسيبى حق زمايلك اللى راحوا هدر
ياسمين. خدوه انتوا
عثمان ودى تبقى اييه ياسمين ها متبقاش خيانه
ياسمين. خيانة بس انا مش قادره والله العظيم مش قادره
عثمان. لا هتقدرى بنتى قدها وقدود هسيبك تفرحى بشغلك الجديد بس انا واثق ان انتى هتفوقى وهتيجى وتقولي عايزة اجيب حق اصحابى اللى راحوا غدر
ياسمين بتنهيده ادعيلى ياخالو لان والله تايهه
عثمان. هتفوقى وهترجعى. التعلب من جديد وبكره تقولي خالو عثمان قال
ياسمين يارب ياخالو عن اذنك انا وصلت الشركه
عثمان. كلامنا لسه مخلصى
ياسمين. ان شآء آلَلَهّ نكمل بعدين قفلت معاه واتنهدت وافتكرت استشهاد زمايلها والغدر اللى حصلهم نزلت وقفلت عربيتها ودخلت الشركه قابلت نورهان
ياسمين. صباح الورد والياسمين على اجمل نواره
نور. صباح النور ازيك ياسو جايه فى ميعادك
ياسمين. ده بس علشان فى الاول وبعد كده مضمنش نفسي انا من عشاق النوم
نور. صريحه انتى
ياسمين. جدا هسيبك بقى اطلع اشوف فين مكتبى
نور. انتى هتطلعى عند سالى علشان بشمهندس مازن عامل اجتماع لجداد بعد ساعه
ياسمين. ياحلاوه هنطلع تانى الدور 15
نور. مفيهاش حاجه يابنتى زي ماقلتلك
ياسمين. وربنا لولا الايات كنت اترعبت
نور. ههههههههه اللى يشوف يقول غير كده
ياسمين. شكل بس ياماما بس اتا جبانه اوووووى
نور. طيب يالا اطلعى والبريك نبقى نتكلم شكلنا هنبقى اصحاب
ياسمين. احنا بقينا خلاص سلام يامزتى
نور. سلام ياقلب مزتك وياسمين طلعت بالاسانسير وصلت لمكتب مازن كان فى شباب وبتات وافقين دخلت سلمت عليهم وسالى اييه داخله فرن بلدى
ياسمين. هو انتى، بتكلمينى انا
سالى،.. اه
ياسمين. بصى بقى علشان نتفق تكلمى معايا حلو احبك تتعوجى عليا هتشوفى منى اللى مش عمرك ماهتتوفعيه
سالى. انتى اتهبلتى انتى بتكلمينى كده
ياسمين اينعم وبصى ياانثى الوز انتى لمتعرفيش مين هى ياسمين احمد عامر ها
سالى ومين بقى سيادتك
ياسمين مش هقولك هخليكى تكتشفى لوحدك وقفت جنب بنت من البنات بتقولها جدعه دى من الصبح رافعه مناخيرها وبتكلمنا من طرطيفها
ياسمين. بضحك على نفسها سالى قامت من مكانها ودخلت مكتب مازن وبعدها خرجت بتقولهم بشمهندس مازن منتظركم جوه وفضلت واقفه وعند. دخول ياسمين كانت عايزة تكعبلها فياسمين مش اى حد دى التعلب قلبت الايه وسالى هى اللى وقعت
سالى. صرخت
ياسمين. اوووه اسفه مش تاخدى بالك يااتسه سالى
سالى. بغيظ اللى هو انا
ياسمين وطت علشان تشدها وبتقولها بصوت واطى متعلبيش فى عدادعمرك وشدتها وبعدها دخلت وقفلت الياب ومازن واقف بيقولها هو اييه اللى حصل
ياسمين. هى كانت عاوزه توقعنى، فانا اللى وقعتها
بنت من الموجودين بتقولها انتى صريحه اووووى
ياسمين طيب وهكدب ليه يعني مفيش حاجه مستهله علشان تعرف هى بتتعامل مع مين
مازن. اه تمام اتفضلوا اقعدوا بعد وقت طويل من الكلام فى كل تفاصيل الشغل مازن اتصل برؤساء، الاقسام علشان كل واحد موجود يروح القسم بتاعه
ياسمين. بعد ماخرجت يالهووووى، هوماله بيرغى، كتيير، كده
مازن من وراها استحملينى، بقى
ياسمين. هو انت بتطلع منين
مازن. لا هو انتى اللى صوتك عالى
ياسمين. للاسف نفسى ابرطم ومحدش يسمعنى اه صحيح هو مين رئيس القسم بتاعى
مازن. انا هوانتى مش لحظتى ان كل الموجودين مشيوا مع رؤساء الاقسام الاانتى
ياسمين. ماهو انا كنت مستيه دورى
مازن. طيب تعالي ورايا
ياسمين. فين
مازن. تعالى بس وخرج وهى خرجت وراه وسالى بتبصلها عايزه تموتها
ياسمين. يابنتى بصى على قدك
سالى هو انا كلمتك
ياسمين. ولاتقدرى
مازن بشمهندسه ياسمين
ياسمين. جايه ورا حضرتك يابشمهندس وخرجت وقبل ماتخرج خلى بالك من نفسك هيحصلك حاجه ياحلوه من السواد وخرجت
مازن. هو انتي اللى اييه اللى بينك وبين سالى اييه
ياسمين.. مفيش يس هى من جوه مش صافيه
مازن. والله ماشي طيب تعالي ويا ريت مالناش دعوه بحد
ياسمين. انا مالى. هى اللى حطانى فى دماغها مش عارفه ليه
مازن بصلها وسكت وراح ناحية القسم اللى هتشتغل فيه دخل وسلم على الموجودين وعرفهم على ياسمين
ياسمين. اهلا بيكم يابشمهندسين
واحد من الموجودين اييه ياسمين عامر
ياسمين. ايوه مين اهلا يا تامر ازيك
مازن. انتوا تعرفوا بعض
تامر... كنا مع بعض فى الكليه وماشاء الله كانت بتطلع من الاوائل بس فجاه اختفت وبتيجى تمتحن وبس
ياسمين. اه فعلا سافرت ورجعت امتحنت بس الحمدلله حافظت على تفوقى
تامر. فعلا وده شئ كلنا مستغربيته
ياسمين. ليه يابرنس عادي اذاكر بالليل احل الصبح مفيش مشكله
مازن. طيب كويس ياريت نشوف التفوق ده فى الشغل
ياسمين... متقلقش وهتشوف بس يبقى مكافات
مازن. ده شئ أكيد يابشمهندسه. يالا معاكى تامر وشيماء اهيييه معاهم مشروع اشتغلوا معاهم وكل واحد فيكم يعمل تصميم واللى يعجب العميل هو اللى هيتنفذ
ياسمين... ان شاء الله واستاذن مازن وتامر رحب بياسمين وخدت بالها ان شيماء ساكته مش بتنطق بتقولها اييه يابشمهندسه شيماء ساكته ليه
شيماء. طيب ليه هقول اييه حضرتك تعرفي بشمهندس تامر وهو يعرفك اتكلم انا اقول اييه
ياسمين. نتعرف وبكره نحكي وهننطفش تامر ده من هنا
تامر. بضحك دانتى داخله على طمع بقي
ياسمين. اينعم خلى بالك من نفسك بقى ياتيمو
شيماء ابتسمت
ياسمين. صلاة النبى بدات تندع ياسمين بدات تضحك اهييه شويه وهتفك والتلاته بدؤا يضحكوا وياسمين بتقولهم هو اييه ياجدعان هو مفيش عندكم بوفيه ولاايبه الحكايه
تامر. لاطبعا فيه عايزه تشربى اييه
ياسمين... كوباية شاي فى الخمسينه علشان الواحد يشتغل على رواقه
تامر ياسلام من عيونى وانتى ياشيماء،
شيماء. زي ياسمين
تامر. تمام ومسك تليفون المكتب وطلب المشروبات وياسمين بتقولها شيمو اتعاملى معايا عادى انامش جايه اخطف حد
شيماء.. بتبصلها
ياسمين. اسمعى كلامى نظراتك فضحاكى انا ماليش فى الجواز والحوارات دى انا وتامر زملا وبس
شيماء. انتى قصدك ايبه
ياسمين بصوت واطى بتحبى سى الاستاذ تامر
شيماء. ايييه
ياسمين. لا خلى بالك انا حبيبه قديمه
شيماء.بس
ياسمين. بس. البعيد جبله
شيماء. حتى دى عرفتيها
ياسمين. ههههههههه يابنتي انا بقرا الافكار خليكى معايا وانا هخليه يجيلى ويقولك بحبك ياشيمو
شيماء. ضحكت وبتقولها بجد
ياسمين. جد الجد ياقمر
تامر هو انتوا بتقولوا اييه
ياسمين.. وانت مالك ياعم بنات مع بعض
تامر.. هو انتوا اتفقتوا عليا يالهوووووى
شيماء. اه
تامر. شيمو حبيبتي انتى طيبه ياسمين شريره اسالينى انا ده ماكانش حد. يقرب منها اييه تشلفطته
ياسمين. والله طيب خاف على نفسك يابرنس
تامر. لا خلاص اتا خوفت اهو وصل عامل البوفيه وياسمين هزرت معاه لما شافته راجل كبير
ياسمين هات ياعسل اسمك ايه بقى ياعمنا
هو اسمى سيد
ياسمين. تعيش الاسامى ياعم سيد
سيد. تسلملي ياست هانم
ياسمين. هاتم اييه ياعمنا انا ياسمين بس قدام الناس البشمهندسه ياسمين لزوم التناكه
سيد. ربنا يبارك فيكي يابنتى
ياسمين. تسلم يارجل ياطيب قولى عندك ولاد
سيد. اه عندي اتنين تؤام فى الثانوية العامة
ياسمين. ماشاء الله ربنا يباركلك فيهم وعايزين بدخلوا ايبه بقى
سيد. واحده عايزه تدخل هندسه واحد عايز يدخل كلية شرطه
تامر. شرطة اييه ياعم سيد دى عايزه واسطه
سيد. والله يابشمهندس تامر بقولك كده والواد عنده امل يجيب مجموع يمكن يقبلوه بسبب المجموع
شيماء. برضوا يبقوا عايزين واسطه
سيد. ربنا يستر اهو انا بقولك انجح انت بس وانا هجيبلك واسطه
ياسمين. وانت عندك واسطه
سيد. لا والله بس مش عاوزه احبطه
ياسمين. متقلقش ياعم سيد الواسطه موجوده هو بس يجيب المجموع ومتقلقش،
سيد. بجد
ياسمين. اه والله هيدخل وتبقى ابو حضرة الظابط. اه هو صحيح اسمه اييه
سيد... عمر
ياسمين. هنقولك حضرة الظابط عمر والبنوته اسمها ايه
سيد . اسمها نسمه
ياسمين وهنقولك يابوالبشمهندسه نسمه
سيد. الهى يجبر بخاطرك زى جبرتى بخاطرى يابشمهندسه ياسمين
ياسمين. تسلم يارجل ياطيب
سيد استاذن وخرج وبيقولها هوانتى ممكن تساعديه
ياسمين. طبعا
تامر يابنتى دى كل عليتها ظباط. شرطه
شيماء. بجد
ياسمين اينعم يالا بقى ياجماعه نشوف المشروع ونشتغل عليه
تامر. العميل طالب حاجات هنقولك غليها يمكن تعمليله التصميم اللى يعجبه ونخلص من غلسته
ياسمين. ليه ياعم هو لدرجادى صعب
شيماء. اووووى وعليه سماجه ورخامه مش على حد
ياسمين. لا على نفسه هاتوا لما نشوف الباشا عايز ايه
تامر. يارب توصلوا للى هو عايزه اصل مفيش حاجه عحباه
ياسمين. تمام هاتوا ومسكت المشروع وقعدت عليه وفى حوالى ساعتين عملت اللى العميل عايزه
تامر وشيماء ايبه ده
ياسمين. اييه وحش
تامر. وحش اييه انتى عملتى الا هو عايزه
ياسمين. بجد
شيماء. اه والله تامر اتصل بالبشمهندس مازن يشوف التصميم علشان انا واثقه ان العميل هيعحبه التصميم وهيطلب ان شآء هو هيتنفذ
ياسمين. ياجماعه مش لدرجادى
تامر... لا لدرجادى صح ياشيماء
شيماء. فعلا يالا ياتامر اتصل بالبشمهندس مازن يشوف التصميم
تامر. هتصل اهووو واتصل ومازن قاله هاجى عندكم اشوفوا بنفسي ومعايا العميل وبعد وقت وصل العميل ومازن وتامر عرض التصميم.عليهم اتصدموا من روعته وكل ده ياسمين كانت واقفه هى وشيماء
مازن. مين اللى صممه
تامر. البشمهندسه ياسمين والعميل بيلتفت ليها ايييه ياسمين
. ياسمين.... اه ياسمين
هو. انتى
ياسمين. اه ازى حضرتك يابشمنهدس حمزه
حمزه. ازيك يابمهندسه ياسمين
مازن. انتوا تعرفوا بعض
حمزه. اه طبعا كنت معيد عليها فى الجامعه بس طبعا مكملتش ومسكت شركة والدى
مازن. تمام حضرتك التصميم عجبك
حمزه. جدا وهنفذ عالطول
مازن. تمام ننسق مع حضرتك ونشوف مع البشمهندسه ياسمين
ياسمين. كلنا يابشمهندس مازن انا تامر وشيماء نشتغل مع بعض
حمزه. بس انتي صاحبة التصميم
ياسمين. مين قال لحضرتك لولاهم ماكنتش وصلت للرسم التصميم
مازن وزمايلها ابتسموا ومازن بيقولها تمام يابشمهندسه تنفذوا امتى
ياسمين. الوقت اللى يحدده البشمهندس حمزه
حمزه. تمام نظبط. الميزانيه ونبداعالطول
مازن. تمام واستاذنوا وخرجوا
شيماء ليه قولتلى نبقى معاكي
ياسمين. ده الطبيعي هو انا عملت حاجه لوحدي لولا كلامكم وافكاركم ماكنتش وصلت لتصميم اللى عجبعهم
تامر. بصراحه واحده غيرك كانت قالت اه انا صحبة التصميم وسكتت
ياسمين. بضحك واحده غيري مش انا يالا ياجماعه انا. جغانه مش ده وقت البريك.
تامر اه
ياسمين. لشطا تعالوا ننزل ناكل اى حاجه
شيماء. اشطا يالا ونزلوا وخدوا نورهان معاهم واتغدوا فى مطعم وبعد ماخلصوا اكل وهما خارجين ياسمين خبطت فى حد
هو. اييه كل شويه واحده متخلفه تخبط فيا
ياسمين. لا كده كتيير اوووووى بقولك ايه انا ماليش، نفس اتخانق
هو. انتى تاني
ياسمين. شفت صبح وليل اوعى ياعم من وشى وزقته وتامر وشيماء ونورهان واقفين مش فاهمين حاجه
ياسمين. يالا انتوا التلاته
نورهان. هو فى اييه ومين ده
ياسمين. هقولكم بس امشوا وبعد مامشيوا هو واقف بيقول هى يقت مكتوبه عليا اشوفها الصبح وبالليل
ياسمين. حكت ليهم وتامر يعنى انتى ضربتى ده كله مرتين
ياسمين. ايوه
شيماء. اتا عايزه ابقى زيك
نورهان. وانا وانا
ياسمين. اعلمكم
تامر. لا دانتى جباره دانا كراجل خوفت منه
ياسمين. اتا الخوف ميغرفش طريقى يالا
اسنوب
اييه حكاية حمزه مع ياسمين وفهد هيعمل اييه مع ياسمين
حوقلوا لعلها ساعة استجابه
مشاكسة الفهد
ياسمين. انا مش عارفه انتى مش يتحبى شغلى الناحيه التانيه ليه
مامتها مش هضماه
ياسمين. ليه هو طبق محشى
مامتها. بت انتى قومى اخلصى علشان تروحي شغلك اللى احس ان انا مخلفه بنت
ياسمين. بنت ليه هو انا قبل كده كنت ولد
مامتها اه واخلصى علشان متتاخريش
ياسمين. انا ميعادى الساعه 9 لسه بدرى وعامر هيوصلنى
عامر. لا ياحبيبتي عربيتك اتصلحت والتوكيل جبهالك تحت البيت وانا استلمتها انزلى زى الشاطره كده اركبيها وروحى بيها شغلك اصل انا مش سواق سيادتك
ياسمين. ياخويا وأنت تطول تبقى سواقى
عامر. لا ياختى مش عايز اطول وسيبنى افطر بمزاج
ياسمين. اوعى ياعم ده فطارى
مامتهم. يارب على الاطفال انا داخله لباباكم اصحيه
ياسمين. تصحيه ولاتستفردى بيه
مامتها استفرد بيه ومسكت الشبشب وجه فى وشها
ياسمين. هو انتى ياناهد بتدربى مع عصام الحضرى ولاايييه
مامتها. لا يااختى ده تدريب الام المصريه
ياسمين. وربنا حرام دانا كنت مشيبه العصابات والمافيا اجى اخاف من شبشب ناهد كده كتيير وربنا
عامر. مع شبشب ناهد متعرفش تغمض عنيك ههههههههه
ياسمين. وربنا انت رخم طيب ينفع اروح الشغل كده وشى متشلفط
امامتها.. قوليلهم اصل امى معرفتش تربيتى
ياسمين.طيب ده ذنب مين بقى ها مش انتى ماكنتيش فاضيالى
عامر. يابت بطلى ماما هتولع فيكى
ياسمين. بصى ياناهد. يااختى انا هروح اقعد. عند البوص على الاقل هناك بيحترمونى وابعتلك الواد حازم الرخم
عامر. يارب يسمعك
ياسمين. ولايقدر يعمل حاجه
باباهم صباح الخير ياولاد
ياسمين. صباح الفل يابابا بابا ممكن اقولك حاجه
باباها. قولى
ياسمين. اتجوز على ناهد
ناهد. ياجذمه يتجوز عليا سيبنى يااحمد اموتها واخلص منها وعلى الاقل اابشريه ترتاح منها
ياسمين شايف معاملة مرات الاب
باباها بضحك يابت بطلى تعصبى مامتك
ياسمين. مش لما كنت شغاله فى الداخليه مش كانت مرتاحه منى تشرب بقى
مامتها. يعنى غلطتى ماشي ياسمين الكلب
ياسمين. يالهووووووى ناهد هتتحول وجريت وباباها واخوها ضحكوا عليها وعامر جباره انتى ياست الكل
ناهد.. ههههههههه اومال يالا ياخويا انت التاني مش فطرت يالا على شغلك
ياسمين خرجت وهى ماشيه بطلى تستفردى بسيادة العقيد يانهوده مش ناقصين تحيبلنا عيل صغير
مامتها. تعالى هنا ياجذمه
ياسمين. اجرى يامجدى ونزلت جرى على السلم وهى نازله على السلم خبطت فى حد
هو مش تفتحي ياعاميه
ياسمين. عاميه انا ليه حاسه ان سمعت الصوت ده قبل كده وبتبص بتقوله هو انت
هو. يادى القرف على الصبح وانتى مكرره عليا ولاايييه
ياسمين. انا قرف قرف لما يفرفك ياتور واوعى كده من وشى ولسه هتنزل
هو. فهد الفيومى تور انتى اتهبلتى يابت انتى
ياسمين. اييه هو انت متعرفش ان انا معايا شهادة معاملة اطفال وضربته ضربه مبغته قى وشه ونزلت جرى بتقوله علشان تعرف ان بتتعامل مع مين سلام يافهد باشا
فهد. يابنت والله العظيم ماانا سايبك وان معرفتك انا مين وهخليكى تقولى حقى برقبتى كمل طبوع السلم ودخل شقته كانت مامته قاعده بتقرا قرأن
مامته قفلت المصحف وبتقوله حمدالله على سلامتك يافهد
فهد.. الله يسلمك ياامى صجتك عامله ايه
مامته. الحمدلله فى نعمه قولى هتفطر
فهد. لا انا حعان نوم رجعت من السفر على المقر على القسم مرتحتش فعايز انام
مامته. ربنا يقويك ياحبيبى ادخل ريح وقت ماتصحى اجهزلك تاكل
فهد. باس ايديها ربنا يحفظك ليا ياست الكل يالاتصبحى على خير دخل غرفته اخد دش ومن تعبه نام عالطول
فى عربية ياسمين اتصلت بعامر
عامرعايز اييبه ياسو
ياسمين. حبيبي يامورى قولى هو الاخ اللى اسمه فهد ساكن فى العماره اللى احنا فيها
عامر. اه بس ماكانش ساكن مع مامته ليه بتسالى ليه
ياسمين اصل قبلته وهزقته وضربته وبس كده خلاص
عامر. هو فى اييه ياينتى فهد مجنون وهيحطك فى دماغه
ياسمين وربنا مايقدر، يعمل حاجه سيبك مامته مين
عامر. حبيبتك عزه
ياسمين. قول وربنا القمر، دى تجيب البومه ده
عامر. اهو شوفتى بقولك خلى بالك فهد مش قليل ان كل شويه تعلمى عليه
ياسمين. وانا مش اى حد ولاايييه ياعمورى
عامر عارف بس برضوا ناخد بالنا هو هيتعامل معاكى بنت عاديه هو ميغرفش مين انتى
ياسمين. انا حابه اللعبه هعلبها بحرفية ومكر التعلب سلام يامز وقفلت معاه وعامر بيضحك ده فهد هيشوف ايام مايعلم بيها ربنا التعلب حطته فى دماغها ربنا يستر من اللى جاى
ابعد ماقفلت مع عامر تليفونها بيرن
ياسمين. البوص بنفسه بيتصل
البوص. فينك مختفيه
ياسمين. انا تحت النظر ياباشا
البوص والله دانتى محدش بقى يشوفك.
ياسمين. معلش بقى شغل كتيير وكدهدد
البوص. ليه اللى. كنت فيه ماكانش شغل
ياسمين. يابوص بالله عليك انا بحاول انسى
البوص. بتحاولى تنسى اييه ياسمين ها
ياسمين. خالو عثمان انت عارف اللى حصل وبدات افوق ومش عايزة ارجع تانى فى اللى. كنت فيه
عثمان وانتى كنتى فى اييه كلنا معرضين لده هتسيبى حق زمايلك اللى راحوا هدر
ياسمين. خدوه انتوا
عثمان ودى تبقى اييه ياسمين ها متبقاش خيانه
ياسمين. خيانة بس انا مش قادره والله العظيم مش قادره
عثمان. لا هتقدرى بنتى قدها وقدود هسيبك تفرحى بشغلك الجديد بس انا واثق ان انتى هتفوقى وهتيجى وتقولي عايزة اجيب حق اصحابى اللى راحوا غدر
ياسمين بتنهيده ادعيلى ياخالو لان والله تايهه
عثمان. هتفوقى وهترجعى. التعلب من جديد وبكره تقولي خالو عثمان قال
ياسمين يارب ياخالو عن اذنك انا وصلت الشركه
عثمان. كلامنا لسه مخلصى
ياسمين. ان شآء آلَلَهّ نكمل بعدين قفلت معاه واتنهدت وافتكرت استشهاد زمايلها والغدر اللى حصلهم نزلت وقفلت عربيتها ودخلت الشركه قابلت نورهان
ياسمين. صباح الورد والياسمين على اجمل نواره
نور. صباح النور ازيك ياسو جايه فى ميعادك
ياسمين. ده بس علشان فى الاول وبعد كده مضمنش نفسي انا من عشاق النوم
نور. صريحه انتى
ياسمين. جدا هسيبك بقى اطلع اشوف فين مكتبى
نور. انتى هتطلعى عند سالى علشان بشمهندس مازن عامل اجتماع لجداد بعد ساعه
ياسمين. ياحلاوه هنطلع تانى الدور 15
نور. مفيهاش حاجه يابنتى زي ماقلتلك
ياسمين. وربنا لولا الايات كنت اترعبت
نور. ههههههههه اللى يشوف يقول غير كده
ياسمين. شكل بس ياماما بس اتا جبانه اوووووى
نور. طيب يالا اطلعى والبريك نبقى نتكلم شكلنا هنبقى اصحاب
ياسمين. احنا بقينا خلاص سلام يامزتى
نور. سلام ياقلب مزتك وياسمين طلعت بالاسانسير وصلت لمكتب مازن كان فى شباب وبتات وافقين دخلت سلمت عليهم وسالى اييه داخله فرن بلدى
ياسمين. هو انتى، بتكلمينى انا
سالى،.. اه
ياسمين. بصى بقى علشان نتفق تكلمى معايا حلو احبك تتعوجى عليا هتشوفى منى اللى مش عمرك ماهتتوفعيه
سالى. انتى اتهبلتى انتى بتكلمينى كده
ياسمين اينعم وبصى ياانثى الوز انتى لمتعرفيش مين هى ياسمين احمد عامر ها
سالى ومين بقى سيادتك
ياسمين مش هقولك هخليكى تكتشفى لوحدك وقفت جنب بنت من البنات بتقولها جدعه دى من الصبح رافعه مناخيرها وبتكلمنا من طرطيفها
ياسمين. بضحك على نفسها سالى قامت من مكانها ودخلت مكتب مازن وبعدها خرجت بتقولهم بشمهندس مازن منتظركم جوه وفضلت واقفه وعند. دخول ياسمين كانت عايزة تكعبلها فياسمين مش اى حد دى التعلب قلبت الايه وسالى هى اللى وقعت
سالى. صرخت
ياسمين. اوووه اسفه مش تاخدى بالك يااتسه سالى
سالى. بغيظ اللى هو انا
ياسمين وطت علشان تشدها وبتقولها بصوت واطى متعلبيش فى عدادعمرك وشدتها وبعدها دخلت وقفلت الياب ومازن واقف بيقولها هو اييه اللى حصل
ياسمين. هى كانت عاوزه توقعنى، فانا اللى وقعتها
بنت من الموجودين بتقولها انتى صريحه اووووى
ياسمين طيب وهكدب ليه يعني مفيش حاجه مستهله علشان تعرف هى بتتعامل مع مين
مازن. اه تمام اتفضلوا اقعدوا بعد وقت طويل من الكلام فى كل تفاصيل الشغل مازن اتصل برؤساء، الاقسام علشان كل واحد موجود يروح القسم بتاعه
ياسمين. بعد ماخرجت يالهووووى، هوماله بيرغى، كتيير، كده
مازن من وراها استحملينى، بقى
ياسمين. هو انت بتطلع منين
مازن. لا هو انتى اللى صوتك عالى
ياسمين. للاسف نفسى ابرطم ومحدش يسمعنى اه صحيح هو مين رئيس القسم بتاعى
مازن. انا هوانتى مش لحظتى ان كل الموجودين مشيوا مع رؤساء الاقسام الاانتى
ياسمين. ماهو انا كنت مستيه دورى
مازن. طيب تعالي ورايا
ياسمين. فين
مازن. تعالى بس وخرج وهى خرجت وراه وسالى بتبصلها عايزه تموتها
ياسمين. يابنتى بصى على قدك
سالى هو انا كلمتك
ياسمين. ولاتقدرى
مازن بشمهندسه ياسمين
ياسمين. جايه ورا حضرتك يابشمهندس وخرجت وقبل ماتخرج خلى بالك من نفسك هيحصلك حاجه ياحلوه من السواد وخرجت
مازن. هو انتي اللى اييه اللى بينك وبين سالى اييه
ياسمين.. مفيش يس هى من جوه مش صافيه
مازن. والله ماشي طيب تعالي ويا ريت مالناش دعوه بحد
ياسمين. انا مالى. هى اللى حطانى فى دماغها مش عارفه ليه
مازن بصلها وسكت وراح ناحية القسم اللى هتشتغل فيه دخل وسلم على الموجودين وعرفهم على ياسمين
ياسمين. اهلا بيكم يابشمهندسين
واحد من الموجودين اييه ياسمين عامر
ياسمين. ايوه مين اهلا يا تامر ازيك
مازن. انتوا تعرفوا بعض
تامر... كنا مع بعض فى الكليه وماشاء الله كانت بتطلع من الاوائل بس فجاه اختفت وبتيجى تمتحن وبس
ياسمين. اه فعلا سافرت ورجعت امتحنت بس الحمدلله حافظت على تفوقى
تامر. فعلا وده شئ كلنا مستغربيته
ياسمين. ليه يابرنس عادي اذاكر بالليل احل الصبح مفيش مشكله
مازن. طيب كويس ياريت نشوف التفوق ده فى الشغل
ياسمين... متقلقش وهتشوف بس يبقى مكافات
مازن. ده شئ أكيد يابشمهندسه. يالا معاكى تامر وشيماء اهيييه معاهم مشروع اشتغلوا معاهم وكل واحد فيكم يعمل تصميم واللى يعجب العميل هو اللى هيتنفذ
ياسمين... ان شاء الله واستاذن مازن وتامر رحب بياسمين وخدت بالها ان شيماء ساكته مش بتنطق بتقولها اييه يابشمهندسه شيماء ساكته ليه
شيماء. طيب ليه هقول اييه حضرتك تعرفي بشمهندس تامر وهو يعرفك اتكلم انا اقول اييه
ياسمين. نتعرف وبكره نحكي وهننطفش تامر ده من هنا
تامر. بضحك دانتى داخله على طمع بقي
ياسمين. اينعم خلى بالك من نفسك بقى ياتيمو
شيماء ابتسمت
ياسمين. صلاة النبى بدات تندع ياسمين بدات تضحك اهييه شويه وهتفك والتلاته بدؤا يضحكوا وياسمين بتقولهم هو اييه ياجدعان هو مفيش عندكم بوفيه ولاايبه الحكايه
تامر. لاطبعا فيه عايزه تشربى اييه
ياسمين... كوباية شاي فى الخمسينه علشان الواحد يشتغل على رواقه
تامر ياسلام من عيونى وانتى ياشيماء،
شيماء. زي ياسمين
تامر. تمام ومسك تليفون المكتب وطلب المشروبات وياسمين بتقولها شيمو اتعاملى معايا عادى انامش جايه اخطف حد
شيماء.. بتبصلها
ياسمين. اسمعى كلامى نظراتك فضحاكى انا ماليش فى الجواز والحوارات دى انا وتامر زملا وبس
شيماء. انتى قصدك ايبه
ياسمين بصوت واطى بتحبى سى الاستاذ تامر
شيماء. ايييه
ياسمين. لا خلى بالك انا حبيبه قديمه
شيماء.بس
ياسمين. بس. البعيد جبله
شيماء. حتى دى عرفتيها
ياسمين. ههههههههه يابنتي انا بقرا الافكار خليكى معايا وانا هخليه يجيلى ويقولك بحبك ياشيمو
شيماء. ضحكت وبتقولها بجد
ياسمين. جد الجد ياقمر
تامر هو انتوا بتقولوا اييه
ياسمين.. وانت مالك ياعم بنات مع بعض
تامر.. هو انتوا اتفقتوا عليا يالهوووووى
شيماء. اه
تامر. شيمو حبيبتي انتى طيبه ياسمين شريره اسالينى انا ده ماكانش حد. يقرب منها اييه تشلفطته
ياسمين. والله طيب خاف على نفسك يابرنس
تامر. لا خلاص اتا خوفت اهو وصل عامل البوفيه وياسمين هزرت معاه لما شافته راجل كبير
ياسمين هات ياعسل اسمك ايه بقى ياعمنا
هو اسمى سيد
ياسمين. تعيش الاسامى ياعم سيد
سيد. تسلملي ياست هانم
ياسمين. هاتم اييه ياعمنا انا ياسمين بس قدام الناس البشمهندسه ياسمين لزوم التناكه
سيد. ربنا يبارك فيكي يابنتى
ياسمين. تسلم يارجل ياطيب قولى عندك ولاد
سيد. اه عندي اتنين تؤام فى الثانوية العامة
ياسمين. ماشاء الله ربنا يباركلك فيهم وعايزين بدخلوا ايبه بقى
سيد. واحده عايزه تدخل هندسه واحد عايز يدخل كلية شرطه
تامر. شرطة اييه ياعم سيد دى عايزه واسطه
سيد. والله يابشمهندس تامر بقولك كده والواد عنده امل يجيب مجموع يمكن يقبلوه بسبب المجموع
شيماء. برضوا يبقوا عايزين واسطه
سيد. ربنا يستر اهو انا بقولك انجح انت بس وانا هجيبلك واسطه
ياسمين. وانت عندك واسطه
سيد. لا والله بس مش عاوزه احبطه
ياسمين. متقلقش ياعم سيد الواسطه موجوده هو بس يجيب المجموع ومتقلقش،
سيد. بجد
ياسمين. اه والله هيدخل وتبقى ابو حضرة الظابط. اه هو صحيح اسمه اييه
سيد... عمر
ياسمين. هنقولك حضرة الظابط عمر والبنوته اسمها ايه
سيد . اسمها نسمه
ياسمين وهنقولك يابوالبشمهندسه نسمه
سيد. الهى يجبر بخاطرك زى جبرتى بخاطرى يابشمهندسه ياسمين
ياسمين. تسلم يارجل ياطيب
سيد استاذن وخرج وبيقولها هوانتى ممكن تساعديه
ياسمين. طبعا
تامر يابنتى دى كل عليتها ظباط. شرطه
شيماء. بجد
ياسمين اينعم يالا بقى ياجماعه نشوف المشروع ونشتغل عليه
تامر. العميل طالب حاجات هنقولك غليها يمكن تعمليله التصميم اللى يعجبه ونخلص من غلسته
ياسمين. ليه ياعم هو لدرجادى صعب
شيماء. اووووى وعليه سماجه ورخامه مش على حد
ياسمين. لا على نفسه هاتوا لما نشوف الباشا عايز ايه
تامر. يارب توصلوا للى هو عايزه اصل مفيش حاجه عحباه
ياسمين. تمام هاتوا ومسكت المشروع وقعدت عليه وفى حوالى ساعتين عملت اللى العميل عايزه
تامر وشيماء ايبه ده
ياسمين. اييه وحش
تامر. وحش اييه انتى عملتى الا هو عايزه
ياسمين. بجد
شيماء. اه والله تامر اتصل بالبشمهندس مازن يشوف التصميم علشان انا واثقه ان العميل هيعحبه التصميم وهيطلب ان شآء هو هيتنفذ
ياسمين. ياجماعه مش لدرجادى
تامر... لا لدرجادى صح ياشيماء
شيماء. فعلا يالا ياتامر اتصل بالبشمهندس مازن يشوف التصميم
تامر. هتصل اهووو واتصل ومازن قاله هاجى عندكم اشوفوا بنفسي ومعايا العميل وبعد وقت وصل العميل ومازن وتامر عرض التصميم.عليهم اتصدموا من روعته وكل ده ياسمين كانت واقفه هى وشيماء
مازن. مين اللى صممه
تامر. البشمهندسه ياسمين والعميل بيلتفت ليها ايييه ياسمين
. ياسمين.... اه ياسمين
هو. انتى
ياسمين. اه ازى حضرتك يابشمنهدس حمزه
حمزه. ازيك يابمهندسه ياسمين
مازن. انتوا تعرفوا بعض
حمزه. اه طبعا كنت معيد عليها فى الجامعه بس طبعا مكملتش ومسكت شركة والدى
مازن. تمام حضرتك التصميم عجبك
حمزه. جدا وهنفذ عالطول
مازن. تمام ننسق مع حضرتك ونشوف مع البشمهندسه ياسمين
ياسمين. كلنا يابشمهندس مازن انا تامر وشيماء نشتغل مع بعض
حمزه. بس انتي صاحبة التصميم
ياسمين. مين قال لحضرتك لولاهم ماكنتش وصلت للرسم التصميم
مازن وزمايلها ابتسموا ومازن بيقولها تمام يابشمهندسه تنفذوا امتى
ياسمين. الوقت اللى يحدده البشمهندس حمزه
حمزه. تمام نظبط. الميزانيه ونبداعالطول
مازن. تمام واستاذنوا وخرجوا
شيماء ليه قولتلى نبقى معاكي
ياسمين. ده الطبيعي هو انا عملت حاجه لوحدي لولا كلامكم وافكاركم ماكنتش وصلت لتصميم اللى عجبعهم
تامر. بصراحه واحده غيرك كانت قالت اه انا صحبة التصميم وسكتت
ياسمين. بضحك واحده غيري مش انا يالا ياجماعه انا. جغانه مش ده وقت البريك.
تامر اه
ياسمين. لشطا تعالوا ننزل ناكل اى حاجه
شيماء. اشطا يالا ونزلوا وخدوا نورهان معاهم واتغدوا فى مطعم وبعد ماخلصوا اكل وهما خارجين ياسمين خبطت فى حد
هو. اييه كل شويه واحده متخلفه تخبط فيا
ياسمين. لا كده كتيير اوووووى بقولك ايه انا ماليش، نفس اتخانق
هو. انتى تاني
ياسمين. شفت صبح وليل اوعى ياعم من وشى وزقته وتامر وشيماء ونورهان واقفين مش فاهمين حاجه
ياسمين. يالا انتوا التلاته
نورهان. هو فى اييه ومين ده
ياسمين. هقولكم بس امشوا وبعد مامشيوا هو واقف بيقول هى يقت مكتوبه عليا اشوفها الصبح وبالليل
ياسمين. حكت ليهم وتامر يعنى انتى ضربتى ده كله مرتين
ياسمين. ايوه
شيماء. اتا عايزه ابقى زيك
نورهان. وانا وانا
ياسمين. اعلمكم
تامر. لا دانتى جباره دانا كراجل خوفت منه
ياسمين. اتا الخوف ميغرفش طريقى يالا
اسنوب
اييه حكاية حمزه مع ياسمين وفهد هيعمل اييه مع ياسمين
حوقلوا لعلها ساعة استجابه
