اخر الروايات

رواية احببتها بقسوة الفصل الرابع والعشرين 24 والاخير بقلم ايمي

رواية احببتها بقسوة الفصل الرابع والعشرين 24 والاخير بقلم ايمي


الخاتمة
عم ربيع :الحق يا احمد باشا
احمد: فيه ايه
عم ربيع: فيه مسجونة ضربت سلمى بالمطواة وهى بين الحياة والموت
احمد يقف ويجرى ويقول سلمى سلمى 😭😭😭
وصل احمد الى الحبس
وجد سلمى غارقة فى دمائها فاقدة الوعى
احمد : يحملها ويضعها فى عربية ويذهب الى المستشفى
أما امجد فقد اخبر ملك بما حدث وسيف وذهب إلى المستشفى خلف احمد
وصل احمد الى المستشفى وهو يحمل سلمى بين يداه
اخذوها منه الدكاترة واخرجوه بره
راه خالد
خالد : ايه الدم ده
احمد وهو يبكى " : سلمى بتروح منى يا خالد 😪😏 ( يعمل العملة ويعيط )😂😂
خالد فيه ايه
وقد اتلم الجميع على صوت احمد وهو غاضب ويزعق للدكاترة اعملوا اى حاجة المهم سلمى ماتموتشى
هايدى: سلمى مالها ي احمد
احمد: بس اسكتتوا سلمى بتموت
وليد: ايه الل حصل ي احمد مش احنا اتفقنا انك من النهاردة هتعاملها حلوه
احمد: كفاية بقى مش ناقصكوا
نوران: سارة بترن عليا هروح اشوفها
الدكتور يخرج :للأسف نزفت كتير محتاجين دم حالا
احمد: فصيلة دمها ناردة
اآسر: انا آسف بس انا نفس الفصيلة
احمد: وانت واقف ليه روح مع الدكتور
ذهب الدكتور آسر مع الدكتور
فى غرفة سارة
سارة : فيه
نوران : تحكى ليها ما حدث
سارة : سلمى حبيتى انا لازم اروح اشوفها
نوران : تروحى فين انتى اتجننتى انتى لسه والدة 😂🙂
سارة : مليش فيه انا عاوزة اروح
نوران: اهدى بس ياسارة
الدكاترة فى غرفة سلمى
ليتوقف جهاز القلب ليعلن الموت 😔🥺
احمد فى الخارج ما ان سمع صوت الجهاز حتى وقع مغشيا عليه
-----☆☆☆☆☆☆☆☆-----
وضع احمد فى غرفة وتم اعطاءه مهدأ
فى غرفة سلمى الدكاترة بيعطوها صدمات كهرباء بعد فترة استجابت وعاد القلب ينبض مرة أخرى
----☆☆☆☆☆☆☆،----
خارج الغرفة
سيف : انا مطلبتش منه كدة يا وليد
سلمى بتموت يا وليد
سامحينى ياسلمى انا إللى عملت فيكى كدة مكنتش اعرف ان جنانه هيوصلك لكدة كنت فاكره بيحبك معلشى ياسلمى
وليد: اهدى بس يا اونكل احمد مش هو السبب
سيف : عندك حق انا إللى رميت بنتى الواحد زى ده انا غلطان
خالد: اهدى يا اونكل علفكرة احمد.هيموت جوه من الحزن
---☆☆☆☆☆-
فى غرفة احمد
.الممرضة: مش هينفع تخرج يا استاذ
احمد: ملكيشى دعوة وينزع المحاليل
احمد بحزن: سلمى سلمى
فارس: اهدى بس يا احمد. انت ايه اللى خرجك
احمد: سلمى ماتت ردوا عليا
آسر: لسه الدكاترة معاها بس لو عدى عليها ٢٤ ساعة هتبقى تمام
---☆☆☆☆------
نوران: بعد إذنك ياسارة هشوف سلمى واجى
سارة: والنبى يانوران خدينى ليها
نوران: مش هينفع انا هروح هطمنك
سارة: يارب
----☆☆☆☆☆-----
احمد يجلس أمام الغرفة ولم تتوقف عينه عن البكاء وتذكر كيف كان
بيعاملها بسوء ويضريها😭😭 ازاى كانت بتفرح لما بتلقيه بيضحك اتذكر لما قالت لملك انها بتحبه ثم يزداد بكاء
بعد ٢٤ ساعة
الدكتور : هو قلبها تمام بس هى مش قابلة انها تفوق
خالد: ازاى يادكتور
الدكتور: مفيش اى دافع لسلمى يخليها انها تتمسك بالحياة ده من وجهت نظرها وطبعا ده ما اثر بالسلب عليها
آ سر: انا ممكن اتصرف يا دكتور
الدكتور: ازاى
آسر: انا اعرف سلمى كويس وهى مرتبطة بااصحابها ارتباط جامد وانا بصفتى دكتور نفسى اقدر اقولك انه ده حل يفيد وان كان الاحتمال ضعيف
احمد: ابوس ايدك يا آسر سلمى لازم تعيش
آسر: حاضر هبذل كل جهدى
آسر : ينظر إلى البنات ويطلب منهم ان يرتدوا ملابس الدخول لكى يدخلوا معه وسرعان مايفقوا
احمد: انا ممكن ادخل معاك
آسر: مش هينفع على حسب مافهمت انك السبب ده ممكن يأثر
اطمن ان شاء اللة هتعيش
دخل البنات غرفة سلمى
آسر: كل واحدة منكم هتمسك ايدها وتحكى الاحداث بينكوا كانها صاحية
بالفعل فعلوا ذلك
واحمد : واقف لم يذهب منزله ولم يغادر ويتكرر ذلك كل يوم
آسر: انا لاحظت أن سلمى حركت درعها النهاردة
احمد::يعنى ايه
آسر: يعنى بدأت تستجاب
احمد: ممكن اشوفها
آسر: آسف مش هينفع انا مقدر بس صدقنى مش هينفع
سيف : سلمى تخف وهتطلقها
احمد: كفاية بقى حرام عايز تحرمنى منها ليه
بعد مرور شهر
سلمى : ياه اخيرا خرجت من المستشفى مكنتش متوقعة انى هخرج
سارة : حمدلله على سلمتك ياحببتى
سلمى : مبروك ياسارة بس كنت ساميهم اسامى غير دى
سارة : هو فيه اسم احسن من سلمى
سلمى : طيب والواد
سارة : معلشى بقى 😂😂
نوران: خدى انتى ياهايدى شيلى احمد
هايدى : لا انا هشيل سلمى
سارة : بيتخانقوا على عيالى😂
ملك: حمدلله على سلامتك ياسلمى
سلمى: حبيبتى تسلمى
امجد: الف سلامة على القمر
سلمى : بلاش شغلك مع احمد يخليك تتعلم منه خلى فى قلبك رحمة ياامجد😍
وفى ذلك الوقت احمد ياتى
كامليا: انت إللى جابك ارجوك امشى
سلمى: سيبوه
الكل استغرب
سلمى : ها هتكدب المرة دى تقول ايه و لا هتصالحنى ازاى اقولك انا قولى كلمتين حلوين هصدقك
احمد : انا مكنتش اعرف انه هيحصل ده كل
سلمى بغضب : مكنتش تعرف تحطينى فى الحبس مع المجرمين ومستنى ايه ها مستنى ايه مستنى يرحبوا بيا
احمد يضع وجهه فى الأرض انا غلطت
سلمى: انت ترضى لملك كدة
احمد : يصمت
سلمى: للاسف معنديشى اخوات يقفوا لك يااحمد بيه
احمد: انا بحبك ياسلمى صدقينى ده غصب عنى
سلمى بعصبية: متجيبشى سيرة الحب إللى انت بتقوله ده امتلاك الحب انقى واطهر من كدة الحب انك تخاف على إللى بتحبه انك تحميه من نفسك
وتستكمل بدموع الحب تضحية بس انت حذفت التاء خليته ضحية وهى انا احمد استحملت كتير من يوم ماحبيتك كنت برضى انى ادخل القسم علشان بس اكون جابنك واشوفك كنت بتحمل الضرب لانى منتظرة انى هيجى يوم وتعترف بحبك ليا بس لا مين ده إللى يعترف احمد النمر البيه 😂😂 انت غرورك عميك وجنانك اثر على كل اللى حواليك اعتقد انى عملت كل حاجة حتى لما ضربتنى قلبى مقدرشى يكرهك بالرغم أن إللى عملته جرح كرامتى كاانثى بس قلبى مقدرشى كنت هموت علشان خاطرك تقدرى تقولى انتى عملت اية فى قصة الحب دى😍😘
احمد: سلمى انا بحبك واللة صدقينى تعالى معايا
سلمى: مش هاجى معاك انا هروح مع بابا وياريت ورقة طلاقى توصل ليا اسمع يااحمد على قد ماحببتك على قد ماكرهتك لانى استحملت معاملتك السيئة ليا وخلاص تعبت
احمد: سمع الكلام وقد جن أكثر ليصحبها من ايدها بقوة
.احمد: انتى هتيجى معايا
لتتوقف سلمى فجأة وتصفعه قائلة
سلمى: فوق بقى انابقيت بكرهك جنانك كره كل اللى حواليك واذاهم
سلمى: وتركب العربية يالا يا وليد وصلنى

مر أسبوع واحمد فى منزله لايريد مقابلة احد وكذلك سلمى كلامها يشتاق الى الاخر ولكن سلمى قررت الرحيل ولكن قلبها يشتاق اليه
احمد خرج إلى المهمة واتصاب

بينما تجلس سلمى ترن هايدى عليها
سلمى: ايوة ياهايدى
هايدى بعياط: احمد فى المستشفى ياسلمى فى العمليات بيموت اتصال فى المهمة
قلبها دق ولكن كبرياؤها منعها من الذهاب
واخيرا قررت الذهاب وصلت إلى المستشفى فى وقت لم يجد فيه احد ودخلت إليه كان تحت تأثير المخدر ونظرت إليه بااشتياق وتركته وقلبها ينفطر😪😔
تعاف احمد اخيرا وسلمى بعدت عن شلة المجانين وهما فهموا حالتها
يمر يوم بعد يوم احمد يحاول أن بصالح سلمى بكافة الطرق
وبعد محاولات كثيرة اقنع البنات ان يعزموا سلمى و يذهب هو لمقابلتها
سلمى: انت ايه اللى جابك
احمد: جاى علشانك
سلمى: امشى
احمد: مش همشى
سلمى: يبقى انا إللى همشى
وتمشى سلمى
تمر الأيام وتركت سلمى اصدقاؤها وتركت الجميع والتفت إلى محاضراتها
اما احمد فقد حصل ترقية وقرر البعد عن العنف والقسوة معاها فهما لايجدوا بشئ
وملك : قد انجبت طفلة جميلة وسميتها: جوهريك ( النور الهادئ فى الليل الساحر على الساحل )
وتزوجت نوران وخالد وكامليا وحسام وكذلك فارس وزينب
مر عامين واتى يوم تخرج سلمى
سلمى تتكرم
ويذهب الجميع لكى يهنوها
سلمى : انت ما بتزهقشى قولتك طلقنى
احمد: حرام عليكى يا سلمى كفاية كدة بقالى سنتين بصالح فيكى
سلمى : وتفتكر إللى عملته كان سهل يتنسى يااحمد
احمد: كفاية بعد بقى حرام انا بموت من غيرك
سلمى بعد اذنك
احمد يذهب إلى سيف
احمد ساعدنى يا اونكل
سيف : بما انك لسه عاوزها هساعدك وكمان انك اعترفت بغلطتك وكمان وفيت بوعدك
وليد : انا مش عارف أشكرك ازاى يا احمد سلمى اتغيرت فعلا وبقت قد المسئولية
سيف: انا مش عارف اشكرك ازاى يا وليد انت ساعدتنى كتير ولا كأنك ابنى
احمد. بااستغراب
وليد: متستغربشى انا اونكل سيف اتفقنا اننا نغير سلمى للاحسن وانت ساعديتنا ي احمد او حبك ليها وحبها ليك ساعدنا
سيف : اوعدك سلمى مش هتتطلق وهترجع لك
وليد : بس لو عملت ليها حاجة انا هقف ليك دى اختى ها
😂😂
سلمى واحمد الصغيرين بينادوا على سلمى
طنط سلمى :
سلمى الكبيرة: نعم
احمد الصغير : عايز ايس كريم
سلمى: حاضر
ووتجيب ايس كريم ثم تحضن احمد الصغير ثم تتنهد وتقول : اه لو تعرف بحبك قد ايه يا احمد بس إللى عملته صعب ان اسامح
سارة: كنتوا فين
سلمى الصغيرة: طنط سلمى كانت بشترى لينا ايس كريم
سلمى الكبيرة : طيب هروح انا علشان الأستاذ لسه واقف وتشير على احمد😂😂
وتغادر
سلمى الصغيرة قدام الجميع: طنط سلمى يا ماما حضنت😂😂 احمد وقالت اه لو تعرف بحبك قد ايه يا احمد بس إللى انت عملته صعب انى اسامح هو احمد عمل لها ايه يماما
سارة: ملكيشى دعوة😂😂
ثم ينظر وليد الى احمد الكبير الذى امتلأ قلبه سعادة واتفقوا ان يتصرفوا جميعا فى حفل زفاف
هايدى وانور غدا
---☆☆☆☆☆--------
Emy Elsafty
فى المساء دخل سيف غرفة ابنته وبدأ يحكى لها اتفاقة مع احمد
سلمى بعياط: انا مش مصدقة انك طلبت منه انه يعاملنى بالقسوة دى يابابا
سيف : لا طلبت وهو علشان بيحبك وافق
سلمى : يعنى احمد كان بيعمل كل ده من وراه قلبه

سيف: ايوه انا طلبت منه كدة علشان انتى كنتى مستهترة ومش قد المسئولية وكنت خايف عليكى من بعدى ياسلمى ويستكمل انا مش مريض قلب ياسلمى انا سليم دى خدعة علشان تخافى تعملى اى حاجة تضايقنى لانى كنت غلط فى ترييتك من الاول سيبت ليكى حرية كبيرة علشان كدة خفت اتعامل معاكى بقسوة فااخترعت حكاية المرض ده
سلمى: بدموع: يعنى كنت بتضحك عليا لية كلكوا ضدى انا كنت عملت اية خايف على فلوسك ملعون ابو الفلوس إللى تعمل كدة انتوا دمرتوا حياتى حتى البنى آدم الوحيد إللى حبيته بعدت عنه لية كدة
سيف: سامحى ياسلمى انتى قلبك كبير
سلمى: دى سلمى القديمة انما الجديدة أتعلمت القسوة منكوا
سيف: القلب الطيب عمره مبيتغير وانتى قلبك كبير صدقنى كل ده كان خوف عليكى يابنتى الدنيا وحشة يمكن كنت فاهم الخوف غلط سامحينى ويتركها وهو يعلم أن قلبها الكبير وبراءتها ستسامح
سلمى ظلت تفكر طوال الليل
حتى قررت أن تركب عربيتها وبتمشى بيها
تسير وكانها لاتعرف الى اين ذاهبة بعد فترة توقفت فى مكان ما ونظرت إلى البحر ليتفأجئ بمن يحضنها
احمد: اسف سامحينى
سلمى بعياط: لية كلكوا ضدى
احمد: علشان خايفين عليكى
سلمى: ابعد عنى انا بكرهك بكرهكوا كلكوا
احمد: لو بتكرهينى اية إللى جابك مكانى المفضل
سلمى: معرفشى وبعد اذنك
احمد: يتركها قائلا هترجعيلى انا واثق من كدة ومن حبى ليكى ياسلمى
لتركب عربيتها وهى تفكر
فى مساء اليوم التالى
ذهبت سلمى لتحضر حفل زفاف هايدى وانور
احمد جلس بجانبها وهو يحمل سلمى الصغيرة
احمد: بحبك ياسلمى
سلمى الكبيرة تلتفت له
احمد: مش انتى سلمى الصغيرة
احمد : هاتى بوسة يا سلمى
سلمى الكبيرة تلتفت:
احمد: مش انتى سلمى الصغيرة ثم تانى سارة لتأخذ سلمى على المسرح
ثم ينحنى احمد امامها
احمد: تتجوزينى
سلمى بتوتر :لا
احمد: ليه
سلمى: لانى متجوزاك اصلا
احمد؛: طيب بتحبنى
سلمى : صمتت
سلمى الصغيرة: وانا مش هتتجوزنى يا اونكل
احمد: لا انا اتجوزت طنط سلمى
سلمى الصغيرة : خلاص انا مخصماك يا اونكل
احمد : زعلت يا سلمى
سلمى : روح صالحها٣
احمد: اصالح سلمى الكبيرة الاول ثم يحضنها ويلف بيها.
احمد: وافقى ترجعيلى واللة انا مش هبقى قاسى تانى وهبقى طيب وكيوت وعسل انا كنت فاهم الحب غلط
سلمى: بس انا مبعرفشى اطبخ لانى نسيت
احمد بلهفة : هطبخ انا وهغسلك المواعين وهربى العيال واشتغل لهم دادة كمان😂😂
سلمى بضحك: لا دادة اية دى موضة قديمة بقولك تعرف تولد😂😂
احمد: اه اعرف ثم يستكمل نعم 🙂😂 قال اولد قال
سلمى: هو ده شرطى علشان ارجعلك
احمد ويفكر للحظة
احمد: وهى إللى بتولد بتعمل اية مش بتصرخ ويصعد على الطرابيزة
احمد: بصوت مرتفع بحبك بحبك متقدرشى استغنى عنك سامحينى ياحببتى
سلمى: انزل يامجنون احنا فى فرح 😂😂
احمد: ها سامحتينى
سلمى: اشوف رأى شلة المجانين واجتمعوا يتناقشوا فى الفرح
انور: ياخربيتكوا بوظتوا الفرح 😂😂
وليد: عقبال الجوازة الجاية
انور:انت عايز شلة المجانين يتفقوا عليا زى ما حاصل مع اخينا ويشاور على احمد
بعد شوية
سارة: لو زعلتها
احمد: ادفن نفسى ولا ازعلهاشى
هايدى: لو ضربتها
احمد: ايدى تتقطع قبل مااضربها
ريهام: والحبس
احمد: اموت نفسى لو دخلته وانا عايش تانى
كامليا: لو وهى غلطت فيك
احمد: لا ده يبقى ليا حق اضربها او زعلتلك 😂😂
زينب : قولتلكوا مش هيتغير
احمد: اعمل اية
سارة: تقولنا واحنا هنجبلك حقك
احمد: موافق بس سلمى خلاص كدة رجعت ليا
سارة اهى عندك اهيه يااخويا
ليقترب منها احمد ويحضنها ويلف بيها ليرقصوا معا على أنغام موسيقية وعيونها تتملى بالحب والشوق الى بعضهما البعض

بعد خمس سنين
دارين ( بنت سلمى ) : تجرى على احمد الحقنى يابابى
احمد الكبير فى ايه
دارين: احمد عاوز يضربنى
احمد.الكبير: ليه بتضربها يا احمد
احمدالصغير : قولتلها ميت مرة متلبسشى قصير ومتكلمشى ا اكرم
دارين: مامى هى إللى بتلبسنى قصير قولها
فيضحك الجميع عليهم
سلمى الكبيرة : شكله هيبقى اسم على مسمى
احمد الكبير : قصدك ايه يا هانم
🤨

سلمى : هشششش بحبك
احمد : وانا كمان يا حياتى وانك كنت حبيتك بقسوة بس بحبك 🥰🥰 كنت فاهم الحب غلط
سلمى بضحك صدق وحشنى الضرب والسجن بتاع زمان😂😂
احمد: لا ياشيخة 😂😂
سلمى: بحبك اوى يااحمد
احمد: وانا حبيتك من اول مرة شوفتك فيها عيونك الرمادية دى جنتنى اول حضن منك ليا لغبطنى حبيت براءتك طفولتك ضحكتك خوفك من القطط بااختصار عشوقتك ادمنتك احبببتك بقسوة 🤩😘😍

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close