اخر الروايات

رواية احببتها بقسوة الفصل التاسع عشر 19 بقلم ايمي

رواية احببتها بقسوة الفصل التاسع عشر 19 بقلم ايمي


الحلقة 《19》
فى الصباح يوم الاثنين
انهت سلمى محاضراتها وذهبت لتركب عربيتها لتجد شخص يغلق
الباب
سلمى بغضب : ايه اللى جابك
احمد: انتى
سلمى : اعتقد انى عملت كل اللى انت قولت عليه مفيش اى حاجة تانى لبست طويل و حجاب فى اى أوامر تانى 😬😒
احمد: اتغيرتى اوى ياسلمى 😂
سلمى : البركة فى حضرتك خلتنى افوق من الوهم بعد اذنك عاوزة امشى
احمد: وهم جبتى القسوة دى منين 😂 ( مش عارف منين يااهبل )😂😂
سلمى : منك
احمد: انا آسف
سلمى : متأخرة اوى وبعدين اسف على ايه اسف انى كل يوم كنت بتحبس وبنضرب ولا اسفة انك خلتنى مجنونة
احمد : مجنونة
سلمى : ايوه كنت بتعالج نفسى لما انت ضربتنى فاكر لما ضربتنى
احمد: مكانشى قصدى .
سلمى : ولا كان قصدك المهم انا مش هرجع سلمى الضعيفة تانى ثم تتساقط الدموع من عيناها بص يا احمد باشا انا كنت خايفة على بابا بس بعد كدة هقوله كل حاجة

احمد: لا انت ضعيفة ضعيفة بحبك ليا والدليل دموعك
سلمى تجاهد ان تكتم دموعها
سلمى: انا مش ضعيفة يااحمد بيه وبعد اذنك
احمد: آسف ياسلمى
احمد: انا مش بعتذر لحد وبعتذرك
سلمى: والمطلوب
احمد يبلع ريقه : سمعت انك ه
هتتخطبى يوم الخميس 😔😪
سلمى : عندك مانع
احمد: بلاش تتخطبى
سلمى : ليه جانبك مش موافق على العريس .
احمد : مش كدة
سلمى: اومال ياافندم
احمد: مش هتتخطبى له
سلمى : خلاص يبقى تسيبنى اروح
احمد يمسك يداها بعنف قولتلك مش هتمشى
سلمى : كفاية بقى انت قلت من قيمتى كتير
احمد: انتى ملكى ومحدش هياخدك منك
سلمى : للأسف انت بتعامل معايا على انى شئ مادى انا عاوزة اقولك حاجة ياريت تفضل فاكرها الواحدة مننا زى العصفور لو مسكته جامد هيموت فى ايدك ولو سبته هيطير
المطلوب بقى انك تتعامل معاه بلطف علشان يفضل معاك 💙❤😪😔 وده إللى الدكتور آسر عمله معايا
ثم تسحب يداه وتركب عربيتها
احمد يقف أمام العربية
تتطلب منه سلمى ان يمشى ولكنه رفض فتحركت سلمى بعربيتها وصدمته صدمة خفيفة

----☆☆☆☆-----،
فى منزل ريهام الجديد
ريهام : تفتكر سلمى مبسوطة
مراد: لا ما اعتقدشى سلمى وافقت على آسر لانها كانت محتاجة حد يعاملها بحنيه بس إللى متأكدة منه انها لسه بتحب احمد
ريهام : وانا حاسة بكدة كمان ربنا يستر
-----☆☆☆☆☆------،
فى منزل سارة
سارة كادت أن تقع
وليد: فيه حاجة ياحببتى
سارة : لا دوخة بسيطة
وليد: بس دى اتكررت كتيرة لازم نروح لدكتور
سارة: مش مستهلة
----☆☆☆☆---،،،،
فى الطريق سلمى تسوق سياراتها والدموع تملأ عيناها وتذكرت منظر احمد وهو ملقى على الأرض ليرن هاتفها فتجده آسر قلم ترد وتغلق الموبايل
------☆☆☆☆☆----
امام كلية الاسنان
وقف كثير من الناس حول احمد واخذوه الى اقرب مستشفى
----☆☆☆☆----☆☆،《》
فى المستشفى
فريد: لو سمحتى يا دكتور غرفة احمد فين
الدكتور: آخر الممر
تدخل ملك
ملك : انت كويس ي احمد
احمد : ايوه كويس
أمجد: مين إللى خبطتك
احمد: عربية مجهولة خبطتنى بس الحمد لله خطبة خفيفة
يدخل الدكتور
الدكتور : نتيجة الاشعة سليمة تقدر تخرج ورجلك دى حاجة بسيطة كدمات بس
أمجد: يخرج امته يادكتور
الدكتور ؛: دلوقتى حالا لو يحب
احمد: هخرج دلوقتى لانى محتاج اعمل حاجة
ويخرج احمد وهو يستند على أمجد
-----☆☆☆☆☆☆----
أما سلمى فقد. عادت إلى منزلها ودخلت غرفتها وقررت أن لاتكلم احد حتى ياتى المساء وتذهب الى بيت سارة وتحكى لهم
----☆☆☆☆-----،،،
امام إحدى المستشفيات
احمد: بابا خد ملك وروحوا انتوا وانا هروح انا وامجد القسم نخلص شغل
ملك : بس انت تعبان
احمد: بلاش تزهقينى يا ملك يالا يابابا خدها انا كويس .
----☆☆☆☆☆------،
فى المساء
ذهبت سلمى الى بيت سارة
بينما الجميع يجلس على الطاولة ليرتفع صوت وليد عندنا خبر حلو 😂😂😘
سلمى : عارفاه
وليد ينظر إلى سارة وكأنه يسأله ها قالت لها شئ فهزت سارة راسها بالرفض
وليد : طيب احنا هنقول ايه
سلمى بالمبالاة : هتقول ان سارة هتجيب بيبى 😂
سارة : عرفتى ازاى
سلمى: مش هقولك
ريهام : لا بجد
سلمى: بالإحساس
---☆☆☆☆------
فى مكتب احمد رفض احمد ان يغادر قبل أن يجد حل وجلس معه أمجد
احمد : لقيت حل بس انت هتساعدنى
امجد : ازاى
احمد: هقولك بس توعدنى انك تساعدنى
أمجد: بس بلاش أذيه للسلمى
احمد: ماشى هقولك
بعد فترة من الحديث
امجد: مش عارف ي احمد ده صح ولا غلط
احمد: هى الطريقة الوحيدة إللى هضمن انها تبقى ليا انا تعبت بحبها 😪❤
امجد: طيب سينبى افكر
احمد: بدموع وافق يا امجد ارجوك وافق
امجد: خلاص موافق ياصحبى
احمد : خلاص الصبح هنفذ
أمجد: ماشى
ا ¿ ----☆☆☆☆☆☆☆《》.
فى منزل سارة وقد غادر الجميع
وليد : سلمى كان مالها النهاردة
سارة : مش عارفة بس مكنتشى طبيعية
وليد : كنت حاسس انها عاوزة تقول حاجة
سارة : وانا كمان كنت حاسة

فى صباح يوم الثلاثاء
خرجت سلمى من الكلية فوجدت البوكس امامها.
ذهبت سلمى الى القسم لتجد ظابط لم تعرفه فهى كانت متخيلة إن احمد أراد أن يضربها ولكنها تفاجات
سلمى : ممكن اعرف انا جاية هنا ليه
أمجد: حضرتك متهمة بقتل المدعو احمد فريد النمر
سلمى: محصلشى
ثم تستكمل وكأنها استوعبت
سلمى: بتقول اية احمد مات مستحيل وتبكى لا مش خطبة خفيفة زى دى تموته
سلمى: اكيد بتهزر قول انك بتهز
امجد: يعنى انتى معترفة
سلمى: بدموع احمد مات مستحيل
امجد: احمد مامتشى بس عمل ضدك محضر وانا باخد اقوالك
سلمى تمسح دموعها: هو إللى كان واقف وانا طلبت منه انه يمشى وهو ممشيشى مش ذنبى
بعد حوار طويل
امجد: طيب اتفضلى امضى على اقوالك
سلمى : ماشى
وتمضى ثم يقول أمجد وهنا كمان
فتفعل سلمى كل ذلك
أمجد: تقدرى تروحى
سلمى: مش هتحبس
امجد: لا
غادرت سلمى وبعد فترة دخل احمد المكتب
أمجد.: اتفضل
احمد: ايه ده
امجد بغمزة : المحضر 😏😉😂
احمد.: متشكر جدا ثم يمسك المحضر ويبتسم
أمجد انا هقابل ملك ادعيلى 😂😂
احمد: يارب
---☆☆☆☆☆،☆،----
فى منزل سلمى
سلمى وهى تكلم البنات فى الموبايل وتحكى لهم ما حدث
ريهام : يالهوى قتل😱
هايدى : طيب وهتعملى ايه
سلمى : مش عارفة
كامليا: طيب وايه إللى حصل ل احمد
سلمى: مش عارفة
المهم بكرة الأربعاء تيجولى نقضى اليوم مع بعض وتباتوا معايا
زينب: ماشى
سلمى : انا هذاكر شوية وانام سلام
وبعد أن انتهت سلمى من مذكرتها ذهبت لتنام او بمعنى اصح لم تستطيع التركيز
---☆☆☆☆---،،
أمجد: هتفضلى زعلانة كدة
ملك : علشان انت غلطان
أمجد: طيب ياستى انا آسف
ملك : اعتذارك مرفوض
امجد: انتى بقيتى تخنقى اوى 😂😬
ملك : خلاص سيبنى
أمجد: قولتلك قبل كدة نجوم السماء أقرب ليكى يالا تعالى اروحك كتك القرف😂😂
---☆☆☆☆----،
صباح يوم الأربعاء
فى منزل سارة:
سارة : انا همشى بقى يا وليد اروح عند سلمى
وليد : ماشى ياحبيتى.
سارة : الاكل فى التلاجة
وليد: متخافيشى هاكل
---☆☆☆☆☆---
فى منزل ريهام
ريهام : اصحى بقى يامراد
مراد: خلاص صحيت. ايه ده انتى لبسه
ريهام: مش قولتك امبارح انى هروح عند سلمى
مراد: معلشى نسيت
ريهام :طيب عاوز حاجة
مراد؛: هتوحشينى
ريهام: وانت كمان سلام يالا
----☆☆☆☆☆
كامليا بتكلم حسام فى التيلفون
كامليا : انا هروح عند سلمى
حسام " بس متقفليشى موبايلك
كامليا : ماشى

----☆☆☆☆☆
تجمع البنات وهما فى طريقهم إلى سلمى
---☆☆☆☆------
فى منزل سيف الروينى
موبايل سلمى بيرن
آسر : وحشتينى
سلمى: وانت كمان ثم تسرح هل هى فعلا تحب آسر ام ما زالت تفكر فى احمد💙❤
آسر : ها روحتى فين
سلمى : هنا اهو بقولك ايه اقفل علشان البنات جوم تحت
وتنزل سلمى وتحضن البنات وبينما هم صاعدين لتجد البوليس أمامهم ومعهم احمد
يقف احمد بكل شموخ 😂😂😂
احد الظباط : سيف باشا احنا اسفين بس احنا عندنا أمر
سيف: أمر ايه
احد الظباط : أمر بتسليم الانسة سلمى سيف الروينى الى زوجها احمد فريد النمر
ليذهل الجميع


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close