اخر الروايات

رواية بيت القاصرات الفصل الثامن عشر 18 والاخير بقلم عمرو علي

رواية بيت القاصرات الفصل الثامن عشر 18 والاخير بقلم عمرو علي


الفصل الثامن عشر والاخير

نيرفانا

وفي يوم وانا في الاشاره ببيع منديل وقفتلي عربيه مرسيدس شكلها غالي ياما
نزلت منها ست نضيفه جدا قالتلي انها مستعده تشتري مني كل المناذيل اللي معايا وهتديني الف جنيه
وزي مايقولوا الطمع بيعمي
ركبت معاه ومفيش دقيقتين وكنت غايبه عن الوعي

معرفتش غيبت عن الوعي اد ايه بس اللي فكراه اني فتحت عينيا لقيتني نايمه علي سرير نضيف جدا بس مكنتش لابسه هدوم ....وجسمي من تحت واجعني جدا! !!

عرفت وقتها ان الست دي خلت حد يغتصبني! !!
مكنتش مصدقه نفسي انا لسه مكملتش 11 سنه معقول حد يعمل فيا كده ...
بس هي كانت صفقه تقريبا ...انواع كتير من البشر المرضي النفسيين بيكون عندهم نوع من الشذوذ. اسمه متلازمه مضاجعه الاطفال ...ودول كتير للاسف.

لما فوقت لقيتني مرميه ع الارض في اوضه غريبه عني ومربوطه رغم اني كنت غايبه عن الوعي بمعني اللي اخدني وعمل كده كان حابب تعذيبي
كل مكان في جسمي كان فيه خدوش فضلت اصرخ لحد ما شوفت راجل وعرفت انه دكتور وهو برضه المريض اللي اغتصبني ... قالي اطمني انا دكتور محترم وهتفضلي عايشه معايا هنا في امان

مسك ايدي وقومني وانا مش قادره اتحكم في نفسي من الجع والخوف .... رجعت بذاكرتي ياريتني فضلت في بيتنا ماهو هو اللي بشوفه من تحرش وقرف بره زي جوه

تيم: . تعرفي اسم الدكتور ده ؟

نيرفانا: . اعرف اسمه ومعرفتش اوصله بس عارفه حاجات كتيييير عنه الدكتور ده شغال في شغل شمال ولمؤاخذه

تيم بتركيز:. دعاره يعني!

نيرفانا: . لا بيع اعضاء الدكتور ده عنده مستشفي كبيره جدا وكنت بسمع طراطيش كلام منه وبسمع اتفاقياته في الفون علي العمليات اللي بيعملها

تيم: . هربتي منه ازاي؟

نيرفانا: . الفيلا بتاعته كانت من غير حراس ....يمكن كانت في مكان بعيد وشبه خالي بس كان سهل اهرب ....رغم انه دايما كان قافل الابواب بس الهروب مكانش صعب

هربت ورجعت لمكاني تاني وعرفت ان رامز قتل شمس اللي سرقه ودخل فيه السجن بعد ما اكتشف انه هو اللي سرق فلوسه .... مقدرش اوصل لشئ ...بس كان لازم استمر في الشغل عشان اقدر اعيش واحقق حلم رامز باني في يوم هعيش في مكان محترم
وابتديت اشتغل علي مدار تلت سنين لحد ما قابلت صفاء اللي سرقت رامز وهي متغيره .... صفاء كانا عشرينيه بس من النوع اللي الجلخ ثابت في شكلها مهما حاولت تنضف باينه ان الاساس قذر
عرفتها من اول ما شوفتها ...بس هي معرفتنيش
كانت ماشيه في الشارع وفضلت ماشيه وراها لحد ما عرفت هي ساكنه فين ....وقررت اني اخد حق رامز منها
واخدت حقه فعلا

تيم: . عملتي ايه!

نيرفانا: . اخدت كام بنت علي كام عيل من اللي اعرفهم وطلعنا شقتها خليتها علي البلاط وفي عز النهار
هي جت لقيتني قاعده علي الارض ومنشكحه كنت في الحقيقه مستنياها ... كنت مغرقه الارض جاز
لسه بتهجم عليا اتزحلقت علي الارض مقدرتش تتحرك وريحه الجاز خليتها دايخه ومش متحكمه في نفسها
جريت بسرعه بره الشقه وولعت الشقه بيها ....

تيم: . انتقام صعب اوي هي متستاهلش منك كده مهما كان غلطها الدين نفسه مبيديش الحق للمقتص انه يقتل السارق

نيرفانا بعصبيه: . الدين! ! ....الدين قال للدكتور يغتصبني او يبيع اعضاء ....الدين قال انهم يسرقوا شقى عمر رامز الدين بالنسبالكم كلمه سهله بتقولوها بس مين فيكم بينفذ اسكت انت مش مش عارف حاجه ....انا لو كنت اقدر احرقها الف مره كنت حرقتها

تيم: . ليه اذيني سبب؟

نيرفانا: . لو مكانوش سرقوا رامز مكنش حصل كل ده ...رامز كان المنقذ والوحيد اللي سترني ووقف جنبي كنت ببرد ناري وباخدله بتاره من اللي ضيعوه

تيم: . طب واللي اذاكي حرفيا عرفتي توصليله ....الدكتور ده قدرتي توصليله! !!

نيرفانا: . اهه انا حكيتلك كل شئ عشان انت تقدر توصله ....انا لما اتقبض عليا محكيتش اي شئ عن الموضوع ده بس اظن انت تقدر ت

انفتح الباب علي حين غفله منهم ليجدوا مديره المصحه ومعها السكرتيره الخاصه بها ورجل شرطه

المديره: . طبعا يا لستاذ تيم انا كنت عارفه انك محترم. وللسبب ده راقبتك اتصدمت جدا لما لقيت بنت من بنات البيت هنا جيالك في وقت زي ده

اثبت عندك يا حضره الظابط في محضر رسمي

كان تيم يبتسم بمكر وينظر لنيرفانا ولم يبدو علي اي منهما اي قلق

اعطاهم تيم ظهره. محاولا كبت ابتسامته ثم قال بصوت رزين: . الاستاذه نهي بتقول اني ببص لقاصرات البيت واني غير مؤتمن! !!

طيب يا حضره الظابط اثبت اللي انت شوفته ده في محضر ....وبرضه انا هعمل محضر في استاذه نهي بتهمها فيه باستغلال وظيفتها والتاثير علي النزيلات وترويعهن واشغالهم في اعمال منافيه للاتهمام ....وتحريض نيرفانا علي الايقاع بي في الزنا ...

نظرت له نهي ثم صرخت: . انت بتقول ايه يا مجنون انت؟

تيم بثبات: . في اعتراف من نيرفانا بكل شئ ومقابلتنا من وقت ما دخلت اوضتي لحد وقتنا هذا وانا واقف ادامكم متسجله صوت وصوره يا استاذه يا محترمه ....

ارتقع صوت صراخها حتي كادت ان تفقد صوتها بعدما اتي متحشرجا ....

افاقها تيم حين قام بتشغيل الفيديوهات المتعلقه باعتراف نيرڤانا ورحيل ....الجميع ينظر الي الي نهي مصدومين مما يروا بعدما امتلأت الغرفه بنزيلات الاصلاحيه وبعض الموظفين

رفع الشرطي جهازه اللاسلكي طالبا قوه للقبض علي نهي حتي يتم التحقيق معها ....

وبالفعل استجابت الشرطه واتت في وقت ليس بالمثير وقامت الشرطه بالقبض علي نهى ....

في صباح يوم جديد

اشرقت الشمس من جديد محمله بالامل فبداخل النفق المظلم يأتي سراجا منيرا واخر كل فجر نهارا مبينا
يقف الجميع في طابور يترأسهم تيم واقفا بذلك المكان الذي كانت نهي تعتليه بالامس......

وقف محييا الجميع بابتسامته المعهوده خطب فيهم قائلا: . النهارده الحياه هتختلف كتير اوي في بيتنا كلنا يمكن انا اجدد موظف هنا واكيد انا مبقتش مدير للبيت بس انا دوري هنا حمايتكم من نفسكم وتهييئكم لعيشه تليق باداميتكم
من النهارده مفيش استغلال جسدي ليكم ....الدوله عملت الاصلاحيه عشان تصلح السلوك وتقيم البني ادم عسا يحيا حياه كريمه ....الانسان مكرم هنا هنتوج تكريمه ....
هنساعدكم تنموا مواهبكم وتكملوا تعليمكم وتدخلوا جامعات كمان .... هنا هتبدائوا حياتكم من جديد

ارتفعت اسارير النزيلات وهللوا مصفقين له
رفعت غفران يديها لاعلي فأذن لها تيم بالكلام فقالت: . استاذ تيم انا متشكره اوي علي انت عملته معانا وكمان انا محتاجه احكي كل شئ حصلي بره وسبب دخولي هنا
وكل بنت في المكان نفسها تحكي كل شئ

نظر لها تيم بابتسامه ثم قال: . هسمحلكم كلكم تحكوا اللي حصلكم بس مش دلوقتي ....دلوقتي هنشتغل كلنا ونخلي البيت جنه ...هنهتم بالمكان ونخليه قبل اي شش بيئه صالحه للمعيشه وبعدها هنبتدي نحكي



فكره الروايه عموما بتتمحور في اسس تكوين المجتمع كم اب وام اهمبوا في تربيه اولادهم وتسببوا في ضياعهم ... كام اب ظلم اولادهم وكان مجرد بلونه هوائيه! !
كام ام قررت تضحي براحه ولادها عشان نفسها
المجتمعات العربيه كسدت وفسدت من تفشي الفساد سواء تجاره اعضاء او مخدرت او تجاره للحم الرخيص وزنا المحارم! !!

انتظروا الجزء التاني لمعرفه بقيت الحكايه 💙💜


❤❤❤💜 النهاية 💜❤❤❤

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close