📁 آخر الروايات

رواية لثام الخلود الفصل السابع عشر 17 بقلم نسرين خالد

رواية لثام الخلود الفصل السابع عشر 17 بقلم نسرين خالد


لثام الخلود
بقلم/نسرين خالد
الفصل السابع عشر
الامير:حد ينده الدكتوره
قاسم قام بغضب و غيره:سمو الأمير لو فى حاجه انا موجود ولو وصلت ل رقبتى مش هعترض لكن مراتى ماتدخلش مجلس الرجال ابدا😡😡😡😡
الامير اعجب ب غيرة قاسم و لكنه اتضايق من غضبه و صوته العالى..فقرر يعاقب قاسم عشان محدش يتجراء يعيد ال عمله
الأمير بغضب:وطى صوتك و ماتنساس انك بتتكلم ادام اميرك و انك عليك الطاعه العميا لكل اوامرى حتى لو ماتعجبكش...و لجل علو صوتك حكمت عليك ب ٥٠ جلده و عشان عجبتنى غيرتك على زوجتك خففت العقاب ل ٢٠جلده
قاسم:امرك يا سمو الأمير
الأمير:بعد الاكل هشوف لو فعلا يستاهل ولا هأمر بجلدك عدد اكتر🤢….
و امر الأمير ب الاكل و سكت الكل و مابقاش فى صوت غير صوت الهمهمه و التلذذ و الاستمتاع ب الاكل
الأمير: ماشاءالله لالا ليك حق تغير و تتحمق عليها فعلا يا قاسم ملكت كل متاع الدنيا....بس ليه ما اكلتش
قاسم:ماينفعش اكل و انا هتجلد لانى هتعب و هنزف اكتر
الأمير ب اعجاب :فعلا عقل طبيب فى كل شئ
قاسم بيفكر:دلوقت اجهزة النانو ال كانت في الاكل دخلت جسمهم و هتدخل مجرا الدم و هتكلبش فى اعضائهم.... كدا يكون نص مهمتنا السهل خلص و الباقى ربنا يعينا عليه
الامير :جهزو قاسم لتنفيذ الحكم ب الجلد
قاسم بص للأمير و قال سبحان الله العظيم فعلا زى ما قالت لازم اكفر عن الذنب ال عملته ب جهل مني
الأمير ب استغراب:بتقول ايه؟؟
قاسم:بقول ياسمو الأمير انى راضي ب العقاب
الأمير: راضى ب الجلد!!!
قاسم:ربنا جعلك سبب فى انى اكفر عن الذنب ال عملته الصبح عن جهل مني
الأمير افتكر ال حصل وقت ما مسك قاسم رقبة المخ***ن*ث
الأمير :سبحان الله انا مفتكرتش ده الا لما انت قلته ...يعنى انت قابل الجلد ك تكفير عن الذنب ده مش عشان عليت صوتك
قاسم:سمو الأمير انا مش بشكك في حكمك ..لكني مؤمن اني ممكن اقتل او اتقتل عشان اصون شرفي و عرضي
الأمير:ابتدو الجلد
وقف قاسم و ربطه واحد على (العروسه) و ابتدو يجلدوه و هو مكنش بيعمل حاجه غير انه كان بيصرخ ب التسبيح...و ده خلى الأمير يعجب بيه و يتعجب من تحمله
و بعد ما خلاص قاسم اتجلد ال٢٠جلده
الأمير:سندوه و دخلوه سكنه
قاسم وهو بينهج و ضهره بينزف:سمو الأمير زوجتي في السكن
الأمير:بس انت مش هتقدر تروح للسكن وحدك
قاسم قام و فرد ضهره
قاسم:انا قلت ل سموك انى متعود على النوع ده من الترحيب من ايام امن الدوله
الأمير:لو قادر تروح لوحدك روح بس بلغ الدكتوره انك ممكن يجيلك حمه
قاسم ب ابتسامه:هي عارفه و عامله حسابها لانها بتحس بيا...السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الأمير:اه و ماتطلعش بكره غير لتوصيل الدكتوره للمطبخ و بعد كده كمل اليوم راحه ..... وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
و فى الوقت ده في واحد كان قاعد و مش طايق نفسه و هو ياسر الايد اليمين ل الامير
ياسر:يا سمو الأمير انت ليه متساهل مع ال اسمه قاسم ده
الامير بصله و فهم انه بيحقد على قاسم لانه بقاله مكانه و هو لسه واصل
الأمير:لانه راجل ... و غير كده لازم يكون جنبي و تحت عيني
نسبهم و نروح ل قاسم وصل ل سكنه وخبط على الباب و اول ما فتحت عائشه دخل و وقع على الارض بيتألم
عائشه:قاسم مالك فيك اايه😢😢
قاسم و هو بيشاور على دماغه:مفيش الامير حب يفكرني ب ترحيب امن الدوله و كمان ده التكفير عن الذنب ال عملته عن جهل
عائشه: الحمدلله و يارب ربنا يقبل توبتك

عائشه بتكلم قاسم عن طريق الافكار
عائشه: انت كويس
قاسم:فى الم بس الحمدلله
عائشه: الكاميرات اتشالت
قاسم:خلينا نتواصل بنفس الطريقه اضمن
عائشه:معايا تركيبه هتنهي الالم و هتخفي الجروح و برشامه مسكنه
قاسم:مش مهم المهم دلوقتي كلهم اكلو انتي حطيتي النانو فى الاكل🤔🤔🤔🤔
عائشه: طبعاً 😈😈😈😈
قاسم: الحمدلله كده نص المهمه خلصت فاضل النص التاني بس انا خايف عليكي الامير مصر انه يشوفك و انا كل شويه امنعه لاني بغير عليكي
عائشه:لا لازم تسيبني اقابله
قاسم بغيره:لا طبعا انا جوزك و حتى لو مش جوزك لكني بحبك و بخاف عليكي
عائشه:انت فهمت ايه😡 انا لازم اقابله عشان اقدر اسيطر عليه
قاسم:خلاص بكره هطلب منه انه يسمح ب مقابله لينا في مكتبه على اساس اننا هنطلب ادويه و ادوات للعلاج و الجراحه..و بكده تقدري تسيطري على افكاره
خلود و هى بتعقم الجروح و بتدهن التركيبه:تمام كده صح..... رحيم
قاسم:ادام فكرتى ب اسم رحيم يبقى فى حاجه
عائشه:الصراحه عيزاك متنمش النهارده لان هتكلم مع ارواح هنا و لازم حد يراقبني لان ممكن تطلع فى روح خبيثه تحاول تقتلني او حاجه
قاسم:تمام .. بس هلحقك ازاى
عائشه:كل المطلوب منك لو لقيتني نزلت دم من مناخيرى او اتعورت انك تحط ايدك عليا و تقراء آية الكرسي و سورة الفجر و بإذن الله هقوم و هكون كويسه
قاسم:مابلاش لو في خطر عليكي
عائشه:بلاش ازاي انت ناسي انهم اسريين ناس تبعنا و كمان ال عرفته انهم خطفين بنات و اطفال و عرفت انهم هيبعوهم تصور هيبعو بني ادمين زيهم والله اعلم هيحصلهم ايه ممكن يكونو اعضاء او يشغلوهم سخره او الافظع انهم يكونو بنات ليل لل يعوز و يصوروهم و يقولو ان دول بنات امة محمد😭😭😭😭😭
قاسم بغضب:انتى هتبتدي امته
عائشه:دلوقتي و ارجوك يا رحيم متحاولش تصحيني الا فى الحاله ال قلتلك عليها و بس
قاسم:طيب يلا ابتدي على بركة الله و فضل قاعد جنبها مراقبها
خلود نامت على الارض عشان تكون مرتاحه و بعد شويه ابتدت تتواصل مع الارواح ال فى المعسكر 👻👻👻

و فهمت منهم انهم اما حاولو يهربو من المعسكر او اتقتلو بوحشيه او تم اغ****تص****بهم او اتحرقو صاحين
و سالتهم خلود عن الاسرى و عرفت مكانهم و كمان الارواح عرضت عليها انهم يساعدوها تهرب من المعسكر بشرط تاخد معاها اهلهم و هي وافقت
و بعد ساعتين صحيت خلود
قاسم: حمدالله على السلامه انتي كويسه
عائشه:ميه ..عايزه مايه
قام قاسم بسرعه و اداها ميه شربت و بعد كده قالتله يلا ننام... نامو الاتنين على السرير و عائشه كلمته ب الافكار
عائشه: الحمدلله كل الارواح ال هنا مظلومه و عايزه تنتقم و هيساعدونا
قاسم نام على جنبه و بصلها:بجد يعني هنعرف مكان الاسرى فين و هنخلص المهمه و هنرجع
و لسه مكملش كلامه و فجاه لقى خلود شبه اغم عليها و فى صوت بيكلمه....و كان ابوه
ابوه: قاسم خد حقي وحق امك و حق ابو خلود ال قتلونا هم الامير و ياسر و احنا مش هنرتاح الا لو اتقبض عليهم🙏🙏
و بعد كده خلود رجعت تانى
قاسم بدموع:خلود امي ما*ما*تتش عادى امي اتق*تلت زي ابويا و ابوكي😭😭😭😭
عائشه :ازاي
قاسم:ابويا حضر عليكي و اتكلم و قالي ان ال قت*له و قت*ل امي و قت*ل ابوكي هم الأمير و ياسر دراعه اليمين😱😱😱😱😱
عائشه:بقى كده يعني هم دول ال يتموني بص ياقاسم المهمه ه تتم لكن انا لازم اخد تا**ري لان ده هو هدفي ال عايشه عليه💪💪💪💪💪
قاسم:يبقى لازم ياسر يم*وت على ايد الامير بتهمة الخي*انه و دي سهله بكره انتي هتسيطري على افكاره بأن ياسر خا*ين و انا هحط ل ياسر تليفون سرايا و بكده هتثبت عليه التهمه و هيكون التعامل مع الامير سهل😈😈😈😈😈😈
ياترى ايه ال هيحصل و ياترى المهمه هتنتهي ازاي ؟؟و هل خلود هت***ق**تل ال م**وت ابوها ولا هتعمل ايه؟!!



مكتبة حواء
مكتبة حواء
موقع مكتبة حواء هو منصة إلكترونية عربية متخصصة في نشر الروايات والقصص، ويستهدف بشكل أساسي محبي الأدب الرومانسي والاجتماعي، مع حضور قوي لاهتمامات القرّاء.
تعليقات