رواية عائلة آخر جنان الفصل السابع عشر 17 بقلم مروة طارق
سارة نازلة من اوضتها .......... سمعت صوت اغنية باباها بيسمعها ..... عجبتها وقفت تسمعها .........
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمرش
بنغنّي لجل الناس الناس - - ف إمبابه و لا ف أبو العباس
لكل حاره إيدين تنباس - - مدام بتبني و لا دّمّـرش
مرمر زماني زماني مرمرش
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمرش
لابوس إيدين دبّاح العجل - - و ابوس إيدين مِن يكسي الرجل
و أبوس إيدين بياعة الفجل - - بتبيع ثمار و لا تستثمرش
مرمر زماني زماني مرمرش
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمرش
يا خلق هوه خليكوا شاهدين - - قريبي ف الدنيا و ف الدين
واخد نصيبي من الفدادين - - وسّـكت له لكن ماطمرش
مرمر زماني زماني مرمرش
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمر
مكتوب لغيري يقـُشّ الزاد - - و ليه يا طيري أعيش مِنكاد
قالي المثل قرّشك صياد - - و ابن الغلابه ما بيزمّرش
مرمر زماني زماني مرمرش
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمرش
زعلان يا باشا زعلان ليه - - عشان غلطنا و قولنا يا بيه
طربوش جنابك يا اختي عليه - - لمّا بسرعه رجعت له مارش
مرمر زماني زماني مرمرش
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمرش
إسمعها كلمه من المنقوش - - على كل ساقيه و كل شاكوش
إن كنت ناوي على حلّق حوش - - أموت و عرقي ما يُستعمرش
مرمر زماني زماني مرمرش
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمرش
خبطبت سارة ودخلت على باباها ........
سارة : بابا
خالد : تعالى يا حبيبتي
سارة : جميلة اوي الاغنية دي مين ده اللى بيغني
خالد : على الحجار
سارة : على الحجار
وطلعت سارة نوت صغيرة بتدون فيها وكتبت الاسم وحطتها تاني في جيبها .........
سارة : بس صوته حلو اوي اوي ويعني ايه مرمر
خالد : يعني على ما اعتقد ان مرمر يقصد بها المرور ومر زمانه
سارة : اه طيب
خالد : كنتي عايزة حاجة
سارة : بصراحة اه
خالد : عايزة ايه يا حبيبتي
سارة : عايزة اعمل معمل
خالد: معمل
سارة : اها
خالد : ليه ؟
سارة : بابا من غير ليه ؟ الكوكب ده محتاج اللى ينقذه وانا قررت انقذه ياريت متعطلنيش وتوافق لانك حتوافق حتوافق ماشي
وتسيبه سارة وتمشي ناحية الباب ........
سارة : عن اذنك يا بابا
خالد : لا حول ولا قوة الا بالله البت اتجننت خالص
*****************************************************
مروة : ادينا جينا النادي وقعدنا واكلنا وشربنا وانت متكلمتش عايز تتكلم معايا في ايه ؟
هاني : انا .... كنت
مروة : ها كمل
هاني : انا مخنوق ومحتاج اتكلم مع حد
مروة : طيب واشمعني انا يعني مدورتش ليه على اصحابك
هاني : وهو يعني مينفعش نبقى صحاب
مروة : لا
هاني : نعم ؟
مروة : اللى انت سمعته
هاني : ليه بقى ان شاء الله
مروة : بصراحة كر..... بلاش كرهي عدم ارتياحي لاهلك يخليني اشيل فكرة اني حتى اعبرك بكلمه
هاني بحزن : للدرجة دي
مروة : اه واكتر كمان بس انا جيت عشان عمري ما رفضت اني اكون جنب حد محتاجني حتى لو كان انت
هاني : انتى تعرفي انهم عايزين يجوزوني غصب عني
مروة : انت بتهزر اذا كان مفيش حاجة اسمها بنت تتجوز غصب عنها يبقى في ولد
هاني : لا هما مش هيغصبوني بس بيزنوا بس وفي الرايحة والجاية نفس الموضوع لحد ما خلاص اتخنقت
مروة : طيب ما تسيبك من كل ده وعيش حياتك يعني انا حاسة انك مكلكع كده ما تفك
هاني : افك ؟
مروة : اه فك اللى يتكلم يتكلم واللى يقول يقول
هاني : مروة هو احنا مش ممكن نبقى صحاب خالص
مروة : مبدئيا انا بكره يووووه بلاش بكره مش بستظرف اهلك هنبقى صحاب ازاي ثانيا انا حاسة انك كده يعني هادي اوفر فانسي
هاني لنفسه : يعني حتى مش عايزة نبقى اصحاب يبقى اكيد مش معجبة بيا
مروة : هيي روحت فين ؟
هاني : لا مفيش يلا عشان اوصلك
مروة : اوك هو انت كنت بتقول ايه لمهند
هاني : كنت بستأذنه اني هخدك معايا
مروة : ليه يعني ما انا استأذنته
هاني : انا عارف بس كان لازم انا كمان استأذنه
مروة : اوك يلا
************************************************
بعد الدرس ما خلص ...........
اسلام : طيب انا اعمل ايه دلوقتي يا مهند ؟
مهند : يا عم انا مالى معرفش اتصرف
اسلام : انا عارف هي مش عايزة تيجي عشان متشوفنيش
مهند : بص فكر وشوف قلبك هيدلك على ايه واعمله
اسلام قعد يفكر ........
مهند: ايه ده يا حبي انت هتفكر هنا يا بيبي
اسلام : اديني بفكر وخلاص
مهند : لا يا حبيبي انا عايز اروح ررررررررررررروح فككككككككككككر فييييييييي بييييييييييتك
اسلام : صوتك يا عم خرمتلى الطبلة
مهند : اوعي يا اسلام انت قفيل اوي
اسلام : استني نمشي مع بعض
مهند نازل ندهت عليه اسراء ..........
اسراء : مهند مهند
مهند : ايه عايزة حاجة ؟
اسراء : انا بصراحة عايزة اطلب منك طلب
مهند : عايزة ايه ؟
اسراء : ممكن تعلمني جيتار
مهند : ليه ؟
اسراء : انا بحب الجيتار اوي ونفسي اتعلمه وعندي واحد مش بعرف استخدمه
مهند : طيب ماشي اوك
اسراء : اوك ممكن رقمك بقى عشان اكلمك واحدد معاك ميعاد
مهند بيديها الرقم بشك .............
اسراء : اوك هبقى اكلمك باااااي
اسلام : ايه علقتها
مهند : علقت مين العروسة الحلاوة دي ولا ابصلها اصلا
اسلام : طيب يلا عشان افكر
مهند : يمهل ولا يهمل
**************************************************
نورهان : لااااااااااااااااااا بقى كده كتييييييييييييير كل ده كشري حراااااااااااااااااااام
معاذ : براحة عليهم شوية يا نور دول بردو اول مرة ياكلوه
نورهان : معنديش اعتراض كلوا زي ما انتوا عاوزين لكن تتغدوا وتفضلوا تاكلوا وتقعدوا للعشا وتتعشوا كشري انا حقيقي مش مصدقة
محمد : بصراحة يا نورهان الاكلة دي جميلة جدا لا تقاوم
نورهان : انتوا حرين بس بعد الشطة اللى انتوا كلتوها دي قبلوني لو خرجتوا من بيتكم بكرة
سمر تدخل المطعم وتروح عليهم وتقعد ...........
سمر : السلام عليكم
سهر : وعليكم السلام
محمود : سمور ازيك
سمر : كويسة ولسة جاية من عند فريد قبلت الشغل اللى هو عرضه عليا
محمود : مبروك
محمد ك مبروك
سمر : عقبالك يا سهر يارب تعرفي تلاقي شغل بقى
سهر : لا معتقدش
معاذ : ليه يا سهر انتى موهوبة اوي وتصميماتك كانت جميلة اوي
مريم : انا عجبتني اوي اهتمامك بالتفاصيل والموضة والبساطة انتى قادرة تجمعي بين حاجات كتير اوي
نورهان : متهيألى وجود مصمم ازياء في مصر في حد ذاته عقبة في حياته يعني لازم الاول ممثلة مشهورة تلبس حاجة من تصميمها عشان تتشهر
محمود : يا سلام ؟
مريم : ايوة صح
نورهان : بس انا يا سهورتي عندي فكرة جامدة اخر حاجة بس هنحتاج مساعدة كبيرة اوي مريم : مادام نورهان عملت كده يبقى في مشروع خيالى ف دماغها
معاذ : ربنا يستر
سهر : طيب انا هروح التواليت
نورهان : ههههههههههههههههههههههه
سهر : اخرسي انا رايحة اظبط الميكب
سمر : انتوا بتاكلوا ايه ؟
نورهان : لا مش بياكلوا حاجة خالص
مريم : ده كشري اطلبلك
سمر : كشري
مريم : مش وقت استغراب وبتشاور للجرسون : لو سمحت واحد كشري كبير
نورهان : لاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
مريم : ادائك اوفر اوووووووووووي
محمد ومحمود ومعاذ وسمر بيضحكوا ................
معاذ : عن اذنكوا هخرج اعمل تليفون
محمد : اهدي يانور يعني الموضوع مش كبير
نورهان : وافرض طلبت 5 او 6 اطباق
محمد : هطلب انا كمان معاها
نورهان : يا خرااااااااااااااااااااااااابي
محمد : هههههههههههههههههه
******************************************************
معاذ واقف مستني سهر تخرج .............. يشوفها خارجة باصة في موبيلها يقف قدامها .....................
معاذ : سهر
سهر بتتخض : ايه يا معاذ خضتني
معاذ برقة : انا اسف
سهر : طيب عايز ايه ؟
معاذ : انا معجب بيكي
سهر : ايه ؟
معاذ : وعايزك تديني فرصة
سهر : انت بتقول ايه ؟
معاذ : انا سمعتك النهاردة وانتى بتقولى لنور انك سمعتي مامتك بتسألني عن سلمى
سهر بتمشي ...........
معاذ : انا مش بحبها والله مش بحبها
سهر ضهرها ليه وهي بتبسم ........
معاذ : ممكن تديني فرصة
سهر : انا مش بحب ابقى نزوة ومش بحب اكون دوا وعلاج لقلب مجروح ومش بحب اكون الاختيار التاني
معاذ : انتى ولا واحد في دول صدقيني
سهر : سيبني افكر وهرد عليك النهاردة بالليل استني منى تليفون
وتمشي سهر ترجع للمكان اللى كانت قاعدة فيه
معاذ بهمس وفرحة في نفس الوقت : هستنى من دلوقتي
********************************************
محمود عايز يكلم مريم ومش عارف يتكلم في ايه ؟؟............
محمود : عاملة ايه في كليتك يا مريم
مريم : الحمدلله كويسة
محمود : انا كنت عايز اعمل دبلومة في ادارة الاعمال بس مش عارف اي حاجة في الكلية ممكن تساعديني ؟
مريم : اوك طبعا ماشي
محمود : تمام هكلمك النهاردة باليل اتفق معاكي اوك
مريم : اوك بس هتكلمني على ايه ؟
محمود : عالايميل بتاعك اكتبيهولى
مريم بخيبة امل : اه الايميل اوك
وبتطلع ورقة وقلم وتكتبه وتديه لمحمود ............
محمود بيبتسم : هكلمك النهاردة
سهر تيجي تقعد مكانها ............ شوية ويجي معاذ .............
سمر : ايه الاكتشاف التووووووووحفة ده مين اكتشف الاكلة دي
نورهان : اختراع وشئ واكتشاف اه
معاذ : نورهان انتي كويسة ؟
نورهان : هروح انتحر واجي على طول
سمر : انتى مضايقة من ايه ؟
نورهان : لا مش مضايقة هضايق ليه انتوا برضو تعملوا حاجة تضايقني
سمر : هو ينفع تطلبولى واحد تاني على ما اخلص ده
نورهان : لا بقى لا بقى لا بقى لا بقى
محمد : نور انتى علقتي
نورهان : خد اخواتك وامشي من هنا كده كتير والله كده كتير حعمل ايه اروح فين انا ولا اجي منين ؟
معاذ : ههههههههههههه اهدي اهدي
نورهان : دي بتقولك عايزة واحد كمان
سمر : خلاص خلاص مش عايزة هبقى اجي اتغدي هنا بكرة
سهر : وانا هاجي معاكي
مريم : وانا
محمود : وانا
محمد : وانا
معاذ : انا هاجي برضو
نورهان : لاااااااااااا بكرة لااااااااا
سمر : اشمعني
نورهان : احنا لينا قاعدة تانية بس مش بكرة
سهر : ايه اللى في دماغك
نورهان : ملكيش دعوة المهم ممكن نروح بقى
معاذ : اه يلا عشان منتأخرش
*************************************************
فهيمة داخلة اوضة منار ...........
فهيمة : منار في ضيف عايز يقابلك تحت
منار عايزة تشاور لفهيمة بس هي مش هتفهمها بتفكر تكتبلها بس هي مش بتقرا ....
هزتلها راسها وقامت وراها .........
نزلت لقت اسلام ........... قاعد مستنيها ...........
بتلف عشان تمشي .........
اسلام : استني انا عايز اقولك حاجة متمشيش
بتدورله منار ........... بتشاور ............
اسلام : انا مش فاهم ومش عايزك تكتبيلي ........ انا اسف انا عرفت كل حاجة مهند حكالى انا اسف اني اتكلمت انا مكنش المفروض اتكلم في حاجة زي كده بس انا كنت بحاول افهم بس مش اكتر بس عايز اقولك حاجة مينفعش تحسي بالذنب ومينفعش تحبسي نفسك في فقاعة محدش يدخلها ومحدش يخرج منها انتى غلطانة انتى مموتيش صاحبتك اللى موتها شوية افكار افكار ارهابية مش اكتر ......... انتى كنتي شجاعة وكنتي مؤمنة ياريت تكملى شجاعة وايمان ياريت تخرجي برة الفقاعة الحياة مستنياكي ........... لو ناوية تخرجي كلميني ......... انا ماشي سلام
بيلف اسلام وبيخرج برة بابا الفيلا ........... منار واقفة بتعيط ..........
بتيجي عليها فهيمة ..........
فهيمة : ولو اني مش عارفة ايه اصل الحكاية بس هو عنده حق حسي بالذنب وعاتبي نفسك بس عاتبيها على غلط مش على الفاضي
تبصلها منار ........... وتطلع تجري على اوضتها ..................
******************************************************
اسراء بترن على مهند الساعة 12 باليل ........ الموبايل معمول صامت وهو ماسك الجيتار بيلعب عليه ...........
محمود بيكلم مريم وبيتفقوا على ميعاد يتقابلوا فيه وبيديها رقمه عشان تكلمه .......
سهر بتفكر تكلم معاذ وبتفتح موبايها وبتتصل تدخل عليها سمر ........
سمر : سهورتي انتى لسة صاحية
سمر شافت سهر بترمي التليفون ...........
سمر : بتكلمي مين ؟
سهر : مش حد
سمر : مممممممممممممممم
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمرش
بنغنّي لجل الناس الناس - - ف إمبابه و لا ف أبو العباس
لكل حاره إيدين تنباس - - مدام بتبني و لا دّمّـرش
مرمر زماني زماني مرمرش
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمرش
لابوس إيدين دبّاح العجل - - و ابوس إيدين مِن يكسي الرجل
و أبوس إيدين بياعة الفجل - - بتبيع ثمار و لا تستثمرش
مرمر زماني زماني مرمرش
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمرش
يا خلق هوه خليكوا شاهدين - - قريبي ف الدنيا و ف الدين
واخد نصيبي من الفدادين - - وسّـكت له لكن ماطمرش
مرمر زماني زماني مرمرش
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمر
مكتوب لغيري يقـُشّ الزاد - - و ليه يا طيري أعيش مِنكاد
قالي المثل قرّشك صياد - - و ابن الغلابه ما بيزمّرش
مرمر زماني زماني مرمرش
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمرش
زعلان يا باشا زعلان ليه - - عشان غلطنا و قولنا يا بيه
طربوش جنابك يا اختي عليه - - لمّا بسرعه رجعت له مارش
مرمر زماني زماني مرمرش
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمرش
إسمعها كلمه من المنقوش - - على كل ساقيه و كل شاكوش
إن كنت ناوي على حلّق حوش - - أموت و عرقي ما يُستعمرش
مرمر زماني زماني مرمرش
مرمر زماني زماني زماني زماني مرمرش
حاسب يا سيدي يا سيدي يا سيدي ماتتأمرش
خبطبت سارة ودخلت على باباها ........
سارة : بابا
خالد : تعالى يا حبيبتي
سارة : جميلة اوي الاغنية دي مين ده اللى بيغني
خالد : على الحجار
سارة : على الحجار
وطلعت سارة نوت صغيرة بتدون فيها وكتبت الاسم وحطتها تاني في جيبها .........
سارة : بس صوته حلو اوي اوي ويعني ايه مرمر
خالد : يعني على ما اعتقد ان مرمر يقصد بها المرور ومر زمانه
سارة : اه طيب
خالد : كنتي عايزة حاجة
سارة : بصراحة اه
خالد : عايزة ايه يا حبيبتي
سارة : عايزة اعمل معمل
خالد: معمل
سارة : اها
خالد : ليه ؟
سارة : بابا من غير ليه ؟ الكوكب ده محتاج اللى ينقذه وانا قررت انقذه ياريت متعطلنيش وتوافق لانك حتوافق حتوافق ماشي
وتسيبه سارة وتمشي ناحية الباب ........
سارة : عن اذنك يا بابا
خالد : لا حول ولا قوة الا بالله البت اتجننت خالص
*****************************************************
مروة : ادينا جينا النادي وقعدنا واكلنا وشربنا وانت متكلمتش عايز تتكلم معايا في ايه ؟
هاني : انا .... كنت
مروة : ها كمل
هاني : انا مخنوق ومحتاج اتكلم مع حد
مروة : طيب واشمعني انا يعني مدورتش ليه على اصحابك
هاني : وهو يعني مينفعش نبقى صحاب
مروة : لا
هاني : نعم ؟
مروة : اللى انت سمعته
هاني : ليه بقى ان شاء الله
مروة : بصراحة كر..... بلاش كرهي عدم ارتياحي لاهلك يخليني اشيل فكرة اني حتى اعبرك بكلمه
هاني بحزن : للدرجة دي
مروة : اه واكتر كمان بس انا جيت عشان عمري ما رفضت اني اكون جنب حد محتاجني حتى لو كان انت
هاني : انتى تعرفي انهم عايزين يجوزوني غصب عني
مروة : انت بتهزر اذا كان مفيش حاجة اسمها بنت تتجوز غصب عنها يبقى في ولد
هاني : لا هما مش هيغصبوني بس بيزنوا بس وفي الرايحة والجاية نفس الموضوع لحد ما خلاص اتخنقت
مروة : طيب ما تسيبك من كل ده وعيش حياتك يعني انا حاسة انك مكلكع كده ما تفك
هاني : افك ؟
مروة : اه فك اللى يتكلم يتكلم واللى يقول يقول
هاني : مروة هو احنا مش ممكن نبقى صحاب خالص
مروة : مبدئيا انا بكره يووووه بلاش بكره مش بستظرف اهلك هنبقى صحاب ازاي ثانيا انا حاسة انك كده يعني هادي اوفر فانسي
هاني لنفسه : يعني حتى مش عايزة نبقى اصحاب يبقى اكيد مش معجبة بيا
مروة : هيي روحت فين ؟
هاني : لا مفيش يلا عشان اوصلك
مروة : اوك هو انت كنت بتقول ايه لمهند
هاني : كنت بستأذنه اني هخدك معايا
مروة : ليه يعني ما انا استأذنته
هاني : انا عارف بس كان لازم انا كمان استأذنه
مروة : اوك يلا
************************************************
بعد الدرس ما خلص ...........
اسلام : طيب انا اعمل ايه دلوقتي يا مهند ؟
مهند : يا عم انا مالى معرفش اتصرف
اسلام : انا عارف هي مش عايزة تيجي عشان متشوفنيش
مهند : بص فكر وشوف قلبك هيدلك على ايه واعمله
اسلام قعد يفكر ........
مهند: ايه ده يا حبي انت هتفكر هنا يا بيبي
اسلام : اديني بفكر وخلاص
مهند : لا يا حبيبي انا عايز اروح ررررررررررررروح فككككككككككككر فييييييييي بييييييييييتك
اسلام : صوتك يا عم خرمتلى الطبلة
مهند : اوعي يا اسلام انت قفيل اوي
اسلام : استني نمشي مع بعض
مهند نازل ندهت عليه اسراء ..........
اسراء : مهند مهند
مهند : ايه عايزة حاجة ؟
اسراء : انا بصراحة عايزة اطلب منك طلب
مهند : عايزة ايه ؟
اسراء : ممكن تعلمني جيتار
مهند : ليه ؟
اسراء : انا بحب الجيتار اوي ونفسي اتعلمه وعندي واحد مش بعرف استخدمه
مهند : طيب ماشي اوك
اسراء : اوك ممكن رقمك بقى عشان اكلمك واحدد معاك ميعاد
مهند بيديها الرقم بشك .............
اسراء : اوك هبقى اكلمك باااااي
اسلام : ايه علقتها
مهند : علقت مين العروسة الحلاوة دي ولا ابصلها اصلا
اسلام : طيب يلا عشان افكر
مهند : يمهل ولا يهمل
**************************************************
نورهان : لااااااااااااااااااا بقى كده كتييييييييييييير كل ده كشري حراااااااااااااااااااام
معاذ : براحة عليهم شوية يا نور دول بردو اول مرة ياكلوه
نورهان : معنديش اعتراض كلوا زي ما انتوا عاوزين لكن تتغدوا وتفضلوا تاكلوا وتقعدوا للعشا وتتعشوا كشري انا حقيقي مش مصدقة
محمد : بصراحة يا نورهان الاكلة دي جميلة جدا لا تقاوم
نورهان : انتوا حرين بس بعد الشطة اللى انتوا كلتوها دي قبلوني لو خرجتوا من بيتكم بكرة
سمر تدخل المطعم وتروح عليهم وتقعد ...........
سمر : السلام عليكم
سهر : وعليكم السلام
محمود : سمور ازيك
سمر : كويسة ولسة جاية من عند فريد قبلت الشغل اللى هو عرضه عليا
محمود : مبروك
محمد ك مبروك
سمر : عقبالك يا سهر يارب تعرفي تلاقي شغل بقى
سهر : لا معتقدش
معاذ : ليه يا سهر انتى موهوبة اوي وتصميماتك كانت جميلة اوي
مريم : انا عجبتني اوي اهتمامك بالتفاصيل والموضة والبساطة انتى قادرة تجمعي بين حاجات كتير اوي
نورهان : متهيألى وجود مصمم ازياء في مصر في حد ذاته عقبة في حياته يعني لازم الاول ممثلة مشهورة تلبس حاجة من تصميمها عشان تتشهر
محمود : يا سلام ؟
مريم : ايوة صح
نورهان : بس انا يا سهورتي عندي فكرة جامدة اخر حاجة بس هنحتاج مساعدة كبيرة اوي مريم : مادام نورهان عملت كده يبقى في مشروع خيالى ف دماغها
معاذ : ربنا يستر
سهر : طيب انا هروح التواليت
نورهان : ههههههههههههههههههههههه
سهر : اخرسي انا رايحة اظبط الميكب
سمر : انتوا بتاكلوا ايه ؟
نورهان : لا مش بياكلوا حاجة خالص
مريم : ده كشري اطلبلك
سمر : كشري
مريم : مش وقت استغراب وبتشاور للجرسون : لو سمحت واحد كشري كبير
نورهان : لاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
مريم : ادائك اوفر اوووووووووووي
محمد ومحمود ومعاذ وسمر بيضحكوا ................
معاذ : عن اذنكوا هخرج اعمل تليفون
محمد : اهدي يانور يعني الموضوع مش كبير
نورهان : وافرض طلبت 5 او 6 اطباق
محمد : هطلب انا كمان معاها
نورهان : يا خرااااااااااااااااااااااااابي
محمد : هههههههههههههههههه
******************************************************
معاذ واقف مستني سهر تخرج .............. يشوفها خارجة باصة في موبيلها يقف قدامها .....................
معاذ : سهر
سهر بتتخض : ايه يا معاذ خضتني
معاذ برقة : انا اسف
سهر : طيب عايز ايه ؟
معاذ : انا معجب بيكي
سهر : ايه ؟
معاذ : وعايزك تديني فرصة
سهر : انت بتقول ايه ؟
معاذ : انا سمعتك النهاردة وانتى بتقولى لنور انك سمعتي مامتك بتسألني عن سلمى
سهر بتمشي ...........
معاذ : انا مش بحبها والله مش بحبها
سهر ضهرها ليه وهي بتبسم ........
معاذ : ممكن تديني فرصة
سهر : انا مش بحب ابقى نزوة ومش بحب اكون دوا وعلاج لقلب مجروح ومش بحب اكون الاختيار التاني
معاذ : انتى ولا واحد في دول صدقيني
سهر : سيبني افكر وهرد عليك النهاردة بالليل استني منى تليفون
وتمشي سهر ترجع للمكان اللى كانت قاعدة فيه
معاذ بهمس وفرحة في نفس الوقت : هستنى من دلوقتي
********************************************
محمود عايز يكلم مريم ومش عارف يتكلم في ايه ؟؟............
محمود : عاملة ايه في كليتك يا مريم
مريم : الحمدلله كويسة
محمود : انا كنت عايز اعمل دبلومة في ادارة الاعمال بس مش عارف اي حاجة في الكلية ممكن تساعديني ؟
مريم : اوك طبعا ماشي
محمود : تمام هكلمك النهاردة باليل اتفق معاكي اوك
مريم : اوك بس هتكلمني على ايه ؟
محمود : عالايميل بتاعك اكتبيهولى
مريم بخيبة امل : اه الايميل اوك
وبتطلع ورقة وقلم وتكتبه وتديه لمحمود ............
محمود بيبتسم : هكلمك النهاردة
سهر تيجي تقعد مكانها ............ شوية ويجي معاذ .............
سمر : ايه الاكتشاف التووووووووحفة ده مين اكتشف الاكلة دي
نورهان : اختراع وشئ واكتشاف اه
معاذ : نورهان انتي كويسة ؟
نورهان : هروح انتحر واجي على طول
سمر : انتى مضايقة من ايه ؟
نورهان : لا مش مضايقة هضايق ليه انتوا برضو تعملوا حاجة تضايقني
سمر : هو ينفع تطلبولى واحد تاني على ما اخلص ده
نورهان : لا بقى لا بقى لا بقى لا بقى
محمد : نور انتى علقتي
نورهان : خد اخواتك وامشي من هنا كده كتير والله كده كتير حعمل ايه اروح فين انا ولا اجي منين ؟
معاذ : ههههههههههههه اهدي اهدي
نورهان : دي بتقولك عايزة واحد كمان
سمر : خلاص خلاص مش عايزة هبقى اجي اتغدي هنا بكرة
سهر : وانا هاجي معاكي
مريم : وانا
محمود : وانا
محمد : وانا
معاذ : انا هاجي برضو
نورهان : لاااااااااااا بكرة لااااااااا
سمر : اشمعني
نورهان : احنا لينا قاعدة تانية بس مش بكرة
سهر : ايه اللى في دماغك
نورهان : ملكيش دعوة المهم ممكن نروح بقى
معاذ : اه يلا عشان منتأخرش
*************************************************
فهيمة داخلة اوضة منار ...........
فهيمة : منار في ضيف عايز يقابلك تحت
منار عايزة تشاور لفهيمة بس هي مش هتفهمها بتفكر تكتبلها بس هي مش بتقرا ....
هزتلها راسها وقامت وراها .........
نزلت لقت اسلام ........... قاعد مستنيها ...........
بتلف عشان تمشي .........
اسلام : استني انا عايز اقولك حاجة متمشيش
بتدورله منار ........... بتشاور ............
اسلام : انا مش فاهم ومش عايزك تكتبيلي ........ انا اسف انا عرفت كل حاجة مهند حكالى انا اسف اني اتكلمت انا مكنش المفروض اتكلم في حاجة زي كده بس انا كنت بحاول افهم بس مش اكتر بس عايز اقولك حاجة مينفعش تحسي بالذنب ومينفعش تحبسي نفسك في فقاعة محدش يدخلها ومحدش يخرج منها انتى غلطانة انتى مموتيش صاحبتك اللى موتها شوية افكار افكار ارهابية مش اكتر ......... انتى كنتي شجاعة وكنتي مؤمنة ياريت تكملى شجاعة وايمان ياريت تخرجي برة الفقاعة الحياة مستنياكي ........... لو ناوية تخرجي كلميني ......... انا ماشي سلام
بيلف اسلام وبيخرج برة بابا الفيلا ........... منار واقفة بتعيط ..........
بتيجي عليها فهيمة ..........
فهيمة : ولو اني مش عارفة ايه اصل الحكاية بس هو عنده حق حسي بالذنب وعاتبي نفسك بس عاتبيها على غلط مش على الفاضي
تبصلها منار ........... وتطلع تجري على اوضتها ..................
******************************************************
اسراء بترن على مهند الساعة 12 باليل ........ الموبايل معمول صامت وهو ماسك الجيتار بيلعب عليه ...........
محمود بيكلم مريم وبيتفقوا على ميعاد يتقابلوا فيه وبيديها رقمه عشان تكلمه .......
سهر بتفكر تكلم معاذ وبتفتح موبايها وبتتصل تدخل عليها سمر ........
سمر : سهورتي انتى لسة صاحية
سمر شافت سهر بترمي التليفون ...........
سمر : بتكلمي مين ؟
سهر : مش حد
سمر : مممممممممممممممم
