اخر الروايات

رواية موجوع قلبي الفصل السابع 7 بقلم شروق مصطفي

رواية موجوع قلبي الفصل السابع 7 بقلم شروق مصطفي


مديحه وصقر بيتكلمو وقت دخول مايا البيت
نزلت الكياس علي الارض اول ما سمعت مامتها بتقولها:
تعالي ياحبيبتي احنا قعدين هنا
قامت مديحه عشان تدخلها
مايا : ناس مين دول ال عندنا
*كاننت بتتكلم هي ومامتها عند الباب الاوضه*
ده صقر ال كلمتك عنه قبل كده وقولتلك انه جاي يتقدملك وهو جاي يتكلم معاكي دلوقتي

مايا بتوشوش مامتها : هو انا مش قايلالك لا وقفلنا علي موضوع ده ايه ال جابه ده دلوقتي خليه يمشي وقوليله كل شئ قسمه ونصيب 😡ولا انتي بتحطيني قدام الامر الواقع
مديحه😡 بقولك ايه حتروحي تقعدي معاه وتتكلمو اتفضلي ولينا
كلامنا بعدين

كل ده وهو قاعد بس واخد باله من كل حاجه
ودخلتها جوه تعالي ياحبيبتي

لو عاوزين تقعدو في الفرانده قعدتها حلوه اوي وانا قعده
جانبكم هنا لو عايزين حاجه

*كانت قعده وسايبه باب الاوضه مفتوح*

*واقفه مايا وبتتنهد ولسه حاتقوله انها اسفه بجد و انها مش مستعده للخطوه دي في الوقت الحالي اتصطدمت وتنحت له لانه طلع نفس شخص المجنون ال قابلته وضربته بالقلم عشان غلط فيها من كم يوم*

ايه ده هو انت !
انت ايه ال جابك هنا وبتعمل ايه ؟

ابتسم ابتسامه صفره ونظر لها نظره انتصار مع حركه ايده علي خده وابتسامه خبيثه وبيقولها اهلا بعروستي اتفضلي

مايا :عروستك🤔 واتفضل !
انت بتحلم شكلك
انت مجنون صح انت عرفت البيت هنا ازاي اصلا وعاوز مني
ايه
صقر وبيتكلم وهو قاعد بثقه وحاطط رجل ع رجل :انا لو عاوز اعرف دبه النمله حعرفها انتي لسه ماتعرفنيش

مايا: وانا مش عاوزه اعرفك اصلا

انا اصلا داخله اقولك كل شئ قسمه ونصيب وحقول لماما ان مفيش قبول وخلصنا واتفضل يلا امشي من هنا لوسمحت😡

صقر ماسك نفسه بالعافيه🤨: امشي !
انتي بتحلمي شكلك صح😆
انا مش حمشي من هنا الا وانتي مراتي

مفيش مفر مني

مايا :لا بجد انت مش طبيعي ومجنون فعلا

امممم حنبداها بقا: اولا انا مبحبش طول اللسان وخدي بالك مش بحب اكرر كلامي مرتين فاهمه🤫

*مايا مش مستوعبه موقف ومش فهمه حاجه*

(مايا اصلا حياتها مقفوله ع نفسها وقلبها مقفول مش اي حد يقدر يقتحمها بقوه مستغربه من هجومه عليها وكلامه الغير مفهوم لحد دلوقتي واقتحامه لحياتها )

طب انا عاوزه اعرف انت مين و عاوز مني ايه وايه كلام الغريب ال قولتهولي قبل كده ده وبتهاجمني كده ليه اوي انا اعرفك اصلا ؟

صقر :مش لازم تعرفي كل حاجه كل حاجه فوقتها احسن مستعجله علي ايه وضحك باستهزاء😏

مايا جابت اخرها منه من الالغاز كتير دي فتعصبت اكتر من اسلوبه مستفز :
وانا مش عاوزه اعرف حاجه اصلا لا دلوقتي ولا وقتها انت شكلك مجنون انا ماشيه وحناديلك ماما احسن

وقامت ولسه حتمشي راح شد ايديها جامد اوي نطرها لصدره ورجعها ا وواقفها في وشه وكان ماسك ايديها
وبصوت تحذيري👌:
تعالي هنا رايحه فين لما اكلمك توقفي تسمعي وماتمشيش فاهمه
انتي فاكره نفسك مين اصلا انتي واحده رخيصه اصلا
متساويش انا ال حنظفك من القرف ال عايشاه ده انتي
فاكره لما تروحي تعيطيله ال بتكلميه ده حيرجعلك تاني انتي بتحلمي واه قولتلك مرخصه نفسك عشان تفوقي بس مفيش فايده وانا بقا ال حفوقك بقا من هنا ورايح ومفيش نزول من البيت لوحدك تاني فاهمه👌 وخدي بالك مش بحب اكرر كلامي مرتين✌ فاااااهمه *

ولو مش لاقيه حد يلمك انا موجود ولا عشان ملكيش ال يحاسبك وملكيش كبير حاتصيعي وتلفي وتدوري لاااااه
انا واخدت بالي منك كويس اوووي

مايا : انت مالك اعيط عليه ولا معيطش عليه دي حياتي انا مش حياتك وانت وعلي فكره بقا انت قليل الادب و انا متربيه غصبا عنك و انت شخصيه زباله ومايشرفنيش ارتبط بواحد زيك اصلا

ولسه حتضربه ورفعت ايديها وحتنزل علي خده مسكها ولواها ورا ظهرها بعنف وعصبيه
انتي مابتفهميش ولا ايه
انتي عاوزه تتربي من اول وجديد وايديكي دي لو اتمدت تاني مش حيحصل كويس اقسم بالله
*كل ده وكان ضاغط جامد علي ايديها اوي*
اه اه 😪 ابعد عني بقا وامشي
بتشهق جامد وبتعيط سيبني بقا يا ماماااااه حرام عليك بقا😪
(بجد صوتها كان صعب اوي ورقيقه جدا ودموعها نزلت غصبا عنها مش بتحب تنزلهم قدام حد)

سابها ولف وشها ياريت كلامي يتسمع الكلمه ال بقولها مش بتتكرر مرتين ولسانك يتلم فاهمه مش حقول تاني👌

انا عاوزك في الحلال وبس وبعدين حتبقي تعرفي الباقي في وقته🤫

مايا بدموع في عنيها ومش قادره تنزلها: انت تعرفني منين انت عشان تقول عليا كده و تحكم عليا كده وتقول عليا كلام زي ده
طيب انا ياسيدي اخلاقي وحشه كده ورخيصه اوي ليه عاوز تتجوزني ليه حترتبط بواحده مش متربيه ليه ودايره ولفه ها ليه ؟؟؟؟؟
اهئ 😪😭😭

وبيدور فدماغها انا طول عمري فحالي عمري ما حد شك في اخلاقها ووجعها كده
ولا ظن فيها سوء طب ليه كده كل ده ليه 😭

لوسمحت كفايه كده وقعدت علي كرسي منهاره ومسكه ايديها وبتفرك فيهم من وجعهم ومن وجع كلامه عليها زي السم في قلبها وان ملهاش حد ياخد حقها ويدافع عنها😥 افتكرت بباها 😭 لو كان عايش مكنش حد بس نظرلها نظره وحشه كده ومبطلتش عياط

راح ناحيتها وحاوطها بكرسي وبصوت واطي تسمعه كالفحيح :

ليه بقا دي بتاعتي انا حاتعرفيها بعدين يا قطه
وانا كلمت اخوكي
ومامتك كمان موافقه و اتفقت معاهم علي كل شئ و اخوكي حينزل الاجازه دي وحنكتبو كتاب ياعروستي

سلام ومد ايده ع فمه وعطاه قبله ع هوا ونفخها ليها بايده وابتسم نص ابتسامه وقالها انتي ماشوفتيش حاجه لسه😏
سلام

وطلع لمامتها بره وقالها: كله تمام ياحجه الحمدلله
*وكان شايفها قعده تايهه ومنهاره بجد وهو بيتكلم مع مامتها وكان بياكد في كلامه معاها انه عاوز يوصلها كلامه فنفس الوقت وكان بيتابع تحركاتها من تحت لتحت لحد ما اتاكد انها سمعته وهو بيتكلم ابتسم لمامتها*
👈وحجيب اهلي ان شاء الله خلال الاسبوع ده ونقرا الفاتحه وننزل قبلها نجيب دبل
مديحه:ربنا يقدم ال فيه الخير يارب ياحبيبي يارب

وينفع بكره اجي اتكلم تاني معاها بعد اذنك طبعا وعاوز رقم تليفونها بعد اذنك

مديحه حاسه ان بنتها عكت في الكلام معاه ونشفت دماغها برده معاه : طبعا يا حبيبي انت بقيت ابني تيجي فاي وقت
رقمها اهه استني حطلعهولك من تليفوني

ومشي بعد كده وحاسس انه نفذ الخطوه الاولي
*مش عارف ليه منجذب ليها اوي كده ومصمم عليها برغم انه شاكك في سلوكها بس حاسس انه ممكن يغيرها وحيغيرها*

عند مايا

قعده علي كرسي مش بتتحرك من كتر التعب النفسي ومجهود ومناهده ال حصلت مش قادره تستوعب حاجه حطت ايديها علي وشها 🙈 *مين ده*
وبتكلم نفسها :طالما انا وحشه كده في نظره ليه عاوزني ومتمسك بيا اوي كده
ده انا لسه كنت حبدا افوق من الصدمه ال كنت فيها *مين ده* مين ده ال اقتحم حياتي كده لا وبيسيطر عليا انا مش حستحمل ضغط نفسي اكتر من كده
وانهارت اكتر من العياط🙈 لما سمعتهم بيتكلمو وبيتفقو كمان فحياتها
طب ورايي انا فين لا يمكن اوافق ابدا


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close