رواية ثأر بلا رحمة الفصل الرابع 4 بقلم عبير فاروق
الفـــصــــل الرابع *
_ دخلت عليهم فتاه في غايه الجمال و عيون عسليه فاتحه
مثل ضوء الشمس وكيف وهى مثل الشمس فى إشراقتها،المعهوده وطلتها المميزه الضاحكه توجهت إلى أختيها متسائلة؟
شمس : مالكو مقطعين بعض ليه ....؟؟؟
روكا وهي تنظر لنور سين بضحكه خبيثه تتحدث : اصلي :ساسو مش عارفه سؤال في التاريخ كنت بقول يعني تتصل بمستر أحمد تسأله........ثم غمزت لــها .
نورسين بتوتر: لا والله يا شمس أنا عارفه كل الأسئله هي اللي مش بتذاكر !؟؟
شمس : طب و مالك فيها أيه لما تكوني مش فاهمه في سؤال
عايزه تسألي المستر بتاعك روكا ما غلطتش
روكان : قوليلها يا مشمش والنبي لحسن ساسو عاملاها مشكله
وضحكت عليها ....،،، نورسين نظرت إليها بتوعد
شمس : طب خلاص يا حبيبتي شيلى حاجاتك دلوقتي وتعالو
حضروا السفره معايا بابا زمانه جاي ..
_بعد عده دقائق دخل أبوهم و أغلق الباب و هو ينادي عليهم؛
حمدي :مشمش.... ساسو..... ركن..... أنتو فين يا بنات
روكان: والله ما حد مبوظ أونثتي غيرك يا حمودي ..
_ ضحك حمدي على أبنته المدلله وهو يثير غضبها بالفعل،،
حمدي : الله و عايزاني ادلعك اقولك ايه ......الله يرحم أمك ..
هي اللي صممت تسميكوا كده مش عارف ضاقت بيها الدنيا من الأسامي !!!!!؟؟ ماله جمالات على إسم أمي ...
روكان :الله يستر أصلك يا حج جمالات لالااااا وأنا اللي كنت زعلانه من ركن.....!!طلع ركن أرحم بكتييير..
_ ضحكا سويا و بيسأل على أخواتها قالت أنهم يحضرون الغداء ،دخل غرفته يبدل ملابسه اغلق الباب جلس على حافه السرير و تنفس بأشتياق يتذكر زوجته و حبيبته ورفيقة دربه وهروبه.........
#Flash_Back....!!!
_ أمل في المستشفى بعد الولاده وبعد ذهاب السائق عم عباس يكتشف أخبار القريه و أخبار أهل حمدي ؟؟!!
دخل حمدي على أمل ينظر اليها بكل حب قائلا: حمد لله على السلامه يا نور عينى،،،،،
أمل بصوت ضعيف: الله يسلمك يا حمدي هو حصل أيه
والبنات فين،،،،،،،،، وضعت يدها على بطنها بخضه ؟!!ا هو أنا ولدت يا حمدي؟؟
حمدي: بس بس بالراحه متخافيش آه يا ستي ولدتي وجبتي
بنوتين زي القمر كمان............ والبنات أهم ناموا يا حبايبي من كتر التعب ......و أشار على كنبه بجواريها ....
أمل بطمئنان: الحمد لله كنت خايفه عليك و عليهم أوي هو إحنا فين دلوقت ؟؟؟
حمدي : في المستشفى على الطريق نقلنا عم عباس هنا ..
أمل بتساؤل: مين عم عباس ؟؟؟ .........حكالها حمدي ما يحدث بعد ..
إغمائها و كيف وصل إلى المستشفى و مساعده عم عباس لهم
امل: الحمد لله ربنا بعت لنا ولاد الحلال علشان عارف أن إحنا مظلومين ...
حمدي :خلاص ماتفكريش في حاجه دلوقتي لازم تشدي حيلك علشان نعرف نبعد عن هنا،سألها حمدي مغير ما جرى الحديث ؟؟
حمدي: ها ياستي هتسميهم ايه؟؟؟
امل: هما حلوين زي إخواتهم ولا شبه مين؟؟؟
حمدي ضحك ضحكه مريحه : لاأحلى من أخواتهم بكتييير و عيونهم ملونه كمان أخضر وأزرق..ههههههههه
أمل: أنا كنت حاسه أن هم بنات بس ماحبتش أقولك علشان ما تزعلش ..
حمدي :أيه اللي أنتي بتقوليه أنا أزعل من رزق ربنا ليا
أمل : طاب خلاص ماتزعلش مني أنا كنت مختاره أسمين ،حلوين بس عايزاك توعدني أنك ماتقولش لااا
حمدي: طب قولي يا ستي ...
أمل: أوعدني الأول ؟؟
حمدي بضحكه: طالما عايزاني أوعدك يبقى عارفه إني مش هوافق عليهم بس أوعدك أنت أغلى حاجه في حياتي أنتى والبنات ..
أمل بحب :وهي تنظر لعيونه تكلمت بسرعه ..أنا أختارت نورسين و روكان ..
حمدي بصدمه: مين دول؟؟؟؟؟!!!
أمل بتضحك: بناتنا يا حبيبي

حمدي: مستحيل......!!!
أمل بحزن مصطنع: أنت وعدت ماترجعش في كلامك ......،
طب تعالى أفهمك بص يا سيدى ... نورسين ؟معناه ضوء القمر
روكان ؟؟؟معناه شمس الضحى.... شوفتي بقى هما حلوين إزاي،،،
حمدي :بردو مش فاهم ..؟؟؟
أمل بنفاذ صبر: أنت بناتك الكبار اسمهم ايه ...؟؟؟
حمدي جاوبها :شمس وقمر .....
أمل: الله ما أنت بتفهم أهو أمال بتتعبني ليه يبقى انت يا حبيبي عندك شمس وقمر ونورسين و روكان عرفت ليه انا أختارت الأسماء دي ....
أبتسم حمدي وعيونه لمعت ورد عليها : عرفت أنتى أختارتي أسمائهم بمعانيها تربطهم ببعض علشان طول عمرهم يفضلوا مربوطين ببعض و أنا يا حبيبتي موافق ربنا يخليكي و يخليهم ليه......... وطبع قبله على جبينها 00000
..._عوده للوقت الحالي ...*
_ انتبه حمدي علي خبط الباب ونداء شمس .....
شمس: بابا .......بابا الغدا جاهز ...
_حمدي :أدخلي يا شمس......... دخلت توجهت إليه وأحتضنته بكل حب وبادلها هو الحضن بحنان، أنه يرى زوجته بحنان ابنته وقلبها الرقيق .
حمدي: عامله لنا ايه النهارده يا دكتوره..
شمس مبتسمه: مشرحلك صنيه بطاطس ومبنجه حلة ملوخيه و الرز لسه خارج من العمليات ههههههههه ههه..
حمدي بتضحك : ربنا يستر طب اطلبي لنا واحد اسعاف وصلحه...
_ جلس حمدي وبناته على السفره يتناولون الغداء بسعاده
حمدي :مالك ياساسو ساكته ليه يا حبيبتي ..؟؟
تحدثت روكا مشاغبه اياها : اصلي ساسو حبيبتي خايفه من امتحان بكره عشان ماذاكرتش كويس وانا بسم الله ما شاء الله عليا كلت الكتاب اكل يا بابتي ،،،،،وهي هاتك يارقص من الصبح و تغني أنا عايزه من ده ياحزومبل ااه والهي ...
_ شهقت نورسين و شمس عند سماع روكان وضحك الأب على مراوغه ابنته و تحدث قائلا.....!!
حمدي: اه اه ما أنا عارف هي برضه اللي فاكره نفسها سندريلا
_تعالت ضحكات البنات مع ابوهم متذكرين اختهم الغائبه
ومواقفها معهم ورد فعلها الأوفر على حد قولهم ....
=ما خلاص يا عم مكنتش بنت اللي قابلتك دي ههههه هههههه ههههه ؟؟!!! قالها عز وهو يرتدي ملابسه مع فارس
وياسين في غرفه الفندق كما اشار عليهم عز...
فارس : اخرس يلا بدل ما أخلى جبهتك مرميه على الارض
وأحزنك عليها ...
ضحك ياسين وقال: والله بنت جدعه و تستاهل امال انت فاكر ايه كل البنات سهله زي اللي تعرفوهم...هههههههه
عز :المهم يا خفه انت جاي معانا ومفيش إعتراض زي كل مره ..
ياسين: ماشي هاجي أسهر بس فاهم بس مليش دعوه باللي أنتو هتعملوه...
فارس: ليه يا عم الشيخ مش بنعمل حاجه حرام ده جواز..
ياسين: جواز ايه ده يا عم روح انا تعبت اقول لكم ان ده هو هو القرف اللي كنتوا بتعملوه بس رشيت عليه شويه فارمسيلا( شوكولاته) عشان الطعم بس... يا..... يا ابو الفوارس !!!!
عز: بس يلا أيه الأوفر اللي أنت فيه ده محدش طلب رأيك ، وأخرس خالص هتضربلنا يوم من آخره ....
نزل الثلاث شباب إلى الديسكو ومن بدايه دخولهم إلتفتت الفتيات عليهم يتهامسون و ينظرون إليهم بنظرات ٱعجاب من طلتهم الأنيقه الرجوليه..
تقدم الثلاث شباب جالسين على كراسي فرديه ونصف طاوله مستديره عاليه توجهت إليهم فتاه تتمايل امامهم ظنا منها أنها تستطيع تثير غرائزهم نظر اليها عز بخبث باين طلبه كل واحدمنهم مشروبه المفضل!!!!
وعلى الجانب الاخر حيث توجد ثلاث فتايات قمرات لابسين قطع معينه (
هما مش لابسين اوي يعني ) تبادل النظرات بين الشباب والبنات غمز لاحدهن عز......
تقدمت فتاه من فارس ووضعت يدها أمام وجهه نوعان من السلام الفتاه قائله : هاي أنا جيسي وأنت??!!
فارس: فارس بنصف ابتسامه غمز لها...
جيسي بإبتسامه ساحره: ترقص ....
فارس بعد ان هز اكتاف: ارقص;;;;;
وبعد نجاح جيسي بانها و تشد إنتباه فارس تقدمت اثنتان من نفس الشله إلى عز و ياسين .
_(ايه ده هو السما بتحدف نسوان)- قالها عز محدث ياسين ..
تقدمت اليه سولي: هاي قاعدين ليه??!!
عز: أنت تؤمر يا قمر ....
نظر ياسين بغضب إلى الفتاه التي وضعت يدها على أكتافه ثم حدثها بخشونه: لو سمحتي ما بحبش كده
عز: مابتحبش ايه الله يحرقك تعالى يا قمر انا بحب كده وكده ههههه هههههه. ..
تركهم ياسين وسط شيطانهم وشهواتهم وإرتكاب معصيه جديده صاعداً الى غرفته وبعد ساعات كثيره من الرقص والشرب و التوهان صعد كل من عز وفارس مع فتاتان...(
طبعا بعد ما ضربو عرفي)...
_ وعلى مدار الايام كانت تخرج قمر كل يوم للبحث عن عمل في nجميع الشركات على أمل انها توافق لكن كل مره ينتهي بها الامر بسبب CV بتاعك و هكلمك....
_ الشركه في غرفه الاجتماعات كان يجلس مع المهندسين يراجع ملف المشروعات الجديد تصاعد الغضب الى الى قمه راسه بصوت الجهور انطق قائلا: يعني ايه مش عارفين يكملوا المشروع هو لعب عيال ولا أنتو لسه طلبه وانا مااعرفش قالها _;;فارس بغضب شديد
ايمن : مستر فارس المشروع ده أول مشروع ندخل بيه السوق في مصر ولازم يكون على أعلى مستوى! ! !!
فارس: وايه اللي مانعكو ماتكملووا. ولا نشوف غيركو ??!!!
أيمن بخوف من عاصفه أتية :...............---???!!!
««««««««««««««««««««««««
_ دخلت عليهم فتاه في غايه الجمال و عيون عسليه فاتحه
مثل ضوء الشمس وكيف وهى مثل الشمس فى إشراقتها،المعهوده وطلتها المميزه الضاحكه توجهت إلى أختيها متسائلة؟
شمس : مالكو مقطعين بعض ليه ....؟؟؟
روكا وهي تنظر لنور سين بضحكه خبيثه تتحدث : اصلي :ساسو مش عارفه سؤال في التاريخ كنت بقول يعني تتصل بمستر أحمد تسأله........ثم غمزت لــها .
نورسين بتوتر: لا والله يا شمس أنا عارفه كل الأسئله هي اللي مش بتذاكر !؟؟
شمس : طب و مالك فيها أيه لما تكوني مش فاهمه في سؤال
عايزه تسألي المستر بتاعك روكا ما غلطتش
روكان : قوليلها يا مشمش والنبي لحسن ساسو عاملاها مشكله
وضحكت عليها ....،،، نورسين نظرت إليها بتوعد
شمس : طب خلاص يا حبيبتي شيلى حاجاتك دلوقتي وتعالو
حضروا السفره معايا بابا زمانه جاي ..
_بعد عده دقائق دخل أبوهم و أغلق الباب و هو ينادي عليهم؛
حمدي :مشمش.... ساسو..... ركن..... أنتو فين يا بنات
روكان: والله ما حد مبوظ أونثتي غيرك يا حمودي ..
_ ضحك حمدي على أبنته المدلله وهو يثير غضبها بالفعل،،
حمدي : الله و عايزاني ادلعك اقولك ايه ......الله يرحم أمك ..
هي اللي صممت تسميكوا كده مش عارف ضاقت بيها الدنيا من الأسامي !!!!!؟؟ ماله جمالات على إسم أمي ...
روكان :الله يستر أصلك يا حج جمالات لالااااا وأنا اللي كنت زعلانه من ركن.....!!طلع ركن أرحم بكتييير..
_ ضحكا سويا و بيسأل على أخواتها قالت أنهم يحضرون الغداء ،دخل غرفته يبدل ملابسه اغلق الباب جلس على حافه السرير و تنفس بأشتياق يتذكر زوجته و حبيبته ورفيقة دربه وهروبه.........
#Flash_Back....!!!
_ أمل في المستشفى بعد الولاده وبعد ذهاب السائق عم عباس يكتشف أخبار القريه و أخبار أهل حمدي ؟؟!!
دخل حمدي على أمل ينظر اليها بكل حب قائلا: حمد لله على السلامه يا نور عينى،،،،،
أمل بصوت ضعيف: الله يسلمك يا حمدي هو حصل أيه
والبنات فين،،،،،،،،، وضعت يدها على بطنها بخضه ؟!!ا هو أنا ولدت يا حمدي؟؟
حمدي: بس بس بالراحه متخافيش آه يا ستي ولدتي وجبتي
بنوتين زي القمر كمان............ والبنات أهم ناموا يا حبايبي من كتر التعب ......و أشار على كنبه بجواريها ....
أمل بطمئنان: الحمد لله كنت خايفه عليك و عليهم أوي هو إحنا فين دلوقت ؟؟؟
حمدي : في المستشفى على الطريق نقلنا عم عباس هنا ..
أمل بتساؤل: مين عم عباس ؟؟؟ .........حكالها حمدي ما يحدث بعد ..
إغمائها و كيف وصل إلى المستشفى و مساعده عم عباس لهم
امل: الحمد لله ربنا بعت لنا ولاد الحلال علشان عارف أن إحنا مظلومين ...
حمدي :خلاص ماتفكريش في حاجه دلوقتي لازم تشدي حيلك علشان نعرف نبعد عن هنا،سألها حمدي مغير ما جرى الحديث ؟؟
حمدي: ها ياستي هتسميهم ايه؟؟؟
امل: هما حلوين زي إخواتهم ولا شبه مين؟؟؟
حمدي ضحك ضحكه مريحه : لاأحلى من أخواتهم بكتييير و عيونهم ملونه كمان أخضر وأزرق..ههههههههه
أمل: أنا كنت حاسه أن هم بنات بس ماحبتش أقولك علشان ما تزعلش ..
حمدي :أيه اللي أنتي بتقوليه أنا أزعل من رزق ربنا ليا
أمل : طاب خلاص ماتزعلش مني أنا كنت مختاره أسمين ،حلوين بس عايزاك توعدني أنك ماتقولش لااا
حمدي: طب قولي يا ستي ...
أمل: أوعدني الأول ؟؟
حمدي بضحكه: طالما عايزاني أوعدك يبقى عارفه إني مش هوافق عليهم بس أوعدك أنت أغلى حاجه في حياتي أنتى والبنات ..
أمل بحب :وهي تنظر لعيونه تكلمت بسرعه ..أنا أختارت نورسين و روكان ..
حمدي بصدمه: مين دول؟؟؟؟؟!!!
أمل بتضحك: بناتنا يا حبيبي
حمدي: مستحيل......!!!
أمل بحزن مصطنع: أنت وعدت ماترجعش في كلامك ......،
طب تعالى أفهمك بص يا سيدى ... نورسين ؟معناه ضوء القمر
روكان ؟؟؟معناه شمس الضحى.... شوفتي بقى هما حلوين إزاي،،،
حمدي :بردو مش فاهم ..؟؟؟
أمل بنفاذ صبر: أنت بناتك الكبار اسمهم ايه ...؟؟؟
حمدي جاوبها :شمس وقمر .....
أمل: الله ما أنت بتفهم أهو أمال بتتعبني ليه يبقى انت يا حبيبي عندك شمس وقمر ونورسين و روكان عرفت ليه انا أختارت الأسماء دي ....
أبتسم حمدي وعيونه لمعت ورد عليها : عرفت أنتى أختارتي أسمائهم بمعانيها تربطهم ببعض علشان طول عمرهم يفضلوا مربوطين ببعض و أنا يا حبيبتي موافق ربنا يخليكي و يخليهم ليه......... وطبع قبله على جبينها 00000
..._عوده للوقت الحالي ...*
_ انتبه حمدي علي خبط الباب ونداء شمس .....
شمس: بابا .......بابا الغدا جاهز ...
_حمدي :أدخلي يا شمس......... دخلت توجهت إليه وأحتضنته بكل حب وبادلها هو الحضن بحنان، أنه يرى زوجته بحنان ابنته وقلبها الرقيق .
حمدي: عامله لنا ايه النهارده يا دكتوره..
شمس مبتسمه: مشرحلك صنيه بطاطس ومبنجه حلة ملوخيه و الرز لسه خارج من العمليات ههههههههه ههه..
حمدي بتضحك : ربنا يستر طب اطلبي لنا واحد اسعاف وصلحه...
_ جلس حمدي وبناته على السفره يتناولون الغداء بسعاده
حمدي :مالك ياساسو ساكته ليه يا حبيبتي ..؟؟
تحدثت روكا مشاغبه اياها : اصلي ساسو حبيبتي خايفه من امتحان بكره عشان ماذاكرتش كويس وانا بسم الله ما شاء الله عليا كلت الكتاب اكل يا بابتي ،،،،،وهي هاتك يارقص من الصبح و تغني أنا عايزه من ده ياحزومبل ااه والهي ...
_ شهقت نورسين و شمس عند سماع روكان وضحك الأب على مراوغه ابنته و تحدث قائلا.....!!
حمدي: اه اه ما أنا عارف هي برضه اللي فاكره نفسها سندريلا
_تعالت ضحكات البنات مع ابوهم متذكرين اختهم الغائبه
ومواقفها معهم ورد فعلها الأوفر على حد قولهم ....
=ما خلاص يا عم مكنتش بنت اللي قابلتك دي ههههه هههههه ههههه ؟؟!!! قالها عز وهو يرتدي ملابسه مع فارس
وياسين في غرفه الفندق كما اشار عليهم عز...
فارس : اخرس يلا بدل ما أخلى جبهتك مرميه على الارض
وأحزنك عليها ...
ضحك ياسين وقال: والله بنت جدعه و تستاهل امال انت فاكر ايه كل البنات سهله زي اللي تعرفوهم...هههههههه
عز :المهم يا خفه انت جاي معانا ومفيش إعتراض زي كل مره ..
ياسين: ماشي هاجي أسهر بس فاهم بس مليش دعوه باللي أنتو هتعملوه...
فارس: ليه يا عم الشيخ مش بنعمل حاجه حرام ده جواز..
ياسين: جواز ايه ده يا عم روح انا تعبت اقول لكم ان ده هو هو القرف اللي كنتوا بتعملوه بس رشيت عليه شويه فارمسيلا( شوكولاته) عشان الطعم بس... يا..... يا ابو الفوارس !!!!
عز: بس يلا أيه الأوفر اللي أنت فيه ده محدش طلب رأيك ، وأخرس خالص هتضربلنا يوم من آخره ....
نزل الثلاث شباب إلى الديسكو ومن بدايه دخولهم إلتفتت الفتيات عليهم يتهامسون و ينظرون إليهم بنظرات ٱعجاب من طلتهم الأنيقه الرجوليه..
تقدم الثلاث شباب جالسين على كراسي فرديه ونصف طاوله مستديره عاليه توجهت إليهم فتاه تتمايل امامهم ظنا منها أنها تستطيع تثير غرائزهم نظر اليها عز بخبث باين طلبه كل واحدمنهم مشروبه المفضل!!!!
وعلى الجانب الاخر حيث توجد ثلاث فتايات قمرات لابسين قطع معينه (
تقدمت فتاه من فارس ووضعت يدها أمام وجهه نوعان من السلام الفتاه قائله : هاي أنا جيسي وأنت??!!
فارس: فارس بنصف ابتسامه غمز لها...
جيسي بإبتسامه ساحره: ترقص ....
فارس بعد ان هز اكتاف: ارقص;;;;;
وبعد نجاح جيسي بانها و تشد إنتباه فارس تقدمت اثنتان من نفس الشله إلى عز و ياسين .
_(ايه ده هو السما بتحدف نسوان)- قالها عز محدث ياسين ..
تقدمت اليه سولي: هاي قاعدين ليه??!!
عز: أنت تؤمر يا قمر ....
نظر ياسين بغضب إلى الفتاه التي وضعت يدها على أكتافه ثم حدثها بخشونه: لو سمحتي ما بحبش كده
عز: مابتحبش ايه الله يحرقك تعالى يا قمر انا بحب كده وكده ههههه هههههه. ..
تركهم ياسين وسط شيطانهم وشهواتهم وإرتكاب معصيه جديده صاعداً الى غرفته وبعد ساعات كثيره من الرقص والشرب و التوهان صعد كل من عز وفارس مع فتاتان...(
_ وعلى مدار الايام كانت تخرج قمر كل يوم للبحث عن عمل في nجميع الشركات على أمل انها توافق لكن كل مره ينتهي بها الامر بسبب CV بتاعك و هكلمك....
_ الشركه في غرفه الاجتماعات كان يجلس مع المهندسين يراجع ملف المشروعات الجديد تصاعد الغضب الى الى قمه راسه بصوت الجهور انطق قائلا: يعني ايه مش عارفين يكملوا المشروع هو لعب عيال ولا أنتو لسه طلبه وانا مااعرفش قالها _;;فارس بغضب شديد
ايمن : مستر فارس المشروع ده أول مشروع ندخل بيه السوق في مصر ولازم يكون على أعلى مستوى! ! !!
فارس: وايه اللي مانعكو ماتكملووا. ولا نشوف غيركو ??!!!
أيمن بخوف من عاصفه أتية :...............---???!!!
««««««««««««««««««««««««
