اخر الروايات

رواية هوس الكينج الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم بيري الصياد

رواية هوس الكينج الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم بيري الصياد



                                              
الفوت واخبطي المتابعه يا وليه منك ليها 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

+


تتصدم سما بشده وتنهض بسرعه وتقول بصوت متقطع.ح ا... حامل 
اومالت لها الطبيبه بابتسامة وتقول.وفي شهرك التالت كمان معرفش انتي ازاي مخدتيش بالك من حاجه زي دي لحد دلوقتي 
تنظر اليها سما وهي لم تستوعب ولم تفهم ماذا حدث فهي لم تتوقع هذا الآن وتقول الطبيبه وهي تنظر الي فادي الذي لم يستوعب ايضا.انا هكتبلها علي ادوية لازم تاخدها بانتظام اليومين دول 
اومال لها فادي بعدم تصديق وتنهض الطبيبه بعد ان انتهت وينظر فادي الي سما التي لم تصدق الي الآن ويجلس فادي أمامها ويضمها الي أحضانه بقوه كبيره ويقول.الف مبروك يا سما أخيرا هتجبلي العيال اللي نفسي فيهم مبروك يا حبيبتي 
تتصدم سما منه ومن فرحته الشديده ولا تستطيع ان تتحدث ويضمها فادي بقوه اكبر وهو يسعد بشده من الخبر فهو ينتظر هذا منذو زمن طويل ويبتعد فادي عنها ويقبل شفتيها بقوه ويقول.مبسوطه يا سما
اومالت له سما دون وعي وهي تشعر بمشاعر غريبه عليها لا تعلم ما هي لكنها سوف تكن ام وهذا أعظم انتصارات كل فتاه ويبتعد فادي عنها ويقول.انتي متمشيش علي رجلك بعد اكده انا هعملك كل حاجه متتحركيش انتي من السرير فاهمه زين
تنظر اليه سما وتبتسم بدموع شديده تنزل غصب عنها وتترمي بين أحضانه بقوه كبيره وتقول بدموع.مش مصدقه نفسي ولا اللي بيحصل ده فادي 
يضمها فادي بقوه كبيره ويقول.بعشجك يا سما بعشجك جوي
تضحك سما ببكاء ولا تشعر بحالها وهي تقول.وانا بحبك اوي يا فادي بحبك اوي والله
يبتسم فادي بفرحه شديده ويضمها بقوه كبيره ويبقي هذا الطفل فرصه جديده ومرحله اخري يخضعون بها فادي وسما فهل سوف يستغلون هذه الفرصه بشكل صحيح ام ماذا يحدث بعد

8


كانت تسير بغرفتها وهي تمسك الهاتف ولا تعلم ماذا تفعل الآن هل تدق اليه وتفعل كما قالت بتول ام ماذا تفعل لتقوي حالها وتقول.ده جوزك يا بت وهيتجوز عليكي لو معملتيش ده يبقي اعملي من غير ما تعترضي يا بت الفقريه
نهت حديثها وتدق سريعا الي اسد لكي لا تعود بقرارها ولا يفتح عليها اسد لتقلق موده بشده وتسير بالغرفه وهي تدق اليه مره اخرى ويفتح عليها اسد ويقول.في حاجه تانيه نسيتي تقوليها ولا قولتي كل حاجه يا انسه موده
تتنهد موده براحه شديده وتقول.اتنيل يا شيخ يخربيتك قلقتيني عليك اوي
لا يرد عليها اسد لتحمحم موده بعد ان أدركت ماذا قالت وتقول.انت فين يا تركي قلقني عليك ليه يا عم 
اسد ببرود شديد.ملكيش دعوه واحنا اتفقنا علي الطلاق خلاص
موده بطفوليه وشبه بكاء.انا متفقتش علي حاجه تعال في البيت ونتكلم انا موجوده هنا لوحدي وخايفه اوي يا اسودي 
يرفع اسد حاجبه ويقول.انتي قلبتي كده ما كنتي متعصبه وقاعده تقولي كلام اهبل زيك
موده بغيظ طفولي.ماشي يا عم مقبوله منك بس تعال علشان البيت يخوف اوي وانا مش مطم اااااااااااااااااااه
تصرخ موده بصوت عالي ويغلق الهاتف لينهض اسد سريعا ويقول بخوف وصوت عالي.موده موده في ايه موددددددددده ردي عليا موددددددده
لا ترد موده عليه لينزل من علي السياره ويركبها بسرعه كبيره وهو يحاول ان يدق علي موده مره اخرى لكن الهاتف مغلق ولا ترد عليه ليقود اسد بسرعه كبيره ويصل بعد مدة قصيرة وينزل من السياره ويترك باب السياره مفتوح ويذهب الي المنزل ويخرج المفتاح الذي معه ويفتح الباب سريعا ويدخل المنزل ويقول بصوت عالي.مودددددددده موددددده انتي فين مودددده
ويركض الي الاعلي يذهب الي غرفتها ويفتح الباب ويتصدم بشده وهو يرها تقع علي الأرض وهي تنظر امامها بصدمه شديد لينفخ بقوه كبيره ويعود بظهره الي الخلف ويقول.صوتي ليه كده يا زفته ومش بتردي عليا ليه 
لا ترد عليه موده لينظر اسد مكان ما تنظر يري هاتفها يقع علي الارض وهو يتكسر الي شقفات صغيره وينظر الي موده ويذهب اليها وينزل لمستواها ويقول وهو يضع يده على كتفها.في ايه يا بت مالك 
تنظر اليه موده بصدمه شديد وتقول.التلفون بتاعي اتكسر يا اسد صابرين مش هترضي تجبلي واحد تاني 
نهت حديثها بحزن شديد لينفخ اسد بقوه كبيره ويقول.عامله كل ده علشان حتت تلفون يا موده
موده بغضب طفولي.قولتلك ماما مش هتجبلي غيرو يا اسد وانا بحب التلفون ده اوي ومش هقدر اعيش من غيرو مليش دعوه انا عايزه تلفوني 
نهت حديثها وتبكي بقوه كبيره وينظر اليها اسد بعدم تصديق ويضمها الي احضانه ويقول.خلاص متعيطتش وانا هجبلك واحد تاني بس متعيطتش يا موده
ترفع موده راسها وتقول بطفوليه.احلف انك هتجبلي واحد تاني
يبتسم اسد غصب عنه عليها ويمسح دموعها ويقول.والله هجبلك واحد تاني بس متعيطتش 
تترمي موده بين أحضانه بقوه وتقول بفرحه طفوليه.انا بحبك اوي اوي يا تركي انت حبيبي وكل حاجه حلوه في حياتي بحبك اوي بجد
يبتسم اسد علي سعادتها ويضمها بقوه كبيره ويقبل رأسها ويقول.وانا بعشقك يا فرولاتي 
تدفن موده رأسها بين أحضانه اكتر وهي تسعد بشده وترفع رأسها اليه وتقول وهي تلف ذراعها حول رقبته.يعني انت بتحبني ومش هتسبيني خالص يا اسد 
ينظر اليها اسد قليلاً ويقول.انتي شايفه ان اللي عملتي صح يا موده
موده بغضب طفولي.انت اللي كنت مع سما وانت المفروض بتاعي انا وانا اتعصبت من ده يبقي اعمل ايه وقتها يا اسودي 
ينفخ اسد بقوه كبيره ويقول.غلطتي بكلامك ولا لا يا موده عايز اه او لا بس مش عايز حاجه تانيه 
تنظر موده الي الأرض بطفوليه وتقول.اه غلطت بس انت السبب
يبتسم اسد ويرفع رأسها اليه ويقول وهو ينظر الي شفتيها.طيب طالما غلطتي يبقي صلحي غلطك يا فراولة 
تنظر اليه موده وتتذكر حديث بتول لتأخذ من شقيقتها وتضع يدها على ازرار قميصه وتقول بدلع شديد برغم خجلها.عايزني اصلحك بايه وانا تحت امرك يا حبيبي 
يتصدم اسد من فعلتها وحديثها لكن يعجبه بشده ليبتسم وينهض وينهضها معه ويسحبها من خصرها ويقول.شوفي انتي هتعملي ايه علشان تصلحيني يا دودو يلا اعملي اللي انتي شايفه مناسب
نهي حديثه ويبتعد عنها وينزع قميصه ويذهب يتسطح علي السرير وتنظر اليه موده بخجل وتقول.طيب انت عايز ايه 
يشير اليها اسد بأنها تذهب اليه وتفعل موده هذا بالفعل ويتسطح اسد علي السرير ويقول.تعالي بوسيني
تفعل هذا موده دون تفكير وتقبل وجهه ليمسكها اسد من خصرها ويسحبها اليه بقوه ويقول.لا يا بت صابرين انا عايز بوسه تانيه عايز بوسه زي اللي بدهلك وبشرط انها تعجبني عايز اعرف وصلتي لفين في تعلميك
تخجل موده بشده وتقول.اس
يقطعها اسد ويقول.يلا يا موده ومتنسيش اني جوزك عمري ما هعيرك بانك بوستيني يعني يلا
تتذكر موده حديث بتول وسما وبأنها تكبر لتتعامل معه كزوجه ولا يتزوج باخري لتقوي حالها بشده وتأتي اليها جراءه لا تعلم من أين أتات لكن ظهرت انثي لا تريد شئ سوا بأنها تحافظ علي زوجها وتبتعد عنه قليلاً وتنزع ملابسها العلويه ويتصدم اسد من فعلتها وتبقي موده بملابسها الداخليه فقط في الاعلي وتقترب من اسد بشده وتضع يدها على صدره وتنظر اليه وتقترب منه بشده وتقول بدلع شديد.عايز ايه يا روحي 
اسد بعدم تصديق.بوسه 
تبلع موده ريقها بصعوبه وتقترب منه بشده وتقول امام شفتيه ودقات قلبها يكاد اسد يسمعها من قوتها.بحبك اوي يا اسد
وتقبل شفتيه بخفه شديده وكانت ان تبتعد لكن يمسك اسد رأسها وياكل شفتيها بين اسنانه بقوه كبيره ويقلبها علي السرير لتبقي اسفله في اقل من ثانيه وهو لم يترك شفتيها وياكلهم بعنف شديد وتضع موده يدها خلف رأسه وهي تسحبه وتتجرا معه بطريقة ملحوظه وهي تحاول تبدله القبله ويمسك اسد جسدها ويعصره بقوه كبيره لتتاوه موده بإسمه ويجن جنون اسد علي الفور ويترك شفتيها وينزل علي مقدمة صدرها ويقبلها بجنون وشوق شديد وتنظر اليه موده وتتوه معه ولا تشعر بحالها وهي تضع يدها علي رقبته وتقربه منها بشده وينزع اسد عنها ملابسها بالكامل لتبقي أمامه عاريه تماما وينظر الي جسدها بوقحه شديده ويهجم يقبلها بجنون شديد وتصرخ موده وهي لم تشعر بحالها من أفعاله لكنه لم يعد اسد يتحمل بعد الآن وتغلق موده عينيها بقوه كبيره وتضع يدها على رأسه وتقربه منها بشده وهو يقبلها بوقحه وجنون شديد وموده تستمتع بهذا بشده وينظر اسد اليها ويغلق عينيه بقوه وهو مازال يقبلها بوقحه شديده ويريد ان يمسك حاله عليها لكي لا يجعلها زوجته والان وينهض ينزع كل ملابسه ويهبط فوق جسدها وياكل شفتيها بقوه وتبدله موده برغبه شديده وهي تتاوه بإسمه بطريقه تجعله يجن اكتر ويحرك اسد جسده بوقحه عليها وتغلق موده عينيها بقوه كبيره ويبقي اسد يحرك جسده علي جسدها بوقحه شديده وهو يحاول ان يهدي حاله عليها لأجل ان لا يأخذ حقه منها الآن وموده لا تعلم ماذا تفعل لكنها تتوه معه بشده وبعد قليل يتسطح اسد عليها وهو يضمها بقوه كبيره ويقول بحراره ورغبه شديده.عايزك يا موده عايز اكمل جوزنا دلوقتي 
موده وهي تتوه معه.اعمل اللي يريحك يا حبيبي 
ينظر اليها اسد بعدم تصديق ويقول.متاكده
تنظر اليه موده وتبتسم وتقول.انت جوزي وانا حقك يا اسد اعمل فيا اللي انت عايزو انا واثقه فيك وعارفه ان عمرك ما هتاذيني
يغلق اسد عينيه بقوه كبيره ويقول.انا بعمل كده علشان ماذكيش يا موده
تبتسم موده وتقبل وجهه وتقول.بحبك اوي يا اسد انت عوضتني علي حاجات كتير اوي
ينظر اليها اسد ويقبل شفتيها بقوه كبيره ويقول.وانا بعشقك يا فرولاتي وانتي اللي عوض الدنيا ليا بعد سنين تعب عمري ما هضيعك من ايدي ولا هعيش من غيرك تاني يا موده
تضمه موده بجميع قوتها ويضمها أسد بقوه كبيره وهو لا يريد ان يضيعها بالفعل ولم يسمح بهذا ان يحدث مهما حدث بينهما سوف يكون معها بكل شئ 

3



                                      

                
يدخل الغرفه ويرها تتسطح لا حوله لها ولا قوة ليبتسم بشماته شديده وتنظر اليه رنا وتقول بغضب شديد وشبه صراخ.جاي عايز مني ايه تاني يا صقر دمرتني ودمرت حياتي علشان بتول عايز مني ايه تاني
يضحك صقر بخفه ويسحب الكرسي ويجلس عليه أمامها ويقول.اللهم لا شماته بس انا شمتان اوي الصراحه 
نهي حديثه ويضحك بقوه ويقترب منها بشده ويمسك شعرها بقوه ويقول بغل وشر شديد.قولتلك قبل كده اقتلك لو فكرتي تاذيها يا رنا وانتي بغباءك فكرتي اني بلعب معاكي وروحتي تاذيها بكل عين بجحه واحمدي ربك ان حصلك اللي حصل ده بس ولوله اني عامل اعتبر لعمي اللي تحت التراب كنت قتلك ومسبتكيش تعيشي لحظه واحده
تنظر اليه رنا وتقول.انا حبيتك بجد يا صقر وكان نفسي اننا نكون مع بعض ليه محبتنيش زي ما انا بحبك
يتركها صقر بعنف ويقول.علشان انا لا حبيت ولا عمري هحب واحده غير بتول يا رنا وانتي بغباءك كنتي مفكره اني هحبك في يوم من الايام مفكرتيش ان صقر السيوفي لبتول الراوي وبس عمر قلبي ما هتمتلكه بنت في الدنيا غيرها 
تبكي رنا بصوت عالي بشده وتقول.انا مش همشي تاني يا صقر انا مش هعرف اتحرك تاني بسببك انت وبتول
يبتسم صقر ببرود ويقول.هو ده العدل يا رنا انتي حرمتيها من ابنها وحرمتيها من انها تكون ام وانتي اتحرمتي من رجلك وانك تمشي تاني حلال فيكي اللي حصلك كله انتي خدتي نتيجة اعمالك مش اكتر 
نهي حديثه وكان ان يذهب لكن يقف وينظر اليها بطرف عينيه ويقول ببرود شديد.ومش هسالك عن العيل اللي راح جاه ازاي يا رنا علشان قسماً بربي لو دورت واركي واتاكدت من اللي في دماغي ما هخليكي عايشه يوم تاني ولا انساه كل حاجه واقتلك بس احمدي ربك اني مطلقك من زمان اوي لوله كده كنت دفنتك عايشه يا رنا
رنا بسرعه وخوف شديد.انا معملتش حاجه يا صقر والله ما عملت حاجه 
ينظر اليها صقر ويذهب الي الخارج دون ان يقول كلمه واحده وتنظر خلفه رنا وتبكي بقوه وعنف شديد وهي تحاول ان تحرك قدمها لكن لا تستطيع فعل ذلك لتبكي بعنف وحرقه كبيره بأنها لم تستطيع تتحرك مره اخرى 

+


مر شهر واحد علي هذه الاحداث كانت بتول تقف امام المراء بعد ان استردت صحتها من جديد واليوم تستطيع تفعل ما تريد وهي تجهز حالها لزفاف اسد وموده الذي طال انتظاره تشعر بالذي يضع يده على بطنها ويضمها من الخلف لتنظر اليه وتري عاري تماما ولا يوجد شئ علي جسده سوا منشفه حول خصره وتبتسم وتقول وهي تعود بظهرها الي الخلف.يعني ملبستش يا حبيبي 
صقر بهمس اليها.وحشتيني قولت نلعب ماتش علي السريع قبل ما نمشي 
تنظر بتول الي حالها وهي ترتدي

+




        

          

                
 
وتنظر الي صقر بصدمه وتقول.صقر ماتش ايه دلوقتي احنا لازم نمشي علشان اشوف موده
يفك صقر سحاب الفستان ويقول.سريع سريع يا قشطه مينفعش اطلع كده يا بت شكلك انتي هيكون وحش اوي هنلعب ماتش علي السريع ومن غير وقت ضايع حتي علشان نلحق
نهي حديثه وينزل الفستان من عليها ويحملها بين يده ويذهب بها الي السرير وتبتسم بتول علي جنونه وتضع يدها على رقبته وتقول.حد قالك انك مجنون قبل كده
صقر بغمزه.مفيش غيرك بس حقك تقولي وتعملي اللي انتي عايزاه ما انتي مسكني من ايدي اللي بتوجعني
نهي حديثه بوقحه فهمتها بتول بشده لتضحك عليه ويضعها صقر علي السرير ويهبط يقبل جسدها بوقحه ونفاذ صبر وتتاوه بتول بصوت عالي وتنزع عنه المنشفه وينظر اليها صقر ويقول بغمزه.ده انت مولع اوي يا قلب وهوس صقر
تبتسم بتول ولا تتحدث بل تقبله بوقحه ليمسك صقر راسها ويقبلها بقوه وتلذذ شديد ويدخل لسانه بداخل فمها وهو يتجول به بداخل ويزيج ملابسها الداخلية قليلا ويهجم عليها بقوه كبيره تجعل بتول تصرخ بصوت عالي بمنزلهم الجديد الذي عادوا من المستشفى عليه ويعيشون به الآن بعد ان اقسم صقر بأنه لم يعيش بالمنزل السيوفي بعد الآن فهو لا يريد شئ اخر يتعبهم مره اخرى 

+


كانت تجلس علي السرير وهي تأخذ انفاسها بصعوبه من التعب الشديد الذي بها وتدخل عليها والدتها وتنظر اليها وتقول.مالك يا بتي
تنظر اليها سما وتقول.مش قادره يا ماما تعبانه اوي
تذهب سماح سريعا اليها وتقول.انتي خدتي علاجك يا سما 
تنفي سما برأسها لتقول سماح بغضب شديد خوفا عليها.انتي مهمله جوي يا سما وده مينفعش يا بتي انتي شايله ولازم تحافظي علي نفسك وعلي ولدك
نهت حديثها وتذهب الي ادوية سما وتنظر اليها سما وتبتسم وهي تشعر بخوفها الشديد عليها منذو ان علمت بأنها حامل وتنتبه اليها بشده وهذا واضح للجميع وتمسك سماح كأس الماء وتجعلها تأخذ الأدوية وتري فادي يدخل الغرفه لتقول وهي تنظر اليه.خلي بالك من مرتك زين يا ولدي وانا هنروح نشوف باجي التجهيزات
اومال لها فادي وهو ينظر لسما التي واضح عليها التعب ليذهب اليها ويجلس أمامها ويقول.مالك يا حبيبتي انتي كويسه
تبتسم سما وتذهب الي أحضانه وتقول.كويسه اوي يا حبيبي متقلقش عليا
يبتسم فادي ويضمها بقوه كبيره ويقول.خلينا نروح للدكتوره يا سما نطمن عليكي ونشوف لو فيكي حاجه
تغلق سما عينيها باستمتاع شديد وهي تتمني ان يقف العالم بهذه اللحظات والأيام فهي ترتاح بشده بهذه الايام برغم تعب الحمل عليها الي ان هذه الايام افضل ايام بحياتها وهي تعيش بين زوج حنون وهادئ وام تخاف عليها وتريد ان تحافظ عليها من كل شئ تشعر سما بهذه الايام فقط بأنها تأخذ حقها من الدنيا تشعر بأنها ترتاح من كل شئ ولا تريد ان يتغير شئ بحياتها الآن وتتذكر سما زفاف اسد وموده لتبتعد عن فادي بسرعه وتقول.نسينا فرح موده واسد يا فادي انا لازم اكون مع موده دلوقتي
نهت حديثها وكانت ان تركض للخزنه لكن يمسك فادي يدها ويقول.اتهدي يا بت رايحه وين وانتي ببطنك دي
سما بغيظ شديد.رايحه اطلع هدومي علشان البس بسرعه يا فادي موده هتنفخني كده
يبتسم فادي ويقول.خليكي أهنا وانا هجبلك كل حاجه متتحركيش انتي علشان متتعبيش
نهي حديثه ويتركها وينهض ويجهز ملابس اليها وتنظر اليه سما وتقول بداخلها.انا بحبك اوي يا فادي اسفه اني عشت كل ده اظلمك معايا اسفه اوي يا حبيبي بس والله ما كنت اعرف حاجه وكنت زعلانه علي اللي راح مكنتش اعرف ان ربنا حطت فيك عوضي وكنت حماره ومش واخده بالي من حاجه زي دي 

+



        
          

                
بعد عدة ساعات كان يجلس اسد وهو يرتدي 

+



                
يدخل بها الغرفه التي اختارها اسد ليقضون بها ليلة زفافهم وفي الصباح يأخذها ويذهب بها الي خارج البلاد لكي يقضون اسعد أوقاتهم ويغلق اسد الباب لتنظر موده اليه بتوتر شديد وكانت ان تركض الي الحمام لكن يمسكها اسد بقوه ويقول.رايحه فين يا بت صابرين ده انا صابر شهور علشان اللحظه دي عايزه تهربي ياختي
موده بتوتر شديد.اسد علشان خاطري سيبني هروح الحمام بسرعه وراجعه
يقبل اسد وجهها ببطئ لكي تطمئن ويقول.انتي خايفه مني يا فرولاتي 
تنفي موده وتقول بتوتر وخجل شديد.متوتره اوي يا تركي سيبني انهارده علشان خاطري
يمد اسد يده ويفك السحاب ويقول.مفيش منه ده يا روح التركي من جوه انا خلاص جابت اخري واحمدي ربك اني صبرت عليكي كل الشهور اللي فاتت دي انتي وامك
تترمي موده بين أحضانه وينزل اسد سحاب الفستان بالكامل وينفخ بقوه فهو يريد ان ينزع عنها ملابسها جميعا وهي تضمه الآن ولا يستطيع ان يفعل هذا منها ويضمها بقوه ويهمس بجانب أذنها وهو يقول.خلاص يا حبيبي اهدي شوية وانا مش هعمل حاجه 
تبتعد موده عنه بفرحه شديده وتقول.بجد يا حبيبي 
في اقل من ثانيه واحده كانت هذه موده عاريه امام اسد ولا ترتدي سوا ملابسها الداخلية وينظر اليها اسد وكانت موده ان تركض لكن يسحبها اسد ويقول وهو ينظر الي عينيها.ممكن تهدي وتثقي فيا يا موده
تنفي موده برأسها بقوه ليقبل اسد شفتيها ببطئ ويحملها وهو يعلم جيد ماذا يفعل معها الآن وينزلها علي السرير بهدوء شديد عكس ما بداخله فهو يريد ان يلتهمها دون رحمه ام يشفق عليها فهو يتعب بشده وصبر عليها مدة طويله ويبتعد اسد عنها ويبدأ ان يفك ازرار قميصه وهو ينظر اليها وتنظر موده بعيد عنه بخجل ويرمي اسد القميص ويقترب منها بشده ويقول بهمس اليها.بتحبيني يا فراوله 
اومالت له موده بخفه وهي تغلق عينيها ليعودها اسد الي الخلف ويستطحها علي السرير ويهبط فوقها ويقول وهو يطبع قبلاته الرطبه علي رقبتها ومقدمة صدرها.يبقي انسي كل حاجه معايا وانا اوعدك ان عمري ما افكر اذيكي في حاجه
اومالت له موده وهي تتوه معه وتقول.وانا واثقه فيك يا اسودي
يبتسم اسد وينزع عنها ملابسها الداخلية بالكامل وينظر اليها ويبتسم ويقبل جسدها بوقحه وبطئ شديد لتنساه موده حالها بين يده وينزع اسد ملابسه بالكامل ويمسك يدها ويضعها علي جسده بوقحه لتنظر اليه موده بخضه ويبتسم اسد ويمص شفتيها بقوه ويقول.بعشقك يا بت صابرين 
تغلق موده عينيها وهي تشعر به يضغط علي يدها اكتر وتقول بعدم وعي.وانا بعشقك اوي يا اسد
يبتسم اسد ويهبط فوقها ويقبل يدها وينظر اليها وهي تنظر اليه بتوتر وخجل شديد ليحرك اسد جسده علي جسدها بوقحه وبطئ شديد ويقبل شفتيها بقوه وتضع موده يدها علي وجهه وهي تحاول تبدله بعد ان جعلها تشعر بأنها بتحدي بقبلته الآن ويبتسم اسد ويهجم عليها بسرعه وبطئ شديد وهي لا تشعر بشئ وتصرخ بصوت مكتوم وهو يقبلها بجنون وقوه لكي لا تصرخ بصوت عالي وتغلق موده عينيها بوجع شديد وينظر اليها اسد بعد ان اكمل مهمته بنجاح وهو يحاول ان يمسك حاله عليها ويقول بهمس شديد وهو يقبل رقبتها بقوه.بعشقك يا دودو بموت فيكي يا بت
لا تستطيع موده ان تتحدث ام ترد عليه ولا يستطيع اسد ان يصبر عليها اكثر من ذلك ليهجم عليها بقوه كبيره ونفاذ صبر وهو لا يصدق بأنها واخيرا معه واخيرا جعلها زوجته قولا وفعلا وحصل اسد عليها بعد سنين تعب طويله واخيرا ارتاح قلب هذا الأسد بعد كل هذه الصراعات والوجع الشديد 

+


مر سنتين علي هذه الاحداث انجبت سما الصبي الذي جعل علاقتها بفادي اقوه واقوه والان تحمل بطفلها الآخر وتشعر بعشق فادي الذي يجعلها تعيش اسعد ايام حياتها ويعترف بعشقه امام الجميع دون خجل وانجبت موده طفله والجميع يتفقون بأنها نسخه مصغرة منها ولم تنجب بتول الي هذا اليوم ومات هلال قبل سنه ونصف بعد ان ترجي بتول ان تسامحه علي كل ما فعله بها وهو علي فراش الموت وبالفعل سامحته بتول لكي يموت وهو يرتاح لا يحمل ذنبها علي ظهره 

+


كان يجلس في مكتبه وهو يعمل علي ورق هذه القضية ويري بالذي يفتح الباب عليه بقوه ويقول.صقر جوزني اختك يا عم
يرفع صقر رأسه وينظر لهذا الحقير ويقول بغضب شديد.غور علي شغلك يا ايهاب انا مش ناقصك دلوقتي 
يدخل ايهاب ويجلس علي الكرسي ويقول.انا مش ماشي من هنا غير لما تديني كلمه اني هتجوز اختك يا صقر 
ينظر اليه صقر ويقول وهو يعود ينظر الي الملف الذي بين يده.يبقي هتقعد هنا طول عمرك يا روح امك
ايهاب بحزن شديد.يا صقر ارحميني انا بحب حنين ومش عايز حاجه في الدنيا غير اني اتجوزها جوزهاني يا عم والله ندمان علي اللي كنت هعملوا حرام عليك بقي يا عم
صقر ببرود شديد.روح علي شغلك يا ايهاب وتشيل موضوع جوزاك من حنين ده علشان مش هيحصل غير في احلامك 
ينفخ ايهاب بقوه كبيره ويقول.طب قولي اعمل ايه علشان توفق نتجوز انا وهي يا صقر انا بقالي سنتين بحاول معاك والبعيد جاحد مبيحسيش خالص 
ينهض صقر وينهض ايهاب ويضع رأسه بالأرض ليرفع صقر حاجبه ويضربه خلف راسه ويقول.لا محترم يالا 
ييتسم ايهاب ويقول.دي شهادة اعتز بيها يا عمي
صقر برفعة حاجب.عمك
اومال له ايهاب ويقول.وابويا كمان بس جوزني البت الله يباركلك وما تشوف حاجه وحشه في عيالك يا صقر جوزهاني
ينظر اليه صقر ويقول ببرود شديد.جواز من حنين تنساه خالص يا ايهاب انا مش مستعد ادي اختي لواحد مبيحسيش بالمسؤاليه زيك
نهي حديثه ويذهب الي الخارج وينظر خلفه ايهاب ويتنهد بقوه كبيره وهو يحزن بشده من حديثه ومتعب فهو لا يريد سوا ان يتزوج من حب حياته وفعل كل شئ لاجلها لكنه لم يستطيع ان يقنع صقر بهذا الشئ 

+


يدخل المنزل وينظر حوله ليقول بصوت عالي.بتووول حبيبي انتي فين بتول
يرمي صقر المفتاح الخاصه به ويذهب الي الاعلي لكي يري اين معشوقته ويدخل الغرفه لا يرها بها ليقول بصوت عالي.بتووووول 
لا يسمع رد لينظر حوله وهو لا يعلم الي أين ذهبت وكان ان يذهب الي الأسفل مره اخرى لكن ي

9



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close