رواية دنيتي انتي الفصل الثاني 2 بقلم جيجي
٢....عز افتح يا واطى فين بنتى افتح يا حقير افتح الباب ده هكسره على دماغك دنيا اتخبت ورى عز ومسكت فيه بخوف
وقالت....الحق يا عز ده بابا
عز قال...يا اهلا بيه انتى اطلعى على الاوضه وانا هتصرف معاه ياروحى ولا يهمك دنيا طلعت بسرعه وعز راح عند الباب وبص على دنيا وابتسم بخبث ونكش شعره شويه وفتح ازرار من قميصه
وفتح الباب وقال...مين الحمار اللى بيخبط كده وقال باصطناع .....اه عمى اسف للحمار اه قصدى على الحمار انت ايه اللى جابك النهارده حد يا جى لعريس ليلة دخلته مين اللى عزمك ها مين ولا انت زى عادتك فارض نفسك سامى مسكه من هدومه وهزه بغضب
وقال....يا حيوان يا وسخ بس عز نفض ايده بغضب
وقال...بس يا عمو مش كده هدى نفسك لتجرالك حاجه قدر الله اورثك على طول اه مش انا بقيت نسيبك
سامى قال بغضب .....هتطلقها ورجلك فوق رقبتك
عز قال...لا مش هطلق هو انا لحقت اتجوزها عشان اطلقها
سامى قال..هرفع خلع عز ضحك جامد
وقال...هو ده المطلوب اصل انا مديتش بنتك مهر غير 100جنيه بس كاتب مهر 10 مليون جنيه هاتهم وانا اخلع نفسى بنفسى
سامى قال بصدمه..... ايه كام عز قعد ببرود
وقال ....سلامت السمع هو بعافيه شويه صح وقال بتقطيع ....10 مليون جنيه وقرب عنده
وقال بفحيح مرعب ...وبتهيئلى الرقم ده قد فلوسنا اللى لهفتها كده يتبقى بنتك بس
سامي قال..... بنتي ملهاش دعوه باللي ما بينا طلعها من الموضوع
عز قال.....تؤ تؤ ما ينفعش تطلع هتطلع بروحك بس وقت طلوع روحك انا هسيبهم وامشي او انى اخد فلوسى اللى انت اخدتها مننا ودنيا كمان هخدها انا بحبها ومش هسيبها انا هاخد الأتنين يلا يا شاطر خد بعضك كده وارجع من مكان ما جيت
سامي قال .. انا مش هرجع من غير بنتي يا عز
عز قال...ما تقلقش روح انت وهي هتحصلك بس اما ازهق منها اسبوت كده ولا اتنين بس انا لسه عاوزها في موضوع مهم قوي سامى مسك عز بغضب
وقال...يا واطى انا هوريك والله لأندمك على اللى عملته ده عز كان واقف ببرود ونفض اديه بغضب
وقال...مش كل شويه تكرمشلى القميص كده بنتك ترجع تكويه يلا روح من هنا عايز اكمل اللى كنت بعملو
سامى قال..انا مش همشى من غير بنتى ونزلو رجاله كتير من العربيه واشتبكه مع عز وسامى اخد دنيا اللى كانت عماله تصرخ وتنادى على عز وعايزه تروح تشوفه وسامى ركبها العربيه بالعافيه ومشى بيها على البيت واول ما وصل ضربها قلم قوى وقعها على الارض بس ليلى وقفت قدامها
وقالت...هو ضحك عليها هى ضحيه لو سمحت مش وقته دلوقتى خلينا نشوف هنعمل ايه فى المصيبه دى
دنيا طلعت اوضتها وهى بتبكى واول ما دخلت لقت عز نايم على السرير جريت عليه بلهفه
وقالت.... عز انت كويس عملوا فيك ايه
عز اقربها لي وضمها وقال....اهدى يا حبى يعملوا فيها ايه يا بنت انتى فاكره دول اصلا رجاله انا اعمل في 10 منهم
دنيا قالت بدموع ....بابا زعلان قوي منى يا عز
عز قال ....بكره يرضى ياحبى انا معاكي ومش هسيبك ابدا هنتحدى العالم كله بحبنا حتى لوالكل وقفو ضدنا انا بحبك ومش هتخلى عنك ابدا لو هموت لا ان انا لو ما اتجوزتكش هبقى ميت ميت وقرب منها فى لحظه جميله جمعتهم سوا وغابو مع بعض في عالمهم الخاص في صباح يوم جديد قامت دنيا من النوم على همسات عز
وقالت بنوم .....بس بقى يا عز خليني انام
عز قال... قومي بقى كفايه وحشتيني الوقت اللي بتضيعيه في النوم ده خلينا نقضيه سوا انا صحيت من بدري وجاهز ومستنيكى تقومي ونروح نفطر سوا
دنيا قالت بستغراب ..... نروح نفطر فين مش مع بابا وماما صح
عز قال.... لا مع بابا وماما يلا بقى
دنيا قالت بخوف... لا هو انت هتقولهم انك كنت بايت هنا يعنى
عز قال.... اه هقولهم ان انتى مراتى وحببتى وانا جوزك يعنى انتى حلالى مش بنعمل حاجه غلط ولا حرام دنيا بلعت ريقها برتباك واخدت هدوم وراحت على الحمام وباب الاوضه خبط وعز ابتسم بخبث وراح فتح وكانت ليلى جايبه اكل لدنيا صرخت برعب والاكل وقع من اديها لما شافت عز وسامى جيه على صرخت ليلى بس وقف بصدمه لما شاف عز
وقال...انت ايه اللى جابك هنا و بتعمل ايه هنا
عز قال ببرود .....بعمل دخلتى اللى انت خربتهالى امبارح يا سو فى الوقت ده طلعت دنيا من الحمام وهى
بتقول ...زيزو لا انت لازم تمشى زى مادخلت وانا هشرح لبابا وبس قطعت كلامها لما شافت اهلها
وقالت..بابا انا... سامى حط اديه على دماغه بيأس وعز راح عندها وحاوط وسطها باديه
وقال...حبى تحبى تفطرى عندى ولا تحبى نروح مطمعم
سامى قال....لا انتو تفطرو معانا هنا عز بصله باستغراب
وقال ...ايه
سامى قال....انا اتقبلت جوازكم وهعملكم حفله واعزم الناس واعرفهم على نسيبى وتعيشو معانا كمان
دنيا قالت.... يعنى انت مش زعلان منى يا بابا
سامى قال....لا ياروحى دنيا باست باباها بفرحه
وقالت...شوفت يا عز مش قولتلك هيسامحنى
وعز بسخريه قال...امم شوفت
وسامى قال.....روحى يا دنيا خليهم يجهزولنا فطار ودنيا نزلت بفرحه
وسامى قال.....مش هسبهالك تتسلى بيها وتشوفنى الشرير اللى واقف فى النص واخسر بنتى لا هخليها تعرف انك واطى وهى اللى تسيبك والفلوس انا هرميهم فى وشك وتغور بيهم مش خساره فى بنتى هديهملك على الجزمه
عز قال...اهوه كده بقى فى منافسه بدال ما انا قاعد العب لوحدى لحد ما قربت امل وبعدين جزمه شبشب انت هاتهم بس اللى ياجى منك احسن منك ونزلو وبقو يفطرو سوا
وسامى قال ...هعملكم الحفله بكره باليل
عز قال...ياريت يا حمايا ده يوم المنى ومسك ايد دنيا
وقال...اللى تبقى دنيا مراتى فيه قدام كل الناس ودنيا بصتله وابتسمت وسامى خبط على التربيزه بغضب
وقال....ايه نمشى احنا
عز قال..لا معلش ياعمى نسينا نفسنا وبص لدنيا
وقال...اصل انا بشوف دنيا بنسى نفسى معاها بحس انى فى عالم تانى
سامى قال بسخريه.... طب يا ناسى افندى انا هعملكم الحفله على حسابى هديه منى لبنتى وانت بقى تروح تجيب فستان الفرح لمراتك وتجبلك بدله وتجبلك محابس
دنيا قالت....بس يا بابا الحجات دى غاليه قوى وعز بس عز قاطعها
وقال...انا معايا فلوس كتيره فى البيت يا روحى نصايه كده اجيبهم واجيب هدومى واجى بسرعه وسامى بصله باستغراب وعز ابتسمله ابتسامه جانبيه ومشى وبعد وقت كانو دنيا وعز واقفين فى مكان راقى جدا وعز واقف قدام اوضت القياس
وبيقول ....روحى ادخل اساعد
دنيا قالت من جوه.... لا لا انا بقيسه وهطلع على طول اهوه عز ضحك
وقال...يا بت ما انا شوفت كل ده امبارح اما عندكم العجايب يا ولاد الاكبار اول مره اشوف فرح بعد الدخله والصبحيه
دنيا طلعت وقالت ....اتلم بقى اسمو فرح ايه ده
عز لقاها بهدومها اللى جات بيها قال...ايه انتى فين الفستان اللى دخلتى تقيسيه ليه مش لبساه
دنيا قالت...مينفعش تشوفني بيه قبل الفرح فال مش حلو
عز قال..اه انتو كمان بتتفألو
دنيا قالت ....طبعا انت جبت البدله عز شدها من وسطها قربها ليه
وقال ....لا لسه انا مش بعرف البس بدل لوحدى تعالى ساعديني دنيا شهقت بكسوف وبعدت
وقالت...ايه ده احنا مش فى البيت فى ناس حوالينا عز بص حواليه
وقال.... لو سمحته يا جماعه دنيا بصتله بستغراب
وقالت.... انت بتعمل ايه
عز قال....ياجماعه دى دنيا حب عمرى واخيرا انهارده هتجوزها دى الأمل اللى انا كنت عايش علشانه وانتو كلكم معزومين الحفله هتبقى بكره فى بيت حمايا وكتب العنوان فى ورقه
وقال....اهوه ده العنوان للى عايز يحضر فيكم هستناكم انتو متعرفوش انا استنيت اليوم ده قد ايه انا مفرحتش فى كل حياتى زى فرحتى باليوم ده واخيرا هتبقى معايا اخيرا هتجمعنا اوضه واحده دنيا خبطته فى كتفه
قال.....اه قصدى فيلا واحده شكرا لحسن الاستماع...
وقالت....الحق يا عز ده بابا
عز قال...يا اهلا بيه انتى اطلعى على الاوضه وانا هتصرف معاه ياروحى ولا يهمك دنيا طلعت بسرعه وعز راح عند الباب وبص على دنيا وابتسم بخبث ونكش شعره شويه وفتح ازرار من قميصه
وفتح الباب وقال...مين الحمار اللى بيخبط كده وقال باصطناع .....اه عمى اسف للحمار اه قصدى على الحمار انت ايه اللى جابك النهارده حد يا جى لعريس ليلة دخلته مين اللى عزمك ها مين ولا انت زى عادتك فارض نفسك سامى مسكه من هدومه وهزه بغضب
وقال....يا حيوان يا وسخ بس عز نفض ايده بغضب
وقال...بس يا عمو مش كده هدى نفسك لتجرالك حاجه قدر الله اورثك على طول اه مش انا بقيت نسيبك
سامى قال بغضب .....هتطلقها ورجلك فوق رقبتك
عز قال...لا مش هطلق هو انا لحقت اتجوزها عشان اطلقها
سامى قال..هرفع خلع عز ضحك جامد
وقال...هو ده المطلوب اصل انا مديتش بنتك مهر غير 100جنيه بس كاتب مهر 10 مليون جنيه هاتهم وانا اخلع نفسى بنفسى
سامى قال بصدمه..... ايه كام عز قعد ببرود
وقال ....سلامت السمع هو بعافيه شويه صح وقال بتقطيع ....10 مليون جنيه وقرب عنده
وقال بفحيح مرعب ...وبتهيئلى الرقم ده قد فلوسنا اللى لهفتها كده يتبقى بنتك بس
سامي قال..... بنتي ملهاش دعوه باللي ما بينا طلعها من الموضوع
عز قال.....تؤ تؤ ما ينفعش تطلع هتطلع بروحك بس وقت طلوع روحك انا هسيبهم وامشي او انى اخد فلوسى اللى انت اخدتها مننا ودنيا كمان هخدها انا بحبها ومش هسيبها انا هاخد الأتنين يلا يا شاطر خد بعضك كده وارجع من مكان ما جيت
سامي قال .. انا مش هرجع من غير بنتي يا عز
عز قال...ما تقلقش روح انت وهي هتحصلك بس اما ازهق منها اسبوت كده ولا اتنين بس انا لسه عاوزها في موضوع مهم قوي سامى مسك عز بغضب
وقال...يا واطى انا هوريك والله لأندمك على اللى عملته ده عز كان واقف ببرود ونفض اديه بغضب
وقال...مش كل شويه تكرمشلى القميص كده بنتك ترجع تكويه يلا روح من هنا عايز اكمل اللى كنت بعملو
سامى قال..انا مش همشى من غير بنتى ونزلو رجاله كتير من العربيه واشتبكه مع عز وسامى اخد دنيا اللى كانت عماله تصرخ وتنادى على عز وعايزه تروح تشوفه وسامى ركبها العربيه بالعافيه ومشى بيها على البيت واول ما وصل ضربها قلم قوى وقعها على الارض بس ليلى وقفت قدامها
وقالت...هو ضحك عليها هى ضحيه لو سمحت مش وقته دلوقتى خلينا نشوف هنعمل ايه فى المصيبه دى
دنيا طلعت اوضتها وهى بتبكى واول ما دخلت لقت عز نايم على السرير جريت عليه بلهفه
وقالت.... عز انت كويس عملوا فيك ايه
عز اقربها لي وضمها وقال....اهدى يا حبى يعملوا فيها ايه يا بنت انتى فاكره دول اصلا رجاله انا اعمل في 10 منهم
دنيا قالت بدموع ....بابا زعلان قوي منى يا عز
عز قال ....بكره يرضى ياحبى انا معاكي ومش هسيبك ابدا هنتحدى العالم كله بحبنا حتى لوالكل وقفو ضدنا انا بحبك ومش هتخلى عنك ابدا لو هموت لا ان انا لو ما اتجوزتكش هبقى ميت ميت وقرب منها فى لحظه جميله جمعتهم سوا وغابو مع بعض في عالمهم الخاص في صباح يوم جديد قامت دنيا من النوم على همسات عز
وقالت بنوم .....بس بقى يا عز خليني انام
عز قال... قومي بقى كفايه وحشتيني الوقت اللي بتضيعيه في النوم ده خلينا نقضيه سوا انا صحيت من بدري وجاهز ومستنيكى تقومي ونروح نفطر سوا
دنيا قالت بستغراب ..... نروح نفطر فين مش مع بابا وماما صح
عز قال.... لا مع بابا وماما يلا بقى
دنيا قالت بخوف... لا هو انت هتقولهم انك كنت بايت هنا يعنى
عز قال.... اه هقولهم ان انتى مراتى وحببتى وانا جوزك يعنى انتى حلالى مش بنعمل حاجه غلط ولا حرام دنيا بلعت ريقها برتباك واخدت هدوم وراحت على الحمام وباب الاوضه خبط وعز ابتسم بخبث وراح فتح وكانت ليلى جايبه اكل لدنيا صرخت برعب والاكل وقع من اديها لما شافت عز وسامى جيه على صرخت ليلى بس وقف بصدمه لما شاف عز
وقال...انت ايه اللى جابك هنا و بتعمل ايه هنا
عز قال ببرود .....بعمل دخلتى اللى انت خربتهالى امبارح يا سو فى الوقت ده طلعت دنيا من الحمام وهى
بتقول ...زيزو لا انت لازم تمشى زى مادخلت وانا هشرح لبابا وبس قطعت كلامها لما شافت اهلها
وقالت..بابا انا... سامى حط اديه على دماغه بيأس وعز راح عندها وحاوط وسطها باديه
وقال...حبى تحبى تفطرى عندى ولا تحبى نروح مطمعم
سامى قال....لا انتو تفطرو معانا هنا عز بصله باستغراب
وقال ...ايه
سامى قال....انا اتقبلت جوازكم وهعملكم حفله واعزم الناس واعرفهم على نسيبى وتعيشو معانا كمان
دنيا قالت.... يعنى انت مش زعلان منى يا بابا
سامى قال....لا ياروحى دنيا باست باباها بفرحه
وقالت...شوفت يا عز مش قولتلك هيسامحنى
وعز بسخريه قال...امم شوفت
وسامى قال.....روحى يا دنيا خليهم يجهزولنا فطار ودنيا نزلت بفرحه
وسامى قال.....مش هسبهالك تتسلى بيها وتشوفنى الشرير اللى واقف فى النص واخسر بنتى لا هخليها تعرف انك واطى وهى اللى تسيبك والفلوس انا هرميهم فى وشك وتغور بيهم مش خساره فى بنتى هديهملك على الجزمه
عز قال...اهوه كده بقى فى منافسه بدال ما انا قاعد العب لوحدى لحد ما قربت امل وبعدين جزمه شبشب انت هاتهم بس اللى ياجى منك احسن منك ونزلو وبقو يفطرو سوا
وسامى قال ...هعملكم الحفله بكره باليل
عز قال...ياريت يا حمايا ده يوم المنى ومسك ايد دنيا
وقال...اللى تبقى دنيا مراتى فيه قدام كل الناس ودنيا بصتله وابتسمت وسامى خبط على التربيزه بغضب
وقال....ايه نمشى احنا
عز قال..لا معلش ياعمى نسينا نفسنا وبص لدنيا
وقال...اصل انا بشوف دنيا بنسى نفسى معاها بحس انى فى عالم تانى
سامى قال بسخريه.... طب يا ناسى افندى انا هعملكم الحفله على حسابى هديه منى لبنتى وانت بقى تروح تجيب فستان الفرح لمراتك وتجبلك بدله وتجبلك محابس
دنيا قالت....بس يا بابا الحجات دى غاليه قوى وعز بس عز قاطعها
وقال...انا معايا فلوس كتيره فى البيت يا روحى نصايه كده اجيبهم واجيب هدومى واجى بسرعه وسامى بصله باستغراب وعز ابتسمله ابتسامه جانبيه ومشى وبعد وقت كانو دنيا وعز واقفين فى مكان راقى جدا وعز واقف قدام اوضت القياس
وبيقول ....روحى ادخل اساعد
دنيا قالت من جوه.... لا لا انا بقيسه وهطلع على طول اهوه عز ضحك
وقال...يا بت ما انا شوفت كل ده امبارح اما عندكم العجايب يا ولاد الاكبار اول مره اشوف فرح بعد الدخله والصبحيه
دنيا طلعت وقالت ....اتلم بقى اسمو فرح ايه ده
عز لقاها بهدومها اللى جات بيها قال...ايه انتى فين الفستان اللى دخلتى تقيسيه ليه مش لبساه
دنيا قالت...مينفعش تشوفني بيه قبل الفرح فال مش حلو
عز قال..اه انتو كمان بتتفألو
دنيا قالت ....طبعا انت جبت البدله عز شدها من وسطها قربها ليه
وقال ....لا لسه انا مش بعرف البس بدل لوحدى تعالى ساعديني دنيا شهقت بكسوف وبعدت
وقالت...ايه ده احنا مش فى البيت فى ناس حوالينا عز بص حواليه
وقال.... لو سمحته يا جماعه دنيا بصتله بستغراب
وقالت.... انت بتعمل ايه
عز قال....ياجماعه دى دنيا حب عمرى واخيرا انهارده هتجوزها دى الأمل اللى انا كنت عايش علشانه وانتو كلكم معزومين الحفله هتبقى بكره فى بيت حمايا وكتب العنوان فى ورقه
وقال....اهوه ده العنوان للى عايز يحضر فيكم هستناكم انتو متعرفوش انا استنيت اليوم ده قد ايه انا مفرحتش فى كل حياتى زى فرحتى باليوم ده واخيرا هتبقى معايا اخيرا هتجمعنا اوضه واحده دنيا خبطته فى كتفه
قال.....اه قصدى فيلا واحده شكرا لحسن الاستماع...
