اخر الروايات

رواية ذئاب من نار الفصل الثاني 2 بقلم بيري الصياد

رواية ذئاب من نار الفصل الثاني 2 بقلم بيري الصياد


✨البـارت التـانـي✨

وهو يقول.طب لاحظ ان البنت دي مراتك ومينفعش كلامك ده عنها يا عم اتلم شويه
ينظرون الي صاحب الصوت يرونه تميم ينظر ايهم أمامه ويشرف من الزجاجه ببرود شديد ليقول تميم بغضب شديد.يا شيخ يلعن ابو اللي يتكلم معاك كلمه
ايهم بغضب ونبرة قوي.في ايه يا ابن تاليا ما خلاص يا حبيبي وكفايه علي كده
يذهب تميم ويجلس على الناحيه الاخرى ويقول.مفيش فايده فيك يا ايهم خليك يمكن ربنا يكرمك بمصيبه تطلع من عينك
يبتسم ايهم بسخريه وينظر الي دياب التي يشرف من السيجاره التي بيده ببرود شديد ليقول.مالك يالا بتفكر في ايه
ينظر اليه دياب وينظر الي تميم ويبتسم ببرود شديد ويضع السيجاره في فمه ويمسك الزجاجه ويرميها بقوه وسرعه كبيرة علي تميم التي لف بسرعه ومهارة شديده علي الناحيه ويقول دياب بصوت عالي.بقي انا بكلمك يا زباله وانت بتكلم اخت الاستاذ ولا همك حاجه
ينظر ايهم بسرعه الي تميم الذي بلع ريقه بصعوبه وقال.هدي يا فرعون دي كانت بتسال علي حاجه وانا رديت عليها بس من غير كلمه زياده حتي
يعود دياب بظهره الي الخلف ويشرب نفس من السيجاره نفس كبير ويقول بجمود شديد.كداب دي كانت بتدلعه وبتضحك معاه كمان
تحمر عين ايهم بشدة وينهض ويقول بغضب شديد.انت مالك بيها يا ابن ال$$$$$
ينهض تميم ويقول.يا عم هي اللي وقفتني وكلمتني الاول
ايهم بصوت عالي.هي تعمل اللي هي عايزاه لكن انت لا لو كلمتك متردش عليها حتي وتختفي من قدمها علي طول
تميم بصوت عالي أيضاً.يا شيخ يلعنك انت واخ
قطع كلامه ايهم التي هبط عليه بلكمه قويه جعلته يتزحزح بشدة ويصراخ ايهم به بصوت عالي وهو يقول.كلامك معايا انا يا زباله ملكش دعوه بيها فاهم
ينفخ تميم بقوه كبيرة ويضع يده مكان اللكمه ويقول.يلنعن ميتنيك يا ابن الكلب ايه الغباء ده يا ايهم ده انا ابن عمك يا عم حتي
يذهب ايهم ويجلس ويشرب من الزجاجه ببرود شديد ويقول.علشان بعد كده تتكلم معاها كويس يا روح امك
ينظر تميم الي دياب الذي يشرب من السيجاره ببرود شديد ويقول.اتمني يكون الباشا مبسوط كده
ينفخ دياب الدخان في الهواء ويلوح بيده بجمود ويقول.انا مليش دعوه بيكم انتوا ولاد عم مع بعض
يضحك تميم بسخريه ويبتسم ايهم ببرود ويقول تميم بصوت عالي.ولاد عم وعلشان كده كنت بتسخنه عليا مش كده
دياب ببرود شديد.علشان بعد كده متعبرنيش يا زباله
تميم بغضب.معبركش ايه يالا يا $$$$ احنا كنا مخلصين كلام وبعد ما انت اتصلت هي سابتني ومشيت
ينظر اليه ايهم بغضب شديد وكان ان يتحدث لكن يقول دياب بصوت عالي.مكنتش رديت عليا وهي
قدمك يا حيلتها وتخليها تمشي وبعدها ترد عليا مش تعمل اللي عملته ده
يبتسم تميم بستفزاز شديد ويقول.ما انا كنت ناوي اخلص معاك وارجع ليها بس هي مشيت ول
قطع كلامه الزجاجه التي تطير في الاعلي وكانت ان تنزل عليه لكن يمسكها بسرعه كبيره وينظر إلى من فعل ذلك يره ايهم الذي فعلها وهو ينظر امامه ببرود شديد لينفخ بقوه كبيرة وهو لا يستطيع ان يتحمل هذان الاثنين وينظر الي دياب ويقول.تخيل الاخ خد كام علي الفلاشه اللي جابها دي
يرفع دياب حاجبه وقال.ليه هو سيف دافع علي الفلاشه دي مش ده من المهمات اللي علي الأستاذ
ينفي تميم ويقول.لا ياخويا هو شرط علي سيف مبلغ قبل ما يجيب الفلاشه دي وسيف علشان يجيب الفلاشه اللي هتعرفه كل المخططات اللي هتتعمل في مصر الشهرين الجايين وافق عليه
ينظر دياب الي ايهم ويقول.يا ابن ال$$$$ يعني تسيبنا احنا هنا وتطلع انت مهمة زي دي وتاخد عليها فلوس غير المرتب بتاعك وغير كل اللي بيطلعك في كل مهمه
ينظر اليه ايهم ويشرب من الزجاجه ويقول ببرود.قولتلكم الشغل في مصر مش بيجيب همه انتوا اللي ماسكين في وبعدين مخدتش كتير ده يا دوب خدت اللي صرفته
تميم بصوت عالي.احااااا انت صرفت عشرة مليون جنيه في ايه يالا وبعدين دي مهمه مخدتش نص ساعه كنت فين ده كله ياخويا
ينظر اليه ايهم ويقول دياب بسخريه.اكيد كان صايع بره البلد ومخلي الكل مفكرين ان هو شاب مكافح وخايف علي بلده وطول الوقت في شغله علشان يحافظ عليها
يبتسم ايهم ببرود شديد ويشرب من الزجاجه ويقول.خلصت منك لي
تميم بغيظ شديد.يا شيخ يلعن ابو برودك ده انت عارف يا ايهم لو برودك ده يختفي من حياتك والله هتتعدل وكله هيكون مبسوط منك واولهم مراتك
ينظر اليه ايهم ويقول بغضب.اتلم يالا في ايه
ينهض تميم ويقول.والله حياتكم دي ما تنفعش ولا ترضي حد ده انتوا يتسبلكم بلاد معرفش مستحملين نفسكم ازاي انا ماشي احسن ما اتشل معاكم هنا سلام
نهي كلامه ويذهب الي الخارج ينظر خلفه دياب وينظر الي ايهم ويقول ببرود.ايه يا فرعون مال خلقك بقي ديق كده ليه
ينظر اليه ايهم ويمسك علبة السجائر ويخرج منها واحده ويشعلها وياخذ منها نفس كبير وقال.قرفت من العيشه دي مفيش حاجه جديده كانك بتلف في دايره مقفوله
يرفع دياب حاجبه ويقول.انت بتتكلم بجد ولا انا اللي فاهم غلط
ايهم بغضب شديد.في ايه يا دياب انت كمان مال الاستعاب بتاعك بقي ضعيف ليه
ينفخ دياب بقوه ويقول.اولآ صوتك احنا مش قاعدين في زريبه ثانيا من امتي وحيات ايهم الجارحي بقت ممله ده انت كل يوم في بلد شكل وناس شكل ايه اللي حصلك دلوقتي
ينظر ايهم امامه ولا يتحدث ليقول دياب برفعة حاجب.متكنش بتحن للماضي يا فرعون ولا ايه
ينظر اليه ايهم وياخذ نفس كبير من السيجاره ويقول ببرود شديد.الماضي ده يحن لي واحد $$$$ مش انا يا ابن السويسي
يبتسم دياب ويقول ببرود أشد.ليه اتجوزت كارما يا ايهم
يرفع ايهم جاجبه ويقول.ايه السوال ده
يبتسم دياب بخبث شديد ويقول.رد عليه يا فرعون ليه اتجوزت كارما برغم انك عارف ان لا هي لونك ولا شكلك يعني مش هتنفع معاك
ينظر ايهم امامه ويقول بجمود.علشان ارتاح من الزن يا دياب وملقتش احسن منها اهي واحده متربيه قدامي وعارف اخرها ايه
دياب ببرود شديد.يعني انت متجوزتش كارما علشان ت
قطع كلامه ايهم التي قال بصوت عالي بشدة.لا يا دياب متجوزتهاش لي السبب ده وقولتلك السبب الحقيقي اللي اتجوزتها علشانه
يبتسم دياب وياخذ اشياءه وينهض ويقول بجمود شديد.علي العموم براحتك يا ايهم بس اعرف انك بتظلم بنات الناس معاك اوي بطريقه دي وده خطر عليك انت قبل ما يكون عليها
نهي كلامه ويذهب الي الخارج ينظر خلفه ايهم ويمسك زجاجه من علي الصينيه ويفتحها ويشرب منها وياخذ نفس من السيجاره وهو يفكر في عدة أشياء

كانت تنام بين احضانه وهم لا يسترهم شئ تغلق عينيها بقوه وهي تخفي دموعها الشديدة وتنهض وكانت ان تذهب الي الحمام لكن يمسك حمزه يدها ويقول.رايحه فين يا غزل
غزل دون ان تلتفت اليه.هروح اخد شاور وهروح اطمن علي سلينا يا حمزه
يتركها حمزه وتركض غزل الي الحمام وتقف اسفل الماء وتنزل دموعها بغزاره شديده وتنزل علي الأرض وتضع يدها على فمها لكي لا يسمع حمزه صوت بكائها وتبكي بقوه اشد وهي تفكر في عدة اشياء وتنظر امامها والماء مازالت تنزل عليها تخفي دموعها التي تنزل بغزاره شديده وتغلق عينيها بقوه لكي تقوه قليلاً وتنهض وتستحم وتخرج وهي تضع منشفه علي جسدها وتنظر الي حمزه الذي ابتسم ببرود وتبتسم اليه غزل وعيونها حمراء وتذهب الي غرفه الملابس وترتدي

وتقول وهي تنظر الي حمزه.هروح اشوف سلينا وهرجعلك علي طول
اوما لها حمزه بهدوء لتذهب غزل الي الخارج وتذهب الي غرفه ابنتها الصغيره وترها تنام وهي تضم اللعبه الخاصه بها الي احضانها لتبتسم وتذهب تجلس بجانبها وتضع يدها على شعرها وتمسح عليه وتقبل وجهها وتقول في داخلها.احلي حاجه في حياتي يا سلينا وجودك معايا احسن حاجه معرفش من غيرك كنت هعمل ايه او هعيش ازاي اسفه يا بنتي انا عارفه اني بظلمك وبظلم ابوكي اوي معايا بس انا مش قادره والله ما قادره
تنزل دموع غزل بغزاره شديده وتنزل دموعها علي ابنتها لتفيق ابنتها وتنظر اليها وتنهض وتقول وهي تمسح دموعها.ماما انتي بتعيطي ليه
تمسك غزل يدها وتقبلها وتقول.انا بحبك اوي يا سلينا انتي اغلي حاجه في حياتي متنسبنيش يا بنتي علشان خاطري
تترمي ابنتها في احضانها وتقول بدموع تنزل وهي لا تعرف ماذا بوالدتها.ماما انا عمري ما هسيبك ليه بتقولي كده انا بحبك اوي
تضمها غزل بقوه كبيرة وتقول.هو ده اللي انا عايزاه يا سلينا مش عايزه غيرك في حياتي
كان يستمع لحديثها ببرود شديد وهو في الخارج ينظر اليها ويذهب الي غرفته وهو يفكر بحديثها ويغلق عينيه بقوه ويقول في داخله.انتي اللي بتبوظي علاقتنا كده يا غزل ليه مش راضيه تنسي ليه مش عايزه تعيشي ليه يا غزل ليه
نهي كلامه ويتسطح علي السرير وهو يفكر في حياته مع هذه الفتاة التي تعذبه بشدة دون رحمه ام شفقه

يدخل القصر بعد ان وصل اليه يره والدته مازالت تستيقظ وتجلس وهي تنتظره وتنظر اليه وتنهض وتقول.دياب اتاخرت كده ليه يا حبيبي
يبتسم دياب وهو لا يريد ان يذهب اليها لكي لا تشم رائحة الخمور التي تفيح منه ويقول.انتي ايه اللي مصحيكي لحد دلوقتي يا تاج
تذهب تاج اليه وتضع يدها على وجهه وتقول.كل ده بره بتعمل ايه يا دياب
يمسك دياب يدها ويقبلها ويقول.كان عندي شغل مهم يا تاج اهدي شويه مش كده
كانت تاج ان تتحدث لكن تسمع الذي يقول.شغل ايه في وقت زي ده يا دياب باشا.كان هذا حديث رحيم والده وهو ينزل علي الدرج ينظر اليه دياب ويبتسم ببرود ويقول.شغال علي قضية مهمه يا جن
ينظر رحيم الي تاج ويقبل وجهها ويقول.اطلعي يا حبيبتي استنيني فوق لحد ما اجيلك
تبتسم تاج وتذهب الي الاعلي ويقول دياب ببرود.طب احترام وجودي حتي
ينظر اليه رحيم ويقول ببرود شديد وهو يضع يده في جيب بنطاله.عندك مهمه في كباريه ال$$$$ يا دياب باشا
دياب بغضب شديد.انت بترقبني يا رحيم
رحيم بصوت قوي بشدة.دياب متنساش ان انا ابوك
ينفخ دياب بقوه لكي يهده قليلا ويقول بهدوء متصنع.بترقبني ليه يا رحيم باشا
رحيم ببرود.عايز اعرف هتودينا علي فين يا ابن السويسي علشان بطلت اثق في قرارتك واللي بتعمله
ينظر اليه دياب بجمود شديد ويذهب الي الاعلي دون ان يتحدث ويقول كلمه واحده ينظر خلفه رحيم ويره بالذي يقول.كده مينفعش يا رحيم انت بطريقة دي بتخسر ابنك بجد
ينظر رحيم الي صاحب الصوت يره وسيم شقيقه وصديق عمره ليتنهد بقوه كبيرة ويقول.دي الحقيقه يا وسيم انا مش عارف اخر اللي دياب بيعملوا ايه ولا بيفكر في ايه هو بقي مش مفهوم حتي بنسبالي انا
يقف وسيم أمامه ويقول بهدوء.بس انك متثقش في بطريقه دي غلط يا رحيم كده دياب هيعناد اكتر وبدل ما يصلح هيبوظ كل حاجه يا صاحبي
ينفخ رحيم بقوه ويقول.اهي زي ما جات يا وسيم هطلع انا دلوقتي
نهي كلامه ويذهب الي الاعلي يتنهد وسيم بقوه كبيرة ويذهب الي غرفة ابنته الاكبر يدق علي الباب ويدخل الغرفه بعد ان لم يستمع الي صوت يأتي من الداخل ويدخل الغرفه يرها تجلس وهي تضع السماعات في اذنها وتنظر الي هاتفها وهي تبتسم ابتسامه لا يفهمها وسيم وتشعر به وتنظر اليه لتنفزع بشدة وتنظر الي هاتفها بصدمه وتخرج من التي كانت به وتنزع السماعه بسرعه يرفع وسيم حاجبه وهو لا يعرف ما سبب توترها وخوفها الشديد وتقول رؤي بتوتر شديد.بابا في حاجه
ينظر وسيم اليها ويقول.جيت اشوفك نايمه ولا لا صاحيه ليه لحد دلوقتي
تضغط رؤي علي هاتفها وتقول بابتسامة متصنعه.مفيش مش جيلي نوم بس
يقف وسيم أمامها ويقول وهو ينظر الي هاتفها.كنتي بتعملي ايه يا رؤي
تتوتر رؤي لكن تحاول ان تخفي هذا التوتر وتمسك السماعات وتضعها علي اذن وسيم وتقول.كنت بسامع اغاني عادي
ينظر اليها وسيم ويمسك يدها وينزلها وهو يشك بها لكن لا يريد يتحدث معها في شئ الآن ويقول بابتسامة.ماشي يا حبيبتي هروح انا علشان انام وانتي كمان نامي دلوقتي وكفايه سهر لحد كده
اومات لهو رؤي ويقبل وسيم جبهتها ويذهب الي الخارج ويغلق الباب تنظر خلفه رؤي وتنفخ براحه شديده وتنظر الي هاتفها وتبتسم بخبث شديد وتذهب وترمي جسدها علي السرير وتضع السماعات في اذنها وهي تنظر الي الصورة التي علي هاتفها بهيام وحقد شديد وتقول.انا ازاي اضيعك من ايدي كده انت بتاعي انا والمفروض متكونش لغيري انت غبي لما فكرت تتجوز غيري كده كان المفروض تثبت انك بتحبني بجد مش تتجوز واحده زي دي وتحطها مكاني انا
وتبتسم بخبث شديد وتضع يدها على وجه التي تنظر اليه وتقول.بس مش مشكله يا حبيبي لو انت عملتها واتجوزت هتعملها كمان وهطلق البت دي وهترجعلي تاني علشان نكون مع بعض يا حبيبي انا وانت مننفعش غير لبعض انننننت فاههههههم
نهت كلامها بغضب شديد وترمي الهاتف بجانبها وتنظر الي سطح الغرفه وهي تفكر في طريقة لكي تجعله يعود اليها ويبقي معها ويترك زوجته لاجلها تبتسم بغرور شديد وهي تفكر بأنها اذا ذهبت إليه وقالت بأنهم يعودوا كما كانوا بتأكيد سوف يترك العالم لاجلها تغلق عينيها بعد فتره طويله من التفكير بأن قريبا سوف تكون زوجة هذا فمن هو هذا الشخص وما الذي يفعله معها اذا قالت اليه يترك زوجته لاجلها

في صباح يوم جديد تفتح كارما عينيها ببطئ وتعب شديد وتنظر حولها لا تره ايهم يوجد كعادته فهو لا ينام معها سوا القليل من أن تزوجها وهذا لا يعلمونه الجميع تبتسم ابتسامه باهته وتنهض وتذهب الي الحمام وتستحم وتخرج وتذهب إلى غرفة الملابس وترتدي

وتخرج تقف امام المرآة وتبدا ان تسرح شعرها بهدوء وتره الباب يفتح لتنظر من المراه الي الذي دخل تره شعره ينزل علي جبهته وتره ازرار قميصه مفتوحه جميعاً وهو يمسك الجاكيت بيده ويضعه علي ظهره تنظر أمامها كارما بسرعه وهي لا تريد ان تره وهو بهذه الحالة لا تريد تفكر اين كان بهذا الشكل ينظر اليها ايهم ببرود شديد ويرمي الجاكيت علي الأريكة التي توجد وينزع القميص ويقول وهو يذهب الي الحمام.طلعلي هدوم لحد ما اطلع
تنظر خلفه كارما وتغلق عينيها بقوه كبيرة وتقول.عمره ما يخون يا كارما الحاجه الوحيده اللي عمره ما هيعملها هي انه يخونك هو مش كده واكيد مش هيخوني عمره ما هيعملها
نهت كلامها وتذهب الي غرفه الملابس لكي تخرج اليه ملابس وهي تقنع حالها بهذا الحديث لا تعرف هذه الفتاة ماذا يخبئ اليها القدر فهي وقعت في يد ما لم يرحم تخرج بعد ان أخذت ملابس اليه وتره يخرج وهو يلف منشفه حول خصره والاخره يضعها علي رقبته ويمسح بها شعره وينظر إليها بجمود شديد ويذهب يقف أمامها وهو يلاحظ خجلها وينزع المنشفه أمام عيونها لتغلق كارما عينيها بسرعه وخجل شديد ووجهها تحول للون الاحمر وبقيت قابله للاكل بهذا الشكل المغري بشده لاي شخص عاده هذا الذي يقف أمامها الذي سحبها بقوه كبيرة اليه ويضع يده على خصرها ويقول.اممم افتحي عينك يا كارما
تنفي كارما براسها بعنف وخجل شديد ليهمس بجانب اذنها بوقاحة شديده وهو يقول.علي اساس ان دي اول مره تشوفي جسمي يا كارما احنا بقالنا اكتر من سنتين متجوزين واعتقد ان دي فتره كافيه تخليكي تحافظي كل حاجه فيا
تغلق كارما عينيها بقوه اكبر وينظر اليها ايهم ويقول ببرود شديد.روحي هاتي هدومي يا كارما
تنظر اليه كارما وتقول كارما بشبة بكاء.ايهم ارجوك سيبني
ينظر اليها ايهم وينظر الي انفها ووجهها الاحمر بشدة ويبتسم ببرود شديد ويقول.نفذي الكلام يا كارما يلا
تغلق كارما عينيها وتذهب تمسك الملابس التي علي السرير وتذهب اليه وهي تنظر بعيد عنه ينظر اليها ايهم ويبتسم ببرود وسخريه ويمسك الملابس ويرميها امامه علي الطاوله وتركض كارما بسرعه كبيره الي الخارج ينظر خلفها ايهم ببرود ويمسك ملابسه لكي يرتديها

تتنفس بقوه وراحة شديده وتقول.منك لله يا ابن ماسه
وتذهب الي غرفه وتين تفتح الباب بسرعه لا ترها توجد في الغرفه لتستغرب بشدة وتذهب الي غرفه توجد داخل غرفتها وتنظر اليها تره وجهها وملابسها البيضاء يوجد بها الكثير من الألوان وهي تجلس علي كرسي وترسم علي اللوحه التي أمامها تنظر كارما الي الغرفه التي يوجد بها الكثير من اللوحات وتنظر الي الرسمه التي امام وتين وتبتسم وتقول.طب حطتي الوقت اللي بترسمي في الحاجات دي في انك ترسمي تصميم لشركتك لو عملتي كده شركتك هتكون عالميه بسرعه اوي
تبتسم وتين وتنظر اليها وتنظر إلى اللوحه التي أمامها وتبتسم ابتسامه رائعه حقا وتقول.اولآ انا شركتي عالميه بفعل ومش محتاجه وقت علشان ده ثانيا وده الاهم دي حاجه من الحاجات اللي بفصل بيها وانا مش محتاجه تصميم والتصميم اللي انا عايزه اعملها بتكون جاهزه اول ما افكر فيها يعني انا مش مقصره فاهمتي يا اذكي اخواتك
قالت هذا وهي تنظر الي كارما التي ابتسمت وتذهب تضمها من الخلف وتقول وهي تنظر الي الرسمه بخبث.ما تيجي نلعب لعبة حلوه يا توته
تنظر اليها وتين وتضع يدها علي يدها وتقول.اممم قولي
كارما بغيظ شديد.بت متقعديش مع اخوكي ده تاني علشان طريقتك دي بتاعته وطبعت عليكي اوي وده مينفعش
تنظر وتين أمامها وتبتسم وتقول.طب وانتي ايه اللي مديقك اوي كده
كارما بغمزه.محدش هيحب يتجوز واحده شبة ايهم الجارحي يا مزة ابعدي عنه احسنلك وخليكي وتين البت القمر الرقيقه وقتها هتلاقي كتير اوي بيحبوكي
تبتسم وتين وتقول.بس يا حيوانه انا مش عايزه اللي يحبني ولا احبه حتي انا مبسوطه اوي في حياتي كده
تبتسم كارما وتقبلها وتقول.يلا هنلعب لعبة ونتسلي بدل ما احنا قاعدين كده
تستغرب وتين بشدة وترها تسحب رابطه حمراء من التي يوجدون لتغليف اللوحات وتنظر اليها وتقول بخبث.انتي هتحطي دي علي عينك وهتستخدمي قلبك وهتبدي رسم وهترسمي الشخص اللي هتيجي صورته في خيلك يا وتين ايه رايك
تنهض وتين بسرعه كبيره وتقول.لا انا مليش في الحاجات دي وانتي عارفه ده كويس هروح اخد شاور علشان ننزل ونشوف هنعمل ايه في الاجازه دي
وكانت ان تذهب الي الخارج لكن تمسكها كارما وتقول بخبث.خايفه لا مشاعرك تفضحك يا وتين
تبتسم وتين ببرود شديد وتقول.انا معنديش مشاعر لحد اصلا يا كارما
تضع كارما يدها على شعرها وتقول بابتسامه.طالما قولتي كارما لا تكوني زعلانه يا متعصبه يا وتين واحنا بنتكلم في حاجه لا فيها عصيبه ولا زعل في ايه دلوقتي
تنفخ وتين بقوه وتقول.لا اتعصبت ولا زعلت يا كوكو بس انتي كلامك مستفز اوي يعني هيكون عندي مشاعر لمين وانا وسط العيله المبقعه اللي مفهاش حد زي الناس دي
تشهق كارما بصدمه وتقول.كل الموجودين مش زي الناس يا وتين دي العيله فيها طلقات جوية يا بنتي
تنظر وتين الي اللوحه وتمسك الفرشاة وتبدا ان تعدل اشياء بها وتقول ببرود.اهو انا مش شايفه فيهم حد زي الناس يستاهل اني احبه يا كوكو دول فاضين يا حبيبتي
تبتسم كارما بخبث شديد وتقول.عايزه تفهميني انك مفيش حد بتفكري في كده ولا كده يا توته
تلف اليها وتين وتقول بغيظ شديد.وهو لو في انا هخبي ليه يا كارما ما لو في انتي اول واحده هتعرف الموضوع ده اكيد
تنفخ كارما بقوة وتقول.انا مش هاخد منك حاجه يا وتين صح
وتين وهي تذهب الي الخارج.لما يكون في حاجه كنتي هتاخدي يا كوكو غير كده اكيد مش هتاخدي
تذهب خلفها كارما وتقول وهي تجلس على السرير.طب يلا روحي غيري هدومك دي علشان ننزل مع بعض
تنظر اليها وتين وتبتسم وتذهب الي الحمام وتستحم سريعا وتخرج وهي ترتدي روب الحمام وتذهب الي غرفه الملابس وترتدي

وتخرج تسرح شعرها وتقول كارما بغيظ شديد.ما كفايه يا ست وتين مش رايحه تتجوزي انتي
تنظر اليها وتين وترمي الفرشاة امام المراه وتنظر الي حالها وتبتسم وتقول وهي تنظر الي كارما.يلا ياختي علشان ترتاحي
تبتسم كارما وتمسك يدها كما يفعلون منذو الطفوليه ويذهبون الي الأسفل يرون جميع كبار العائله يجلسون علي طاولة الافطار لتذهب وتين وتقبل مراد وتقول.حبيبي انا صباح الخير
يبتسم مراد ويقبلها ويقول.صباح القمر يا قلبي
تذهب وتين الي سيف وتقبله ايضا وتقول بستفزاز الي تاليا.حبيبي اللي لسه شباب لحد دلوقتي ما تجي نجوزك يا سيفو
يبتسم سيف وينظر الي تاليا التي قالت بغضب شديد.ايه يا حبيبي عجبك الموضوع ده اوي
سيف بغمزه وقحه.علي الطلاق ما في حاجه عجباني غيرك انت يا قمر
تبتسم تاليا بخجل وتقول وتين بغيظ شديد.ايه الشغل ده يا سيف مكنش العشم يا راجل
يغمز سيف اليها ويمسك يدها ويسحبها ويقول بصوت لا يصل سوا اليها.يا بت اتهدي دي ممكن تقتلنا لو عرفت بالكلام ده خلي سر بيني وبينك واتجوز عليها عادي
تضحك وتين بقوه وتقول وهي تخبط علي كتفه.هو ده الكلام يا سيادة اللواء
يبتسم سيف وتقول تاليا بغيظ شديد منها.طب اقعدي يا بت يلا
تنظر اليها وتين وتقول وهي تنظر الي كارما.هي بتعملني كده ليه يا كوكو
تضحك كارما وتقول.غيرانه منك يا روح الروح
تعود وتين شعرها الي الخلف وتقول.كلها غيرانه ياختي معرفش ايه الناس دي طب غيرانين اعملوا زيي وكونه حلوين
يضحكون الجميع عليها وتقول روان.انتي يا بت طالعه لمين كده
وتين بغمزه الي جاسر.زي عمو القمر
ييتسم جاسر ويرسل اليها قبلة لتقول روان بغيره شديده.ايه اجيب شجره واتنين لمون
وتين وهي تنظر الي كارما.لمون ولا مانجو يا كوكو
كارما وهي تجلس.لا مانجو احنا مش ناقصين حموضه دلوقتي
تغضب روان منهم وتقول بغضب.بس يا حيوانه منك ليها مش عايزه اسمع صوتكم
تجلس وتين بجانب كارما وتقول بهمس اليها.الحقي يا كوكو امك المفتريه هتقتلنا قبل ما نفرح بشبابنا يا بت
يدخل الغرفه باسل الذي نظر الي وتين باعجاب شديد ويجلس امامها دون ان يتحدث ام يقول كلمه وتقول كارما بضحك وهمس الي وتين.عندك امك هتساعدها بس اطمني يا بت اكيد مراد وجاسر مش هيسمحوا انها تقتل بناتهم كده
تنظر وتين الي باسل وتقول.ارمي السلام وادفعلك تمنه يا ابن عمي
يبتسم باسل ويقول.معاكي اللي يكفي سلامي
. معاها اللي يكفي موتك يا روح امك.كان هذا صوت ايهم الذي دخل علي الغرفه ينظر اليه باسل وينظر امامه دون ان يتحدث فهو يخاف منه بشدة تنظر وتين الي ايهم وتبتسم يذهب ايهم ويقبل شعرها وهو ينظر الي باسل الذي اخاف منه أكثر وينظر الي الطبق الخاص به ليبتسم ايهم ببرود شديد وتقول ماسه بغيظ أشد.انت معندكش غير البت دي يا ايهم يعني لا امك ولا مراتك فكرت فيهم
ينظر ايهم اليها ويقول وهو ينظر الي كارما.مراتي فهي كانت معايا فوق يا حرم الجارحي
تبتسم ماسه وتخجل كارما بشدة ويستكمل ايهم وهو ينظر الي مراد.وبنسبه لامي فا لو قربت منها دلوقتي هتحصل مشاكل كتير وانا مش عايز يحصل مشاكل دلوقتي
تفهم ماسه بأنه يتحدث عن غيرة مراد التي بفعل تسبب مشاكل بينه وبين ايهم في أكثر الأوقات وتبتسم ماسه وتقول وتين وهي تنظر الي ايهم.تعالي اقعد وشوف روان اللي عايزه تقتلنا انا والغلبانه التانيه مراتك
.لا وانتي الغلبانه الاولي يا قلب عمتك.تسمع وتين الصوت لتنظر خلفها بسرعه كبيره وتنهض وتركض الي تاج التي ضمتها بقوه كبيرة وتقول.وحشتني اوي يا توته
تضمها وتين بقوة وتقول.لو كنت وحشتك كنتي سالتي يا تاج مش تسيبني كده
تنظر تاج الي رحيم وتقول بغيظ.عمك رحيم السبب يا توته انا مليش دعوه
تبتعد وتين عن تاج وتذهب الي احضان رحيم الذي ضمها بقوه كبيرة فهو يعتبرها ابنته الصغيره وتقول وتين.كلامها صح يا حيمو
يبتسم رحيم ويهمس اليها.عمتك نفسها مبتدلعنيش كده يا بت
تدفن وتين رأسها بين احضانه اكتر وتقول بنفس الهمس.دي علشان هي عمتو يا حيمو بس انا حبيبتك
يبتسم رحيم ويقبل رأسها ويقول.طب بيني وبينك علي الاقل مش قدام الكل كده
تخرج وتين من احضانه وتره دياب يدخل الغرفه لتنظر اليه ينظر دياب اليها ويبتسم ببرود لتنظر بعيد عنه وتقول بغمزه الي رحيم.لا كده حلو
يضحك رحيم بخفه عليها وتره وتين حلا تدخل الغرفه وتصرخ من أن ترها لتضحك وتين ضحكتها الرائعه والتي تظهر بها غمزتها وتركض اليها حلا وتضمها بقوه وتضمها وتين بقوه اكبر وتقول حلا.وحشتني يا شقيق الزمن ده بيفرق بيني كتير اوي
تضحك وتين بخفه وتقول.ما انتي لو تسمعي مني هنكون مع بعض علي طول بس انتي الغبيه
تبتعد حلا عنها وتقول بغيظ شديد.يعني طلعت انا الغبيه بعد كل ده
اومالت لها وتين لتقول حلا وهي تنظر الي كارما.اتكلمي يا بت ولو هتتكلمي لصلح وتين كالعادة متتكلميش احسن
تضحك كارما بخفه وتقول.يبقي خليني ساكته
حلا بغيظ أشد.خليكي معاها يا كوكو انتي أصلا بتحبيها هي اكتر مني
تنهض كارما وتضمها بقوه وتقول.لا متقوليش كده يا حلا ده انتي اختي زيها يا بت اطمني
تخرج حلا لسانها الي وتين وهي تضم كارما بقوة لتغضب وتين وتقول وهي تنظر الي ايهم.طلق البت دي يا ايهم دي بتبيع اختك قدامك
ينظر ايهم الي كارما وكان ان يتحدث لكن تصرخ ماسه بصوت عالي وهي تقول.لاااااا سيبهم يجيبوا ليا عيل العب بي يا كلبه
تنظر كارما الي ايهم وتبتسم بحزن شديد ويبتسم ايهم ببرود وينهض ويقول وهو ينظر الي دياب.تعالي عايزك
اوما لهو دياب ويمسك تفاحه ويقطم منها وهو ينظر ببرود شديد الي وتين التي تنظر بعيد عنه وهي لا تريد ان تلتقي عينيها بيعينه يبتسم دياب ببرود شديد ويذهب الي الخارج تنظر وتين الي حياه ووسيم الذي يدخلون الغرفه وتذهب الي احضان وسيم التي ضمها بقوه وقال.قلبي انا اللي وحشاني اوي
تنظر وتين الي رؤي بشمزاز وبرود وتنظر بعيد عنها وتقول.وانت كمان وحشني اكتر يا سماسيمو
يضربها وسيم علي رأسها بقوة ويقول.اتلمي يا كلبه عيب كده
تبتعد وتين بعيد عنه وتقول وهي تنظر الي ماسه.اخوكي بيضربني يا ماسه
ماسه بستفزاز.اخويا يعمل اللي هو عايزو يا حبيبتي وتين بصوت عالي.يبقي روحي لي وخليكي عنده هو ياختي احنا خلاص استغننا عن خدمتك روحي لاخوكي
تنظر ماسه الي مراد التي يكتم ضحكته وتقول بغضب شديد.شايف بنتك بتقول ايه يا مراد
يضع مراد يده علي شعرها ويقول.بنتك بتحبك وبتهزر معاكي يا حبيبتي
تنظر ماسه الي وتين وتقول.قولها انك عايزني معاك هنا يا حبيبي خليها تفهم ان انا اهم منها عندك
تنظر وتين الي مراد الذي في مزنق شديد الآن وينقذه تميم الذي قال وهو يدخل.ايه الزحمه دي كلها وسعوا طريق
قال هذا وهو ينظر الي رؤي بستفزاز شديد لتبتعد رؤي بعيد عنه ويدخل تميم ويقول وهو ينظر الي الجميع.انتوا لو في فرح مش هيبقى عايزين معازيم واللهي انتوا تملوا الفرح وهيكون زياده كمان
تاليا بسخرية.وهو فين الفرح يا حبيبي يعني مفيش كلب ناوي يفرحنا بفرح حتي
يرفع تميم حاجبه ويقول.ليه يا تولي ما انتي لسه حضره فرح من قريب اوي
تنهض تاليا وتقول بغضب.اخر فرح كان فرح ايهم وكارما يا حبيبي وده عدة عليه سنتين تقربيآ وانا عايزه افرح
ينظر تميم الي وتين ويقول بغمزه اليها.ما تيجي نفرحها ونتجوز انا وانتي يا توته
يشهقون الفتيات بصدمه وينهض مراد ويقول بغضب شديد.ما تتلم يا حيوان ياللي مشفتش تربيه
ينظر اليه تميم ويقول بغيظ.طب لاحظ انك بتكلم جوز بنتك يا مراد عيب كده
كان مراد ان يقترب منه لكن يمسكه يزن بسرعه وتضحك وتين بخفه وتضع ذراعها علي كتف تميم وتقول.حلوه جوز بنته دي يا تيمو
ينظر اليها باسل بغضب شديد ويقول مراد بصوت عالي جمع عليه جميع من في القصر.وتين اتلمي
تنفزع وتين بشدة وتبتعد عن تميم بسرعه وياتوا ايهم ودياب وسيلا وحسام علي صوته وينظر ايهم الي مراد ويقول بغضب شديد.في ايه بتزعق فيها كده ليه يا مراد
تذهب وتين الي احضانه بسرعه وينظر مراد اليها وينظر الي تميم الذي ابتسم بأنه يصمت ولا يقول شئ ليقول مراد وهو ينظر الي ايهم.اعتقد ان دي بنتي انا يا ايهم وانا ا
قطع كلامه ايهم الذي قال بغضب شديد وصوت هز اركان الغرفه.حتي لو كنت ابوها مسمحلكش تزعق فيها كده يا مراد مجبتهوش امه اللي يعالي صوته عليها وانا عايش
تنظر وتين الي دياب وهي بين احضان ايهم ينظر اليها دياب بجمود شديد لتدفن وتين وجهها في احضان ايهم مره اخرى ويقول مراد بغضب شديد.ايهم اتلم شويه وافتكر اني ابوك ودي بنتي وانت مش هتخاف عليها اكتر مني
كان ايهم ان يتحدث لكن يقول تميم.خلاص يا جماعه اهدوا كده ده اكيد شيطان ودخل بينكم
ينظر اليه رحيم ويقول.ده مش ايي شيطان ده كلب وابن كلب كمان
سيف بغضب.وانا مالي يا عم
رحيم بغضب اشد.مش ده ابنك اللي بسببه حصلت كل المشكله دي يا سيف
ينظر ايهم الي تميم ويسحب وتين معه الي الخارج ينظر خلفه دياب ويذهب فهو يعلم بأن ايهم غاضب بشدة الآن ومن الممكن ان يفعل شئ بوتين يره يقف في الحديقه ومازالت وتين بين احضانه ينظر اليه ايهم ويقول.ايه اللي حصل جوه يا وتين
وتين بتوتر.محصلش حاجه يا ايه
قطع كلامها ايهم الذي قال بصوت عالي.وتين مش عايز كدب
تبتعد وتين عنه وتقول بغيظ شديد.هو انت وابوك عليا يا ايهم ولا ايه
ينفخ ايهم بقوه كبيرة ويقول.قولي ايه اللي حصل بينك وبين تميم يا وتين واخلصي
تبتسم وتين وتقول.كنا بنهزر انا وهو وابوك قلب الموضوع يا ايهم الموضوع مش مستاهل كل ده
ينظر اليها ايهم وهو يحاول ان يكتم غضبه الشديد منها وينظر الي دياب الذي ابتسم بجمود شديد لينظر ايهم الي وتين ويقول ببرود شديد.ادخلي جوه يا وتين
تشعر وتين بأنه يحزن منها لتقبل وجهه وهي لم تنباه الي الذي يقف خلفها وتقول.انت مش زعلان مني يا ايهم صح
ينظر ايهم الي دياب وينظر اليها ويقول.ادخلي يا وتين يلا
تنفخ وتين بغضب شديد وتقول.انتوا مكبرين الموضوع اوي يا ايهم تميم اخويا زيك بظبط ليه بتعمل كده
ايهم بغضب أشد.علشان ده مش اخوكي بجد يا وتين وانا لسه مركبتهومش علشان تتصرفي كده يا هانم تميم ابن عمك مش اخوكي
وتين بصوت عالي.لا اخويا يا ايهم اخويا وكل شباب العيله كده مفيش واحد فيهم اعتبرته غير اخويا وكلهم عارفين ده كويس اوي انت ليه مش فاهم ده
يبتسم دياب ببرود شديد ويلف رقبته بخفه ويمسك ايهم وتين من ذراعها ويقول.ده اللي انتي بتعتبري يا وتين بس هما لا افهمي بقي ومتثقيش في حد بالهبل ده
تنظر اليه وتين وتنظر بعيد عنه وتسمع التي يقول ببرود شديد.حتي انا يا ايهم اختك المفروض متثقش فيا
تلف وتين وتنظر الي صاحب الصوت تره تميم وتنظر الي دياب الذي لم تنتباه اليه وتنظر بعيد عنه ببرود ينظر ايهم الي صاحب الصوت ويقول بصوت عالي.انت اخويا انا يا تميم هي بت عمك ومش اختك واحنا لازم نحط ده قدامنا
ينظر تميم الي دياب وينظر الي وتين ويبتسم وتقول وتين بغضب شديد.دي مش عيشه علي فكره
تميم بغمزه اليها.خلاص يا قمر ده الاحسن لينا علشان لما نتجوز محدش يقدر يتكلم ولا يقول اني زي اخوكي
كان ايهم ان يصراخ به لكن يذهب تميم الي سيارته ويقودها بسرعه كبيره الي خارج القصر وتضحك وتين بخفه وينظر اليها ايهم ويقول.عجبك اوي
اومات لهو وتين وتقول وهي لم تلاحظ هذه النيران التي تشعل.تيمو عسل وانا بحبه اوي
نهت كلامها وتركض الي الداخل قبل أن يتحدث ايهم الذي نظر خلفها بغضب شديد وقال.يا بت ال$$$$
وينظر الي دياب الذي تظهر عروق رقبته بطريقه تخف كل ما ينظر اليه ليرفع ايهم حاجبه ويقول.مالك يالا
ينظر اليه دياب ويذهب الي سيارته ويقودها بتهور شديد الي خارج القصر ينظر خلفه ايهم ويبتسم بجمود شديد وكان ان يذهب الي الداخل لكن يره التي تخرج وتنظر إليه ينظر اليها بجمود شديد وتبتسم اليه وتقول.عامل ايه يا ايهم
كان الرد سريع من ايهم وهو يقول ببرود شديد.احسن منك يا بت المنشاوي
تبتسم رؤي وتقترب منه وتقول وهي تنظر اليه.احسن مني من غيري يا ايهم
ينظر ايهم الي عينيها ويقول ببرود اشد.ده انا احسن منك علشان من غيرك يا بت خالي
تنظر رؤي الي عينيه وتقول.بس ليه انا شايفه حاجه تانيه يا ايهم
ينظر ايهم بعيد عنها ويضع يده في جيب بنطاله ويقول بجمود شديد.يبقي محتاجه كشف نظر يا بت المنشاوي لو عايزه انا ممكن احجزلك عند دكتور كويس اوي وهدفعلك الحساب كمان
تقترب رؤي منه بشدة وتلف يدها علي رقبته ينظر إليها ايهم فهي تتعود علي فعل ذلك من الماضي وتقول رؤي وهي تنظر اليه.ليه حصل فينا كده يا ايهم ليه بعدنا انا وانت عن بعض
يبتسم ايهم ببرود شديد ويقترب منها ويهمس بجانب اذنها وهو يقول.علشان طلعتي واحده $$$$$ يا رؤي وانا مينسبنيش الصنف ده
تغلق رؤي عينيها لكي لا تغضب عليه وتقول.تعال نرجع تاني يا ايهم انا لسه بحبك وانت كمان لسه بتحبني زي زمان
ينظر ايهم اليها ويضحك بخفه وسخريه شديده ويقول.بحب مين معلش علشان مفهمتش دي
تنظر اليه رؤي ولا تتحدث لينزع ايهم يدها من عليه ويقول بنبرة حاده بشدة.روحي حبي الواد اللي روحتي اتجوزتي يا رؤي اه صح هو فين دلوقتي مش شايفوا معاكي يعني
تنظر اليه رؤي ولا تقول.انا اطلقت وسيبته يا ايهم سيبته علشانك ان
قطع كلامها ايهم الذي قال بغضب.مش علشاني انا يا رؤي علشان انتي واحده زباله بس وهو مطلعش زيك علشان كده سابك متجيش تصيعي عليا يا بت وسيم انا اصيع علي بلدك كلها
رؤي بغضب شديد.ماشي يا ايهم المهم دلوقتي ان انا حره دلوقتي ومفيش ايي علاقه في حياتي وانا متاكده انك بتحبني تعالي نرجع وننساه اللي فات
ينظر اليها ايهم بشمزاز شديد ويقول.انا واحد متجوز يا بت خالي ومش بفكر اخون مراتي لما افكر اوعدك هتكوني خيار من الخيارات اللي عندي بس هيكون اخرك ليله واحده
رؤي بغضب اشد.عايز تقنعني انك حبتها يا ايهم هتكون كداب علشان انت محبتش في حياتك غيري انا
ايهم بجمود شديد.زيك زيها يا رؤي انتوا الاتنين صفر علي الشمال بنسبالي بس هي ليها بونط زياده هي في الاخره مراتي يا بت المنشاوي
نهي كلامه وكان ان يذهب الي سيارته لكن تقول رؤي بصوت عالي.انت اتجوزتها علشان تغيظني بيها يا ايهم وانا رجعتلك دلوقتي يبقي طلقها ونتجوز انا وانت
ينظر ايهم أمامه ويبتسم ببرود شديد ويلف اليها وكان ان يتحدث لكن يره بالذي تنظر اليهم بصدمه شديده وعيونها تلمع بدموع بشدة بعد أن استمعت لحديثه


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close