اخر الروايات

رواية المخطوفة والقاسي الفصل السادس والعشرين 26 والاخير بقلم رباب وولاء الجهيني

رواية المخطوفة والقاسي الفصل السادس والعشرين 26 والاخير بقلم رباب وولاء الجهيني


✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔✔
الحلقة 26

بعد خروج الجميع من الغرفة بقى كلا من ادم وجسور وبيتر وكلهم فى حالة من الترقب لما سيقوله الغول
الغول ":.. وضع يديه على كتف جسور دلوقتى انا سلمتك بنتى أغلى حاجى عندى فى الحياة وأخذت فى المقابل أغلى حاجة عندك انا هحافظ على مراتى يا ريت انتا كمان تحافظ على مراتك لو عاوز تعيش وتكمل يبنى وهوا ينظر اليه شرزا ويقسم ان لولا ظروف لقائنا يا جسور لكان لى رد فعل مختلف تماما معاك و يستدرك نفسه يضحك بس هنروح من بعض فين
ادم ":.. يفهم التهديد المبطن فى كلام الغول لجسور ويتدخل فى الحوار لكى يهدىء الاجواء .. سيد عزام انا وجسور سنعمل فى مشروع خاص بنا
الغول ":.. لاء انا عندى ليكم حل تانى
جسور ":.. خير
الغول ":.. انا عاوزكم تشتغلوا معايا فى مجموعة الشركات الخاصة بيا وتساعدوا بيتر
جسور" :.. بس انا وادم منعرفش حاجة فى تجارة الاسلحة
ادم ":.. ايوة فعلا عمرنا ما أشتغلنا فى النوع ده من التجارة
الغول ":.. لا انا قررت أنى أسيب تجارة الاسلحة وهركز فى مجموعة شركاتى التانيه الخاصة بالاستيراد والتصدير وعندى كمان مزرعة تماسيح بتنتج جلود طبيعى .. فى كزى مشروع ممكن تمسكوه ولو أثبتم جدراتكم هتدخلوا شركاء معى وطبعا بيتر معاكم
بيتر ":.. رد بيأثر .. هذا ما أريده منذ وقت طويل انا موافق
ادم ":. موافق
جسور ":. موافق
وقام الرجال الاربعة لكى يختمون هذا المجلس بالسلام
الغول ":.. دلوقتى بما اننا عرسان يلا عشان نجهز نفسنا
ادم ":.. بس عاوز أسالك سؤال ؟
الغول ":.. اتفضل
ادم ":.. جسور متجوز بنتك وانا متجوز صحبتها وانتا متجوز اختى .. طيب دلوقتى انا أقولك ايه .. يا أبيه ؟ ولا أونكل ؟؟؟
الغول ":.. يضحك من قول ادم لانه يذكره بنفسه قبل ان يتغير ... لاء كده انا هندهلك ليلى تانى تكمل عليك خالص
فخرجوا جميعا وهم يضحكون من الغرفة
*****************
***""... لقاء النساء ...""***
اجتمع كلا من روح وزمردة وليلى وحياة لاول مرة جميعا منتظرين قدوم مصممة الازياء سولافة جوهر صاحبة الاتيليه الشهير وجلسن يتجاذبن أطراف الحديث ويتعرفن الى بعضهن البعض
روح ":.. انا مكنتش أتخيل ابدا انك زى القمر كده يا ليلى
كان كل كلام جسور انك وحدة كبيرة فى مقام مامته ومكنتش اتصور ان وحدة زى القمر زيك تبقى مرات بابا
ليلى ":.. يعنى انتى مش زعلانه ان والدك هيتجوز
روح ":.. ابدا بابا من زمان وهوا حزين .. يا ريت انتى تدخلى الفرحة تانى فى حياته انا متاكده انى شوفت نظرت عينيه اختلفت النهرده .. ووشه منور ..
حياة ":.. أيوة طبعا .. ليلى تخلى الحجر يتكلم
زمردة ":. انتى مين بقى
حياة ":.. انا جيران ليلى وهيه تعتبر مربيانى ومعاها فى كل مكان وسبحان الله حتى لما اتخطفت انا كمان اتاخدت فى الرجلين بس كنت فى بيت قرمووشتى حبيبى
روح ":.. تضحك بشدة .. أرتمش الجامد الملامح بقى قرموش
فيضحكوا جميعا على قولها
ليلى ":.. وانتى يا زمردة احكيلنا عرفتى توقعى ادم ازى
زمرده ":.. والله بصراحة ومن الاخر يعنى انا اللى وقعت لوحدى وتقريبا كده على ما اتذكر انا الى عرضت عليه الجواز
ليلى ":.. تضحك واضح انك كده انك طيبة واللي فى قلبك على لسانك زى حياة الهبلة اللى هناك دى والله انا حبيتك خالص
حياة ":.. تخرج لسانها لتغيظ ليلى .. هبلة هبلة بس هتجوز
زمردة ":.. وانااااااا كمااااان
روح ":.. طيب يجماعة كده احنا مش عرايس ولا ايه يلا نولع الجو ونقوم نرقص ونزغرط شويه
حياة ":.. والله فرصة دى ليلى فشر فيفى عبده علمتنى الرقص
روح ":.. علمينى انا كمان .. هتفرحى قلب اخوكى قوى
زمرده ":.. وانا يعنى الى وقعت من قعر القفة ... وانا كمان عاوزة أرقص
روح ":.. طيب استنوا .. كده انا هجيب اغانى روشه نرقص عليها .. يلا يبنات حد يزغرط والنبى انا مبعرفش
زمرده وحياة تنطلقان فى الزغااريد وليلى قامت لترقص للجميع
***********
فى الاسفل دخلت المصممة سولافة ووجدت بيتر فى انتظارها ليدخلها جناح ليلى ... وذهبت معه بالفعل وسمعا صوت الاغانى وأستئذنت منه ودخلت بطاقمها للداخل ... وفر خارج الجناح تلفت بيتر يمينا ويسارا ثم أستمع الى الاغانى وانطلق فى الرقص
لم يلاحظ قدوم عزام من خلفه
عزام ":.. بيتر انتا بتعمل ايه هنا بترقص
بيتر ":.. كلا البته .. انا أهش الذباب ويحرك يديه يمينا ويسارا ثم اختفى من وجهه عزام الضاحك
***************
***":...فى يوم الفرح ...:"***
كل من بالفيلا يتحرك بسرعة شديدة .. منهم من يحضر الزينه ومنهم من ينظم مكان الحفل ومنهم يضع الطاولات فى الخارج ومنهم من يباشر تأمين الفيلا .. الفيلا كانت عبارة عن خلية نحل
وفى المساء تغير شكل المكان كليا واستعد العرسان الاربعة للاستقبال الضيوف واستقبال حياة جديده
ادم ":.. فى حالة شديدة من التوتر ..
عزام ":.. يبنى اهدى فى ايه مالك
ادم ":.. لا مفيش بس انا أصلى يعنى .. اول مره .. اتجوز وانا متصاب .. حضرتك فاهم .. بقى يا أونكل
عزام ":.. لو قولت أونكل تانى هتضرب بالنار فاهم انتا يا حبيبى هدى اعصابك خالص ايه يعنى كأنك عندك زكام يا اخى أسترجل ويقول فى نفسه اومال انا هعمل ايه ... دنا هاكلك أكل يا لولاا
جسور ":.. يجلس بجوار بيتر .. ويمنى نفسه بما سوف يحدث مع حبيبه عمره روح ويتخيل أبنائهم من الان
بيتر ":.. صامت ويتفكر ... كأنه على وشك الهروب .. يعنى انا سوف أتزوج ... لقد أخذت القرار مبكرا .. لا لم يكن مبكرا انا أحب حياة .. ولكنها مجنونة .. وتحب الدجاج ..
جسور ":.. معلش يا بيتر هيه حياة مجنونة شويه بس طيبة خالص .. انتا مالك فى ايه لونك أصفر وشاحب
ادم ":. أصفر وشاحب الحمد لله مش لوحدى
وهم جميعا يتحدثون يصدح صوت الموسيقى فى المكان ويعلن عن نزول العرائس الاربعة كانت السلم به فرعان نزلت اولا ليلى ومعها حياة والجهة الاخرى روح ومعها زومرة وتأمل كل رجل زوجته وجدها فى قمة الجمال وبدأت مراسم الفرح والاحتفال
**************
***:....مع العقرب...:***
العقيد سيف اليزل قد استعد تماما مع فرقته بلاك ووتر وتخفوا على هيئة سردار وفريقة الامنى وانتشروا بين المدعوين يأمنون المكان ويحاول معرفة الخائن من بين تجار السلاح ,, وفجأة لاحظ ركة غريبة من أحد المدعويين وتوجهه الى داخل الفيلا .. أمر رجاله بتأمين ظهره وذهب خلف الرجل الغامض ...تتبعه ووجده يتسلل الى غرفة مكتب عزام ويحاول زرع جهاز تصنت خلف اللوحة الرئيسية فى الغرفة .. دخل خلفة بخطوات كالفهد وانتقض عليه مرة واحدة ولم يسمح له حتى بالمقاومة وشل حركته وقام بتقييد يديه ثم ضربه بسيف يد على رقبته حتى يغشى عليه ووضعه على الكرسي وربطه جيدا وأمسك جهاز التنصت المتطور وحدث نفسه هذه النوعيه من أجهزة التصنت خاصة بالموساد فقط كيف هربها الى داخل البلاد ..فا انطلق خارج الغرفة واجتمع فى لمح البصر فريقة على اشارة معينه منه وتم أصطياد الهدف وأخرجوه بهدوء شديد من الباب الخلفى للفيلا
***********
تم الاحتفال بالزفاف فى ساعات معدودة والجميع فى منتهى السعادة وانتهى الحفل على خير حال مما طمئن الغول وبيتر
***********
**** ":...... مع الغول ...."*****
دخل الى جناحه الخاص بعروسة الجميلة ليلى وهي فى قمة سعادتها بأن أرتدت أخيرا الفستان الابيض و حظيت بحفل زفاف تتمناه اى فتاة و وحاولت نزع التاج عن رأسها فوجدت عزام يقف خلفها و أسرع اليها لكى يساعدها ووقف خلفها ونزع لها التاج بمهارة عن رأسها وأسدل شعرها الطويل وفك ازرار فستانها الابيض ومال عليها وقبل كتفها ورقبتها بعد ان ازاح كتف الفستان عنها ثم بهمسه الحار قال .. أخيرا بقينا لوحدنا مبسوطة يا ليلى زى ما انا مبسوط
ليلى ":.. انا اللى هسالك السؤال ده انت مبسوط بيا ؟
عزام ":.. ضمها اليه اكثر وهو يقف خلفها ... انا عمرى ما كنت فرحان قد الليلة دى .. ووقع فستانها على الارض وشرع فى نزع ملابسه بلهفة شديدة بعد ان ترائت له زوجته كجنية حمراء تقف على غيمة بيضاء وهو ينظر اليها بجوع وشوق جارف
ليلى ":.. همست بارتجاف باسمه .. وفى جزء من الثانية نزل بفمه على فمها وتوقف التفكير وهى تشعر بتوتر من الحرارة المنبعثة من جسده ... وبتآوه غرست أصابعها فى شعرة الكثيف وفقدت السيطرة كليا على نفسها وكانت تشعر بالاثارة تتغلل داخل جسدها من لمساته ..
عزام ":.. همس بشوق شديد لها انتى تذوبين تماما عندما أقترب منك والمسك يا ليلى .. انا أعشق ذلك الشعور انتى تشعرينى برجولتى وذلك يعطينى السعادة وهنا لم يعطها فرصه للردومال بجسده وحملها بحب شديد واتجه نحو السرير ليبدآ حياة جديدة
*************
***".... مع ادم ...."***
دخل ادم مع زمردته الجميلة الى الغرفة المعدة لهم وتفاجأ بها اتجهت الى الدولاب واخذت منه ملابس و ذهبت للحمام لكى تغير ... ينظر اليها ... ايه النشاط ده البت دى شكلها مبلبعة حاجة وشكل الليلة دى يا قاتل ما مقتول ... طيب خلاص يا واد روح انتا كمان غير هدومك وبعد فترة خرجت زمرده وذهبت مباشرة نحو السرير وجذبت عليها الغطاء لتنام .. هنا صدم منها ادم وأخذ يغمض عينيه ويفتحها ولا يصدق تصرف زمردة
ادم ":.. انتى بتحسبي نفسك فين فىرحله النهرده ليلة دخلتنا يا حجة .. ولا شكلك ناسيه
زمرده ":.. يا شيخ اتلهى انتا فيك حيل نام نام .. تصبح على خير
ادم ":.. نعم يختى نام نام انا متجوزتك عشان تنامى ,, دنتى هتشوفى أسد بيتشقلب فى قلب المكان هنا ..ثم انقض عليها واحتضنها والتقط شفتيها بقبلة شغوفة جامحة , يتذوق رحيقها كأنه أكسير الخلود ...واحس بنعومة شفتيها ورائحة جسدها المسكرة واستمر فى تقبيلها بقبلات ملتهبة وهي أصبحت مخدرة تماما تحت تأثير قبلاته وذابت بين يديه ورفع رأسه عنها ... ونظر اليها بشغف
بت يا زمرده .. ونظرت اليه نظرات هائمة بحب .. شكل تامر هييجى النهرده . فجأة قطع النور ... زفر بشده وقال انا عارف انها ليلة سوده من اولها .. ضلمة ضلمة .. تامر جاى يعنى جاى وسبح فى بحور الغرام
******************
***".... مع جسور ..."***
عند باب غرفتها توقف جسور ونظر لروح .. فى حاجة انا نفسي اعملها فى يوم فرحى
روح ":.. همست بصوت خجل للغاية ايه هيا ؟
جسور ":.. انى أشيلك بفستان الفرح وادخل الاوضه وحملها بالفعل ودخل الى الغرفة الوردية .. وفى منتصف الغرفة انزلها واصبحا متقابلين وعيونهما تتحدث بدون كلمات
ليقترب منها ويحيط خصرها بذراعية ويضمها الى صدره وهى أستندت بجسدها على جسده ووجنتها تتضرج بحمرة الخجل وهى تستشعر قربه الشديد منها .. فنظر اليها فوجدها على هذه الحالة الرائعة فنبض قلبة بقوة وتناول شفتيها بتناغم رائع وبادلته القبلة لتزداد قبلته جموحا ليغتصب شفتيها بقبلات مشتعلة متتالية ثم حملها فوضعها على الفراش الحريرى وهوا يتلمس جسدها برقة يريد ان يحفظ منحنياته ليغرقا مجددا فى نهر من الحب
************
***":... مع بيتر وحياة ...:"***
دخل بيتر وحياة الى الجناح الخاص بهم وقفت حياة وهى تنظر الي الارض خجلة وأقترب منها بيتر وتحدث ... مش هتغيرى الفستان تحبي اساعدك تقلعيه تراعت بقلق واضح منه .. اقترب منها وقبل يديها ... وأحتضنها شوقا ... وفك لها سوسته الفستان وتركها وأخذ بعض من ملابسه ودخل الحمام يغير وبعد ان خرج وجدها قد غيرت ملابسها ونامت على السرير مدعية النوم
بيتر ":.. تفاجأ بهذا الوضع وعلم انها ليست نائمة وحدث نفسه حسنا يا حياة انت تريدين اللعب وخصوصا الليلة انا خبير بالعاب النساء وتوجه للسرير وهمس بأذنها تصبحين على خير يا حياتى وتمدد بجوراها واعطاها ظهره وادهى النوم ..
حياة ":.. تحدث نفسها ... نعم يخويا .. تصبحى على خير .. هوا ما صدق ولا ايه .. لاء انا مقرتش كده فى الروايات اللي بقراها طول عمرى ومققة عينيا فيها .. واقتربت منه بخجل ولمست ذراعة
بيتر ":.. نامي يا حياة لانى أرغب بالنوم
حياة ":. كأن بها مس من الجنون وانتصبت جالسه على السرير ووضعت يديها فى خصرها ... نعم يخويا .. قولى من الاول لو فى مشكله تتعالج انا بت جدعة وأصبر .. وتفكر غاضبة .. ولا تكون تقلت فى الاكل منا عارفاك طفس ..
بيتر ":.. هنا انفجر ضاحكا من كلامها ومظهرها الغاضب طفلة فى قميص نوم مثير بشعرها الغجرى الاسود .. ثم أعتدل جالسا ونظر الى عينيها وجذبها من يديها فوقعت على صدره ولثم فمها بقبلة ناعمة مثل الحرير .. ومن بين قبلاته المثيرة ..قال انتى لى يا حياة مدى الحياة .. ثم قبلها مرة أخرى ليقنع شفتيها بلافتراق من أجله وتحيطهم هالة من المشاعر .. وينسدل الستار على قصص العشاق الخاطفين والمخطوفين

فى مبنى المخابرات الحربية دخلت فرقة بلاك وتر بقيادة العقيد سيف اليزل ومعهم المجرم عاطف البحيرى تاجر الاسحلة المعروف بنشاطاته المشبوهه بعد افاقته تم اقتيادة مكبل اليدين ومعصوب العينين وتوجهوا به صوب المصعد وضغطوا على زر الطابق الثالث السفلى وهناك دخل الى غرفة مظلمة لا يوجد بها الا لمبة صغيره صفراء ومجموعة من الكراسي الحديدة
العقرب ":.. أزال العقرب عصبة العينيين من عاطف وجلس أمامة ينظر اليه بتوعد واخرج من جيبه أداة التصنت التى كانت بحوزة المجرم
العقرب ":.. عاطف انتا مجرد وجودك هنا يعنى حكم بالاعدام عليك .. أنت متهم بالخيانة ... والتآمر على مصر
عاطف ":.. بدأ جسده فى الارتعاش .. خيانه ايه .. انا معملتش حاجة تخلينى أخون البلد انا كل اللى عملته انى كان مطلوب منى أزرع الميكروفون ده فى مكتب الغول
العقرب ":.. انتا عارف الميكروفون ده بيتصنع فين .. فى أسرائيل فقط وبيستخدمه عملاء الموساد
عاطف ":.. لطم على خديه وبكى .. انا مكنتش أعرف انا كل اللي اعرفة انى مطلوب منى اتجسس على الغول وانى أساعد أصلان فى تسهيل دخول شحنة لمصر وآخد عمولة عشرين مليون دولار
العقرب ":.. طيب أمتى المفروض الشحنة دى تدخل مصر وعن طريق انهى منفذ
عاطف ":.. وانا ايه يثبتلى انك مش هتقتلنى او تسجنى .. انا عاوز أكون شاهد ملك
العقرب ":.. خلاص يبقى تتعاون للاخر معانا وتقول على كل اللى تعرفه .. فاهم يا عاطف
عاطف ":.. موافق وتحت أمرك واتصل بأصلان أمامه وأخبره بفشلة فى تركيب الميكروفون نظرا لتكثيف الغول الحراسة على الفيلا .. أما باقى اتفاقنا فهو سارى وأغلق الاتصال
العقرب ":.. كده كويس قوى ... اما المكيروفون ده هديه مقبوله من المخابرات الاسرائيلة .ثم تحولت عيناة الى سواد مظلم وقال بفحيح مرعب بص يا عاطف أنت هتفضل مشرفنا هنا شويه ولو خنتنى هطبخ أحشائك قدامك وأكلك منها
عاطف ":.. وجسده يرتجف .. لا لن أخون وسأخبرك بكل شىء
**************
أجتمع العقرب مع فريقه وأخبرهم بمخطط أصلان يلدريم وعن نيته لتهريب الشحنه وانها ستأتى مخبأة فى حاويات شحن عملاقة وسيكون خط سير الشحنة بداية من ميناء ليميسوس بقبرص وتجتاز البحر الابيض وصولا الى ميناء ايلات بأسرائيل ومن هناك يتم تهريبها داخل الاراضى المصرية وتسليمها الى الجماعات المسلحة فى شمال سيناء ...
العقرب ":.. فهمتم دلوقتى الخطة كاملة انا هنسق مع الرائد رعد فى جهاز مخابرات المملكة الاردنية يسهلى التحرك على الحدود اما باقى الفريق هيتعاون مع الفرقة 777 من فرق الصاعقة بالجيش المصري تحسبا للآى مقاومة من الارهابيين
الفريق ":.. تمام يا فندم .. طيب والخاين عاطف
العقرب ":.. الخاين ده هيفضل تحت مراقبتى 24 ساعة لحد ما نمسك الشحنه قبل تهريبها .. يلا اتفضلوا نسقوا مع فرق الصاعقة وانا هرجع فيلا عزام تانى
*****************
***":.... مع الغول ...:"***
فى صباح اليوم التالى من العرس أستيقظ عزام ووجد ليلى نائمة فى حضنه كالملاك البريئ وخصلة من شعرها تتدلى على عيناها الجميلتان تخبئهما ... فا أزاحها برفق ... وقبل عروسة الجميلة
عزام ":... يلا أصحى يا قلب عزام
ليلى ":.. تفتح عينها ببطء وقد نالها ما نالها من حب عزام فى الليلة السابقة .. لاول مرة منذ ثمانيه وثلاثون عام تشعر بأنوثتها خجلت ووضعت على نفسها الغطاء وادارت وجهها هربا من زوجها السعيد بخجلها .. طيب خلاص صحيت بس أمشى انتا الاول
عزام ":.. لا خلاص مفيش كسوف احنا بقينا واحد ومال عليها وداعب أنفها بأنفه ،،، تعالى معايا عاوز أخد شور
ليلى ":.. محرجة للغايه ... طيب وانا هعمل ايه
عزام ":.. هقولك جوه وحملها ودخل بها الى الحمام
بمجرد خروجه .. هو وعروسه .. سمع طرقات على الباب وتوقع طبعا ان يكون كامل أغا فهو الوحيد الذى لديه الجرأة ان يأتى اليه فى صباح عرسه .. تنهد ... بعنف .. أأأأيوة يا كامل من وراء الباب
كامل أغا ":.. فى شخص بالاسفل يريد ان يراك واسمه غريب للغاية .. اسمه عزرا الابيض ينتظرك فى المكتب
عزام ":.. هدر قلب عزام عند سماع الاسم وهو غير مصدق ان القذر قاتل اخيه وزوجته واحبائة ينتظره فى الخارج
ليلى ":.. أرجوك أتحكم فى أعصابك ده مش وقت غضبك تحب آجى معاك ...
عزام ":.. بضيق لاء خليكى هنا
وفى المكتب دخل عزام ويخرج من عينيه الشرر لرؤيه قاتل أهلة أخيرا بعد عشرون عام التقينا أيها المخنث الحقير
عزرا الابيض ":... ليست تلك هى التحية التى انتظرها وخصوصا انى ابارك لك الزواج السعيد ... اظن ان زوجتك الجديدة أسمها على اسم أم أبنتك ... ليلى .. هل تذكرها
عزام ":.. كيف واتتك الجرأة ان تأتى الى هنا الان الا تخشى الموت
عزرا الابيض ":.. لا لقد قتلنى أخوك منذ عشرون عام عندما قضى على رجولتى و حرمنى من ان اكون اب ..
عزام ":.. صرخ به ايها السافل لقد حاولت التعدى على زوجته وقد دافع عن شرفة .. ايكون الثمن موته ؟؟؟
عزرا الابيض ":.. لقد نسيت اننى كنت مخمور وكان يكفى ضربى أو حتى كسر يدى ولكن أخاك كان يدرك ما يفعل لقد قتل رجولتى
ولكن هذا من الماضى الان ،، سبب ميجيئي الان مختلف تماما
انا ادرك ان بدون مساعدتك لن تدخل الشحنة مصر ولكن الان انت ستقبل ... لاننى سأكشف لك عن سر أحتفظت به لنفسي طوال تلك السنوات ... أظنك كنت تعلم بأمر ابنت أخيك ولكن لا تعلم مكانها
لقد ربيتها كخادمة كناية بأخيك واسميتها ديفيرا وأمرت ان يحافظ على عذريتها لاننى حرمت من حقى فى الحياة فلا حق للحياة لبنت سالم ولو قتلتنى الان ستموت ديفيرا بعد ان يتناوب على اغتصابها حرسي سوف تكون هدية رائعة للجزار وانت تعلم من هو ولكن اذا نفذت كل ما أقوله لك سوف أرجعها لك ولكى تتأكد انها ابنت سالم .. لك ان تجرى فحص الجينات يؤكد ثبوت نسبها
عزام ":.. يعنى بنت أخويا الوحيد يهوديه
عزرا الابيض ":.. كلا مجرد انتسابها لليهود شرف لا تستحقة لقد تربيت مصريه عربيه وتعلم ذلك جيدا تأكيدا لكسر عينها وذلها وتعلم جيدا من أبيها ولمن تنتسب .. ولكن اذا ساعدتنى سأرجعها لك فهى غير ذات قمية بالنسبة لى عشرون عام من الذل تكفي
عزام ":... شعر للاول مرة بالهزيمة وجلس على أقرب كرسي قابله فقد حوصر من قبل المخنث قاتل أهله .. ماذا تريد الان
عزرا الابيض ":.. تساعدنى على دخول الشحنة وهذا امر وليس طلب .... هل تسمعنى أيها الغول ...
عزام ":... لم يقل سوا متى موعد الشحنة
عزرا الابيض ":.. يوم عيد الغفران ... أنتم أيها المصريين تحتفلون بذكرى فوزكم فى الحرب ولكن ليس بعد الان سأجعله يوم أسود فى صفحة تاريخكم جميعا فهو اليوم الذى ستدخل به الاسحلة التى ستدمر مصر وما حولها من دول وذلك للاجل أنقاذ خادمة حقيرة مثل ديفيرا .. حياة ديفيرا .. فى مقابل الشحنة هل فهمت ..
عزام ":.. نعم
عزرا الابيض ":.. والان بعدما قدمت لك تهانى الحارة بمناسبه الزواج السعيد .. وأبشرك بالخبر عن ابنة اخيك أودعك .. اراك فى الجحيم يا عزام .... شالوم ،،،،،،
بعد خروج عزرا من مكتبه وضه رأسه بين كفيه يحاول ان يفكر فى مخرج من ذلك المأزق التى وضعه الحقير به ووجد يد قوية من ورائة تشد من ازرة ... فرفع نظرة ووجده العقيد سيف اليزل
سيف اليزل ":.. انا سمعت كل حاجة ومتقلقش
عزام ":.. ازاى بتقولى مقلقش دى بنت اخويا الوحيد والزكرى اللي الباقيه منه .... بيفاوضنى الكلب على لحمي فى مقابل الشحنة الى هيدمر بيها شعوب ... اتصرف ازاى يا ربي انا لاول مرة أشعر بالعجز ... مقيد ومش عارف أعمل ايه
سيف اليزل ":.. يلف من وراءه ويجلس فى الكرسي المقابل له ويقول له باطمئنان ... بنت اخوك هترجعلك والشحنة احنا هناخدها وهنعتبرها الهدية التانيه من المخابرات الاسرائيلة
عزام ":.. لا يفهم قصده
سيف اليزل ":.. دلوقتى تتصل بأصلان وتبلغة موافقتك على أنك تساعدهم فى مرور الشحنة بس على شرط ان عزرا يجيب بنت أخويا وقت التسليم .. مفهوم ..
عزام ":.. بنبرة يشوبها اليأس .. مفهوم ..
وهنا تركه العقرب عزام فى المكتب وخرج وعيناه تلمع بشراسة

✔✔✔✔✔النهاية✔✔✔✔✔

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close