اخر الروايات

رواية موجوع قلبي الفصل الحادي والعشرين 21 بقلم شروق مصطفي

رواية موجوع قلبي الفصل الحادي والعشرين 21 بقلم شروق مصطفي



صباح يوم جديد ملئ بالتحديات

مايا وحسام في المكتب
بيخلصو بعض الشغل
حسام : مايا نخلص ورق ال قدامنا ونمشي
مايا:بدري كده !
حسام: حنلف ساعتين بالعربيه بتاعتك وانا جنبك ونروح نستعد لحفله بليل
مايا : حسام انا مليش نفس اروح الحفله انهارده

حسام: احنا مش اتفقنا امبارح اننا نلعبو شويه انا وانتي ولا رجعتي في كلامك 😉
مايا اتحمست: لا طبعا مرجعتش دانا ناويه له 😂
حسام: ههههه ماشي
وبرده لازم تتكلمي معاه لحسن انا خايف علي نفسي منكم وانا مش مستغني عن نفسي اه انتي مش بتشوفي نظراته
مايا : حاضر حتكلم معاه يا حسام واخر مره حتكلم معاه في موضوع ده اخر فرصه حدهاله تمام كده
بعد اذنك .
(مايا بتكلم نفسها
اوف انا متاكده انه مش حيصدقني وحنرجع تاني ويعايشني في عذاب بجد تعبت بقا من حرق الاعصاب ده لكن انا قبل مايحرق اعصابي انا ححرق اعصابه الاول ماشي يا صقر اصبر عليا)

حسام كلمها بعدها :

حسام : يلا اجهزي حنمشو
مايا: جاهزه يلا
وخرجو وبدا يفهمها كم حاجه في السواقه ويعلمها وقعدو ساعتين ورجعو البيت يستعدو

عند صقر
الصبح راح الجيم لعب شويه ورجع يستعد وكلم حمزه وحسام يبلغهم علي الميعاد

في المساء
وصل كل من صقر وحمزه المكان وانتظرو في المكان المخصص الذي تم الحجز به صقر مسبقا
وفي انتظار وصول مايا وحسام

مايا استعدت ولبست فستان احمر سيمبل رقيق ولكن يلفت نظر من يراها وحسام جهز نفسه وعدا عليها وذهبو الي مكان المطعم

ونزلو من السياره
حسام نظر ل مايا مبتسما : ها مستعده
مايا ابتسمت له : اكيييد
ومسكت معصم يديه(انكجيه) ودخلو عند باب المطعم وقفو يسالو عن الحجز باسم صقر

كان حمزه وصقر منتظرين في الطاوله الخاص بهم وحمزه اول من شاهدهم وغمز لصقر: وصلو نظر لهم صقر نظره مرعبه
*وزاد فتيل اشتعاله اكثر من كلمه حمزه بعدها*
حمزه :لايقين علي بعض اوي عرفت انه ناوي يخطب بس بعد مانتجوز احنا حيخطب علي طول

لايقين علي بعض مش كده !!!
صقر مسك نفسه بالعافيه😡 : اه اووووي

كانو وصلو للطاوله
ووقف كلا من صقر وحمزه وسلمو علي حسام
وجاء دور مايا سلمت علي حمزه بابتسامه فقط من غير سلام بالايد :اهلا استاذ حمزه
اهلا مايا نورتي المكان

*وفعلت المثل لصقر لكن صقر مد يده*
اهلا استاذ صقر اضطرت تمد يدها تسلم عليه
مسك يدها وعصرها بايديه :اهلا مايا
نظرت له متالمه و
سحبت ايديها
صقر: اهلا اهلا اتفضلو

سحب حسام الكرسي ل مايا وقعدت
وقعد بجانبها حسام وفمواجهته صقر وحمزه بجانبه

حسام بيتكلم مايا بصوت واطي جدا (وشوشه) : صاحبنا حيموت احنا عملنا حاجه لسه
مايا:هو علي طول كده اصلا وضحكت
حسام:والله شكله حيموتني انهارده مش شايفه نظراته لينا
حمزه اتكلم لما لاقا السكوت سيد المكان : مبروك علينا الشغل الجديد وان شاء الله فاتحه خير علينا كلنا
ناوين تبداو امتي يا حسام
حسام : بعت فاكس ومستني يردو عليا اول مايردو حنبدا بتحويل المعدات ع طول
كل ده وصقر منزلش عينه منها
لكن مايا كانت بتتفرج علي المكان بتنظر لجميع الاتجاهات الا اتجاهه هوه متجاهلاه تمام لكن
لفت نظرها شخص ما !!!!
وبدا بتقديم اصناف العشاء في الطاوله
وبداو في تناول الطعام كلا الاربعه في صمت لكن مايا وحسام لم يسكتو
حسام بدا : ذوقي دي كده حلوه اوي
مايا: امممم تحفه
حسام شاورلها علي شئ ما جنب فمها
مايا بتشاور : فين دي وبتمسح مش لاقياها
لحد ما شالها لها
حمزه غمز لصقر : شوفت منسجمين مع بعض اوي😘
صقر جاب اخره منهم 😡واخذ نفس بيتحكم في غضبه ونفخ وعصر ايديه من تحت الطاوله👊🏼
انتهت مايا اولا واستئذنت للذهاب للتويليت
و تتبعها عيون الصقر

ولكن قبل دخول مايا شاهدها الشخص الذي لفت انتباهها من قبل ووقفها
: مين مايا
مايا: هشام ازيك عامل ايه
هشام: الحمدلله انتي ال عامله ايه محدش شافك من يوم ما مشيتي من الشركه فاجاه

(مايا انتهزت الفرصه دي ووقفت تتكلم مع هذا الشخص وتضحك معاه )

مايا : اه فعلا حصلتلي ظروف وسبت الشغل فجاه بس اشتغلت تاني عند حسام
هشام : والله الواحد مفتقدك جدا يابنتي طيب ماتحاولي تنتقلي للفرع الرئيسي تاني.
مايا : حشوف بس انا مبسوطه مع الشغل مع حسام هنا
لكن انت ايه جابك هنا !
هشام ؛جاي مع ناس اصحابي
يعني مش حنشوفك هناك خلاص
مايا ابتسمت مجامله له لانهاء الحوار بتذهب: اكيد ان شاء الله

*كل هذا وصقر بينظر لهم نظرات مش مفهومه غيره وتوعد ولقد نفذ صبره اخيرا*
غمز لمقدم الطلبات(جارسون) ال اتفق معاه لتنفيذ شئ ما !

ووقف صقر راح عندهم ووقف بجانبهم لاحظت مايا وجوده بجانبهم اتخضت وف لحظتها انقطع التيار كهربائي للمطعم باكمله

ومع الخضه لجميع المتواجدين

واصواتهم العاليه قام بأختطافها وهرب بها خارج



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close