رواية وداد الادهم الفصل الخامس عشر 15 بقلم سمسمه
البارت الخامس عشر****
وداد الادهم
...
تاني يوم ع الفطار
آمل بقا احسن وخدت دوش ونزلت ويتيين مضايق من نفسه ومنها وكان نفسه يبات معاها امبارح
...
ع السفرة
ادهم :عاوز أقولكم حاجه
وداد:خير ي أدهم
ادهم:خير أن شاء الله فيه عريس متقدم لي ليل
دادة فاطمه: لولولولولولوي ي ألف نهار ابيض لولولوي مبروك ي ليل
ياسين:لحظه ي دادة فاطمة
مين هو ي بابا وبعدين ليل لسه صغيره
ادهم:اسمه احمد هشام دكتور ليل في الجامعه
وأن شاء الله هيشرفنا يوم الخميس الجاي نقعد معاه ونشوفه
وداد:لازم زين يكون موجود
ادهم:هكلمه متقلقيش
والكل بارك لي ليل
وادهم قام راح شغله
وليل مع وداد في اوضتها
وداد:كدا متحكيش لأمك حبيبتك
ليل:سوري ي ماما
وداد:بتحبيه
ليل:اوي اوي ي ماما
وداد خضنت بنتها :ي حبييتي ربنا يجمعك بيه في الحلال ويكون خير ليكي ي ضنايا
. .....
عند زين موبيله رن
زين:الو
ادهم:وحشتني
زين:وحضرتك والله اووي
ادهم:أختك.جايلها عريس ولازم تيجي تشوفه
زين:عريس لخديجه
ادهم:لا لي ليل ي زين
زين بارتياح:مبروك
ادهم:بقولك عاوزك يوم الخميس
زين:مش ضامن ظروفي بس هشوف هو اسمه اي
ادهم:أحمد هشام المنياوي
زين:تمام هشوف ظروفي واقولك
ادهم:ماشي زين انت بتصرف منين
زين:من حسابي في البنك وشويه وهنزل الشغل
ادهم:لو محتاج حاجه قولي
زين:اقولك ازاي وانت عارف كل حاجه عني
ادهم:يعني اي
زين:بابا انت فاهم كويس انا قصدي اي انت حاطط حراس بيشوفوني رايح فين وجاي منين
ادهم:ماشي ي زين برضو لو احتاجت حاجه قولي
زين: حاضر
وقفل ادهم
وزين اتكلم في التليفون
زين:الو مساء الخير اكرم معايا
اكرم:أيوه
زين:انا زين
اكرم :زين حبيبي وحشني عامل اي ي جدع فينك كدا مختفي
زين:وانت والله ي اكرم وحشني اوي طمني عليك وعلي ولادك وعلي تقي
اكرم:كلنا بخير والله ي حبيبي
زين:عاوز خدمة منك
اكرم :عنيا
زين:احمد هشام المنياوي
اكرم :ماله
زين :عاوز كل حاجه عنه تعرفهالي هو وأبوه وأهله كلهم.
اكرم:عنيا ي كبير بس كدا
زين:اه
اكرم :حاضر بس ابقا كلمنا متنساش .
زين:حاضر
وقفل زين مع اكرم ***
***
وفات كام يوم وآمل اتحسنت ومش بتكلم ياسين
وليل طايرة من الفرحة وأسر لسه مع سهر وبيتعلق بيها اكتر
وخديجه فرحانه لاختها هي وآمل
........
يوم الاربعاء ....
في المول
واقفين البنات يختاروا فساتين
خديجه:ده حلو ي ليل اي رأيك تقسيه
ليل:فعلا تحفه هاتي اقيسه
ده لسه جاي من يومين ي فندم
ليل: تعالي معايا البروفه
وليل قاست الفستان وكأن لونه دهبي وفيه جوبير بنفس اللون كان سنبل جدا نازل بنفشه خفيفه وديل قصير
خديجه:تحفه اي رأيك ي آمل
آمل :فعلا يجنن
ليل:هاخده
خديجه:و انتي ي آمل
آمل:مش عاوزه هلبس اي حاجه
خديجه :لا ازا
قطعتها آمل :سبيني ع راحتي لو سمحتي
خديجه مسكت تليفونها وبعتت مسدج لي ياسين وقالتله
وقالها سبيها علي راحتها
...
وخديجه جابت فستان لونه مينت جرين
وجابوا كل اللوازم اللي محتاجنها وأخيرا هيروحوا
خديجه:روحوا انتوا انا هروح مشوار وارجع البيت
ليل:مشوار اي
خديجه:روحوا انتوا وهاجي متقلقوش ومع زن من خديجه وافقوا
ودخلت خديجه مطعم واشترت اكل وراحت لزين
.ووصلوا البيت ودخلوا
وداد:فين خديجه
ليل:قالت هتروح مشوار وهترجع
وداد:وسبتوها لوحدها
ليل :أصرت ومتقلقيش زمانها جايه
وداد:طب وروني جبتوا اي
وفضلت وداد تتفرج
وداد:مبروك ي روحي ألف مليون مبروك
ليل:الله يبارك فيكي ي ماما
وداد:مجبتيش حاجه ي آمل ليه
آمل :مش محتاجه ي طنط عن اذنكم
وطلعت امل اوضتها
.....
عند زين
الباب بتاع اوضته خبط
وقام يفتح واتفاجئ بخديجه
زين :خديجه
خديجه؛مش هدخلني
زين:تعالي ادخلي
ودخلت خديجه وقعدت
اي يغصبك تقعد في فندق .
زين :يريح أعصابي شويه
خديجه:طب تعالي كل
زين:مش عاوز
خديجه :بس انا مكلتش .وعاوزاك تأكل معايا
زين :حاضر تعالي
وزين وخديجه ابتدوا يفتحوا الأكل وخديحه كانت جايبة برجر من ماك
وابتدت تأكل
خديجه:مش بتاكل ليه
زين :بشبع عيني منك .
خديجه :طب كل
زين كل بس بيبصلها كل شويه
خديجه :انا مش عارفه اكل كدا انت كل شويه بتبصلي بتوترني
زين بصلها جامد وساب الأكل وقرب منها وشال من ايدها الأكل
خديجه :زين انا عاوزه اكل .
زين:وانا عاوز اشبع منك
وحضنها وحط رأسه عند رقبتها زين:وحشتيني
خديجه :وانت كمان
زين :بجد
خديجه؛:وحشتني اوي ي زين
زين ضمها اكتر لحضنه وفضلوا كدا دقايق وزين نش قادر يسبها ولا هي قادرة تبعد
روحهم اتقابلت في حضن ومش قادرين يبعدوا عن بعض نسوا كل حاجه نسوا أنهم كانوا عايشين في بيت واحد ونسوا أنهم زي الأخوات وقلبهم اتحكم فيهم
وزين بيضمها جامد ليه
خديجه :زين ابعد
زين: مش قادر
خديجه؛:مينفعش وبعدته خديجه وزين مسك وشها وباس راسها
خديجه :مبتجيش ليه
زين:عشانك
خديجه :عشاني في اي
زين:عشان مش هقدر اتحكم في نفسي قدامك واعمل زي ماعملت دلوقتي
خديجه:مش هتيجي بكره
زين :الله أعلم
خديجه :بس انا عاوزاك او كلنا عاوزينك انت الكبير
زين:وانا عاوز اخطفك ونسافر بعيد خالص عن الدنيا دي ي خديجه
تعالي في حضني ي خديجه
واترمت خديجه في حضن زين وعيطت جامد
زين:هششششش بقا بتعيطي ليه دلوقتي
خديجه :كدا
زين:طب خدي كلي
خديجه :انا لازم أمشي وهستناك بكره ي زين
زين:حاضر
.....
.....
.....
وجه اليوم المنتظر
يوم الخميس
والكل بيجهز
عند آمل
آمل :أدخل
ياسين دخل ومعاه كيس كبير
آمل :اي ده
ياسين قرب منها وداها الكيس في ايديها وقالها:هتبقي قمر بيه وسابها وخرج
والكيس ده كان فيه فستان من اللون السماوي ومعاه كل احتياجاته وآمل فعلا اتبسطتت بيه جدا.وابتدت تقيسه وتلبسه
....
وادهم لابس بدله كحلي شيك جدا عليه ومع الشوز
وطبعا وداد لابسه عباية استقبال والحجاب اللي ببزدها جمال
.....
واسر
اللي لبس كاجول ..تيشرت وبنطلون وكوتش
وياسين عكسه واختار يلبس بدله رصاصي
.....
عند أحمد
لبس بدلة سوده وبيلبس باباه
هشام :مبروك ي حبيبي
أحمد :الله يبارك فيك ي بابا
هشام:هناخد عمك كمال معانا احمد :حاضر ي بابا اللي شايفه
....
عند زين
قام ولبس بليزر وقميص تحته وبنطلون
.....
وليل اللي طايرة من الفرحه
ومشغله اغاني هي والبنات
......
ودقت الساعه السابعه مساءا
والباب خبط وفتح ادهم ويايسين وأسر
أحمد : السلام عليكم
ادهم :وعليكم السلام تفضلوا
أهلا هلا وسهلا
.
احمد:والدي ي استاذ ادهم
هشام :اتشرفت اني موجود معاك النهاردة ي أستاذ ادهم
ادهم:الشرف ليا
ولادي ياسين وأسر توام
هشام:ماشاء الله ربنا يبارك
....
وبعد تعارف وسلامات
ادهم :نادي لي البنات ي وداد
وداد: حاضر
يلا ي ولاد الناس تحت
ليل وهي بتظبط نفسها حاضر حاضر ي ماما لحظه
و انتي ي خديجه انتي وامل يلا
ونزلوا كلهم ورا وداد
هشام:مشاء الله ربنا يبارك
ادهم:تعالي ي ليل سلمي علي الضيوف
بصلها أحمد وابتسم ليها
ليل:إزي حضرتك ي اونكل
هشام:ازيك ي بنتي ماشاء الله زي القمر
أدهم :سلمي علي أستاذ كمال ليل:ازيك ي اونكل
كمال:ي زين ماختارت ي أحمد وياسين بيبص لأمل بالفستان جميل جدا عليها
هشام:طبعا حضرتك عارف احنا جايين ليه احنا جايين نطلب ايد الآنسة ليل لابني أحمد .وهو بيحبها وهيحطها جوه عنيه .
ادهم:يشرفني طبعا بس لازم اخد رأي اخواتها
هشام:اخواتها موجودين أهم
ادهم :بس اخوها الكبير لازم اخد رايه برضو ده البكري بتاعي
دخل زين بهيبته المعتاده في كامل اناقته
زين:بس انا مش موافق ي والدي
كلمة زين نزلت عليهم كلهم بصدمة
هشام:أي سبب الرفض يابني هو بيحبها
زين :انت سبب الرفض ميشرفنيش ان اختي تتجوز واحد أبوه ماضيه مش كويس كدا
أحمد : انت بتكلم أبويا كدا ليه يا عم انت
ادهم :اهدوا ي جماعه في اي ي زين مش موافق ليه
زين : عشان ده ابن هشام المنياوي
احمد:يلا ي بابا يلا
ليل:أحمد
أحمد :انا اتهانت هنا ي ليل يلا ي بابا
ومشي احمد وكمال زق كرسي هشام وطالع وراه بس وقف .
....
ليل:انت ازاي متوافقش ها
ادهم:تعالي حالا ي زين علي مكتبي وكل واحدة علي اوضتها فاهمين وانتي ي وداد تعالي
ودخلوا المكتب وليل انهارت من العياط
...
كلهم دخلوا المكتب معادا البنات
وخديجه وآمل بيهدوا ليل ..
بس سابتهم ودخلت المكتب عند ادهم
....
بره
احمد:انت واقف هنا ليه ي بابا يلا نمشي
هشام:امشي انت ي أحمد انا مش همشي
احمد:يوووه ي بابا يلا
هشام :قولت مش همشي أمشي لوحدك
غضب أحمد موشي وفضل هشام وكمال
هشام :دخلني جوا ي كمال يلا
.....
خبط الباب وخديجه فتحت لاقت هشام وكمال.
هشام :دخليني لوالدك
خديجه:اتفضل ي عمو
وزقت خديجه هشام لحد بابا المكتب و يدوب هتخبط سمعت .....
في المكتب
زين:هشام يبقا أبو خديجه عرفتوا ليه رافض ماتردي أنني ي وداد مش جوز سوزي كان اسمه هشام
اسر: يعني اي مش فاهم
زين:خديجه مش أختك ولا أبوها وامها هما.
ادهم:زين اسكت
زين:خلاص الحقيقه كدا كدا هتعرف
خديجه أمها كانت صاحبة أمك ي أسر وماتت وهي بتولدها وهشام كان متجوزها عرفي وكان عاوز تنزلها
عاوزني بقا أروح اوافق عشان ياخدها وهو اصلا بيدور عليها لو خديجه نش هماكم هماني انا انا بحبها وعاوزها .
ادهم:زين كفايه وبعدين مين قالك كدا
زين:
فلاااااااش بااااااك
أكرم :أحمد هشام المنياوي دكتور في جامعة إعلام 27 سنه كان متفوق جدا مامته متوفيه وابوه عاجز اثر لحادثة حصلتله وهو سكران
وأبوه معروف أن له ماضي سئ وكان يعرف ست اسمها سوزي واتجوزها عرفي والست دي ماتت بعد ماخلفت بنت وهو بيدور عليها بس الولد نفسه كويس
بااااااااك
وداد شريط حياتها كله عدا قدامها
وليل :وانت بترفض عشان واحدة كمان مش اختي
زين:ياه اي الانانيه دي ي شيخه جايباها منين
ليل:انا هتجوزه يعني هتجوزه فاهم انت ملكش حق التدخل اساسا
ادهم بزعيق:ليل اسكتي
ليل:مش هسكت .
زين:انا ماشي من هنا وبراحتكم بس انا هاخد خديجه من.هنا قبل مانشي
وفتح زين الباب واتصدم لما لقا خديجه قدامه غرقانه في دموعها وهشام
زين:خديجه خديجه
خديجه شاورت بي ايديها علي ادهم:انت انت مش ابويا
وصرخت خديجه
لا لا لالاااااااااااااااااالالا لحد مافقدت الوعي
هشام :بنتي بتي .
...........
وداد الادهم
...
تاني يوم ع الفطار
آمل بقا احسن وخدت دوش ونزلت ويتيين مضايق من نفسه ومنها وكان نفسه يبات معاها امبارح
...
ع السفرة
ادهم :عاوز أقولكم حاجه
وداد:خير ي أدهم
ادهم:خير أن شاء الله فيه عريس متقدم لي ليل
دادة فاطمه: لولولولولولوي ي ألف نهار ابيض لولولوي مبروك ي ليل
ياسين:لحظه ي دادة فاطمة
مين هو ي بابا وبعدين ليل لسه صغيره
ادهم:اسمه احمد هشام دكتور ليل في الجامعه
وأن شاء الله هيشرفنا يوم الخميس الجاي نقعد معاه ونشوفه
وداد:لازم زين يكون موجود
ادهم:هكلمه متقلقيش
والكل بارك لي ليل
وادهم قام راح شغله
وليل مع وداد في اوضتها
وداد:كدا متحكيش لأمك حبيبتك
ليل:سوري ي ماما
وداد:بتحبيه
ليل:اوي اوي ي ماما
وداد خضنت بنتها :ي حبييتي ربنا يجمعك بيه في الحلال ويكون خير ليكي ي ضنايا
. .....
عند زين موبيله رن
زين:الو
ادهم:وحشتني
زين:وحضرتك والله اووي
ادهم:أختك.جايلها عريس ولازم تيجي تشوفه
زين:عريس لخديجه
ادهم:لا لي ليل ي زين
زين بارتياح:مبروك
ادهم:بقولك عاوزك يوم الخميس
زين:مش ضامن ظروفي بس هشوف هو اسمه اي
ادهم:أحمد هشام المنياوي
زين:تمام هشوف ظروفي واقولك
ادهم:ماشي زين انت بتصرف منين
زين:من حسابي في البنك وشويه وهنزل الشغل
ادهم:لو محتاج حاجه قولي
زين:اقولك ازاي وانت عارف كل حاجه عني
ادهم:يعني اي
زين:بابا انت فاهم كويس انا قصدي اي انت حاطط حراس بيشوفوني رايح فين وجاي منين
ادهم:ماشي ي زين برضو لو احتاجت حاجه قولي
زين: حاضر
وقفل ادهم
وزين اتكلم في التليفون
زين:الو مساء الخير اكرم معايا
اكرم:أيوه
زين:انا زين
اكرم :زين حبيبي وحشني عامل اي ي جدع فينك كدا مختفي
زين:وانت والله ي اكرم وحشني اوي طمني عليك وعلي ولادك وعلي تقي
اكرم:كلنا بخير والله ي حبيبي
زين:عاوز خدمة منك
اكرم :عنيا
زين:احمد هشام المنياوي
اكرم :ماله
زين :عاوز كل حاجه عنه تعرفهالي هو وأبوه وأهله كلهم.
اكرم:عنيا ي كبير بس كدا
زين:اه
اكرم :حاضر بس ابقا كلمنا متنساش .
زين:حاضر
وقفل زين مع اكرم ***
***
وفات كام يوم وآمل اتحسنت ومش بتكلم ياسين
وليل طايرة من الفرحة وأسر لسه مع سهر وبيتعلق بيها اكتر
وخديجه فرحانه لاختها هي وآمل
........
يوم الاربعاء ....
في المول
واقفين البنات يختاروا فساتين
خديجه:ده حلو ي ليل اي رأيك تقسيه
ليل:فعلا تحفه هاتي اقيسه
ده لسه جاي من يومين ي فندم
ليل: تعالي معايا البروفه
وليل قاست الفستان وكأن لونه دهبي وفيه جوبير بنفس اللون كان سنبل جدا نازل بنفشه خفيفه وديل قصير
خديجه:تحفه اي رأيك ي آمل
آمل :فعلا يجنن
ليل:هاخده
خديجه:و انتي ي آمل
آمل:مش عاوزه هلبس اي حاجه
خديجه :لا ازا
قطعتها آمل :سبيني ع راحتي لو سمحتي
خديجه مسكت تليفونها وبعتت مسدج لي ياسين وقالتله
وقالها سبيها علي راحتها
...
وخديجه جابت فستان لونه مينت جرين
وجابوا كل اللوازم اللي محتاجنها وأخيرا هيروحوا
خديجه:روحوا انتوا انا هروح مشوار وارجع البيت
ليل:مشوار اي
خديجه:روحوا انتوا وهاجي متقلقوش ومع زن من خديجه وافقوا
ودخلت خديجه مطعم واشترت اكل وراحت لزين
.ووصلوا البيت ودخلوا
وداد:فين خديجه
ليل:قالت هتروح مشوار وهترجع
وداد:وسبتوها لوحدها
ليل :أصرت ومتقلقيش زمانها جايه
وداد:طب وروني جبتوا اي
وفضلت وداد تتفرج
وداد:مبروك ي روحي ألف مليون مبروك
ليل:الله يبارك فيكي ي ماما
وداد:مجبتيش حاجه ي آمل ليه
آمل :مش محتاجه ي طنط عن اذنكم
وطلعت امل اوضتها
.....
عند زين
الباب بتاع اوضته خبط
وقام يفتح واتفاجئ بخديجه
زين :خديجه
خديجه؛مش هدخلني
زين:تعالي ادخلي
ودخلت خديجه وقعدت
اي يغصبك تقعد في فندق .
زين :يريح أعصابي شويه
خديجه:طب تعالي كل
زين:مش عاوز
خديجه :بس انا مكلتش .وعاوزاك تأكل معايا
زين :حاضر تعالي
وزين وخديجه ابتدوا يفتحوا الأكل وخديحه كانت جايبة برجر من ماك
وابتدت تأكل
خديجه:مش بتاكل ليه
زين :بشبع عيني منك .
خديجه :طب كل
زين كل بس بيبصلها كل شويه
خديجه :انا مش عارفه اكل كدا انت كل شويه بتبصلي بتوترني
زين بصلها جامد وساب الأكل وقرب منها وشال من ايدها الأكل
خديجه :زين انا عاوزه اكل .
زين:وانا عاوز اشبع منك
وحضنها وحط رأسه عند رقبتها زين:وحشتيني
خديجه :وانت كمان
زين :بجد
خديجه؛:وحشتني اوي ي زين
زين ضمها اكتر لحضنه وفضلوا كدا دقايق وزين نش قادر يسبها ولا هي قادرة تبعد
روحهم اتقابلت في حضن ومش قادرين يبعدوا عن بعض نسوا كل حاجه نسوا أنهم كانوا عايشين في بيت واحد ونسوا أنهم زي الأخوات وقلبهم اتحكم فيهم
وزين بيضمها جامد ليه
خديجه :زين ابعد
زين: مش قادر
خديجه؛:مينفعش وبعدته خديجه وزين مسك وشها وباس راسها
خديجه :مبتجيش ليه
زين:عشانك
خديجه :عشاني في اي
زين:عشان مش هقدر اتحكم في نفسي قدامك واعمل زي ماعملت دلوقتي
خديجه:مش هتيجي بكره
زين :الله أعلم
خديجه :بس انا عاوزاك او كلنا عاوزينك انت الكبير
زين:وانا عاوز اخطفك ونسافر بعيد خالص عن الدنيا دي ي خديجه
تعالي في حضني ي خديجه
واترمت خديجه في حضن زين وعيطت جامد
زين:هششششش بقا بتعيطي ليه دلوقتي
خديجه :كدا
زين:طب خدي كلي
خديجه :انا لازم أمشي وهستناك بكره ي زين
زين:حاضر
.....
.....
.....
وجه اليوم المنتظر
يوم الخميس
والكل بيجهز
عند آمل
آمل :أدخل
ياسين دخل ومعاه كيس كبير
آمل :اي ده
ياسين قرب منها وداها الكيس في ايديها وقالها:هتبقي قمر بيه وسابها وخرج
والكيس ده كان فيه فستان من اللون السماوي ومعاه كل احتياجاته وآمل فعلا اتبسطتت بيه جدا.وابتدت تقيسه وتلبسه
....
وادهم لابس بدله كحلي شيك جدا عليه ومع الشوز
وطبعا وداد لابسه عباية استقبال والحجاب اللي ببزدها جمال
.....
واسر
اللي لبس كاجول ..تيشرت وبنطلون وكوتش
وياسين عكسه واختار يلبس بدله رصاصي
.....
عند أحمد
لبس بدلة سوده وبيلبس باباه
هشام :مبروك ي حبيبي
أحمد :الله يبارك فيك ي بابا
هشام:هناخد عمك كمال معانا احمد :حاضر ي بابا اللي شايفه
....
عند زين
قام ولبس بليزر وقميص تحته وبنطلون
.....
وليل اللي طايرة من الفرحه
ومشغله اغاني هي والبنات
......
ودقت الساعه السابعه مساءا
والباب خبط وفتح ادهم ويايسين وأسر
أحمد : السلام عليكم
ادهم :وعليكم السلام تفضلوا
أهلا هلا وسهلا
.
احمد:والدي ي استاذ ادهم
هشام :اتشرفت اني موجود معاك النهاردة ي أستاذ ادهم
ادهم:الشرف ليا
ولادي ياسين وأسر توام
هشام:ماشاء الله ربنا يبارك
....
وبعد تعارف وسلامات
ادهم :نادي لي البنات ي وداد
وداد: حاضر
يلا ي ولاد الناس تحت
ليل وهي بتظبط نفسها حاضر حاضر ي ماما لحظه
و انتي ي خديجه انتي وامل يلا
ونزلوا كلهم ورا وداد
هشام:مشاء الله ربنا يبارك
ادهم:تعالي ي ليل سلمي علي الضيوف
بصلها أحمد وابتسم ليها
ليل:إزي حضرتك ي اونكل
هشام:ازيك ي بنتي ماشاء الله زي القمر
أدهم :سلمي علي أستاذ كمال ليل:ازيك ي اونكل
كمال:ي زين ماختارت ي أحمد وياسين بيبص لأمل بالفستان جميل جدا عليها
هشام:طبعا حضرتك عارف احنا جايين ليه احنا جايين نطلب ايد الآنسة ليل لابني أحمد .وهو بيحبها وهيحطها جوه عنيه .
ادهم:يشرفني طبعا بس لازم اخد رأي اخواتها
هشام:اخواتها موجودين أهم
ادهم :بس اخوها الكبير لازم اخد رايه برضو ده البكري بتاعي
دخل زين بهيبته المعتاده في كامل اناقته
زين:بس انا مش موافق ي والدي
كلمة زين نزلت عليهم كلهم بصدمة
هشام:أي سبب الرفض يابني هو بيحبها
زين :انت سبب الرفض ميشرفنيش ان اختي تتجوز واحد أبوه ماضيه مش كويس كدا
أحمد : انت بتكلم أبويا كدا ليه يا عم انت
ادهم :اهدوا ي جماعه في اي ي زين مش موافق ليه
زين : عشان ده ابن هشام المنياوي
احمد:يلا ي بابا يلا
ليل:أحمد
أحمد :انا اتهانت هنا ي ليل يلا ي بابا
ومشي احمد وكمال زق كرسي هشام وطالع وراه بس وقف .
....
ليل:انت ازاي متوافقش ها
ادهم:تعالي حالا ي زين علي مكتبي وكل واحدة علي اوضتها فاهمين وانتي ي وداد تعالي
ودخلوا المكتب وليل انهارت من العياط
...
كلهم دخلوا المكتب معادا البنات
وخديجه وآمل بيهدوا ليل ..
بس سابتهم ودخلت المكتب عند ادهم
....
بره
احمد:انت واقف هنا ليه ي بابا يلا نمشي
هشام:امشي انت ي أحمد انا مش همشي
احمد:يوووه ي بابا يلا
هشام :قولت مش همشي أمشي لوحدك
غضب أحمد موشي وفضل هشام وكمال
هشام :دخلني جوا ي كمال يلا
.....
خبط الباب وخديجه فتحت لاقت هشام وكمال.
هشام :دخليني لوالدك
خديجه:اتفضل ي عمو
وزقت خديجه هشام لحد بابا المكتب و يدوب هتخبط سمعت .....
في المكتب
زين:هشام يبقا أبو خديجه عرفتوا ليه رافض ماتردي أنني ي وداد مش جوز سوزي كان اسمه هشام
اسر: يعني اي مش فاهم
زين:خديجه مش أختك ولا أبوها وامها هما.
ادهم:زين اسكت
زين:خلاص الحقيقه كدا كدا هتعرف
خديجه أمها كانت صاحبة أمك ي أسر وماتت وهي بتولدها وهشام كان متجوزها عرفي وكان عاوز تنزلها
عاوزني بقا أروح اوافق عشان ياخدها وهو اصلا بيدور عليها لو خديجه نش هماكم هماني انا انا بحبها وعاوزها .
ادهم:زين كفايه وبعدين مين قالك كدا
زين:
فلاااااااش بااااااك
أكرم :أحمد هشام المنياوي دكتور في جامعة إعلام 27 سنه كان متفوق جدا مامته متوفيه وابوه عاجز اثر لحادثة حصلتله وهو سكران
وأبوه معروف أن له ماضي سئ وكان يعرف ست اسمها سوزي واتجوزها عرفي والست دي ماتت بعد ماخلفت بنت وهو بيدور عليها بس الولد نفسه كويس
بااااااااك
وداد شريط حياتها كله عدا قدامها
وليل :وانت بترفض عشان واحدة كمان مش اختي
زين:ياه اي الانانيه دي ي شيخه جايباها منين
ليل:انا هتجوزه يعني هتجوزه فاهم انت ملكش حق التدخل اساسا
ادهم بزعيق:ليل اسكتي
ليل:مش هسكت .
زين:انا ماشي من هنا وبراحتكم بس انا هاخد خديجه من.هنا قبل مانشي
وفتح زين الباب واتصدم لما لقا خديجه قدامه غرقانه في دموعها وهشام
زين:خديجه خديجه
خديجه شاورت بي ايديها علي ادهم:انت انت مش ابويا
وصرخت خديجه
لا لا لالاااااااااااااااااالالا لحد مافقدت الوعي
هشام :بنتي بتي .
...........
