اخر الروايات

رواية مجنونة الليث الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسماء حبيب

رواية مجنونة الليث الفصل الرابع عشر 14 بقلم اسماء حبيب


 

نجمه..... وانا مش موافقه ياااا عاصي.
عاصي.... قولتلك انا مسميش عاصي انا ليث.
نجمه.... مش قدره استوعب.
عاصي... صدقيني يا نجمه اناااا ليث الحقيقي.
نجمه.... مستحيل تكون ليث او تطول ضفره حته انت اييي مفكر لما تخطفني يا عيني هبقي البت المنكسره وهخاااف لااااء الي فاات كوم واليةجاي كوم تاني خالص.
عاصي.... يعني اي يااا نجمه.
نجمه..... شوف يا عاصي انت لازم تبطل الي بتعمله وتسلم نفسك يمكن دا يخفف عنك العقوبه وساعتها بس هتعلي في نظري و صدقني هستناك.
عاصي.... ههههههه انتي مجنونه صح.
نجمه.... لا مش مجنونه يا عاصي.
عاصي وكسر فازه بأديه بغيظ..... قولتلك مسميييش عاصي، انا شكلي غلط اوي يا نجمه لما فكرتك ه...
نجمه قطعته.... انا مش بلعب بيك علشان تعرف بس دااا انا الي اتغفلت منك عااايزني اعرف انك بتبيع أثار بلدك لليهوود ومش بس كدااا لاااء وشغال معاهم واسكت اسراااائيل ياااا عاصي اسراااائيل.
عاصي.... اناااا مليش دعوه قولتلك دا كله غصب عني اوامر من الي اعلي مني انتي مفكره دا كله بأرادتي... انا اتحطيت هنا غصب عني واشتغلت هنا غصب تاجرت غصب لحد اما بقي دا العادي انا انسان كان فاقد الشعور تماماً يا نجمه كل حاجه قدامي ضلمه اتحطيت فيها وحسيت انها هتكون حياتي كلها كداااا انا متمنتش حياتي تكون ضلمه يا نجمه بس انتي وابوكي حسيت معاكم بالدفااا دفا العيله رغم انكم هتجننوني بتصرفتكم الي بتودي في داهيه دي ابقي غلط لما اكون عايز اعيش عادي و جوازك مني مش شايقف ان هو ممكن يغيرني.
نجمه..... قولتلك قبلها انا مبشتريش سمك في ميااا ماشي انا اي زنبي اعيش مع واحد كل حياته غلط في غلط لي اعيش حياتي مع واحد الخطر حوليه في كل لحظه افرض اني اتجوزتك ! وخلفنه وجرالك حاجه ابنك او بنتك دول مش هيكونو فيى خطر انا طول عمري بحلم بالفستان والطرحه بس باللون الابيض مش بلون الدم ماشي ولو انت بتحبني صحيح سبني امشي انا وبابا بقي كفايه قرف لحد كدا وكفااايه الي حصلي من وراك.
عاصي..... يعني انتي بترفضيني يا نجمه بعد ما حكتلك داااا كله د دا محدش يعرف عن حياتي حاجه انتي الوحيده الي حكتلك وعرفه انه كان غصب.
نجمه.... ولو انا مش هتجوزك مش عشان انت غلط غصب عنك تؤ تؤ علشاااان انت مصممم علي الغلطط مثمم تبيع بلدك بشويه ورق ملوش صنف اللزمه يااا عاصي.
عاصي..... مكنتش حابب اعمل كدا بس شكلك حابه اني استعمل العنف.
نجمه.... اي هتتجوزني غصب عني.
عاصي باسلوب نجمه ..... تؤ تؤ تندمييي يا نجمه علي كل كلمه قولتيها ليا وانتي متعرفيش اثرت فياااا ازايى، هخليكي تعيشي الي انا عشته سننين بس انتي هتعيشيهم في يومين بس.... ياااااا خضر.
خضر دخل الاوضه..... ا ا امرك يا كبيرنا.
عاصي هنا مسك القناع بتاعه ولبسه...... الي حصل من ساعه اكنه محصلش المأذون دا شفله صرفه.
يزن ووالد نجمه دخلو....
عاصي واتغير تماما في طريقه كلامه..... وكل واحد من دووول في اوضه مفيش اكل يدخل ليهم مفهووووم.
يزن بصدمه... عاصي. ا انااا اي زنبي ل لي بتعمل كدااا.
عاصي..... انتم حبييين عاصي يرجع وانا هنفزلكممم دا.. نفززز يااا خضر.
عاصي خرج ورجاله مسكو يزن ووالد نجمه وخرجوهم.
نجمه بصت لعاصي الي مشي بحزن شديد..... يارت ما كنت قولتلي يا عاصي حاجه ياااريت.
خضر..... لأول مره هكلمك كا أخر خايف علي اخوه دا مش عاصي الي اعرفه هو كبيري في الشغل بس بخاف عليه اوي هو ماله!؟
نجمه.... نفز الي قالك عليه يا خضر ومش تاخد في بالك مهي مبقتش تفرق.
خضر..... عاصي بيه دا طيب قوي انتي مش تعرفيه عمره ما قتل ولا ايده شمت ريحه الدم رغم المواقف الي اتحط فيها كان وراه رجاله هما الي بينفزو ايييح انا كنت بشرب وكنت هموووت من الهروين شفني وكنت هموت من الرعب منه كنت مجرد خادم عن ابوه الماسي خلاني اتعالج بأحدث الطرق وانضف دكاتره ومن ساعتها لو طلب حياتي هدهاله عاصي كان هيشيلك في عنيه لانه لو حب بجد وكره هيكره بجد حاولي تتعاملي معاه بهدوء وفكري تاني وتالت لسه الوقت معاكي انا هدخلك اكل انا عاارف انك ملكيش ذنب في الي حصل.
نجمه..... ممكن اسألك سؤال هو عاصي طول عمره مفكرش يخرج بره شغله او سفته بيدور علي حد قبل كدا..!؟
خضر.... لاااء لي هو في حد مهم بالنسباله بيضور عليه ؟!
نجمه... خلاص يا خضر روح انت.
خضر..... بس مش ملحظه ان الكبير طلع فيه شبه من الضابط الي بيطارده.
نجمه.... علشان عاصي يبقي اخوه.
خضر بصدمه.... مستحيل عاصي ملوش اخوات الماسي مخلفش غير عاصي بس.
نجمه.... لان عاصي مش ابن الماسي اصلاً.
خضر بصدمه اكبر...... مستحيييييل دااا لا ل لااء مش معقول.
نجمه بتنهيده ورخت جسمها علي الكرسي..... ادام انت مع عاصي يبقي مفيش حاجه مستحيله الجمله الوحيده الي قالها صح.
___ في القسم كان ليث مبهدل الخديوي ضرب....
ليث بعصبيه.... هوووو فيين انطاااااق.
الخديوي والدم مغرق وشه..... م معرفش والله ما اعرف هو الي كاان بيجي لينا عمرنا ما رحنا ليه ابداً.
جمال.... كفايه كدا هيموت في ايدك ياليث.
ليث بغضب شديد...... ديييي اختي يااااا جمال دي اختي بقولك د دي لو حصل ليها حاجه انا ممكن اموووت.
نسمه.... طيب انا بقول نشوف ل لو يعني معاها موبايلها ممكن نعرف مكانها مش كدا.
جمال... لأسف الموبيل كان متكسر ومش عرفين هنوصلها ازاي.
ليث سند علي المكتب..... سبوني وخدووو القزر دااا ارموه في اي حته.
احمد ونسمه خرجو وجمال كلم الشويش الي شال الخديوي خرجه بره.
ليث عنيه دمعت علي اخته..... يااارب يااارب ساعدني مليش غيرك دلوقتي.
نسمه فتحت الباب ودخلت رسها.... باشاا ممكن ادخل.
ليث مسح دموعه بسرعه... عايزه ايه.
نسمه فتحت الباب ودخلت قعدت علي الكرسي..... ممكن تسمعني.
ليث... عايزه اي اخلصي مش ناقصك انتي كمان.
نسمه ..... انا عارفه انك خايف ودموعك الي مخبيها دي مش ضعف يا باشا دا معناه انك طيب ومنوجوه صافي وان شاء الله روح هترجع بس خليك كدا صلب ذي ما انا عرفاك اياك تضعف ابداً.
ليث.... روح لو راحت مني انا مممكن امووت تبقي تاني واحده راحت..
نسمه استغربت ووقفت.... انت كان عندك اخت يا باشا غريبه روح مش قالتلي!
ليث بصلها بضعف.... روح متعرفش حاجه او حد غيري يا نسمه انا كان عندي اخ و تاه من واحنا صغيرين وبابا قالي انه مات كان نفسي يكون عايش تعبببت اوي يا نسمه كله بسبب الراااجل دا انا لو شفته هقتله بأديه مش هرحمه.
نسمه.... ربنا يستر انا مش عرفه اي اخره الموضوع دااا اي حسه ان في حاجه غلط هوو لي مستقصدك كدا.
ليث وقف بتعب.... وانا إلي هتجنن انا عمري ما اتعرضت لحد الي اذا كان عيال صيع تجار مخدرات صغيرين لاااكن دا انا م مجتش ولا وصلت للكبار او ازيت حد منهم توصل للخطف والاذااا داا.
نسمه.... دا انت علي نياتك زي اختك انا نفسي كنت مفروسه منك لما زعقتلي وكنت عايزه اعمل اي حاجه علشان اخلص منك تفتكر بقي تجار مخدرات مش ممكن يعملووو حاجه هه ذكي اوي.
ليث.... اسكتي علشان انتي عمرك ما هتفهمي دا شغلي.
نسمه... طيب وانت هتعمل اي كدا.
ليث..... مش في حل غير اعرف مكان التسليم واوصل ليه وساعتها مش هتردد لحظه اني اقتله..
____ في مخبئ عاصي...
نجمه صعيت بقلق من نومها ..... استر يارب قلبي مقبوض كدااا لي.
نجمه خرجت علشان تشرب سمعت صوت سريخ شديد..... اي اي الصوووت دا مش غريب عليا.
نجمه مشيت نحيه الاوصه دي واحد منعها.....اييي وسع عايزه ادخل.
الحارس بجديه تامه... ممنوع دخولك هنااا دي اوامر عاصي باشا.
نجمه..... وانا لو مش دخلت صدقنييي هخلي عاصي باشااا نفسه يدفنك في ارضك دخلنييي.
الحارس اتنهد..... ط طيب بسرعه.
نجمه فتحت الباب وتصدمت اول ما شافت روح.... رووووووح انتي هنااا.
روح كانت متكتفه والدموع مغرقه وشها..... نجمه انتي عايشه ا الحقيني يلا علشااان نهرب بسرعه.
نجمه مشيت براحه علشان الجرح وفكت روح....
روح.... يلا نمشي انتي قعده لي يلااا نهرب.
نجمه بنبره كلها سخريه... هههه نهرب اي يا بنتي دا احنا في متاهااا هنا.
روح.... امال انتي ازاي بتمشي كدا هنا عادي.
نجمه سرحت ..... ازااي عاصي يعمل كدا دا اكيد اتجنن رسمي.. ياااااخضر... يااااخضر.
خضر جه علي الصوت.... نجمه ازاي جيتي هنااا لو عاصي عرف فيها موتنااا دا محظر حد يدخلهااا.
روح... عاصي مين.
نجمه بلا مبالاه.... ولا هيقدر يعمل حاجه سيبك منه هات بس اكل وكبايه شاي اصل دماغي فيها صراصير بتتخانق.
روح... ما تردي علياااا يا نجمه انتي معاهم يا نجمه واحنا كنااا هنموت عليكي.
نجمه.... مع مين يا عنيااا دا انا شفت مرمطه مشفتهاش في حياتي.
روح.... ايوه بقي مين سي عاصي دااا وانتي ازاي مش رجعتي.
نجمه..... دا مجرم كدا مضايفنا هنا.
روح بخوف ..... وانااا هدني هناااا المكان خطر عليااا وعليكي كمان.
نجمه.... بالعكس دا أئمن مكان ليكي يا روح.
روح بدهسه.... نعم امان ازاي انا خايفه.
نجمه.... في وحده تخاف وهي في ضيافه اخوها.
روح بزهول..... اخوياااا.
_____ في المكتب عند ليث...
ليث قدامه اوراق كتير وخرايط بحريه وبيخطط لكل حاجه علشان يقدر يوصل لروح ونجمه في اسرع وقت....
عاصي دخله من الشباك تاني..... اااايح ازيك يا باشااا وحشتني يا راجل اليومين دول.
ليث وقف بسرعه.... جيت لموتك.
ليث كان هيضربه بالبكس بس عاصي كان اسرع منه وضربه ضربه قويه وقعت ليث الارض.....
عاصي بتكلم بشر.... اخت مني كتييير اوي وصدقتي مش هرحمك.
ليث قام ومسح اثر الدم الي نزل نت بؤه ..... وانت اخت اختييي ومفكرني هسيبك.
عاصي.... ممكن اختك تكون بيت اديك دلوقتي لاكن بشرط.
ليث بضعف ورجاء...... صدقني تنا ممكن اديك حياتي بس تسيب اختي في حالها دي ملهاش دعوه بحاجه.
عاصي قعد علي الكرسي وحط رجل علي رجل وبعدل القناع كويس..... ممكن اعتق رقبت اختك مقابل انك تبوس رجلي هااا قولت اي.
ليث هنا اتحول 360 درجه و....



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close