اخر الروايات

رواية موجوع قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق مصطفي

رواية موجوع قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق مصطفي


عند مايا
طلعت قعدت علي مكتبها بره واتنهدت وخرجت نفس الحمدلله اني لقيت نفسي معاهم وابتسمت وبدات تتفرج ع مكتبها لاقته كبير وحلو اووي وقعدت مستنيه حتعمل ايه قالت تكلم نريمين تشوفها جت ولا لسه
مايا : ايه ياحبي عملتي ايه حتيجي ولا ايه
نيرمين: ايوه طبعا انا اصلا في طريق نص ساعه اكون وصلت انتي فين
مايا : يابت انا في الشغل بدات انهارده
نيرمين: ايه ده انتي لحقتي يابنتي اناقولت حتروحي تاخدي مواعيد وتمشي 😂 ده مصدق بقا ده طلع انتهازي اوي
مايا: هههههه مش مهم انا مبسوطه اني بدات انهارده اصلا

اسكتي دانا عملت فيه حته حركه
نيرمين :عملتي ايه انتو لحقتو
مايا هههههه ايوه دانا محوشاهم كلهم
نيرمين:طب ايه بقا كلميني اول ماتخلصي عشان نتقابل
رن تليفون مكتب☎
مايا :تمام حاضر اقفلي بقا عشان طلبني دلوقتي سلام

رفعت تليفون مكتب وقالها تعالي عندي

حاضر جايه
دخلت
*وعطالها ملف ورق* ووصفلها مكان اوضه التصوير
حسام : مايا من فضلك خدي ده وصوريه نسختين وتجبيهوملي تاني هنا
امشي اخر اوضه علي ايديك الشمال من نفس الممر ده

مايا :تمام حاضر بعد اذنك

*وراحت عملت ال قال عليه ورجعتله تاني به*
اتفضل الورق
حسام: تعالي يا مايا حفهمك شويه حجات في شغلنا وكل يوم حفهمك حاجه لحد ماتتمكني وانتي خريجه تجاره فحنستفاد من النقطه دي اوي
فشغلنا مع بعض

بصي ياستي احنا شركات العز جروب من اكبر شركات استيراد وتصدير ادوات و معدات البنا وتشييد العقارات
وكمان بيتم عرض مناقصات علنيه وسريه
ومناقصات مفتوحه ومقيده
وتوريد ومقاوله
وانتي طبعا حتكوني سكرتيرتي وايدي اليمين فلازم تعرفي كل ده
*مايا تنحت مش فاهمه حاجه*
حسام: ضحك عليها من شكلها : متقلقيش حفهمك كل حاجه واحده واحده

خدي الاول امسكي نسخه من الورق ال لسه مصوراه ده ليكي وخليه معاكي اقريه كويس جدا ولو وقف معاكي حاجه قوليلي

اقريه الاول خدي فكره وحشرحلك كل حاجه برده يلا ع مكتبك بقا
وممكن تطلبلي فنجان قهوه من
البوفيه
مايا : تمام حاضر
ورجعت مكتب وطلبتله قهوه ومسكت الملف وبدات تقرا فيه واندمجت اوي فيه لانه فيه جميع الحجات ال قال عليها حسام

لحد ما حسام طلبها من تليفون المكتب وقالها جهزي نفسك حنمشي

*مايا قفلت ولمت حاجتها واخدت الملف تكمله في البيت واستنته يطلع*
حسام خرج من مكتب:يلا بينا
مايا :يلا
*وخرجو مع بعض وفضلو طول ماهما ماشين يتكلمو ويفتكرو ايام زمان ويهزرو ويضحكو*

حسام:انا جعان اوي متيجي نتغدا بره ايه رايك
مايا :فكره برده والبت نيرمين زمانها وصلت وكانت مواعداني نتقابل
تعالي نكلمها تجهز ونعدي عليها ونروح نتغدا سوي
حسام :تمام يلا اركبي
ركبو العربيه ومشيو

*وفيه موتوسيكل وراهم😎*🛵🛵
مايا كلمت نيرمين وعدو عليها وطلعو كلهم علي بيتزا هت
*كان ثلاثي مرح جدا
مبطلوش ضحك*
نيرمين : ها ياستي ايه رايك فالشغل بقا مش القعده في البيت والانتخه احسن !
مايا :جميل جدا ومبسوطه جدا جدا فيه كفايا انكم معايا اصلا وبشوفكم بجد واحشتوني اوي
عارفين الفتره ال باعد فيها عنكم وانعزلت مع نفسي كانت اكتر فتره صعبه عدت فحياتي كلها انا كنت فاكره اني لما اكون لوحدي حاقدر اعدي المحنه دي من غير مساعده ولا تتدخل من حد لكن طلعت غلطانه جدا😞
فعلا كنت محتاجاكم اوووووي جانبي
انتم بجد احلي اخوات ربنا مايحرمنا من بعض ابدا
بجد طلعتوني من ال انا فيه فيوم واحد بس
نيرمين : يابنتي احنا مش اخوات ولا اصحاب احنا تؤام ثنائي يعني واحد
حسام تدخل فكلام نيرمين : احم لا اسمحولي بقا وهو بيضحك احنا تؤام ثلاثي ولا ايه مايا 😂
مايا: غلطان احنا رباعي وعماد فاكر كنتو ازاي٠ مع بعض😂 وقعدو يضحكو
لحد ما طلباتهم وصلت
*
ومش واخدين بالهم بال مركز معاهم اوي😎*

وبداو في الاكل واكلو وسط جو مرح وجميل جدا
وخلصو ومشيو
وصلو مايا الاول وروحو هما بعد كده
مايا دخلت البيت الابتسامه ع وجهه لاحظتها مامتها واطمنت عليها
ودخلت نامت.

عند صقر
مفيش جديد
بدا يومه انه بيحاول يشغل تفكيره فيها ويشغل نفسه فالشغل عشان مايفكرش فيها ويروحلها ويهد كل ال بيعمله
وضاغط نفسه من شركته لشركه والده ورسم وتخطيط وهندسه وينتقل من موقع ل موقع اخر
وحمزه معاه مابيسبوش بعض
لحد ماروح البيت واخد شاور وقعد منتظر المكالمه !!📞
وسرح فيها شويه وفملامحها
ومقدرش يستنا اسامه يكلمه اتصل هو به
اسامه:لسه كنت حكلمك ياباشا والله
صقر:انجز قولي نزلت انهارده برده
اسامه:اه يا باشا نزلت بدري اوي وراحت شركه العز جروب ودخلت اتاخرت اوي جوه نزلت 9 ص وطلعت الساعه 5
بس مطلعتش لوحدها يا باشا
صقر :ازاي يعني مطلعتش لوحدها
*اتعصب من قله كلامه*
اتكلم انا حتحايل عليك ولا ايه ماتنطق
اسامه اصل اصل :طلعت مع واحد وكانو وكانو بيهزرو وبيضحكو جامد وركبو عربيته ومشو راحو اخدو بنت كانت مستنياهم فشارع وركبو راحو مطعم اتغدو
وقعدو يهزرو ويضحكو ومسمعين كل مطعم عليهم

*اسامه كان قاعد ورا ترابيزه😎
بتاعتهم وكان سامع بعض كلام
من مايا لانها صوتها كان واطي فسمع بعض كلمات قالتها*

وانا كنت قاعد ورا ترابيزتهم
وسمعتها بتتكلم انها مبسوطه جدا من الشغل وانها معاهم ومحتجاهم وواحشتوني اوي كده يعني من كلام ده
بس وقعدو قعدتهم ورحو

والشاب والبنت روحو مع بعض فنفس البيت
و ساكنين جنب الاستاذه(مايا)
بس يا باشا
صقر شراره طلعت من عنيه ووشه احمر 😡 واتنرفز ونشف ايديه جامد👊🏻 واتكلم وبكل شر فصوته :عاوزك تعرفلي مين دول وكانت بتعمل ايه فالشركه دي
بكره تكون عرفت كل حاجه ومبلغني بها
اسامه :تمام يا باشا
صقر: يلا سلام
صقر قام واقف وخبط ايديه في حيطه🤛🟫 ال جانبه حتعملي فيا ايه تاني يا مايا حتوديني لفين !
ما انتي حلوه وبتركبي عربيات اهه وبتضحكي وتهزري مع اي حد وكنتي راسمه عليا دور خشب قعد يقول
اااااااااهاااااااخ واستحلفاها ومسك كف ايديه كده 👊🏻 بايده التانيه مفروده وخبطهم ف بعض
غلطاتك القديمه والجديده كترو اوي اوي وحسابك تقل اوي اووي يا مايا ماشي
عيشي لك يومين لحد يجي الوقت المناسب وارجعلك فيه وقتها حنتحاسب ع قديم والجديد

وحاول ينام مجالهوش نوم عمال يتخيل ال سمعه وهي ماشيه معاه وبيضحكو
وعمال يتقلب يمين شمال لحد ماغلبه نوم

تاني يوم في الصباح عند مايا
تكرر نفس الروتين
وفهمت بعض نقط في الشغل وخرجو مع بعض ونيرمين راحت لهم وغيرو راحو سينما
وروحو

عند صقر نفس روتين الشغل وروح و
كان منتظر يعرف الاخبار عن ناس دي ومين هما عشان يبدا ينفذ خطته لتقريب منها تاني
اسامه كلمه قاله :دول كانو جيران زمان فمنطقه وذكر اسم منطقه وعزلو

ورجعو تاني يشوفو بعض
من يوم الاستاذه لما قابلت البنت دي وراحت شركه (السيف جروب) شركه الاب وليها فرع في العجمي ماسكها ابنه حسام والبنت دي نيرمين تبقا اخته

واستاذه مايا اشتغلت مع ابنه ال في الفرع العجمي
بس كده يا باشا ده
((ال عرفته))



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close