رواية عشقي الاسود الفصل الثاني 2 بقلم ملك احمد
ـ رواية عشقي الأسود
Part 2
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ـ فُتح باب السياره ونزل منها رجل ذو بنيه قويه مصفف شعره ويرتدي بدله سوداء فخمه ويرتدي نظارات سوداء ....
خلع نظاراته ونظر للشركه..... وفجأة رن هاتفه .... أخرج هاتفه ووضعه علي أذنه ....
ـ آلو فهد ؟
ـ فهد : عايز اي ؟
ـ الشحنه إلي طلبتها هتوصل بكره
ـ فهد: مش عايز غلطه واحده ...
ـ أوامرك ...
ـ اغلق الهاتف وذهب للداخل وورائه الحراس ......
كان يمشي ولكن فجأة صُدم في عامل ووقع المشروب عليه ....
ـ نظر فهد للرجل بغضب كبير ...
فهد : انت مج*نون خد بالك .....
ـ العامل : من غير ما اقصد والله .... همسحلك الجزمه والله ....
نظر له فهد بجمود ...
اخذ الرجل منديل وكاد أن ينزل حتي ينظفها ...
ـ ولكن فجأة امسك يده أحد ....
نظر فهد لها وكانت نور وقفت أمامه مباشرة
ـ نور : قوم يا عمو ...
ـ نظرت لفهد بغضب : هو انت عشان معاك فلوس يبقي تدوس علي الناس يعني ؟
ـ لم بجيبها ... ومازالت نظراته لها مستمره ....
ـ نور : طبعاً معندكش اجابه ....
ـ لم بجيبها فهد وذهب من أمامها وهي تتحدث...
ـ نور : وقح ...
ـ وقف فهد وهو يعطيها ظهره ونظر بجانب عينه قائلاً: هتندمي افتكري كلامي كويس اوي ....
ـ ثم ذهب وورائه الحراس ...
ـ نور : هيعمل اي يعني ؟
نور : روح يا عمو شوف شغلك
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الاعلي ....
دخلت نور ووقفت أمام ساره...
ساره : انتي كنتي فين ؟
ـ نور : كنت تحت تخيلي شفت موقف حرق دمي ...
ـ ساره: إلي حصل ....
ـ نور : واحد مغرور عارفه ....
كادت أن تكمل حديثها ولكن وجدت جميع الموظفين يقفون في الجانب ..... والكثير من الحراس في الامام ...
ـ توسعت عين نور عندما رآته....
ـ نور : هو ده المغرور إلي بقولك عليه يا ساره ...
ـ ساره: يارب ماتكوني عملتي مصيبه .... ده (فهد يامن) صاحب الشركه دي وعندو اكبر شركات موجوده فالشرق الأوسط و في البلاد التانيه كمان ....
ـ ابتلعت نور ريقها من التوتر ...
ـ نور : ص صاحب اي ؟
ـ مرء فهد بجانبهم ولكن قبل أن يذهب رفع إصبعه السبابه قائلاً : انتي مطروده ....
ـ توسعت عين ساره ...
ـ نور : ا انا بجد
ـ لم تكمل حديثها حتي ذهب من أمامها ...
ـ ساره : انتي عملتي يا بعيده...
ـ نور : ولا حاجه وبعدين انا مغلطتش وكمان مكنتش اعرف انه صاحب الشركه......
ـ ساره : انا تعبت عقبال ما عرفت اجيبلك شغل ف الشركه دي وف الاخر تترفدي ف اول يوم ؟
ـ نور : اعمل اي يعني ...
ـ ساره : طب كملي اليوم وانا هاخدك بعد الشغل ف مكان ....
ـ نور : ماشي ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في الاعلي .... وتحديداً في مكتب فهد ...
ـ كان فهد يقف ويتحدث في الهاتف وهو ينظر للطريق بواسطة الزجاج الشفاف ....
ـ فهد : عمر خلي بالك عشان الشحنات جايه بكره تمام
ـ عمر : ماشي يا فهد انا هخلص واجيلك ...
ـ اغلق فهد الهاتف وهو مازال ينظر للطريق .... ولكن فجأة طرق الباب ...
ـ فهد : اتفضل ...
ـ الموظف: في موظفه حابه تاخد مع حضرتك ميعاد ...
ـ فهد : مش فاضي ...
ـ الموظف : حاضر ...
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
نزل الموظف للاسفل وذهب لساره ...
ـ الموظف : انا قولتله والله وقالي مش فاضي وانتي عارفه طبيعة شغله ...
ـ ساره : طب حاول تاني ...
ـ الموظف : مقدرش والله يا بنتي انتي عارفاه ...
ـ ساره : طب بص خد دول وحاول معاه تاني ...
ـ الموظف : بس دول كتير اوي يا بنتي ...
ـ ساره : مش مهم بس قوله ...
ـ الموظف : حاضر هحاول والله ....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكتب فهد ... دق الباب...
فهد : اتفضل....
ـ دخل الموظف وهو يعقد أصابعه بتوتر ...
ـ نظر له فهد
ـ فهد : بسرعه عايز اي؟
ـ الموظف : انا قولت للبنت إلي كانت عايزه معاد مع حضرتك انك مش فاضي بس قالت إنها محتاجه تقابلك ضروري جداً.....
ـ فكر فهد قليلاً ثم شاور ب يده وقال: خمس دقائق بس فاهم ؟
ـ الموظف : حاضر يا فندم ....
ـ فهد : يلا علي شغلك ....
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ساره : انا مش عارفه اقولك اي بجد يا عمو محمد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء انتهت نور من العمل وكانت علي وشك الذهاب ....
ساره: انتي رايحه فين ؟
ـ نور : هروح ...
ـ ساره : لا ماهو...
ـ نور : اي ؟
ـ ساره : انا هخدك معايا ونروح نقابل استاذ فهد ....
