رواية مملكة العشاق الفصل العاشر 10 بقلم اسماء ابو شادي
الحلقة (10) رواية ( مملكة العشاق )
بقلم:-أسماء أبوشادي Ana Amera Habeby
_______________________________________
أستغفر الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه اني كنت من الظالمين
في فيلا انس
نور بصوت عالي/ يعني ايه ماجتش هنا ولا حتى اتصلت بيكوا. هتكون راحت فين
أنس / انت اللي جاي تسألنا هي فين اسمعني بقى. اقسم بالله لو سما حصلها حاجة لاقتلك يا نور. انا سكتت لما تعبت وسيبتها في عندك لأنك جوزها وكمان ماحبتش اتعبها اكتر ماهي تعبانة إنما تيجي دلوقتي تسألنا عليها وكمان تقول كلمتكوا. طب دا ازاي وهي اصلا مابتتكلمش والله أعلم انت عملت فيها ايه وصلها لكدة.
سلوى بصراخ / اهدوا انتوا الاتنين بقى. كفاية هتقفوا تتخانقوا وأنا مش عارفة بنتي فين وكمان هي تعبانة اصلا
أنس / اهدي يا طنط علشان صحتك لو سمحتي ماتقلقيش أن شاء الله هتبقي كويسة
سلوى / بص يا نور. لما بنتي تعبت وانت رفضت أنها تيجي هنا. انا ما اعترضتش وقولت انت جوزها ودا حقك وحتى لو هي حصلها كدة بسببك يبقى انت الوحيد اللي هتقدر ترجعها أحسن من الأول. وأنا عارفة بنتي بتموت فيك.
لكن يا ابني ريح قلبي انت عملت فيها ايه تاني.
( و اتكلمت ببكاء شديد)
انا اللي جوزتك بنتي وآمنتك عليها ودلوقتي بسألك عن الأمانة يا نور. امانتي فين
( نور وقف ادامها ساكت ومش عارف يقول ايه هو تايه وضايع حبيبته وبنته اختفوا
وبدون ماينطق ولا كلمة سابهم ومشي راح على قصر مهاب العدلي. لأنه اكيد طلاما ماجتش هنا تبقى راحت مع شمس هناك )
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر مهاب العدلي
مهاب في مكتبه ومعاه مازن بيتكلموا في الشغل
وفي الصالون. شمس وجميلة و كبار العيلة والأطفال
جميلة / عايزين نبقى نخرج بكرة يا شمس. انا وداليا اتقابلنا في الشركة النهاردة واتفقنا مانروحش الشغل بكرة ونقضي اليوم سوا
شمس بتوتر جواها بتحاول تخبيه / والله فكرة حلوة
جميلة / مالك كدة انا حساكي متوترة
شمس ( افتكرت اتصال سيلين من شوية لما قالتلها أن نور راح بيت أنس علشان سما ومالقهاش وهو في طريقه لبيتها ) / لا ماليش بس قلقانة شوية على سما
جميلة / مش بتقولي الحمد لله رجعت تتكلم
شمس / أيوة بس أعصابها لسه تعبانة
شوية و مهاب خرج من المكتب وخرج على برة علطول. و قابل نور على الباب الداخلي للقصر
مهاب بابتسامة/ أهلا يا نور اتفضل
نور / اسف اني جيت من غير ميعاد يا مهاب
مهاب / عيب عليك ماتقولش كدة. أدخل
نور / ممكن تطلب من سما تجهز نفسها علشان نمشي
مهاب باستغراب/ تمشوا تروحوا فين
نور / نرجع على بيتنا يا مهاب انا اسف بس ما ينفعش أنها تقعد هنا ولا في إي مكان غير بيتها
مهاب / بس مدام سما مش هنا اصلا يا نور
نور بصوت عالي / نعم ازاي ده. انا متأكد أنها هنا
مهاب بحدة / نور وطي صوتك وفهمني في ايه بالظبط
نور / في اني سايب مراتي في البيت الصبح ارجع من شغلي لقيتها سابت البيت وخرجت مع مراتك لما كانت بتزورها واخدت بنتي معاها انا افتكرت أنها وصلتها عند أمها لكن روحت ولقيتهم ماشوفهاش اصلا ومايعرفوش أنها رجعت تتكلم
مهاب / طيب اهدا كدة واعقل أن شاء الله خير. يعني هتروح فين. أدخل وأنا هتصرف
نور دخل مع مهاب. المكتب وطلب من شمس تدخل وراهم
ودخلت شمس بكل ثقة اكتسبتها من مكالمة سيلين ليها
شمس / نعم يا مهاب. انت عايزني
مهاب / سما و نورسين فين يا شمس
شمس / سابت البيت وأنا عارفة انك هتضايق مني لأنك طلبت مني ما اتدخلش غير اني اهديها واهون عليها وبس
وأنا والله فعلا عملت كدة لكن هي رفضت تسمعلي اصلا
نور / طيب هي راحت فين
شمس بضيق منه / يعني هتكون فين يعني ما اكيد راحت بيتها. البيت اللي هتحس فيه بالأمان وأنه فعلا بيتها. مش سجينة فيه
نور / بس انا روحتلها عند أمها ومالقيتهاش هناك
شمس حمدت ربنا في سرها أن هو فهم الكلام زي ما سيلين قالت / كنت عارفة أنها هتعمل كدة. علشان نزلتني من العربية وطلبت مني اروح مع الحراسة بتاعتي
( مهاب قاعد وبيراقب شمس وهي بتتكلم ومركز مع انفعلات وشها )
نور / طيب مين صحابها اللي دخلوا القصر بعد ما انتي دخلتي وانتوا خرجتوا معاهم
شمس / سيلين و نها
نور / مين دول
وأصحابها من أمتى انا اول مرة اسمع عنهم.
شمس ببرود / سيلين تاج الدين اتعرفنا عليها في الحفلة بتاعة عيد ميلادها من شهر و الدكتورة نها دكتورة نفسية. صاحبة سيلين. وسيلين عرفتنا عليها علشان تساعد سما تتخطى أزمتها
مهاب اخيرا اتكلم وهو عينه في عيون شمس / يعني انتي ماتعرفيش سما و نورسين فين
شمس / انا قولتلكوا نزلت بعد ما خرجنا من القصر بشوية وركبت مع الحرس بتوعي وسيبتها مع سيلين و نها في عربيتهم
نور / يعني هما مشيوا مع سيلين تاج الدين.
( وخرج نور بسرعة البرق من باب المكتب )
مهاب لسه قاعد مكانه وهو وشمس بيتبادلوا النظرات
مهاب بجمود / انتي عارفة مكان سما يا شمس
شمس بحزن / أيوة يا مهاب عرفاه بس انت طلبت مني ما اتدخلش علشان كدة مش هتدخل هسيب صاحبتي تعمل اللي هي عايزاه بدون ما اساعدها واقف جنبها
ودا لأنك طلبت مني كدة
ولو لاحظت أنك لما سألتني ادامه انا ماقولتش اني معرفش مكانها انا قولت الحقيقة وهي اني نزلت من العربية وماروحتش معاهم. لأني مش عايزة أكذب
مهاب / يا شمس انا عارف انك زعلانة وبتحبي سما جدا بس
شمس / خلاص يا مهاب من غير بس. انا نفذت كلامك وهفضل انفذه بس دا مايمنعش اني برضوه تكون معاها و أهون عليها زي ما انت برضوه طلبت عن اذنك انا هطلع علشان دا ميعاد نوم الولاد
مهاب قام من مكانه بسرعة وخرج وراها لأنه حس بزعلها
لكن شمس كانت بتحاول تتجاهله واخدت مروان في ايديها و قبل ما تمسك ايد قمر كان هو شالها واخد منها مروان كمان وطلع بيهم هما الاتنين
وهي طلعت وراه
( طبعا الولاد بيمشوا لأن عمرهم 3 سنوات )
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر تاج الدين
( طبعا الأول كنت بقول قصر عادل تاج الدين أو يوسف تاج الدين
لكن ماتنسوش أن حاليا هما عملوا سور كبير بيحاوط القصرين وبيت سيلين وأسر اتبنى في النص. يعني خارجيا كأنهم قصر واحد. لكن بمجرد ما تدخلوا تشوفوا أنهم 3 قصور اجمل من بعض. لكن لسه قصر أسر وسيلين بيتشطب ومع أنه أصغرهم إلا أنه احلى واجمل )
نور وصل للبوابة. وطلب يقابل سيلين تاج الدين. وهما اتصلوا بخدم القصر علشان يبلغوا سيلين أن نور عز عايز يقابلها
سيلين عرفت أنه واقف برة مستنيها. وهي طلبت من الحرس يدخلوه
( سيلين كانت قاعدة جنب أسر و معاهم نها وفارس و رامي وليلى وأحمد ورحمة و محمود وهاجر ومحمد و نورا. ( شباب العيلة كلهم متجمعين في الجنينة ) والخدامة بلغتها ادامهم )
محمود باستغراب/ مين ده يا سيلين وعايز يقابلك ليه
سيلين/ هو يبقى جوز واحدة صاحبتي. وتقريبا جاي يسألني على حاجة بخصوصها
محمود / ويسألك عن مراته ليه وانتي مالك. وبعدين هو انتي صاحبة سما عادل من أمتى
محمد / مش دي من أصحاب شركة SAT للهندسة والمعمار
سيلين بجدية / أيوة هي. واتصاحبت عليها في حفلة عيد ميلادي من شهر.
نور دخل ومعاه حارس علشان يعرفه الطريق.
وسيلين شافتهم جايين فقامت علشان تتكلم بعيد عن أفراد العيلة منعاً للإحراج
سيلين / عن اذنكم
أسر / استني انا جاي معاكي
سيلين قامت وأسر قام معاها و قابلت نور وبتشاورله على مكان تاني يقعدوا فيه في الجنينة
سيلين / اتفضل يا استاذ نور.اقعد
نور / انتي بقى سيلين تاج الدين
سيلين / أيوة انا ودا أسر تاج الدين جوزي اتفضل نقعد هنا
نور / انا مش جاي اتضايف انا جاي علشان مراتي.
مراتي اللي انتي دخلتي بيتي واخدتيها منه
أسر / أخدتها منه ازاي يعني.
سيلين/ اهدا يا أسر لو سمحت. هو بيسألني عن مراته
أسر / دا مش بيسألك هو بيتهمك بخطفها
سيلين / لا طبعا هو اكيد مش قصده كدة
نور / لا اقصد ولا مش أقصد. انا عايز اعرف اخدتي مراتي ليه وهي فين
سيلين ببرود / اخدت مراتك لأنها طلبت مني كدة. وبصفتها صديقة ليا انا ماقدرتش أرفض أما موضوع هي فين. فأظن أن دي حاجة انت مالكش تسألني فيها ولا انا ليا ارد عليك لأنها خاصة بيها. فرضنا أنها مش عايزاك تعرف مكانها.
نور بصوت عالي/ يعني ايه مش عايزاني أعرف مكانها. انا جوزها ومن حقي اعرف مراتي فين
أسر / ودا شئ مايخصناش دي ماهي قالتلك. علشان تتكلم معاها بالأسلوب ده.
سيلين/ أستاذ نور لو صديقك طلب منك مساعدتك وانت تقدر تساعده هتبخل عليه بالمساعدة دي. انا مقدرة اللي انت بتقوله لكن انا ماقدرش اخالف مبادئي و اقولك هي فين. بس اللي اقدر اقولك عليه اطمن هي كويسة وهي ماسفرتش ولا هربت لكن محتاجة تكون لوحدها شوية
نور بهدوء/ انا عارف انك بتساعديها وأن هي رغبتها اني معرفش مكانها لكن صدقيني انا قلقان عليها وماقدرش اسيبها في مكان انا ماعرفهوش بعيد عني و لوحدها و معاها بنتنا
سما تعبانة اصلا وحالتها ماتسمحش باللي هي عملته ده
سيلين / يمكن كلامك صح. بس اللي انا شيفاه أنها قوية أو بمعنى أصح بتحاول تكون قوية وأنا ماقدرش اتدخل في حياتكوا. وطبعا اللي انا شيفاه دا انا مش بفرضه عليك أو عليها انا بس بصحح كلامك. أو بقولك رأيي الشخصي لكن انتوا أحرار طبعا في حياتكوا
نور بيحاول يهدي نفسه ويتمالك أعصابه / تمام. انا عايز اكلمها. اكيد طبعا في طريقة تقدري تتصلي بيها فى المكان اللي هي فيه غير تليفونها اللي مابيجمعش ده
سيلين / يا استاذ نور ا
قاطعها أسر / سيلين. لو سمحتي انتي كدة زودتيها اوي. انا معاكي أنك ما ينفعش تقوليله على مكانها ومش عايزة تتدخلي لكن على الأقل خليها هي بنفسها تقوله كدة.
سيلين بضيق / يا أسر اسمعني
نور قاطعها / كلميها انتي الأول وعرفيها اني عايز اكلمها وإذا رفضت خلاص
أسر بعصبية بسيطة / سيلين اتصلي بيها فورا وخليها تكلم جوزها
سيلين بضيق من أسلوب أسر / ثواني هدخل اجيب موبايلي
( نور واقف متضايق جدا. وحزين بسبب الموقف اللي هو فيه وكمان قلبه وجعه لأن حبيبته وصل بيها الحال أنها تبقى خايفة يعرف مكانها وتآمن ناس غريبة على نفسها وتخاف منه هو )
أسر واقف مع نور. ومتضايق من موقف سيلين. وتصرفاتها وهو متأكد أن الموبايل كان معاها في جيب السويتشرت اللي لبساه. لكن دخلت علشان تكلم سما بعيد عنهم.
وبيتمنى انه يكون عارف مكان سما كان هو اللي اخد جوزها لحد عندها لأن هو مش عاجبه التصرف ده ابدا وفكره بهروب سيلين بعد كتب الكتاب بتاعهم
( سيلين لما رجعت هي و نها كان أسر وصل القصر وعرفته أنهم كانوا بيساعدوا واحدة صاحبتهم وشرحتله الموقف أنها زعلانة مع جوزها وسابت البيت. لكن معرفتهوش الأسباب أو الطريقة اللي خرجت بيها )
**********************
داخل القصر
سيلين اتصلت ب سما على الموبايل اللي عطتهولها وبتحاول تقنعها تكلم نور
سيلين/ اسمعي اللي قولتلك عليه يا سما قوليله زي ماقولتلك بالظبط
سما / احنا اتفقنا اني هقول كدة بس مش دلوقتي ومش النهاردة خالص وبعدين ان خايفة
سيلين/ سما ردي عليه وكلميه بقوة وماتسمحيلهوش انه يعيش دور الضحية مرة تانية ان مراته اخدت بنته وهربت منه كلميه وقولي اللي في قلبك بالطريقة اللي فهمتهالك ولو مش عايزة تعرفيه مكانك انتي حرة يا سما دي حاجة تخصك انتي.
سما / خلاص يا سيلين هكلمه زي ما اتفقنا
سيلين/ سما انا بعمل كل ده علشانك وصدقيني انا متأكدة أنه بيحبك زي ما انتي بتحبيه واكتر ومستحيل يكرهك أو يأذيكي زي ما انتي متخيلة وعارفة أن خوفك مش من فراغ إنما بسبب تصرفاته معاكي. بس انا وعدتك اني هساعدك. يبقى اسمعي كلامي واسمحيلي اساعدك
***************
سيلين قفلت مع سما ورجعت تاني لأسر و نور
آسر بضيق / ايه كلمتي صاحبتك ولا مش لاقيه الموبايل
سيلين / لا يا أسر انا كلمتها وهي قالتلي أنها هتتصل بيه على موبايله وعلشان تصدق هي كمان طلبت مني اعطيك الرقم علشان تكلمها
واخد نور الرقم منها بلهفة شديدة وخرج من القصر فورا وهو بيتصل بيها
أسر / انا مش عارف انتي ازاي تعملي كدة يا سيلين وتساعديها في خراب البيوت كدة
سيلين بجمود / شكرا على رأيك فيا وفي تصرفاتي
وسابته ورجعت تاني تقعد مع الباقيين
وأسر حصلها وهو متضايق علشان قال كلام زعلها بدون مايقصد. لكن هو متأثر بالموقف وبيتخيل نفسه مكان نور
محمود / ايه اخرتوا كدة ليه
سيلين/ ابدا يا محمود كنا بنتكلم
أحمد / كنتوا بتتكلموا عن ايه يعني
سيلين بضيق وصوت عالي / في ايه يا جماعة. هو تحقيق ولا هو مفروض عليا كل حاجة اعملها أو حد اشوفه ابرر ليه وازاي وامتى
نها / سيلين اهدي ما ينفعش العصبية دي غلط عليكي
سيلين بضيق / وهي العصبية بس اللي غلط عليا. اصلا الحياة نفسها غلط عليا. ربنا يولع في سيلين وياخدها علشان الكل يرتاح
هاجر / ايه دا كل ده علشان حد سألك عن
قاطعتها سيلين/ انا متخلفة ومجنونة وبتلكك وعايزة اتخانق وخلاص يا مدام هاجر
هاجر بصوت عالي/ انتي ازاي تكلميني بالأسلوب ده
محمود بحدة / هااااجر.
هاجر / انت مش سامع هي كلمتني ازاي وقالت ايه ولا عادي هي تعمل اللي هي عايزاه إنما حد غيرها لاء.
ازاي دي سيلين الدلوعة مابتغلطش اصلا ملاك
سيلين بهدوء وجمود / لا ملاك ولا غيره. انا اسفة إني كلمتك بالأسلوب ده. وحقك عليا وليكي اني مش هتكلم معاكي تاني خالص لا بالأسلوب ده ولا بأسلوب غير ده
( نها قامت وقفت ومسكت ايد سيلين تسحبها معاها )
نها / عن اذنكوا يا جماعة. الظاهر ان هرمونات الحمل ابتدت تشتغل معاكي يا سيلووو
سيلين سحبت ايديها من نها بهدوء و اتكلمت
بصوت مخنوق / انا اسفة يا جماعة عكننت عليكوا وبوظت السهرة. بس انا تعبانة شوية بعد اذنكوا. نبقى نعوضها مرة تانية. يلا يا فارس علشان انا هروح ابات عندكوا النهاردة
أسر بضيق / وعادي كدة تقرري تباتي برة البيت بدون ما تستأذنيني
سيلين / اسفة. بس انا حسيت اني عايزة اتكلم مع نها و نقضي الليلة سوا. ولو عندك مانع بلاش
فارس / لا لا هو ايه اللي بلاش يا ماما خلصت على كدة. ونكمل السهرة عندنا بقى
رامي بمرح علشان سيلين وأسر / وأنا كدة جاي معاكوا انا كمان. علشان نعوض أيام زمان
نها / الله يرحم أيام زمان. أسر خلاص خطفك مننا ودلوقتي بنتحايل عليه علشان تقضي معانا ليلة
محمد بابتسامة/ والله فكرة حلوة علشان سيلين شكلها بدأت هرمونات الحمل اللي بيقولوا عليها دي اشتغلت معاها
سيلين بجمود / تسمحلي يا زوجي العزيز إني اقضي الليلة مع صحابي
أسر بجمود / لو دي رغبتك اتفضلي روحي معاهم مش همنعك يا زوجتي المصون
سيلين بجدية / يلا يا نها.
فارس / طيب ماتتفضلوا معانا يا جماعة ونكمل السهرة عندنا كلنا مع بعض
محمود / لا يا فارس اتفضلوا انتوا. وخدوا راحتكم
فارس / طيب يلا يا رامي خلينا نخلع وانت. يا أسر. تعالى أسهر معانا يلا
أسر / انا عندي شغل الصبح اتفضلوا انتوا
سيلين / يلا يا نها. اركبي معايا في عربيتي و رامي وفارس يركبوا مع بعض
فارس / طب مانركب كلنا مع بعض على الأقل نمشي من غير حرس كتير
سيلين/ انا اصلا مش هخرج ب حرس ولا حتى سواق.
آسر / ازاي يعني. ما ينفعش تخرجي من غيرهم
سيلين / انا مخنوقة منهم ومش عايزاهم معايا انا مستحملة نفسي بالعافية
محمود / خلاص امشي يا سيلين. واعملي اللي انتي عايزاه
( سيلين مشيت من قبل ما محمود يخلص كلامه و نها مشيت وراها بسرعة و فارس و رامي مشيوا وراهم بعربيتهم )
وهي سيلين بتمشي من ادامهم أسر كان هيمشي وراها ويمنعها من الخروج لكن محمود مسك دراعه ومنعه بهدوء لحد ما مشيوا بعربياتهم
أسر / منعتني ليه يا محمود. انت عارف انه ما ينفعش تخرج من غير حرس
محمود / بس هي مش هتخرج من غيرهم. اطمن انا هبعت حرس وراهم بس بدون مايحسوا لأنك لو ضغطت عليها هتعند
نورا / انا مش عارفة حصل ايه لده كله. ما احنا كنا كويسين وبنهزر ونضحك
محمد وهو بيبص لأسر / اكيد حد ضايقها بحاجة لدرجة انها تقرر تبات برة
هاجر / وهو مين اللي يتجرأ يضايق سيلين اصلا. هي دي حد بي
محمود قاطعها / هاجر. انتي بتتكلمي عن سيلين. البشمهندسة سيلين يوسف تاج الدين مش دي وياريت تراجعي كلامك كويس لأن سيلين خط أحمر
هاجر / لا خط أحمر ولا أزرق انا مش هتكلم معاها خالص زي ماهي قالت
أحمد / والله يبقى أحسن. وياريت زي ما مش هتتكلمي معاها ماتتكلميش عليها
محمود / احمدددددد. خلاص
هاجر / و خلاص ليه ما أنا بقيت الملطشة بتاعة البيت كل اللي عنده كلمه يقولهالي
محمد / اووووف. في ايه يا هاجر انتي بتتلككي
هاجر / مش انا اللي بتلكك انتوا اللي ماحدش فيكوا طايقني اصلا
محمود / استغفر الله العظيم
نورا / بقولك ايه يا هاجر. تعالي ندخل نشوف ملك نامت ولا لسه ونطمن على ماما سناء هي كمان
( هاجر مشيت مع نورا ودخلوا القصر بتاعهم. )
محمود / أحمد تاني مرة لما اكون بتكلم مع مراتي ماتتدخلش وانت عارف اني مستحيل اسمح لأي مخلوق على ضهر الأرض يقول كلمة واحدة على سيلين
أحمد / اولا انا ماقصدتش اتدخل ثانيا بقى. انا فعلا مش طايقها لأنها مش كويسة واللي انت ماتعرفهوش أنها من شوية كانت بتتكلم في الموبايل مع صاحبتها في الجنينة. وأنا وسيلين و نها ورامي كنا قاعدين في الصالون اللي بيطل على الجنينة وسمعناها وهي بتقول ( وقلد صوتها ) . بنوا الأرض اللي كانت بين القصرين وشوهوا المنظر وطول الوقت دوشة وصداع والجنينة مابقتش جنينة بقت رمل وظلط وقرف
محمد / وهي مالها هي وازاي تتكلم في حاجة زي دي مع صاحبتها اصلا
محمود / وانت ماقولتليش ليه الكلام ده لما حصل
أحمد / انا اصلا كنت هقوم وأتكلم معاها لكن سيلين منعتني وقالتلي كبر دماغك منها
محمود / عن اذنكم. تصبحوا على خير
( بعد ما محمود مشي )
محمد / ماكنتش قولتله يا احمد انت عارف اخوك عصبي بس كنت في وقتها رديت عليها مش تسكت وتيجي تقول لاخوك وتعمل مشكلة بينهم
أحمد / ماقولتلك سيلين اللي منعتني وبعدين اكيد مش ده اللي مضايقها. وأنا هحصل محمود أفهمه كدة. علشان مايعملش مشكلة وسيلين تعرف انى قولتله
محمد / اتفضل بسرعة
( وبقي أسر و محمد )
محمد بجمود / عملت ايه يزعلها
أسر / ليه بتقول كدة
محمد / علشان انا واثق أنك السبب في كل اللي حصل واللي سيلين قالته
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
نروح لنور اللي بمجرد ماخرج من قصر تاج الدين. اتصل ب سما وبعد شوية هي ردت عليه
سما بهدوء / سلام عليكم
نور / انتي فين يا سما
سما / بتسأل ليه. علشان عايز تاخد حقوقك الشرعية ولا عايز توجعني تاني ولا في جرح جديد
نور / سما أوعدك اننا هنتكلم وهعمل اللي يريحك بس قوليلي مكانك فين
سما / بس انا مش مصدقاك يا نور. ما انت وعدتني بحاجات كتير قبل كدة وخلفت وعودك
مابقاش عندي ثقة فيك وفي كلامك
نور بخفوت / سما. حرام عليكي اللي بتعمليه فيا. انا عارف انك هربتي مني بسبب ضغطي عليكي وأنا بقولك مش هضغط عليكي وهسيبك براحتك
سما / بس انا ماهربتش يا نور. انا طلعت من حياتك. وللابد
نور بعصبية / يعني ايه طلعتي من حياتي. انطقي قولي انتي فين. وماتنسيش اني اقدر اجيبك حتى لو تحت الأرض يا سما فأقصري الشر وقوليلي على مكانك على الأقل وقتها مش هعاقبك على تصرفك
سما / وياتري هتعاقبني ازاي بقى
بالضرب ولا الكره ولا الاغتصاب
نور / انا يا سما. انتي تتخيلي اني ممكن اعمل فيكي كدة
سما / انا فقدت الأمان معاك يا نور. انت بالنسبة ليا بقيت مصدر خوف ورعب
متوقعة منك إي حاجة تأذيني
انا وافقت اكلمك علشان حاجة واحدة. هي اني ماهربتش. انا بعدت وكمان اطمن بنتك مش في بيت حد غريب. انا وهي في بيتي.
البيت اللي أمها اتولدت وعاشت فيه. والبيت اللي انت ياما وجعتني وأنا لسه فيه.
انا في بيت بابا يا نور بس ماتتعبش نفسك و تيجي لأنك لو جيت انا مش هفتحلك الباب
انا مش هعمل زيك أو بمعنى أصح انا مش عارفة اعمل زيك. وانساك واقسى عليك واخليك تلف حوالين نفسك انا ريحتك وقولتلك مكاني انا وبنتك فين. وأي وقت تحب تشوفها اتصل بيا وأنا هخليك تشوفها دا إذا هي وافقت
نور / سما انا جايلك ولازم نتكلم وتسمعيني
سما ببكاء / ما انا ياما طلبت منك اتكلم وتسمعني. بس انت ماسمعتنيش..
رفضت بكل قوتك أنك تسمع يا نور
نور برجاء / كنت غلطان. يا سما وجاي دلوقتي بقولك نتكلم
سما / ماتقلقش انا مش هعمل زيك قولتلك وأكيد هنتكلم لكن ارجوك. انا برجوك يا نور. بحق العشرة اللي بينا والأيام الجميلة وكل ذكرى حلوة لينا مع بعض. أنك تسيبني يومين بس
يومين مش اكتر وبعدها نتكلم لأن دلوقتي صدقني مابقاش عندي طاقة للكلام.
انا بحبك اوى يا نور. انا بموت فيك ودا اللي واجعني اوى
إن برغم كل اللي عملته وأنا مش قادرة أكرهك
بقلم:-أسماء أبوشادي Ana Amera Habeby
_______________________________________
أستغفر الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه اني كنت من الظالمين
في فيلا انس
نور بصوت عالي/ يعني ايه ماجتش هنا ولا حتى اتصلت بيكوا. هتكون راحت فين
أنس / انت اللي جاي تسألنا هي فين اسمعني بقى. اقسم بالله لو سما حصلها حاجة لاقتلك يا نور. انا سكتت لما تعبت وسيبتها في عندك لأنك جوزها وكمان ماحبتش اتعبها اكتر ماهي تعبانة إنما تيجي دلوقتي تسألنا عليها وكمان تقول كلمتكوا. طب دا ازاي وهي اصلا مابتتكلمش والله أعلم انت عملت فيها ايه وصلها لكدة.
سلوى بصراخ / اهدوا انتوا الاتنين بقى. كفاية هتقفوا تتخانقوا وأنا مش عارفة بنتي فين وكمان هي تعبانة اصلا
أنس / اهدي يا طنط علشان صحتك لو سمحتي ماتقلقيش أن شاء الله هتبقي كويسة
سلوى / بص يا نور. لما بنتي تعبت وانت رفضت أنها تيجي هنا. انا ما اعترضتش وقولت انت جوزها ودا حقك وحتى لو هي حصلها كدة بسببك يبقى انت الوحيد اللي هتقدر ترجعها أحسن من الأول. وأنا عارفة بنتي بتموت فيك.
لكن يا ابني ريح قلبي انت عملت فيها ايه تاني.
( و اتكلمت ببكاء شديد)
انا اللي جوزتك بنتي وآمنتك عليها ودلوقتي بسألك عن الأمانة يا نور. امانتي فين
( نور وقف ادامها ساكت ومش عارف يقول ايه هو تايه وضايع حبيبته وبنته اختفوا
وبدون ماينطق ولا كلمة سابهم ومشي راح على قصر مهاب العدلي. لأنه اكيد طلاما ماجتش هنا تبقى راحت مع شمس هناك )
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر مهاب العدلي
مهاب في مكتبه ومعاه مازن بيتكلموا في الشغل
وفي الصالون. شمس وجميلة و كبار العيلة والأطفال
جميلة / عايزين نبقى نخرج بكرة يا شمس. انا وداليا اتقابلنا في الشركة النهاردة واتفقنا مانروحش الشغل بكرة ونقضي اليوم سوا
شمس بتوتر جواها بتحاول تخبيه / والله فكرة حلوة
جميلة / مالك كدة انا حساكي متوترة
شمس ( افتكرت اتصال سيلين من شوية لما قالتلها أن نور راح بيت أنس علشان سما ومالقهاش وهو في طريقه لبيتها ) / لا ماليش بس قلقانة شوية على سما
جميلة / مش بتقولي الحمد لله رجعت تتكلم
شمس / أيوة بس أعصابها لسه تعبانة
شوية و مهاب خرج من المكتب وخرج على برة علطول. و قابل نور على الباب الداخلي للقصر
مهاب بابتسامة/ أهلا يا نور اتفضل
نور / اسف اني جيت من غير ميعاد يا مهاب
مهاب / عيب عليك ماتقولش كدة. أدخل
نور / ممكن تطلب من سما تجهز نفسها علشان نمشي
مهاب باستغراب/ تمشوا تروحوا فين
نور / نرجع على بيتنا يا مهاب انا اسف بس ما ينفعش أنها تقعد هنا ولا في إي مكان غير بيتها
مهاب / بس مدام سما مش هنا اصلا يا نور
نور بصوت عالي / نعم ازاي ده. انا متأكد أنها هنا
مهاب بحدة / نور وطي صوتك وفهمني في ايه بالظبط
نور / في اني سايب مراتي في البيت الصبح ارجع من شغلي لقيتها سابت البيت وخرجت مع مراتك لما كانت بتزورها واخدت بنتي معاها انا افتكرت أنها وصلتها عند أمها لكن روحت ولقيتهم ماشوفهاش اصلا ومايعرفوش أنها رجعت تتكلم
مهاب / طيب اهدا كدة واعقل أن شاء الله خير. يعني هتروح فين. أدخل وأنا هتصرف
نور دخل مع مهاب. المكتب وطلب من شمس تدخل وراهم
ودخلت شمس بكل ثقة اكتسبتها من مكالمة سيلين ليها
شمس / نعم يا مهاب. انت عايزني
مهاب / سما و نورسين فين يا شمس
شمس / سابت البيت وأنا عارفة انك هتضايق مني لأنك طلبت مني ما اتدخلش غير اني اهديها واهون عليها وبس
وأنا والله فعلا عملت كدة لكن هي رفضت تسمعلي اصلا
نور / طيب هي راحت فين
شمس بضيق منه / يعني هتكون فين يعني ما اكيد راحت بيتها. البيت اللي هتحس فيه بالأمان وأنه فعلا بيتها. مش سجينة فيه
نور / بس انا روحتلها عند أمها ومالقيتهاش هناك
شمس حمدت ربنا في سرها أن هو فهم الكلام زي ما سيلين قالت / كنت عارفة أنها هتعمل كدة. علشان نزلتني من العربية وطلبت مني اروح مع الحراسة بتاعتي
( مهاب قاعد وبيراقب شمس وهي بتتكلم ومركز مع انفعلات وشها )
نور / طيب مين صحابها اللي دخلوا القصر بعد ما انتي دخلتي وانتوا خرجتوا معاهم
شمس / سيلين و نها
نور / مين دول
وأصحابها من أمتى انا اول مرة اسمع عنهم.
شمس ببرود / سيلين تاج الدين اتعرفنا عليها في الحفلة بتاعة عيد ميلادها من شهر و الدكتورة نها دكتورة نفسية. صاحبة سيلين. وسيلين عرفتنا عليها علشان تساعد سما تتخطى أزمتها
مهاب اخيرا اتكلم وهو عينه في عيون شمس / يعني انتي ماتعرفيش سما و نورسين فين
شمس / انا قولتلكوا نزلت بعد ما خرجنا من القصر بشوية وركبت مع الحرس بتوعي وسيبتها مع سيلين و نها في عربيتهم
نور / يعني هما مشيوا مع سيلين تاج الدين.
( وخرج نور بسرعة البرق من باب المكتب )
مهاب لسه قاعد مكانه وهو وشمس بيتبادلوا النظرات
مهاب بجمود / انتي عارفة مكان سما يا شمس
شمس بحزن / أيوة يا مهاب عرفاه بس انت طلبت مني ما اتدخلش علشان كدة مش هتدخل هسيب صاحبتي تعمل اللي هي عايزاه بدون ما اساعدها واقف جنبها
ودا لأنك طلبت مني كدة
ولو لاحظت أنك لما سألتني ادامه انا ماقولتش اني معرفش مكانها انا قولت الحقيقة وهي اني نزلت من العربية وماروحتش معاهم. لأني مش عايزة أكذب
مهاب / يا شمس انا عارف انك زعلانة وبتحبي سما جدا بس
شمس / خلاص يا مهاب من غير بس. انا نفذت كلامك وهفضل انفذه بس دا مايمنعش اني برضوه تكون معاها و أهون عليها زي ما انت برضوه طلبت عن اذنك انا هطلع علشان دا ميعاد نوم الولاد
مهاب قام من مكانه بسرعة وخرج وراها لأنه حس بزعلها
لكن شمس كانت بتحاول تتجاهله واخدت مروان في ايديها و قبل ما تمسك ايد قمر كان هو شالها واخد منها مروان كمان وطلع بيهم هما الاتنين
وهي طلعت وراه
( طبعا الولاد بيمشوا لأن عمرهم 3 سنوات )
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر تاج الدين
( طبعا الأول كنت بقول قصر عادل تاج الدين أو يوسف تاج الدين
لكن ماتنسوش أن حاليا هما عملوا سور كبير بيحاوط القصرين وبيت سيلين وأسر اتبنى في النص. يعني خارجيا كأنهم قصر واحد. لكن بمجرد ما تدخلوا تشوفوا أنهم 3 قصور اجمل من بعض. لكن لسه قصر أسر وسيلين بيتشطب ومع أنه أصغرهم إلا أنه احلى واجمل )
نور وصل للبوابة. وطلب يقابل سيلين تاج الدين. وهما اتصلوا بخدم القصر علشان يبلغوا سيلين أن نور عز عايز يقابلها
سيلين عرفت أنه واقف برة مستنيها. وهي طلبت من الحرس يدخلوه
( سيلين كانت قاعدة جنب أسر و معاهم نها وفارس و رامي وليلى وأحمد ورحمة و محمود وهاجر ومحمد و نورا. ( شباب العيلة كلهم متجمعين في الجنينة ) والخدامة بلغتها ادامهم )
محمود باستغراب/ مين ده يا سيلين وعايز يقابلك ليه
سيلين/ هو يبقى جوز واحدة صاحبتي. وتقريبا جاي يسألني على حاجة بخصوصها
محمود / ويسألك عن مراته ليه وانتي مالك. وبعدين هو انتي صاحبة سما عادل من أمتى
محمد / مش دي من أصحاب شركة SAT للهندسة والمعمار
سيلين بجدية / أيوة هي. واتصاحبت عليها في حفلة عيد ميلادي من شهر.
نور دخل ومعاه حارس علشان يعرفه الطريق.
وسيلين شافتهم جايين فقامت علشان تتكلم بعيد عن أفراد العيلة منعاً للإحراج
سيلين / عن اذنكم
أسر / استني انا جاي معاكي
سيلين قامت وأسر قام معاها و قابلت نور وبتشاورله على مكان تاني يقعدوا فيه في الجنينة
سيلين / اتفضل يا استاذ نور.اقعد
نور / انتي بقى سيلين تاج الدين
سيلين / أيوة انا ودا أسر تاج الدين جوزي اتفضل نقعد هنا
نور / انا مش جاي اتضايف انا جاي علشان مراتي.
مراتي اللي انتي دخلتي بيتي واخدتيها منه
أسر / أخدتها منه ازاي يعني.
سيلين/ اهدا يا أسر لو سمحت. هو بيسألني عن مراته
أسر / دا مش بيسألك هو بيتهمك بخطفها
سيلين / لا طبعا هو اكيد مش قصده كدة
نور / لا اقصد ولا مش أقصد. انا عايز اعرف اخدتي مراتي ليه وهي فين
سيلين ببرود / اخدت مراتك لأنها طلبت مني كدة. وبصفتها صديقة ليا انا ماقدرتش أرفض أما موضوع هي فين. فأظن أن دي حاجة انت مالكش تسألني فيها ولا انا ليا ارد عليك لأنها خاصة بيها. فرضنا أنها مش عايزاك تعرف مكانها.
نور بصوت عالي/ يعني ايه مش عايزاني أعرف مكانها. انا جوزها ومن حقي اعرف مراتي فين
أسر / ودا شئ مايخصناش دي ماهي قالتلك. علشان تتكلم معاها بالأسلوب ده.
سيلين/ أستاذ نور لو صديقك طلب منك مساعدتك وانت تقدر تساعده هتبخل عليه بالمساعدة دي. انا مقدرة اللي انت بتقوله لكن انا ماقدرش اخالف مبادئي و اقولك هي فين. بس اللي اقدر اقولك عليه اطمن هي كويسة وهي ماسفرتش ولا هربت لكن محتاجة تكون لوحدها شوية
نور بهدوء/ انا عارف انك بتساعديها وأن هي رغبتها اني معرفش مكانها لكن صدقيني انا قلقان عليها وماقدرش اسيبها في مكان انا ماعرفهوش بعيد عني و لوحدها و معاها بنتنا
سما تعبانة اصلا وحالتها ماتسمحش باللي هي عملته ده
سيلين / يمكن كلامك صح. بس اللي انا شيفاه أنها قوية أو بمعنى أصح بتحاول تكون قوية وأنا ماقدرش اتدخل في حياتكوا. وطبعا اللي انا شيفاه دا انا مش بفرضه عليك أو عليها انا بس بصحح كلامك. أو بقولك رأيي الشخصي لكن انتوا أحرار طبعا في حياتكوا
نور بيحاول يهدي نفسه ويتمالك أعصابه / تمام. انا عايز اكلمها. اكيد طبعا في طريقة تقدري تتصلي بيها فى المكان اللي هي فيه غير تليفونها اللي مابيجمعش ده
سيلين / يا استاذ نور ا
قاطعها أسر / سيلين. لو سمحتي انتي كدة زودتيها اوي. انا معاكي أنك ما ينفعش تقوليله على مكانها ومش عايزة تتدخلي لكن على الأقل خليها هي بنفسها تقوله كدة.
سيلين بضيق / يا أسر اسمعني
نور قاطعها / كلميها انتي الأول وعرفيها اني عايز اكلمها وإذا رفضت خلاص
أسر بعصبية بسيطة / سيلين اتصلي بيها فورا وخليها تكلم جوزها
سيلين بضيق من أسلوب أسر / ثواني هدخل اجيب موبايلي
( نور واقف متضايق جدا. وحزين بسبب الموقف اللي هو فيه وكمان قلبه وجعه لأن حبيبته وصل بيها الحال أنها تبقى خايفة يعرف مكانها وتآمن ناس غريبة على نفسها وتخاف منه هو )
أسر واقف مع نور. ومتضايق من موقف سيلين. وتصرفاتها وهو متأكد أن الموبايل كان معاها في جيب السويتشرت اللي لبساه. لكن دخلت علشان تكلم سما بعيد عنهم.
وبيتمنى انه يكون عارف مكان سما كان هو اللي اخد جوزها لحد عندها لأن هو مش عاجبه التصرف ده ابدا وفكره بهروب سيلين بعد كتب الكتاب بتاعهم
( سيلين لما رجعت هي و نها كان أسر وصل القصر وعرفته أنهم كانوا بيساعدوا واحدة صاحبتهم وشرحتله الموقف أنها زعلانة مع جوزها وسابت البيت. لكن معرفتهوش الأسباب أو الطريقة اللي خرجت بيها )
**********************
داخل القصر
سيلين اتصلت ب سما على الموبايل اللي عطتهولها وبتحاول تقنعها تكلم نور
سيلين/ اسمعي اللي قولتلك عليه يا سما قوليله زي ماقولتلك بالظبط
سما / احنا اتفقنا اني هقول كدة بس مش دلوقتي ومش النهاردة خالص وبعدين ان خايفة
سيلين/ سما ردي عليه وكلميه بقوة وماتسمحيلهوش انه يعيش دور الضحية مرة تانية ان مراته اخدت بنته وهربت منه كلميه وقولي اللي في قلبك بالطريقة اللي فهمتهالك ولو مش عايزة تعرفيه مكانك انتي حرة يا سما دي حاجة تخصك انتي.
سما / خلاص يا سيلين هكلمه زي ما اتفقنا
سيلين/ سما انا بعمل كل ده علشانك وصدقيني انا متأكدة أنه بيحبك زي ما انتي بتحبيه واكتر ومستحيل يكرهك أو يأذيكي زي ما انتي متخيلة وعارفة أن خوفك مش من فراغ إنما بسبب تصرفاته معاكي. بس انا وعدتك اني هساعدك. يبقى اسمعي كلامي واسمحيلي اساعدك
***************
سيلين قفلت مع سما ورجعت تاني لأسر و نور
آسر بضيق / ايه كلمتي صاحبتك ولا مش لاقيه الموبايل
سيلين / لا يا أسر انا كلمتها وهي قالتلي أنها هتتصل بيه على موبايله وعلشان تصدق هي كمان طلبت مني اعطيك الرقم علشان تكلمها
واخد نور الرقم منها بلهفة شديدة وخرج من القصر فورا وهو بيتصل بيها
أسر / انا مش عارف انتي ازاي تعملي كدة يا سيلين وتساعديها في خراب البيوت كدة
سيلين بجمود / شكرا على رأيك فيا وفي تصرفاتي
وسابته ورجعت تاني تقعد مع الباقيين
وأسر حصلها وهو متضايق علشان قال كلام زعلها بدون مايقصد. لكن هو متأثر بالموقف وبيتخيل نفسه مكان نور
محمود / ايه اخرتوا كدة ليه
سيلين/ ابدا يا محمود كنا بنتكلم
أحمد / كنتوا بتتكلموا عن ايه يعني
سيلين بضيق وصوت عالي / في ايه يا جماعة. هو تحقيق ولا هو مفروض عليا كل حاجة اعملها أو حد اشوفه ابرر ليه وازاي وامتى
نها / سيلين اهدي ما ينفعش العصبية دي غلط عليكي
سيلين بضيق / وهي العصبية بس اللي غلط عليا. اصلا الحياة نفسها غلط عليا. ربنا يولع في سيلين وياخدها علشان الكل يرتاح
هاجر / ايه دا كل ده علشان حد سألك عن
قاطعتها سيلين/ انا متخلفة ومجنونة وبتلكك وعايزة اتخانق وخلاص يا مدام هاجر
هاجر بصوت عالي/ انتي ازاي تكلميني بالأسلوب ده
محمود بحدة / هااااجر.
هاجر / انت مش سامع هي كلمتني ازاي وقالت ايه ولا عادي هي تعمل اللي هي عايزاه إنما حد غيرها لاء.
ازاي دي سيلين الدلوعة مابتغلطش اصلا ملاك
سيلين بهدوء وجمود / لا ملاك ولا غيره. انا اسفة إني كلمتك بالأسلوب ده. وحقك عليا وليكي اني مش هتكلم معاكي تاني خالص لا بالأسلوب ده ولا بأسلوب غير ده
( نها قامت وقفت ومسكت ايد سيلين تسحبها معاها )
نها / عن اذنكوا يا جماعة. الظاهر ان هرمونات الحمل ابتدت تشتغل معاكي يا سيلووو
سيلين سحبت ايديها من نها بهدوء و اتكلمت
بصوت مخنوق / انا اسفة يا جماعة عكننت عليكوا وبوظت السهرة. بس انا تعبانة شوية بعد اذنكوا. نبقى نعوضها مرة تانية. يلا يا فارس علشان انا هروح ابات عندكوا النهاردة
أسر بضيق / وعادي كدة تقرري تباتي برة البيت بدون ما تستأذنيني
سيلين / اسفة. بس انا حسيت اني عايزة اتكلم مع نها و نقضي الليلة سوا. ولو عندك مانع بلاش
فارس / لا لا هو ايه اللي بلاش يا ماما خلصت على كدة. ونكمل السهرة عندنا بقى
رامي بمرح علشان سيلين وأسر / وأنا كدة جاي معاكوا انا كمان. علشان نعوض أيام زمان
نها / الله يرحم أيام زمان. أسر خلاص خطفك مننا ودلوقتي بنتحايل عليه علشان تقضي معانا ليلة
محمد بابتسامة/ والله فكرة حلوة علشان سيلين شكلها بدأت هرمونات الحمل اللي بيقولوا عليها دي اشتغلت معاها
سيلين بجمود / تسمحلي يا زوجي العزيز إني اقضي الليلة مع صحابي
أسر بجمود / لو دي رغبتك اتفضلي روحي معاهم مش همنعك يا زوجتي المصون
سيلين بجدية / يلا يا نها.
فارس / طيب ماتتفضلوا معانا يا جماعة ونكمل السهرة عندنا كلنا مع بعض
محمود / لا يا فارس اتفضلوا انتوا. وخدوا راحتكم
فارس / طيب يلا يا رامي خلينا نخلع وانت. يا أسر. تعالى أسهر معانا يلا
أسر / انا عندي شغل الصبح اتفضلوا انتوا
سيلين / يلا يا نها. اركبي معايا في عربيتي و رامي وفارس يركبوا مع بعض
فارس / طب مانركب كلنا مع بعض على الأقل نمشي من غير حرس كتير
سيلين/ انا اصلا مش هخرج ب حرس ولا حتى سواق.
آسر / ازاي يعني. ما ينفعش تخرجي من غيرهم
سيلين / انا مخنوقة منهم ومش عايزاهم معايا انا مستحملة نفسي بالعافية
محمود / خلاص امشي يا سيلين. واعملي اللي انتي عايزاه
( سيلين مشيت من قبل ما محمود يخلص كلامه و نها مشيت وراها بسرعة و فارس و رامي مشيوا وراهم بعربيتهم )
وهي سيلين بتمشي من ادامهم أسر كان هيمشي وراها ويمنعها من الخروج لكن محمود مسك دراعه ومنعه بهدوء لحد ما مشيوا بعربياتهم
أسر / منعتني ليه يا محمود. انت عارف انه ما ينفعش تخرج من غير حرس
محمود / بس هي مش هتخرج من غيرهم. اطمن انا هبعت حرس وراهم بس بدون مايحسوا لأنك لو ضغطت عليها هتعند
نورا / انا مش عارفة حصل ايه لده كله. ما احنا كنا كويسين وبنهزر ونضحك
محمد وهو بيبص لأسر / اكيد حد ضايقها بحاجة لدرجة انها تقرر تبات برة
هاجر / وهو مين اللي يتجرأ يضايق سيلين اصلا. هي دي حد بي
محمود قاطعها / هاجر. انتي بتتكلمي عن سيلين. البشمهندسة سيلين يوسف تاج الدين مش دي وياريت تراجعي كلامك كويس لأن سيلين خط أحمر
هاجر / لا خط أحمر ولا أزرق انا مش هتكلم معاها خالص زي ماهي قالت
أحمد / والله يبقى أحسن. وياريت زي ما مش هتتكلمي معاها ماتتكلميش عليها
محمود / احمدددددد. خلاص
هاجر / و خلاص ليه ما أنا بقيت الملطشة بتاعة البيت كل اللي عنده كلمه يقولهالي
محمد / اووووف. في ايه يا هاجر انتي بتتلككي
هاجر / مش انا اللي بتلكك انتوا اللي ماحدش فيكوا طايقني اصلا
محمود / استغفر الله العظيم
نورا / بقولك ايه يا هاجر. تعالي ندخل نشوف ملك نامت ولا لسه ونطمن على ماما سناء هي كمان
( هاجر مشيت مع نورا ودخلوا القصر بتاعهم. )
محمود / أحمد تاني مرة لما اكون بتكلم مع مراتي ماتتدخلش وانت عارف اني مستحيل اسمح لأي مخلوق على ضهر الأرض يقول كلمة واحدة على سيلين
أحمد / اولا انا ماقصدتش اتدخل ثانيا بقى. انا فعلا مش طايقها لأنها مش كويسة واللي انت ماتعرفهوش أنها من شوية كانت بتتكلم في الموبايل مع صاحبتها في الجنينة. وأنا وسيلين و نها ورامي كنا قاعدين في الصالون اللي بيطل على الجنينة وسمعناها وهي بتقول ( وقلد صوتها ) . بنوا الأرض اللي كانت بين القصرين وشوهوا المنظر وطول الوقت دوشة وصداع والجنينة مابقتش جنينة بقت رمل وظلط وقرف
محمد / وهي مالها هي وازاي تتكلم في حاجة زي دي مع صاحبتها اصلا
محمود / وانت ماقولتليش ليه الكلام ده لما حصل
أحمد / انا اصلا كنت هقوم وأتكلم معاها لكن سيلين منعتني وقالتلي كبر دماغك منها
محمود / عن اذنكم. تصبحوا على خير
( بعد ما محمود مشي )
محمد / ماكنتش قولتله يا احمد انت عارف اخوك عصبي بس كنت في وقتها رديت عليها مش تسكت وتيجي تقول لاخوك وتعمل مشكلة بينهم
أحمد / ماقولتلك سيلين اللي منعتني وبعدين اكيد مش ده اللي مضايقها. وأنا هحصل محمود أفهمه كدة. علشان مايعملش مشكلة وسيلين تعرف انى قولتله
محمد / اتفضل بسرعة
( وبقي أسر و محمد )
محمد بجمود / عملت ايه يزعلها
أسر / ليه بتقول كدة
محمد / علشان انا واثق أنك السبب في كل اللي حصل واللي سيلين قالته
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
نروح لنور اللي بمجرد ماخرج من قصر تاج الدين. اتصل ب سما وبعد شوية هي ردت عليه
سما بهدوء / سلام عليكم
نور / انتي فين يا سما
سما / بتسأل ليه. علشان عايز تاخد حقوقك الشرعية ولا عايز توجعني تاني ولا في جرح جديد
نور / سما أوعدك اننا هنتكلم وهعمل اللي يريحك بس قوليلي مكانك فين
سما / بس انا مش مصدقاك يا نور. ما انت وعدتني بحاجات كتير قبل كدة وخلفت وعودك
مابقاش عندي ثقة فيك وفي كلامك
نور بخفوت / سما. حرام عليكي اللي بتعمليه فيا. انا عارف انك هربتي مني بسبب ضغطي عليكي وأنا بقولك مش هضغط عليكي وهسيبك براحتك
سما / بس انا ماهربتش يا نور. انا طلعت من حياتك. وللابد
نور بعصبية / يعني ايه طلعتي من حياتي. انطقي قولي انتي فين. وماتنسيش اني اقدر اجيبك حتى لو تحت الأرض يا سما فأقصري الشر وقوليلي على مكانك على الأقل وقتها مش هعاقبك على تصرفك
سما / وياتري هتعاقبني ازاي بقى
بالضرب ولا الكره ولا الاغتصاب
نور / انا يا سما. انتي تتخيلي اني ممكن اعمل فيكي كدة
سما / انا فقدت الأمان معاك يا نور. انت بالنسبة ليا بقيت مصدر خوف ورعب
متوقعة منك إي حاجة تأذيني
انا وافقت اكلمك علشان حاجة واحدة. هي اني ماهربتش. انا بعدت وكمان اطمن بنتك مش في بيت حد غريب. انا وهي في بيتي.
البيت اللي أمها اتولدت وعاشت فيه. والبيت اللي انت ياما وجعتني وأنا لسه فيه.
انا في بيت بابا يا نور بس ماتتعبش نفسك و تيجي لأنك لو جيت انا مش هفتحلك الباب
انا مش هعمل زيك أو بمعنى أصح انا مش عارفة اعمل زيك. وانساك واقسى عليك واخليك تلف حوالين نفسك انا ريحتك وقولتلك مكاني انا وبنتك فين. وأي وقت تحب تشوفها اتصل بيا وأنا هخليك تشوفها دا إذا هي وافقت
نور / سما انا جايلك ولازم نتكلم وتسمعيني
سما ببكاء / ما انا ياما طلبت منك اتكلم وتسمعني. بس انت ماسمعتنيش..
رفضت بكل قوتك أنك تسمع يا نور
نور برجاء / كنت غلطان. يا سما وجاي دلوقتي بقولك نتكلم
سما / ماتقلقش انا مش هعمل زيك قولتلك وأكيد هنتكلم لكن ارجوك. انا برجوك يا نور. بحق العشرة اللي بينا والأيام الجميلة وكل ذكرى حلوة لينا مع بعض. أنك تسيبني يومين بس
يومين مش اكتر وبعدها نتكلم لأن دلوقتي صدقني مابقاش عندي طاقة للكلام.
انا بحبك اوى يا نور. انا بموت فيك ودا اللي واجعني اوى
إن برغم كل اللي عملته وأنا مش قادرة أكرهك
