اخر الروايات

رواية كبرياء ادم وانتقام حواء الفصل الحادي عشر 11 بقلم شيماء فكري

رواية كبرياء ادم وانتقام حواء الفصل الحادي عشر 11 بقلم شيماء فكري


البارت الحادي عشر
******************************
في الشارع كان حمزة وسيف ماشين مع بعض بعد ما رجع
بنت: الحقوني أبوس ايديكوا
حمزة: في ايه يا انسة
البنت بفقدان وعي: سعدوني
وفقدت الوعي
سيف: احييييييه تاني هو احنا المنقذون انا مش همشي معاك تاني يا عم
حمزة: انت لسه هترغي شيل معايا
سيف: لا على بيتي المرة دي
حمزة: احنا هنقسم يا ابن الهبلة يلى
وقفوا تاكسي
سيف: احنا هنطلع على شقتي
حمزة: يا بني امك لو شافتها هتفضحنا
سيف: ماليش دعوة مش كل مرة عندك
سيف: اطلع يا اسطل على البيت بتاعنا
السواق: طب ما تيجوا عندي انا 😂😂
( الله يحرقكم البت بتموت وانتو بتقسموا تعالوا عندي انا😂😂)
سيف: لا شكرا يا اسطا اطلع على البيت عندي
حمزة: يا سيف لو روحنا عندكو هنتفضح
سيف بزعيق: والله ابد عندي انا المرة دي والمرة الجاية عندك( دا واثق ان في مرة جايه😂😂😂)
حمزة بنرفزة: صبرني يارب
سيف: اطلع على البيت يا اسطا
السواق: طب هو فين البيت لامواخذة اللي انتو بتتخنقوا عليه هنجم انا
سيف: اطلع على *****
وصل السواق عند البيت
السواق: يلا يا شباب
نزلوا من العربية
والسواق نزل معهم
حمزة: انت رايح فين يا اسطا
السواق بسماجة: جاي معاكوا الناس لبعضيها
حمزة مسح وشه بنفاذ صبر : يارب كان واحد بقوا اتنين
حمزة: شوفت يا اخويا اتفضل قابل بيقولك الناس لبعضيها
سيف: جاي معانا فين يا عم هي حفلة يلا اتفضل حسابك اهو ومع السلامة
السواق: هات يا عم اللهي يارب تتقفش بيها
وركب السواق العربية ومشي
حمزة: يلى يا اخويا شيل
سيف: لا انا شلت المرة اللي فاتت
حمزة: يارب أنت العالم بحالي والله صبرني
سيف: بس البت شكلها قطة خالص
حمزة: ياابني ارحمني وأخلص راقب الطريق عندكوا عشان هندخل على أوضتك وانت روح نادي همسة
دخل سيف المنزل
وفتح النور
سيف بصوت واطي: يلا ادخل
دخل حمزة وشايل البنت
هند خارجة من المطبخ فتحت النور
هند: سيف
وشافت معهم البنت
هند بصريخ: ياااااالهوي ياااااااالهوي
حمزة اتخض ورانى البنت على الارض
هند : الحقوني جايبين بنات شقتي يا بجح انت وهو يااااالهوي الحقني يا سامح يا مراد
حمزة: الحق امك هنتفضح
سيف: اهدي يا ماما
وفتحت هند الباب
هند بصراخ: يا جاسر تعالى احبس ولاد الكلب دول جايين بنات الشقة ياااااالهوي
خرج جاسر من المنزل بدون تيشيرت وبعديه همسة واسيل واشرف وزوجته
ومراد خرج من الأوضة برضو بدون تيشيرت وهنا خرجت من الغرفة وسامح
وكان المنظر جاسر ومراد بجانب بعض
حمزة بخوف: يا نهار ملت
مراد: في ايه يا ماما
هند : شوفت اخوك والوقت التاني جايبين بنات وفي شقتي عيني عينك كده احبسهم يا جاسر وأنا شاهدة
سيف : حبس ايه يا ماما والله
هند: اسكت يا تربية واطية انت والصايع
التاني
حمزة: مش قولتلك امك هتفضحنا قولتلك تعالى شقتي اتفضل امك مش هتسبنا النهاردة غير في القسم دي ماصدقت اصلا
هند: شقتك يا صايع يا ضايع الزبالة انت وهو احبسهم يا جاسر انت واقف تتفرج عليا يلا
جاسر: اهدي بس يا عمتو افهم في ايه
هند بصلته
هند بصراخ: وانت كمان يا ناقص انت والزفت دا طالعين من الحمام استر نفسك يا حيوان انت وهو في بنات واقفة امشوا يلا
نظر جاسر ومراد لبعض ودخلوا جري الأوضة
هند : اه يا ميلة بختك في عيالك يا هند واحد جايب بنات والتاني عريان يمكن كان متفق معه ابن الجزمة الواطي اااااه
وفاء: اهدي بس يا هند هيحصلك حاجة
سامح بزعيق: ايه دا يا حيوان انت وهو
اسيل: مين دي وبتعمل ايه هنا انطق
هند: هما لسة هينطقوا تعالولي
وخلعت الشبشب بتاعها ونزلت ضرب فيهم
هند: يا ابن الكلب انت واهو جايبين بنات لا البت حلوة كمان وفي شقتي اااااه تعالى
حمزة : منك لله يا سيف اشوف فيك يوم.
وهند مسكت الفازة ورزعتها على دماغ حمزة
حمزة بالم: ااااااااه
ومسكت سيف وخبطت دماغه في الحيطة
سيف : ااااه دماغي مش شايف ااااه
سامح مسك هند
سامح: اهدي بس استني هتموتيهم
البنت ابتدت تفوق ( أخيرا يا شيخة دا انتي دمرتي العيال😂😂😂)
البنت : ا ا اه انا فين
اسيل شافتها ابتدأت تفوق
سندتها تقوم
البنت: انا فين وانتو مين
اسيل: اهدي بس احنا المفروض نسألك
هند: تعالي يا قلب امك البت العيالة دول مخدرنها منكو لله
وكان حمزة واقع على الارض والدم نازل من رأسه وهو حاطط ايده عليها وسيف ماسك دماغه اللي عمالة تلف بيه
حمزة بالم: منك لله يا شيخ اشوف فيك يوم ااااه دمي هيتصفى الحقوني
هند حضنه البنت : احسن عشان تبقوا تخطفوا بنات الناس
البنت: لا يا طنط هم مش خاطفني دول كان في ناس بتجري ورايا وهم انقذوني منهم
سيف بالم: مرة ومش هعدهايا اختي والله توبة لو شوفت حد حتى هيغتصب مراد والله ما انا رايحله اااه
هند: يا حبيبتي في حد فيهم عملك حاجة
البنت: لا الحمد لله
حمزة: ااااه حد يلحقني دمي هيتصفى
اسيل جابت علبة الاسعافات و راحتله
اسيل: تعالي هات راسك
حمزة : اااه براحة يا مفترية
ولفت اسيل لحمزة دماغه
دخل جاسر ومراد
جاسر: هو ايه اللي حصل الحرب قامت مين اللي عمل فيكوا كده
سيف : ااااه الست اللي المفروض نبع الحنان اللي الجنة تحت رجليها هي بقى حتطنا احنا تحت رجليها كمان من ضمن ااااه
البنت: انا اسفة جدا والله عملت ليكوا قلق
هند: ولا قلق ولا حاجة
هنا: هو انتي اسمك ايه
البنت: اسمي نور
سيف: يا نور على نور اااه
هند : أخرس انت
سيف: حاضر
جاسر: وانتي ايه اللي حصل معاكي انا اسمي جاسر وشغال ظابط
نور في نفسها : احيييييه ايه المز دا ( حتى انتي يا نور انتي في ايه ولا ايه😂😂😂)
نور: اهلا يا حضرة الظابط انا كان في ناس بتجري ورايا
جاسر: تعرافيهم
نور: لا دا الموضوع دا يطول شرحه
هند: وماله يا اختي قومي انتي بس معايا دلوقتي ادخلك الأوضة ارتاحي الاول واعملك لقمة
سيف: والكلب اللي مرمي هنا داةايه نظامه هتبعه ولا ترمه في الترعة
هند: اركن انت
سيف: حاضر
نور: لا شكرا يا طنط انا همشي
جاسر: تمشي فين انتي هتقعدي تحكيلي كل حاجة عشان مش يتعرضوا ليكي تاني
مراد: يا حنيين
جاسر: طول عمري
مراد: يلى يا هنا دخليها اوضتي اقصد أوضتك
جاسر: اوضتي ها يا حنيين
سيف: لا دخلوها اوضتي أنت وهو انا مش اضرب وفي الاخر اطلع من المولد بلا حمص
همسة: يا شيخ انت في ايه ولا في ايه بتموت برضو وعينك في ايد غيرك اتهدى بقى واترزع اشوف راسك
وهنا واسيل قوموا نور ودخلوها الأوضة
مراد: ايه مش الحكاية خلصت يلا بيتك بيتك
جاسر: ولا مش انت كنت مكتئب نقطنا بسكاتك وأبعد عني
ودخل أوضة نور
جاسر: احكيلي بقى اسمك ايه بالكامل الاول
نور: انا كنت عائشة في امريكا واسمي نور نبيل الصاوي
جاسر بدهشة: مين
نور: نور نبيل الصاوي
جاسر: هههههه يا مراد يا عم سامح تعالوا
دخل مراد وسامح : في ايه
جاسر: الآنسة اسمها نور نبيل الصاوي وعايشة في امريكا
مراد وسامح: نعم
نور: هو في حاجة
سامح: انتي امك اسمها ايه
نور باستغراب: عبير مهران الشربيني ليه
مراد: البس
جاسر في سره: هو الواد سيف دا عارف قريبه وبيجمعهم واحد واحد ولا ايه
سامح: انتي بنت عبير
نور: انت تعرفها
سامح: انا خالك سامح
نور: خالي
سامح: اه خالك بس امك مقاطعنا
نور: انا عارفة وانا هقوم امشي
سامح: تمشي تروحي فين يا بنتي انتي في بيت خالك وبعدين امك فين
نور ببكاء : امي دي مش امي ابدا
سامح بص لمراد وجاسر أنهم يخرجوا برا
خرج مراد وجاسر
سامح حضنها : قولي بقى مالك في ايه
وايه الي حصلك
نور حاكتله على الجواز من وليد بالغصب
سامح: وانتي هربتي ازاي
فلاش باك
ساندرا : وهتعملي ايه
نور: يوسف
ساندرا: مين
نور: يوسف هو اللي هيساعدنا
ساندرا: ازاي
نور: يوسف بابها شغال في السفارة ممكن يعرف يسفرني مصر باسم تاني عشان وليد مناعني من السفر
ساندرا: وهتعملي ايه في مصر
نور: هروح عند أهل امي بس اهم حاجة اني أهرب وخلاص
ساندرا: طب وهتهربي ازاي
نور: بصي يا ستي انا هلبس لبس خدامة وانتي روحي للحارس اللي على البوابة قولي ليه ان انا تعبانة وخليه يروح يجبلي دواء على ما انا هطلع والميكب ارتست لسة مش شوفوني انا هقعد اي واحدة بدالي ساعتين على ما اكون قابلت يوسف
نور: انا هتصل بيوسف
واتصلت نور بيوسف
نور: ألو يا يوسف
يوسف: ألو يا عروسة مبروك
نور: يوسف مش وقته انا في مشكلة وعايزاك تساعدني.
يوسف: في ايه
نور: انا عايزاك تساعدني أهرب
يوسف: ليه وازاي
نور: يوسف انا مش عايزة اتجوزه ارجوك ول باباك شغال في السفارة عايزاك تسفرني مصر باسم واحدة تانية
يوسف: ماشي بس انتي هتعرفي تخرجي
نور: آه وانا لنا اوصل عند السفارة هتصل عليك
يوسف: ماشي
وقفل
نور: قومي يلا هات يونيفورم من المطبخ تحت
ساندرا: حاضر
ونزلت جابته ونور لبيت اليونيفورم وأدت واحدة من الخدمات فلوس وقعدتها مكانها
وخرجت من الباب بعد ما ساندرا عطلت الحارس
ومشي نور و ساندرا
وراحوا السفارة
نور اتصلت على يوسف
وجالها
نور: ها يا يوسف عملت ايه
يوسف: بصي يا ستي انتي ممكن تسافري باسمك عادي باعتبار مواطنة مصرية وكمان عشان وليد لسة مش اتجوزك وانا عطلت إي خبر يوصل لوليد انك سافرتي لحد ما توصلي
وحجزتلك تذكرة وفاضل علي الطيارة ساعة يلا
وذهبوا إلى المطار
نور: شكرا يا يوسف بجد مش عارفة أشكرك ازاي
يوسف: انا مش عايز شكر انا عايزك تديني فرصة بس
نور: يوسف قولبنا مش بأيدينا وربنا يرزقك بواحدة احسن مني وبعدين مش يمكن حد بيحبك وانت مش واخد بالك وبص حواليك هتعرف وكانت قصدها على ساندرا😂😂
يوسف: عموما دا مفتاح الشقة بتاعتي في مصر ودا العنوان بتاعها اقعدي فيها
نور: شكرا بجد يا يوسف انت نعم الأخ
( اخوكي يا بنت الموكوسة هتشيلي الواد بدري يا شيخة جايبلك شقة وحركات وفي الاخر اخوكي خليك يا ابني مع ساندرا احلى😂😂😂)
ساندرا: نور انا عايزة اجي معاكي
( تيجي معاها فين يااما هو فرح دي هاربنة وكمان رايحة مصر صلي على النبي في قلبك كده😂😂😂)
نور: مش هينفع والله يا ساندرا هتوحشيني قوي
ساندرا حضنتها وعيطوا
( والنبي مش وقت عاطفة انتي وهي انا زهقت هروح اقول لوليد عليكوا والله😂😂)
يوسف: يلا يا نور الطيارة وخلي بالك من نفسك
نور: بأي
وذهبت نور وركبت الطيارة
ووصلت مصر وكانت راكبة تاكسي ورايحة شقة يوسف لقت رجالة وليد في مصر بيجروا وراها لحد ما وقعت مع حمزة وسيف المضروبين يا عين امهم😂😂😂
نهاية الفلاش
سامح: كل دا
نور: ابوس ايدك يا خالي مش عايزة انجازها
سامح: اهدي يا حبيبتي وانمي دلوقتي متخلفين مافيش حد هيقدر يعملك حاجة
وسابها وخرج
وحكى ليهم الحكاية
سيف: يا دين النبي يعني دي بنت عمتي
سامح: أه
حمزة: واد يا سيف هو احنا موجودين نجمع العيلة بتاعتكوا ولا ايه
سيف: الظاهر كده
سامح: هند دخلي للبنت هدوم جوا
هند: حاضر
مراد: يعني القشطة اللي جوا دي بنت عمتي وهتبات معايا النهاردة اقصد معانا
سيف: العب هنا انا جاي انام معاكي النهاردة
مراد: وانا كمان انتي وحشاني والله يا اختي بقالي كتير مش قعدت معاكي
حمزة : أيوة وانا هبات النهاردة معاكوا على ما رأسي تخف
جاسر: ايوة وانا هقعد اسمع الحكاية
اسيل: جاسر مش المفروض انك هتبات النهاردة معانا لسة راجع من المهمة النهاردة
جاسر: لا صرفت نظر
سامح: يلا يا حبيبي انت وهو برا
مراد: ايوة يلا عايزين ننام
سامح: لا ما انت كمان معهم انت وأخوك هتباتوا مع جاسر النهاردة والبنات كلهم هنا
سيف: نننعم
مراد: دا على جثتي
سامح: انا قولتلك برا كملوا انا اش ضمني تعملوا حاجة للبت باليل يلا برا
ودخلت هنا وهمسة الغرفة
همسة بشماتة: خد يا سيف يا حبيبي مخدة ومفرش اهو
سيف: افرحي يا اختي فيا كمان
هنا: اتفضل يا مراد يا حبيبي مخدتك عشان انا عارفة بتحبها
مراد: هاتي كتك نيلة
حمزة: وانا ماليش مخدة
همسة: مع صاحبك
سامح: يلا برا
سيف : كوش انت على كل حاجة كده هتقعد انت هنا وتعملي جو حريم السلطان
سامح: مالكش دعوة برا
وخرجوا كلهم على بيت جاسر كل واحد بمخدته
وفاء: يلا يا حبيبي كلكوا في أوضة واحدة
مراد: نننعم
وفاء: اكيد مش هتناول في أوض بناتي يعني واوضة الضيوف مش نضيفة جود نايت
وذهبت
مراد: الحق امك
جاسر: يلا نشوف هنام ازاي
دخلوا
جاسر: انا على السرير وانتوا على الارض والكنبة
مراد: نعم لا انا هنام معاك على السرير
سيف: وانا
تفضلوا يتخانقوا
وفي الاخر ناموا الأربعة جنب بعض على الارض😂😂
مراد: واديا سيف
سيف: نعم
مراد: انت رجلك كبرت كده ليه
سيف: خلقة ربنا يا اخويا
وحمزة مسك دراع جاسر وباسه
جاسر: ابعد يلا في ايه
حمزة بنوم: استني بس تعالي
جاسر: ولا مالك اظبط كده
سيف: لا عادي هو دلوقتي هيحضنه واحد واحد وممكن يتطور
مراد: يتطور لآ ما فيهاش من كده
*****************************
وعدى الليل
في الصباح في المعسكر
فهد: يلا جاهزين
الجميع: أيوة
فهد: فيروز هتركب معايا هي ومدى وهنيمشي
اسلام: لا انا جاي معاكوا اشوف اخواتك واقعد شوية
فهد:تعالى بعربيتك لوحدك
اسلام: لآ هات حاجة تتطري عليا
فهد: أشرب عصير يا خفيف
ندى: انا هرجع بعربيتي عشان مش هسبها
اسلام: لا مهي اتشحنت على القاهرة مع عربية فيروز
فهد: خلاص اركبي انتي مع ندى وفيروز معايا
فيروز: انا عايزة أركب مع اسلام
اسلام: وانا عايز ندى
امير: طب يا شباب انا همشي انا ورهف واشوفكوا في القاهرة
رهف: بأي يا بنات
ندى وفيروز: بأي
ومشي امير ورهف
فهد: يلا
ركبت فيروز مع فهد واسلام مع ندى
في عربية فهد
فهد: كان شكلك وحش اوي لما قالك لا وخد ندى
فيروز: افندم
فهد: بقول بطلوا تلزيق بقى عشان بيجيب تسلخات😂😂😂
في عرببة اسلام
اسلام بيغني: عود البطل ملفوف وانا لسة يا انا اشوف جايلك ومش مكسوف ما انتي قاتلتيني
ندى: خلاص بطل صداع
اسلام: صداع هو في احلى من حسن شكوش
ندى: يا شيخ اتوكس
اسلام: وقابلتك صدفة ضحكت عشت معاكي في رواقان بعشق هواكي يا بت بطلت أشرب دخان
ندى: يا عم حسن شاكوش فونك بيرن
اسلام: ألو يا سوسو
سعاد: ايه يا ابن الهبلة انت فين
اسلام: قولت ليكي بطلي تشتمي نفسك انا رايح ع فهد شوية وبعد كده هجايلك ب المفاجاة
سعاد: يا ما جاب الغراب لأمه
اسلام: انا غراب الله يسمحك
سعاد: دا انت غراب وحمار و
والسكة قفلت ياسوسو معلش ابننا محترم😂😂😂
اسلام: نفسي اقول ليكي مع السلامة مرة كل مرة كده يعني 😂😂
*********&**&&*&*******&**
وصل وليد مصر
وليد: هربت منكوا عشان اغبية
وليد: اطلع يا ابني على الفندق
وليد: لما اشوف اخرتها معاكي يانور
*************************&
وعدت ساعتين ووصل فهد القصر ومعه فيروز
الساعة 8
وكان الجميع على السفرة بيفطروا
ادم: فهد حبيبي وحشتيني
فهد: يا اخي اوعى كده هتخنقني هو انا كنت مهاجر
اسلام: ادم حبيب هارتي تعال في حضني
روما: فهودي حبيبي وحشاني مس كنت جاي باليل
فهد: ارجع تاني يعني
روما: لا بهزر
روما لاسلام: مين الحلو
اسلام: ربنا يجبر بخطرك يا اختي انا اسلام صاحبه ومش مرتبط
روما: وانا روما بنت خالته و مش مرتبطة
اسلام: طب ما تجربي
روما: وماله أجرب
روما لفيروز: فهد مين المزة دي
فهد: اعرفكوا فيروز خاطبتي


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close