اخر الروايات

رواية امتلكني الغول الفصل الثاني 2 بقلم أميرة محمد

رواية امتلكني الغول الفصل الثاني 2 بقلم أميرة محمد 



                                              
اتفاعلو ياحبايب قلبي بنجمه وكومنت حلو منكم لاختكم أميره بحبكم في الله يااحلي اخوات في دنيا 
❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣❣

50


حماتها :وايه هو الموضوع اللي عيزاني فيه ده بقي إن شاء الله 

+


سمر بتنهيده : ماشي ياخالتي لكن البت لسه صغيره 
وكمان ياخالتي انا عايزه ابنك يرجع شقتنا للي متئاجره دي نقعد معاكي طول اليوم نروح علي شقتنا اللي قصادك في نفس الدور دي ياخالتي العيال بتكبر ياخالتي وبدءوا يفهمو

1


 كلامك للي مش كويس معايا مع اني بعملك بما يرضي الله وعمري ما غلطت فيكي ولا في ابنك وانا عيزاهم يركزو في مزاكرتهم حتي لما يذكرو يروحوا الشقه فاضيه وبراحتهم بهدوء لان كمان صوت التلفزيون للي مفتوح لليل نهار علي مسلسلاتك ياخالتي مش بيخليهم يركزو كويس 

+


وبعدين ياخالتي اخوه جوزي للي مسافر بره للي عمري ما اعرفو ولا شوفته بيبعتلك فلوس قد كده خلي ابنك يصرف علي تعليم العيال حرام كده و ارحموني انا من البهدله دي  والشغل ده هو الراجل مفروض ينزل ويشتغل عشان عيالو 

51


حماتها ببرود وقسوه : بقولك ايه يا مرات ابني ابني وعجبني كده يروح يشتغل عشان يتعب ولا يحصله حاجه بسبب أم الشغل ليه هو مستريح ومبسوط كده واخوه علي قلبه فلوس قد كده وبيبعتلو كل شهر فلوس وأيجار الشقه ده عشان يجيب فلوس

51


 الفلوس للي بيبتعتها إبن المخفيه ضرتي للي ماتت مش بيكفيه يا حبه عيني وانتو هتفضلوا عايشين معايا هو لولا ان الزفت اخوه أواخر بقيت أدور العماره له عشان عملها بفلوسه

+


 كان زمنا مأجرين العماره كلها بس الدور لي فوقينا بتاعو فتح ٣ شقق علي بعض مخليها شقه واحد وبقيت الشقق مقفوله لانهم تبعو لولا جدو اتحايل عليه مكنش قعدنا في عماره زي دي

55


 إما بنسبه لتعليم عيالك تعبتي وايه يعني لما تتعبي ما كلهم بيشتغلو وبيتعبو عايزه تقعدي قعدي عيالك من المدرسه قومي جهزي الاكل عشان نتعشى ورتبي البيت وعملي المواعين للي في مطبخ خلصي يلا مبحبش البيت يضرب يقلب كده 

65


قامت سمر بقله حيله من جنب حماتها وعملتلهم الاكل انهم يتعشو ورتبت البيت ودخلت لأولادها تراجع معاهم مذاكرتهم
دخلت اوضتها مهدوده الحيل نامت من غير ما تحس قامت الصبح ونفس الروتين كل يوم التكرار وراحت شغلها وبعد ما بدأت تشتغل شويه بدء العمال كلهم يقبلو مرتباتهم للي
 بيقبضوا كل اول شهر وجات سمر تقبض اتفاجات من مواقف المرتبات بيقولها مرتبك مع المدير فوق قال انك تروحي بنفسك تاخدي مرتبك منه يعني تقريبا اترقيتي ولا حاجه 

50


سمر ياستغراب : اترقيت ايه بس انا لا عايزه اترقي ولا غيرو ياعم مسعود انا عايزه مرتبي و خلاص عشان ورايا التزامات 

+


عم مسعود: والله يابنتي مرتبك فوق معاه وطلب تطلعي بنفسك مكتبه تاخدي المرتب 

52


انتهدت سمر واتحركت تطلع للمكتب بتاع المدير وخبطت علي باب ودخلت لقيت المدير قاعد علي مكتبه اول ما دخلت بصلها بنظرات قذره
 
سمر بضيق : عم مسعود قال ان مرتبي مع حضرتك ممكن المرتب عشان ورايا شغل بعد اذنك 
قام المدير وقف وقرب شويه منها : طب مستعجله ليه ياجميل مش تسمعيني الاول انا هعرض عليكي عرض تبقي معايا ونقضي شويه وقت حلوين مع بعض وتاخدي قد مرتبك ده مرتين كل يوم انتي تتبسطي وتاخدي فلوس وانا اتبسط معاكي قولتي ايه اظن عرض مفيش واحده ترفضه 

57



    

                
اتفاجاء لما سمر وطت ومسكت جزمتها للي لبساها ونزلت بيها فوق دماغه ضرب واتكلمت والمصنع كله سمعها : اااخ ياووووطي يا دون ياراجل ياعره الرجاله للي زيك لازم يموت ونرتاح منه انا مش عاهره ولا مومس عشان ابيع

71


 نفسي يااخويااا مقابل الفلوس تغور أم الفلوس والشغل والدنيا بحالها في داهيه أنا ست متجوزة واعرف ربنا كويس مش انا للي اغضب ربنا عشان الفلوس مش انا للي أخون جوزي ابدا حتي لو هو شيطان مش انا للي اعمل كده

72


ومش عايزه المرتب أشبع بيه حتي شغل ده مش عايزه تاني اتوووفه عليك راجل خسيس واطي
 
طبعا المدير خاف وكش لما شاف ان في وموظفين واقفين علي باب وشايفين كل حاجه بتحصل خاف صاحب المصنع يعرف ويطرده طلعت سمر واخدت نفسها
 ومشيت وبعد ما مشيت شويه قعدت علي جنب عيطت ودموعها نزلت علي خدها هتعمل ايه دولوقت وهي ورااها مصاريف دروس عيالها 

62


اتفاجات بعربيه وقفت جنب منها ونزل منها راجل طول بعرض بعضلات بصلها باستغراب انها قاعده عند بوابه المصنع وبتبكي : انتي مين وقاعده بتعيطي هنا ليه 

72


سمر بعياط : سبني في حالي ياعم إنت كمان كفايه إلهم للي انا فيه
 
الشاب : طب عرفيني مالك قاعدة هنا بتعيطي ليه يمكن أقدر أساعدك المصنع ده والمصانع للي جنبه كلهم ملكي قوليلي في ايه انت عايزه شغل

71


 كل ده هو ماشافش شكلها بسبب الكاب للي علي شعرها لسمر مدريه نفسها من الشمس والحر 

+


رفعت سمر عيونها ليه ودموعها نزله علي خدودها للي بقو زي الفرواله من كتر الاحمرار وشفايفها للي زي الكزر من كتر حمرهم الطبيعي بياض بشرتها للي زي الحليب عيونها الرصاصي الجميله للي زي الرصاص بتضرب بسهم فورا للقلب 

54


حس بضربات قلبه بتنبض بعنف في صدره من شكلها وعيونها وجمالها الفاتن رغم انه شاف بنات من الاجانب واجمل منها بكتير لكن فيها حاجه مختلفه شدته ليها من مجرد نظره حس بنغزه وجع في قلبه فضل باصصلها وسرحان في شكلها الفاتن النقي البريئ 

78


سمر لما رفعت عيونها بصتلو شافت شاب وسيم حد العنه طول بعرض وبعضلات لابس بدله جميله وانيقه عيونه الزرقاء الجميله بتلمع مع الشمس فاقت واستغفرت ربها ونزلت عيونها في الارض بردو غصب عنها سموره بتشوف للي زيه في التلفزيون فقط : لو حضرتك صاحب المصنع ده يبقي لازم تعرف للي بيحصل فيه من المدير بتاعو المدير للي جوه المصنع ده إنسان زباله قذر مش كويس بيستغل البنات المحتاجة

51


 ويسومها علي انها تقضي ليله معاه وتاخد اضعاف مرتبها عرض عليا انا انهارده كده وأنا ضربته بجزمتي ومشيت رغم احتياجي المرتب عشان مصاريف دروس عيالي انا قولتلك عشان مش هقبل انه يعمل كده في أي بنت غلبانه غيري حضرتك عمرنا ما نعرفك ولا شوفنا صاحب المصنع هو مستغل ان حضرتك سايبله المصنع يعمل للي عايزو أنا قولت للي عندي وريحت ضميري بعد اذنك ومش عايزه مرتبي 

+


اتفاجات من للي فرد دراعه قدامها انها متمشيش عشان ميلمسهاش رغم إنه اتضايق وزعل لما عرف انها متجوزه ومعاها  اولاد وغضب جدا من للي عرفو بيحصل في مصنعه 

47


الشاب ؛ لا حقك هتاخديه وترجعي شغلك واحسن ما كنتي كمان واما الكلب للي بيعمل كده أنا هوريكي ايه للي هيحصل فيه اتفضلي بعد اذنك يا مدام ادخلي معايا 
بصلتو سمر من اصرارو ودخلت معاه جوه المصنع اتفاجاء المدير بدخول سمر ومعاها واحد طول بعرض بعضلات واتكلم بوقاحه : جيتي هنا ليه تآني جيبالي واحد يضربني ولا ايه 

61


بقلمي أميره محمد

+


انتظروني نعرف مع بعض للي هيحصل يا احلي اخوات في دنيا مستنايا تعليقاتكم ورايكم وتوقعتكم للي بجد بتفرحني ياحبايب قلبي وشكرا لكل للي قراء ليا ومتابعني وبيشجاعني اكمل واستمر بجد شكرا ليكم يااحلى بنات بحبكم في الله يااحلي اخوات في دنيا 

+


رغم إني لسه زعلانه منكم عشان كنت مستنايا للي بيحبوني يدفعو عني بس نزلت البارت بردو عشان متزعلوش

47




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close